Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

digitaal veranderd in 15 jaar door saskia
Vandaag om 00:33:49
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 00:10:25
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door Mischa
17 July 2025, 23:45:16
Piko 2025 door 5166
17 July 2025, 23:40:41
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Wim Vink
17 July 2025, 23:25:36
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
17 July 2025, 22:57:41
Raadplaatje door Hlv53
17 July 2025, 22:56:03
DCM motor van Märklin demonteren. door Martijn193
17 July 2025, 22:11:30
Sikje 225 door Huup
17 July 2025, 21:51:52
De Projecten van RetroJack door RetroJack
17 July 2025, 21:20:38
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
17 July 2025, 21:13:10
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
17 July 2025, 21:11:30
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door Gert Arkema
17 July 2025, 19:49:44
Station Roodeschool door Torikoos
17 July 2025, 19:40:08
Aachenau West door wob
17 July 2025, 18:05:46
Fleischmania Nostalgia door Scratchbuilt
17 July 2025, 16:20:02
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Arjan6511
17 July 2025, 15:28:50
Modeltreinexpress gesloten op 22juli2025 door VAM65
17 July 2025, 15:12:12
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
17 July 2025, 14:29:47
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door MaraNCS
17 July 2025, 14:22:42
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Corné81
17 July 2025, 12:59:21
Railpro 607 door Bob11
17 July 2025, 12:53:23
365 "Het is weekend foto's" door Wim Vink
17 July 2025, 10:39:09
LS Models / Models World 2021 door Benelux795
17 July 2025, 10:00:39
Philotrain NS6001-6006 (niet kijken als je blij met jou philotrain bent) door orientexpress
17 July 2025, 09:56:00
Lima IRM pimpen door Brouwersbaan
17 July 2025, 09:42:01
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door laurent
17 July 2025, 08:55:50
  

Auteur Topic: Rivarossi H0 2011  (gelezen 74409 keer)

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8110
Re:Rivarossi H0 2011
« Reactie #60 Gepost op: 21 January 2011, 17:10:28 »
maar er moeten toch gewoon om van een 4tje een 6je te makken gewoon 2 extra rijtuigen tussen die het zelfde zijn?
Als jij dat wil wel. De rest wil denk ik dan wel de juiste tussenbakken.  (y)

Gr.
Eric
Gr.
Eric

tothebeach

  • Michel
  • Offline Offline
  • Berichten: 8847
  • low-budget modelbouwer
    • Rangeerbanen
Re:Rivarossi H0 2011
« Reactie #61 Gepost op: 21 January 2011, 17:15:04 »
Voor wat info:
Zie dit draadje: VIRM
en op wikipedia

Groetjes,
Michel

sixkiller

  • Offline Offline
  • Berichten: 330
Re:Rivarossi H0 2011
« Reactie #62 Gepost op: 21 January 2011, 17:20:08 »
Ik ben ook benieuwd hoe ze de seinbalk aanpakken. Gaat het een dunner plaatje worden met ongewijzigde kap of wordt de kap veranderd. In het eerste geval zou ik willen voorstellen om wat extra balkjes te maken die zo op 1312 en 1310 passen (dus zonder vijlwerk zoals bij die metalen plaatjes wel moet).

En wanneer start de 1310 dump actie  8) :P
« Laatst bewerkt op: 21 January 2011, 17:24:29 door sixkiller »

martijn v m

  • Offline Offline
  • Berichten: 4531
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re:Rivarossi H0 2011
« Reactie #63 Gepost op: 21 January 2011, 17:21:51 »
maar het zijn toch transparante kappen die bedrukt worden?

dus hoeft voor een juiste bak de bedrukking alleen anders of zijn er meer verschillen dan 1ste klas en 2de klas
Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18619
    • Het Groterdam Project
Re:Rivarossi H0 2011
« Reactie #64 Gepost op: 21 January 2011, 17:23:48 »
Wat dacht je van panto's op het dak ?
Een VIRM heeft geen panto's meer op de kopbakken maar op een tussenrijtuig, wat ook nog eens iets langer is.

martijn v m

  • Offline Offline
  • Berichten: 4531
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re:Rivarossi H0 2011
« Reactie #65 Gepost op: 21 January 2011, 17:26:19 »
dat weet ik maar die bak is al aangepast voor de virm 4 die ze al maken.

ik wist trouwens niet dat de panto bak langer was dan de rest
Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18619
    • Het Groterdam Project
Re:Rivarossi H0 2011
« Reactie #66 Gepost op: 21 January 2011, 17:28:25 »
Waar lees jij dat dan ?
Kijk, Rode Duivel geeft aan dat ze voor een VIRM 6 een nieuwe bak moeten ontwikkelen. Maar dat moeten ze voor een VIRM 4 ook. Vandaar mijn vraag.
Misschien dat Rode Duivel bedoelde : Voor een VIRM6 moeten ze nog een extra (dus twee) nieuwe bak ontwikkelen....

