Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
Keska
Vandaag
om 23:27:03
Rails roestig verven
door
Ronald Halma
Vandaag
om 23:21:13
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Jelmer
Vandaag
om 23:03:40
Piko 1136 van AC naar DC
door
Blausee-Mitholz
Vandaag
om 22:51:54
Railcom zender bouwen
door
bask185
Vandaag
om 22:35:24
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Dave.......
Vandaag
om 22:21:46
Stalen D 4 deurs spoor 0
door
FritsT
Vandaag
om 22:08:53
Minibaan Visserskaai H0
door
Sikko
Vandaag
om 22:05:28
Mooi weer om buiten te spelen
door
sncf231e
Vandaag
om 21:50:58
CIWL type P
door
sncf231e
Vandaag
om 21:48:31
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin.
door
ES44C4
Vandaag
om 21:19:32
Hoe TrainController met Z21 start te runnen op laptop die alleen wifi heeft?
door
Ronaldk
Vandaag
om 19:50:20
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
defender
Vandaag
om 19:47:23
Een nieuw begin
door
dreezy
Vandaag
om 19:31:32
Raadplaatje
door
grossraumwagen
Vandaag
om 18:24:53
Bahnstrecke 5867
door
Frank 123
Vandaag
om 16:17:50
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
Wim Vink
Vandaag
om 16:17:01
Reizigersmaterieel Twentelijn in de jaren '70
door
1200blauw
Vandaag
om 15:56:45
US diorama in H0
door
Wim Vink
Vandaag
om 15:48:33
Heeft de nieuwe oplage reeks 55 van B-models verbeterde aandrijving ?
door
Tedo
Vandaag
om 15:44:35
Polderbaan(tje) 0,3m2
door
defender
Vandaag
om 15:40:19
BR-18.6 Schaal-0.
door
Frits C
Vandaag
om 15:36:20
Station Roodeschool
door
Torikoos
Vandaag
om 15:34:14
Roco DB Interfrigo Isothermal Wagon. Epoche IV.
door
jandcargo
Vandaag
om 14:45:36
Ruimte van 8.15m x 2.8m + zolder.
door
olaf99
Vandaag
om 14:45:31
Bentheimer Eisenbahn AG- dochterbedrijven.
door
Hans Reints
Vandaag
om 13:42:56
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald
door
Ronald Halma
Vandaag
om 13:04:26
Vraag: Roco loc rijdt heel traag, tips?
door
Jasperr
Vandaag
om 12:49:13
Draaischijf digitaal aansturen.
door
Eenerspoor
Vandaag
om 12:11:59
20 jaar BNLS
door
Hans Reints
Vandaag
om 11:42:29
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Ombouwen
|
Vervangen motor Minitrix TEE RAm
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omlaag
Auteur
Topic: Vervangen motor Minitrix TEE RAm (gelezen 8628 keer)
raymond erdtsieck
Offline
Berichten: 3701
N Spoor Freak
Re:Vervangen motor Minitrix TEE RAm
«
Reactie #15 Gepost op:
23 January 2011, 20:31:41 »
Hoi,
Nou vandaag een andere decoder erin gezet, nee niet die nieuwe (Lenz met draad) die ik gisteren heb gekocht
Ik wilde deze er wel in zetten maar had vergeten de volgorde van de kleuren op te schrijven
Dus dan maar een trix decoder met pinnetjes uit een andere loc gehaald en die erin gesoldeerd
Ook heb ik maar gelijk de contact slepers van de verlichting opzij gebogen om zo het zwaar lopen van de trein te verminderen.
Wat me trouwens ook opviel is dat de lampjes van de verlichting erg warm werden, dit kon ik zelfs voelen aan de buitenkant van de rijtuigen.
Dus verlichting zit er niet meer in maar dat vind ik nietzo heel erg, vind het veel belangrijker dat hij weer rijdt als een speer!!!
Dave en Jeroen nog bedankt voor de tips
Ben weer helemaal blij met deze TEE RAm!!!
Zie hier hoe die gaat als een speer
http://www.youtube.com/watch?v=q5_vcMQdo14
Groet,
Raymond
Gelogd
No Pain No Gain!
Dave van der Locht
Offline
Berichten: 1064
Re:Vervangen motor Minitrix TEE RAm
«
Reactie #16 Gepost op:
23 January 2011, 22:57:31 »
Nice!! Rijdt nu wel veel te hard, maargoed... Dat is een kwestie van bijstellen. CV5 wat naar beneden (kan bij die Hornby niet eens volgens mij
) en gaan met die banaan.
Ben nog steeds benieuwd of die van m'n mede-clublid nou ook in orde is en we een motortransplantatie van de lijst kunnen schrappen.
So... To be continued!
Gr. Dave
Gelogd
Beter een gat in een trein, dan een trein in je gat.
