Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
Vandaag om 20:24:06
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 20:21:24
Mooi weer om buiten te spelen door Karben
Vandaag om 20:10:33
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Stefan88
Vandaag om 20:02:23
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Sofie
Vandaag om 19:52:29
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 19:49:52
Schets Weistra regeling met arduino UNO door keesg
Vandaag om 19:29:23
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 19:05:08
Vitrinekast door Frits C
Vandaag om 19:03:57
Grootspoor in Frankrijk door ruben derks
Vandaag om 19:00:16
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 18:41:20
Artikelen "Het matblad" door ES44C4
Vandaag om 18:24:12
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door NS264
Vandaag om 18:15:26
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door prutser
Vandaag om 18:12:21
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 18:09:34
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Jeroen Water
Vandaag om 17:59:56
Fleischmann Anna ombouw. door jerrytrein
Vandaag om 17:32:09
Raadplaatje door HIJ
Vandaag om 17:24:22
Märklin baanplan uitprinten op ware schaal door MOVisser
Vandaag om 17:16:11
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0 door BartvD
Vandaag om 16:29:02
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door JurS
Vandaag om 16:17:47
zondag 17 augustus De Karel over enkelspoor door Forever Rocofan
Vandaag om 16:03:46
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Eric v C
Vandaag om 14:13:01
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 14:03:45
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 14:00:27
Show je werkplek door cor_b
Vandaag om 13:47:28
Bauarbeiten im gange door Ronald Halma
Vandaag om 13:12:05
Eerste hulp bij Freecad door Eric v C
Vandaag om 12:43:20
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door Jan Pieter
Vandaag om 11:03:34
Sfeer op je modelbaan door william_2
Vandaag om 10:28:30

Auteur Topic: LS Models H0 2011  (gelezen 87900 keer)

henk

• Offline Offline
Re:LS Models 2011
« Reactie #120 Gepost op: 04 April 2011, 13:09:41 »
Het gaat mij (niet direct zozeer) om de levertijden, maar meer over het feit dat LSM in de concurrentiestrijd nu beweert dat zij de aankondiging al gedaan zouden hebben en dus het slachtoffer zouden zijn van een ander, terwijl de werkelijkheid volgens mij anders is. Noch op de site, noch in de catalogus 2010-2012 is er volgens mij eerder sprake geweest van die CC 72000, dit is dus (dus na de aankondiging van Roco) de 1e keer dat ze er zelf over spreken.

Hebben ze de tekst veranderd of kan ik iets niet vinden?
Ik lees bij die aankondiging eigenlijk niets over eerder of later aankondigen, alleen dat sommige modellen ook in het programma van andere fabrikanten zitten (soms al tientallen jaren) en dat LSM desondanks ook wil gaan leveren.

http://www.lsmodels.com/Pages/General_N/Home_N.htm
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

hubertus

• Offline Offline
« Reactie #121 Gepost op: 04 April 2011, 13:17:28 »
Impliciet staat het er wel: ".....besloten deze modellen in het programma 2012 te behouden."
Als je iets wilt behouden, moet het er eerst geweest zijn.
Verder who cares. Ik denk dat er zowel Roco als voor LSM een markt kan zijn.
Als die twee merken nu eens zouden gaan samen werken, prachtig uitziende modellen die ook nog eens behoorlijk rijden.....

Huub

fissy

• Offline Offline
    • Gouda in H0
« Reactie #122 Gepost op: 04 April 2011, 13:34:17 »
jongens, het is nog erger.... In het programma mag het wel zitten, maar waar staat dat er al communicatie over is gedaan?

Artitec heeft wel wat in hun programma zitten, maar weten wij het dan in het algemeen niet tot de verrassing komt. Hoeveel projecten niet doorgaan is dan niet openbaar ;)

Verder zie ik er geen probleem, als een fabrikant iets aankondigt wat er al is aangekondigd. Tegenwoordig is er nog geen merk van failliet gegaan. Artitec-LSM Plan W/kolenwagen; LSM/Roco/Trix DE IV enz...
Project Gouda in H0 - Nederland - Tijdperk V - Digital: DCC Loconet (Digitrax DCS 100)
OBB bezoekje: 2008

sixkiller

• Offline Offline
« Reactie #123 Gepost op: 04 April 2011, 14:05:37 »
Het gaat mij (niet direct zozeer) om de levertijden, maar meer over het feit dat LSM in de concurrentiestrijd nu beweert dat zij de aankondiging al gedaan zouden hebben en dus het slachtoffer zouden zijn van een ander, terwijl de werkelijkheid volgens mij anders is. Noch op de site, noch in de catalogus 2010-2012 is er volgens mij eerder sprake geweest van die CC 72000, dit is dus (dus na de aankondiging van Roco) de 1e keer dat ze er zelf over spreken.

