Hahaha, ik zag het pas thuis. Soms let ik gewoon niet goed op. Ik liep al een tijdje met de wens voor een paar ketelwagens, en dit was de enige die er stond...Ach ja, lekker wheateren en op een local-tje inzetten denk ik...Gerard
Als BN-fan kan ik het verder alleen maar eens zijn met je aankopen...Het voordeel van US-treinen is dat je kunt kiezen uit bijna een eindeloze reeks mooie kleurenschema's.Heb je behalve normale flat cars ook nog de "long runners" aangeschaft?CKLX
Euhm, ik heb drie sets van twee 89' flatcars aangeschaft. Dat zijn toch de long runners?Zie deze link voor afbeeldingen. Als je iets anders bedoelt hoor ik het graag!BN en BNSF zijn goed vertegenwoordigd in mijn rolling stock. Mijn doel is East Coast rijden. Norfolk Southern met het zwarte kleurschema was mijn grootste voorkeur, maar daar is niet veel materieel van voorhanden. Conrail en CSX doen in het plaatje ook mee. Maar ik ben hier niet te strikt in, Boston & Maine rijdt hier ook rond, Columbus en Ohio, etc.Een vuistregel voor het samenstellen van je voorraad materieel op de yard is dat ongeveer 50% bestaat uit materieel van één maatschappij en dat de rest van het materieel procentueel de rest van het land (maatschappijen vertegenwoordigt.Een ander voordeel van het US spul is overigens dat er veel verschillende road nummers en uitvoeringen van hetzelfde model te krijgen zijn.Gerard
En inderdaad, meestal worden wagens meteen met 6 of nog meer nummers uitgebracht. Kijk maar bij de nieuwe Evans boxcar van Exactrail http://www.exactrail.com/evans-usre-5277-box-car-early-bn.Dat is ook heel verleidelijk - je koopt al gauw veel te veel treintjes...
Ik heb mij gevoegd bij de "ratelbrigade" door een TpII GTU'tje van Artitec te halen. Tenslotte kun je alleen uit ervaring meepraten als je er zelf 1 hebt, en ik heb er geen spijt van, schitterend bakkie.Meteen geconstateerd waar het nou precies om gaat: lichte groeven in het loopvlak door de wielpers veroorzaken dus het bijgeluid. Heeft dus niks met flens- en /of railhoogte te maken. conclusie is dat die vanzelf slijten, ik ga er niks aan rotzooien.