Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

US diorama in H0 door Frank 123
Vandaag om 19:33:37
website Uhlenbrock onbereikbaar door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:32:49
3d printen van ns daglichtseinen door Frits C
Vandaag om 19:28:28
Treinen willen niet meer rijden door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:26:56
Raadplaatje door Gerrit H
Vandaag om 19:01:42
Samenstelling “Oriënt Express” museumtrein door nighttrain1
Vandaag om 18:56:23
On30 diorama: Sedona Red Rock Canyon, AZ door Hans1963
Vandaag om 18:22:47
Stalen busjes als lagers voor een Fleischmann rondmotor door Blausee-Mitholz
Vandaag om 18:18:23
Lagers vervangen DJH NS 3300 door orientexpress
Vandaag om 18:06:52
W.V. Kalender 2026 door MOVisser
Vandaag om 18:05:43
Au bord de la Cèze door Benelux795
Vandaag om 17:49:38
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 17:49:14
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Frits C
Vandaag om 17:41:19
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Bor de Wolf
Vandaag om 17:38:42
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Eric v C
Vandaag om 17:37:14
Digikeijs DR4024 gedeeltelijk defect? door BertOK
Vandaag om 17:33:34
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 16:59:39
Opnieuw : schakelrail marklin en spoorwegovergang Viessmann door Aartoscar
Vandaag om 16:54:18
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door spoorzeven
Vandaag om 16:45:47
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 14:46:21
Nightjet rijtuigen Zuri-Amsterdam door Servé
Vandaag om 14:41:46
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Besselspoor
Vandaag om 13:43:11
Bauarbeiten im gange door puntenglijder
Vandaag om 12:50:11
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door 741230
Vandaag om 12:46:53
Stroomdetectie issues. door guy1846
Vandaag om 12:46:48
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door nighttrain1
Vandaag om 12:46:48
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 12:17:05
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 12:06:38
Arnold 2210 onderdelen gezocht door stoombr38
Vandaag om 12:03:17
LS Models 2025 door Dennis1984
Vandaag om 11:44:43
  

Auteur Topic: Verschil kopvorm GTW?  (gelezen 1599 keer)

T.Spat

  • Offline Offline
  • Berichten: 2964
Verschil kopvorm GTW?
« Gepost op: 25 December 2010, 00:59:08 »
Ik vraag mij af of en wat de verschillen zijn bij de GTW-stellen
zoals die in Zwitserland rijden, en de electrische GTW's die
hier in ons land rondrijden, dit ivb N-spoor bouwproject ;D

Met name de kopvorm lijkt me iets verschillen, maar weet niet zeker..

Mvg,

Tis
********

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8245
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:Verschil kopvorm GTW?
« Reactie #1 Gepost op: 25 December 2010, 09:26:46 »
De Nederlandse GTW's moesten aan hogere veiligheidseisen voldoen en daarom hebben ze een versterkte kopvorm.
Vr. groeten,
Bob

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8087
Re:Verschil kopvorm GTW?
« Reactie #2 Gepost op: 25 December 2010, 13:06:52 »
Met name de kopvorm lijkt me iets verschillen, maar weet niet zeker..

Het "probleem" met al die nieuwe treinstellen is dat de naam vaak alleen maar een soortnaam is, een platform waarop verschillende varianten gebouwd worden, afhankelijk van de klantwensen.

Kijk maar eens op deze pagina voor de verschillende uitvoeringen.
Vooral de Amerikaanse New Jersey Transit, New Jersey versie wijkt nogal af terwijl die toch GTW 2/6 heet net als zijn hollandse broertjes  8)

Gr.
Eric
Gr.
Eric

T.Spat

  • Offline Offline
  • Berichten: 2964
Re:Verschil kopvorm GTW?
« Reactie #3 Gepost op: 26 December 2010, 19:49:40 »
Bedankt voor de link (y)

Ik heb nu idd vastgesteld dat de "Nederlandse"GTW een langere
kopvorm hebben dan de SBB/Thurbo-uitvoering :P

Net nu ik een model bij Shapeways besteld heb om er een Thurbo-uitvoering
van te maken :-[ :P

Dat wordt dus even puzzelen....
********

Bouwe

  • Koekiemonster
  • Offline Offline
  • Berichten: 983
  • Nitropa
Re:Verschil kopvorm GTW?
« Reactie #4 Gepost op: 26 December 2010, 20:03:04 »
Hallo Tis,

Gewoon beginnen, qua verschil zal het in N allemaal wel meevallen.  :)

mvg Bouwe

T.Spat

  • Offline Offline
  • Berichten: 2964
Re:Verschil kopvorm GTW?
« Reactie #5 Gepost op: 26 December 2010, 20:26:23 »
Ik zal er tzt wel wat fotoojes over het bouwen plaatsen ;)
********

T.Spat

  • Offline Offline
  • Berichten: 2964
Re:Verschil kopvorm GTW?
« Reactie #6 Gepost op: 29 December 2010, 22:48:13 »
Ik heb het setje binnen gekregen, maar een SBB-uitvoering
gaat het niet worden... ik heb meer verschil ontdekt en dat is
dat de lagevloer hoger ligt-en dus ook de instapdeuren :P

Ik denk dat dit treintje een mooie Veolia gaat worden.

Eerst maar een aandrijving gaan zoeken :)

Mvg,

Tis
********

Bouwe

  • Koekiemonster
  • Offline Offline
  • Berichten: 983
  • Nitropa
Re:Verschil kopvorm GTW?
« Reactie #7 Gepost op: 30 December 2010, 10:17:51 »
Je zou de deurnaden tot op de juiste hoogte dicht kunnen plamuren en dan met een decalletje een nieuwe deur maken. En van die vloer, plaatje styreen erop en je hebt dat ook opgelost!

mvg Bouwe