Volgens mij is dit een niet geheel duidelijke vertaling, ik weet niet of Franstalige of Nederlandstalige Belgen zijn maar ik denk dat ze gewoon bedoelen dat ondanks aankondigen van andere fabrikanten dat ze deze modellen ook gaan uitbrengen in de toekomst/ niet cancellen. In de brochure van vorig jaar staan ze niet, maar ik weet niet wat ze dit jaar al aangekondigd hebben (heb de brochure nog niet), de 6500 en 21000 staan wel al op site.

Het zal wel te maken hebben met het feit dat het nog wel even kan duren voordat de modellen te koop zijn en dat de concurrentie deze dit jaar al heeft. Ik weet wel dat het hun eigen schuld dat er veel tijd zit tussen aankondiging en levering maar ze moeten er wel van leven en proberen ze gewoon duidelijk te maken dat zij er ook mee komen en dat eventuele liefhebbers kunnen wachten.

Sicco Dierdorp

• Nostalgist
  • Offline Offline
    • Flickr
« Reactie #124 Gepost op: 04 April 2011, 19:09:33 »
Ondertussen wordt het verhaal nog gekker, want het blijkt dat ook Lematec een 'luxe uitvoering' van de CC 72000 heeft aangekondigd. Dat is, na Jouef, Roco en LSM, dus nummer 4....

En ondertussen wachten vele liefhebbers naar Belgisch voorbeeld al vele, vele jaren op eindelijk eens die aangekondigde standaard NMBS-rangeerlocs die de laatste vier jaar elk kwartaal ene kwartaal worden opgeschoven in de planning....

Het wordt echt te beschamend voor woorden  >:(
En ik hoop dat LSM hier meeleest en eindelijk eens het lef toont eerlijk hierover te zijn!

Gert1

• Gast
« Reactie #125 Gepost op: 04 April 2011, 19:17:33 »
Ik ben bang dat de Franse markt inmiddels belangrijker voor hen is dan de Belgische thuismarkt...

mvg,
Gert

fissy

• Offline Offline
    • Gouda in H0
« Reactie #126 Gepost op: 04 April 2011, 19:40:55 »
Tja, Sicco, voor mij heeft het verhaal ook een soort eigendynamik. Steeds voor de gek houden, kan ik niet blij van werden. Dus ga ik niets meer op lange termijn bestellen bij LSM, wel wetend dat dan de release verder naar doorgeschoven wordt.

Als de Nederlandse markt te klein is, dan zou het zo zijn, maar steeds doorschuiven omdat op de Duitse/Franse markt meer concurrentie is, vind ik niet erg leuk. Verder vind ik het ook niet leuk wat er met de ICR Stuurstand is gebeurt, zitten wij nu enkele jaren met een incompleet stam en dan kost de stuurstand direct een hoop geld omdat iedereen hem nodig heeft. Zo iets blijft zitten in mijn geheugen, en zal wel wat centen besparen bij de aankopen bij LSM   (y)
Project Gouda in H0 - Nederland - Tijdperk V - Digital: DCC Loconet (Digitrax DCS 100)

rail4marcel

• Offline Offline
    • grootspoorfoto's
« Reactie #127 Gepost op: 04 April 2011, 19:56:18 »
Tja probleem is wel dat wat ze maken gruwelijk mooi is en door bijna niemand kan worden geëvenaard. Maar voor de rest is het wel suf dat ze alles lekker uitstellen als de bestellingen binnen zijn. Die ITL 186 een keer uitpoepen zou niet verkeerd zijn...
Voor grootspoorfoto's zie site

Jos B.

• NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
« Reactie #128 Gepost op: 04 April 2011, 20:20:17 »
@Fissy.

Die ICR Stuurstand vind ik niet zo explosief duur hoor.
De rijtuigen wwaren per set vanb 2 al 95 a 100 euro. (47 a 50 per los rijtuig)
De stuurstand gaat tussen de 95 a 100 euro kosten.