Jerome
Offline
Berichten: 361
Re:Vervangen motor Minitrix TEE RAm
«
Reactie #17 Gepost op:
24 January 2011, 08:21:57 »
Ziet er goed uit Raymond. Ik ben blij dat de TEE weer over de baan zoeft. (bij mij staat alles nog steeds stil vanwege de opgeblazen centrale ...zucht)
Je hebt dus wel de weerstand vermindert van de rijtuigen wat uiteraard minder zwaar is voor de motor. Vraagje, hoeveel heb je met dit model gereden? Ik vraag me namelijk toch af of uiteindelijk het probleem weer terug gaat komen. Dus, gaarne heeeel veel rijden en laat ons dan weten of de rijeigenschappen nog steeds hetzelfde zijn!
Greetz, jeroen
Gelogd
weer begonnen met DMV Modules Jeroen
Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
raymond erdtsieck
Offline
Berichten: 3701
N Spoor Freak
Re:Vervangen motor Minitrix TEE RAm
«
Reactie #18 Gepost op:
24 January 2011, 18:40:50 »
@Jeroen,
Ik heb er echt maar heel weinig mee gereden! (over het algemeen bouw ik meer dan dat ik rij)
Maar daar komt nu verandering in natuurlijk
Alssie weer slecht gaat lopen dan laat ik je dat wel weten
Groet,
Raymond
Gelogd
No Pain No Gain!
Dave van der Locht
Offline
Berichten: 1064
Re:Vervangen motor Minitrix TEE RAm
«
Reactie #19 Gepost op:
16 February 2011, 23:20:20 »
Ik zou nog even laten weten wat de bevindingen waren met een treinstel van een mede clublid.
Gisteren hebben we even getest maar het rijgedrag van de oudere versie zonder sound is gewoon niet goed te krijgen ondanks een Duitser zegt of denkt dat wel voor elkaar te hebben met het oudere model. Ondanks demontage van alle relevante onderdelen t.b.v. onstoring van motor is deze TEE nog steeds niet vooruit te branden (als volledig treinstel), het werd wel bij elke aanpassing ietsjes beter maar absoluut niet het gewenste resultaat. Met een Kuehn N025 rijdt deze nog enigszins, maar een Tran schiet met een seconde of 10 direct in z'n beveiliging. Lastregeling aanpassen of zelfs uitschakelen had ook geen tot nauwelijks positief effect. Dat zegt vaak al genoeg over de 'dorst' van een motortje aan de output van de decoder.
Conclusie: Ook het oudere model zonder sound heeft hier dus last van.
Mijn mening: Schandalig dat zoiets door een fabrikant gewoon op de markt gebracht wordt en je eigenlijk standaard het motortje kunt gaan vervangen. Bij analoog rijden zul je het wellicht niet merken totdat je met een paar treinen tegelijk gaat rijden op een standaard trafo-tje (kakt de spanning drastisch in). Maargoed, met een decoder moet deze het out-of-the-box ook goed doen en dat is niet het geval. :oops:
Weerstand van de rijtuigen hebben we eigenlijk niet echt op gelet. Gevoelsmatig was dit toch niet extreem hoog maar kunnen we mogelijk binnenkort eens onder de loep nemen. Maar mijn gedachte gaat ook hier uit naar een andere motor.
Gr. Dave
Gelogd
Beter een gat in een trein, dan een trein in je gat.
Jerome
Offline
Berichten: 361
Re:Vervangen motor Minitrix TEE RAm
«
Reactie #20 Gepost op:
17 February 2011, 08:48:21 »
Dave,
Dank voor de update. Jammer dat het weghalen van de SMD´s niet het gewenste resultaat geeft. Ik denk dat het toch dus het beste is om de motor te vervangen. ik deel je mening dat dit heel slecht is van de fabrikant.. Je zal zien dat de aangekondigde SBB versie weer precies hetzelfde probleem zal hebben...
@Raymond, Ik weet dat je nog niet veel met jouw RAm heb gereden, ik wel benieuwd na hoeveel modelspoorkilometers de problemen optreden.
Greetz, Jeroen
Gelogd
weer begonnen met DMV Modules Jeroen
Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
guest7823
Gast
Re:Vervangen motor Minitrix TEE RAm
«
Reactie #21 Gepost op:
31 July 2012, 19:20:47 »
Een van de zaken die me opvallen bij mijn (nog om te bouwen, qua motoren) 2 TEE RAm stellen is dat de wagens verhoudingsgewijs erg zwaar lopen. Het enige waar ik dit op kan herleiden is de manier van stroomafname, nl alle vier wielen aan beide kanten. Volgens mij hebben de meeste wagens slechts een enkelpolige stroom afname, terwijl deze wagens dubbelpolige stroomafname hebben in ieder draaistel hebben. Op zich dus te prijzen qua stroomafname, maar waarschijnlijk een brug te ver m.b.t. de trekkracht?
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Ombouwen
|
Vervangen motor Minitrix TEE RAm