De Lokleitung is klaar, op het dak, regengoten en –pijpen na. Ik loop vast op het verven van het dak. Dit wilde ik grijs spuiten om het daarna licht te kunnen verweren. Helaas is mijn spuitbus van Revell met grijze verf leeg. Een nieuwe kopen lijkt een hopeloze onderneming te worden. De combinatie donkergrijs, mat en spuitbus heb ik nog niet gevonden in de lokale modelbouwwinkel of bouwmarkt. Ik vind het een beetje ver gaan om voor dit project (semi-) professioneel spuitmateriaal aan te schaffen. Hopelijk loop ik binnenkort tegen een rek met artikelen van Tamiya aan.
Kortom, het is er niet.
Ik zal volgend jaar, dwz dinsdag even bij de lokale toko even kijken..
mijn ervaring is dat Humbrol verf en Tamiya spuitbus lak ellende veroorzaakt. De lak van tamiya zorgt er voor dat de humbrol lak eronder gaat rimpelen. Ik ben bang dat de combinatie Revell-Tamiya hetzelfde resultaat heeft. Gewone potjes Tamiya verf uit de airbrush hebben dit probleem niet.
Is dat ook als je het weken laat drogen (de humbrol /Revell)?Ik had dat met Talens zijdeglans en humbrol /Revell als onderlaag.Toen maar eerst nog een laagje matte Revell lak erover en dan pas er overheen spuiten.Dat ging gelukkig wel.