Maar vergeet dan wel niet dat de electronica voor de werking van de front/sluitseinen erbij komt.
En mischien nog wat extratjes die mogelijk zijn zoals bij de reeks 11.

Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Sicco Dierdorp

• Nostalgist
  • Offline Offline
    • Flickr
« Reactie #129 Gepost op: 04 April 2011, 20:27:18 »
Tja, Sicco, voor mij heeft het verhaal ook een soort eigendynamik. Steeds voor de gek houden, kan ik niet blij van werden. Dus ga ik niets meer op lange termijn bestellen bij LSM, wel wetend dat dan de release verder naar doorgeschoven wordt.

Als de Nederlandse markt te klein is, dan zou het zo zijn, maar steeds doorschuiven omdat op de Duitse/Franse markt meer concurrentie is, vind ik niet erg leuk. Verder vind ik het ook niet leuk wat er met de ICR Stuurstand is gebeurt, zitten wij nu enkele jaren met een incompleet stam en dan kost de stuurstand direct een hoop geld omdat iedereen hem nodig heeft. Zo iets blijft zitten in mijn geheugen, en zal wel wat centen besparen bij de aankopen bij LSM   (y)

In theorie geef ik je helemaal gelijk, maar soms zijn bepaalde modellen zo 'belangrijk' voor je thema dat je wel zult moeten... bovendien is er - buiten de 'Duitse' reeks 80 - gewoon helemaal geen alternatief op dit gebied verkrijgbaar. Ik krijg steeds meer het idee dat LSM die situatie bewust uitbuit. Telkens weer 13-in-een-dozijn modellen maken terwijl zo velen al jaren wachten op de meer exclusieve modellen is natuurlijk een dikke middelvinger naar de klant, maarja, de klant heeft weinig keus.

Voor de minder 'belangrijke' modellen is het zeker zo dat ik bewust zo weinig mogelijk koop door de ergernissen die dit bedrijf opwekt.

fissy

• Offline Offline
    • Gouda in H0
« Reactie #130 Gepost op: 04 April 2011, 21:02:17 »
Maar vergeet dan wel niet dat de electronica voor de werking van de front/sluitseinen erbij komt.

Ohja, wat heb je hier nodig voor 5 Leds en wat weerstanden ;D

De ICR BKD was dan ook een aparte mal, dus vind ik de dubbelde prijs niet echt realistisch, zeker wetend dat de mal wel komplexer is...

@Sicco, ja klopt, maar hier kan ik persoonlijk prima met omgaan, net als je het uitlegt. ICRm, wel belangrijk voor mijn Thema, maar zal ik niet aanschaffen, Prio-stam, en oude Beneluxstam komen dan ook niet meer. Net als de ITL 186 en andere mooie locs die ik wel kan gebruiken op mijn baan...

Albert.H0

• Offline Offline
  • Roco Fccpps vriend
« Reactie #131 Gepost op: 06 April 2011, 00:09:14 »
Update

ICRm and the Bs komen er aan. Of ieder geval ze gaan ze produceren.

http://www.hetspoor.com/dokumenten/lsm_produktielijst02032011.pdf

Dave

Staan ook een behoorlijk aantal NMBS containerwagens in. Iemand details, foto's o.i.d., vanaf tekst bestellen wil ik eigenlijk niet, minimaal een voorbeeldplaatje.
De catalogus 2010/2011 helpt ook niet echt....

Albert
NS, NMBS. En daarnaast moderne EU cargo loks en werkmaterieel.

Gert1

• Gast
« Reactie #132 Gepost op: 13 April 2011, 21:13:24 »
Vandaag gezien in Dortmund:

Foto is aanklikbaar.

mvg,
Gert

Nederduitsemeester

• Offline Offline
« Reactie #133 Gepost op: 13 April 2011, 21:15:55 »
Ik denk dat er een paar mensen blij worden of juist niet ;D
'11-22* '12-19* '13-17* & 1xER Totaal 58*

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....

Groeten, Erwin

henk

• Offline Offline
« Reactie #134 Gepost op: 13 April 2011, 21:18:23 »
Nou, zover zijn ze al een jaartje ofzo dacht ik. Nog niks veranderd ten opzichte van bijvoorbeeld Keulen.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.