Voor een VIRM4 dus maar 1, en dan snap ik zijn opmerking.
« Laatst bewerkt op: 21 January 2011, 17:32:09 door Chris van Diesen »

martijn v m

  • Offline Offline
  • Berichten: 4531
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re:Rivarossi H0 2011
« Reactie #67 Gepost op: 21 January 2011, 17:31:25 »
Vandaag binnen gekregen een overzicht van alle nieuwtjes.
De folder is al bekend met overwegend Duits nieuws.
Hierbij de lijst met Nederlands nieuws:

HR 2295   Elektrolokomotive Reihe 1300 der NS, Betriebsnummer 1304                       F V   N E U   239,00
HR 2296   Elektrolokomotive Reihe 1300 der NS, Betriebsnummer 1304 / AC Digital        F V   N E U   279,00
HR 2299   Elektrolokomotive Reihe 1300 der NS, Betriebsnummer 1313                        F V   N E U   239,00
HR 2300   Elektrolokomotive Reihe 1300 der NS, Betriebsnummer 1313 / AC Digital        F V   N E U   279,00
HR 2334   4-teiliges Zugset VIRM der NS / OV-Chiptrain                                         F V   N E U   289,00
HR 2335   4-teiliges Zugset VIRM der NS / OV-Chiptrain / AC-Digital                             F V   N E U   329,00
HR 2359   4-teiliges Zugset VIRM der NS / "Lekker lezen"                                          F V   N E U   289,00
HR 2360   4-teiliges Zugset VIRM der NS / "Lekker lezen" / AC-Digital                         F V   N E U   329,00

HR 2361   Nahverkehrstriebwagen MAT 46 der NS / gelb                                                      N E U   229,00
HR 2362   Nahverkehrstriebwagen MAT 46 der NS / gelb / AC Digital                                      N E U   269,00
HR 6147   4-achsiger Kesselwagen der VTG, eingestellt bei der NS                                         N E U    32,90
HR 6169   Set aus zwei Rungenwagen Typ Kbs der NS, beladen mit Röhren                              N E U    55,90

Nog geen plaatjes.

Bron: Hornby Duitsland
Mvg,
Gerard Drost

hier heb ik dat gelezen
Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

RodeDuivel

  • Offline Offline
  • Berichten: 821
Re:Rivarossi H0 2011
« Reactie #68 Gepost op: 21 January 2011, 17:32:05 »
@ Chris

Zoals in het productoverzicht aangegeven is er sprake van een vormvariant. De kopbakken (dak) worden aangepast en het tussenrijtuig met de panto's wordt apart hiervoor ontwikkeld. Mogelijk op termijn een separate bak om een VIRM-6 te realiseren, maar dit verwacht ik de eerstkomende jaren niet. Prioriteiten liggen elders zoals je weet.


Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18619
    • Het Groterdam Project
Re:Rivarossi H0 2011
« Reactie #69 Gepost op: 21 January 2011, 17:32:56 »
@Martijn : je snapt me niet....

@Rode Duivel : je snapt me wel  (y)

Top !  (y)

ONR

  • Gast
Re:Rivarossi H0 2011
« Reactie #70 Gepost op: 21 January 2011, 18:21:15 »
Zeker, maar de eenbeens (1310) waren een ramp. Nu zijn die ook helemaal inorde  (y)

Dat was ons bij de eerste serie ook al beloofd, EERST zien dan geloven.....

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5370
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:Rivarossi H0 2011
« Reactie #71 Gepost op: 21 January 2011, 18:23:13 »
Ik ben ook benieuwd hoe ze de seinbalk aanpakken. Gaat het een dunner plaatje worden met ongewijzigde kap of wordt de kap veranderd. In het eerste geval zou ik willen voorstellen om wat extra balkjes te maken die zo op 1312 en 1310 passen (dus zonder vijlwerk zoals bij die metalen plaatjes wel moet).

Als je het vijlwerk op de balk van de loc achterwege kunt laten, hoe dun het opzetplaatje ook zou worden, dan is die balk per definitie nog veel te dik. Dat randje op de balk moet er echt af en dan een flinterdun plaatje erop.

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

ONR

  • Gast
Re:Rivarossi H0 2011
« Reactie #72 Gepost op: 21 January 2011, 18:24:00 »
Nou, wel erg enthousiast die prijsverhoging van maar liefst 20% op de Riva 1300's.....  :-\

Ik laat hem voorbij gaan, met zulke prijzen spaar ik liever door en koop wat beters.

Gr. Remco.

Sluit ik me bij aan:
wie het onderste uit de kan wilt, krijgt de deksel op de kop.......Succes!!!

Blijkbaar gaan de zaken nog TE gemakkelijk, anders zouden ze het niet doen (ze hebben wel lef)!


Mat 46 in gele uitvoering, dat was toch een flop, die zou toch nooit komen???
Varianten 1300, komende jaren niet aan de orde...
SLIMME verkooptechniek !!!
« Laatst bewerkt op: 21 January 2011, 19:30:46 door ONR »

Martijn193

  • Bestuur
  • Offline Offline
  • Berichten: 4249
Re:Rivarossi H0 2011
« Reactie #73 Gepost op: 21 January 2011, 18:35:16 »
Kijk

Een dumpactie van de 1310 ! Dat zou mooi zijn. Geen ervaring met omnummering, maar wil dat best eens opstarten !

Liever dat dan 280 voor een wisselstromer betalen.

Martijn

PS: nee, ik heb dat nog niet gezien, maar met veel op voorraad en een nieuwe goede variant op komst....
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

Zaanstreekrail

  • Offline Offline
  • Berichten: 373
Re:Rivarossi H0 2011
« Reactie #74 Gepost op: 21 January 2011, 18:46:33 »
Citaat
Zoals in het productoverzicht aangegeven is er sprake van een vormvariant. De kopbakken (dak) worden aangepast en het tussenrijtuig met de panto's wordt apart hiervoor ontwikkeld. Mogelijk op termijn een separate bak om een VIRM-6 te realiseren, maar dit verwacht ik de eerstkomende jaren niet. Prioriteiten liggen elders zoals je weet.


Ik had gehoopt op een 6 delig set, maar de 9500 serie vind ik ook mooi, de standaard zegmaar. Ik wist niet dat de 6 delige 2 ander bakken hadden, ik dacht altijd alleen de bak met de panto's.

Waarom is er gekozen voor de 9500 serie?

Maar eindelijk een VIRM, ik ben happy, mits ze ook met een standaard geel/blauwe komen.