Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Spoorongeval Duitsland, 27-7-2025 door Quinzeedied
Vandaag om 23:38:58
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Ronald Halma
Vandaag om 23:38:07
Dat overkomt mij niet. door Oosterspoor
Vandaag om 23:18:51
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
Vandaag om 23:14:00
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Prutsert
Vandaag om 23:11:34
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door AP3737
Vandaag om 22:58:20
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 22:49:23
Piko 1136 van AC naar DC door Martijn193
Vandaag om 22:33:48
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 22:28:10
"Spoor op Vleugels" in H0 door MOVisser
Vandaag om 22:07:43
schok bij vertrek door saskia
Vandaag om 22:03:07
LED / Lampjes (Viessmann) seinpalen aansturen. Vraagje aan electronica experts door AP3737
Vandaag om 21:33:15
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Cegielski
Vandaag om 21:33:13
Ronald doet de Fork Challenge! door MaraNCS
Vandaag om 20:49:54
Raadplaatje door Cc72000
Vandaag om 20:10:38
US diorama in H0 door jan47
Vandaag om 19:45:53
Chinese prut kabel door BrightonBelle
Vandaag om 17:48:10
Aachenau West door Wim Vink
Vandaag om 17:47:51
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door BrightonBelle
Vandaag om 17:30:54
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Ferdinand Bogman
Vandaag om 15:43:38
Welke kleur is Roco oud bruin? door Bahn-AG
Vandaag om 15:17:45
Seuthe gaat stoppen door Rob Ellerman
Vandaag om 14:09:28
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 13:59:41
RhB 1:87, terug naar 25 jaar geleden door Jan Bennink
Vandaag om 13:42:30
Lokpilot 4 defect door bellejt
Vandaag om 13:27:01
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 13:02:57
Overstap naar HTM door Ronald Halma
Vandaag om 12:43:13
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door Karben
Vandaag om 12:32:15
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 12:17:17
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door thevandijks
Vandaag om 12:13:11
  

Auteur Topic: Verschil kopvorm GTW?  (gelezen 1540 keer)

T.Spat

  • Offline Offline
  • Berichten: 2961
Verschil kopvorm GTW?
« Gepost op: 25 December 2010, 00:59:08 »
Ik vraag mij af of en wat de verschillen zijn bij de GTW-stellen
zoals die in Zwitserland rijden, en de electrische GTW's die
hier in ons land rondrijden, dit ivb N-spoor bouwproject ;D

Met name de kopvorm lijkt me iets verschillen, maar weet niet zeker..

Mvg,

Tis
********

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Online Online
  • Berichten: 8239
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:Verschil kopvorm GTW?
« Reactie #1 Gepost op: 25 December 2010, 09:26:46 »
De Nederlandse GTW's moesten aan hogere veiligheidseisen voldoen en daarom hebben ze een versterkte kopvorm.
Vr. groeten,
Bob

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8109
Re:Verschil kopvorm GTW?
« Reactie #2 Gepost op: 25 December 2010, 13:06:52 »
Met name de kopvorm lijkt me iets verschillen, maar weet niet zeker..

Het "probleem" met al die nieuwe treinstellen is dat de naam vaak alleen maar een soortnaam is, een platform waarop verschillende varianten gebouwd worden, afhankelijk van de klantwensen.

Kijk maar eens op deze pagina voor de verschillende uitvoeringen.
Vooral de Amerikaanse New Jersey Transit, New Jersey versie wijkt nogal af terwijl die toch GTW 2/6 heet net als zijn hollandse broertjes  8)

Gr.
Eric
Gr.
Eric

T.Spat

  • Offline Offline
  • Berichten: 2961
Re:Verschil kopvorm GTW?
« Reactie #3 Gepost op: 26 December 2010, 19:49:40 »
Bedankt voor de link (y)

Ik heb nu idd vastgesteld dat de "Nederlandse"GTW een langere
kopvorm hebben dan de SBB/Thurbo-uitvoering :P

Net nu ik een model bij Shapeways besteld heb om er een Thurbo-uitvoering
van te maken :-[ :P

Dat wordt dus even puzzelen....
********

Bouwe

  • Koekiemonster
  • Offline Offline
  • Berichten: 983
  • Nitropa
Re:Verschil kopvorm GTW?
« Reactie #4 Gepost op: 26 December 2010, 20:03:04 »
Hallo Tis,

Gewoon beginnen, qua verschil zal het in N allemaal wel meevallen.  :)

mvg Bouwe

T.Spat

  • Offline Offline
  • Berichten: 2961
Re:Verschil kopvorm GTW?
« Reactie #5 Gepost op: 26 December 2010, 20:26:23 »
Ik zal er tzt wel wat fotoojes over het bouwen plaatsen ;)
********

T.Spat

  • Offline Offline
  • Berichten: 2961
Re:Verschil kopvorm GTW?
« Reactie #6 Gepost op: 29 December 2010, 22:48:13 »
Ik heb het setje binnen gekregen, maar een SBB-uitvoering
gaat het niet worden... ik heb meer verschil ontdekt en dat is
dat de lagevloer hoger ligt-en dus ook de instapdeuren :P

Ik denk dat dit treintje een mooie Veolia gaat worden.

Eerst maar een aandrijving gaan zoeken :)

Mvg,

Tis
********

Bouwe

  • Koekiemonster
  • Offline Offline
  • Berichten: 983
  • Nitropa
Re:Verschil kopvorm GTW?
« Reactie #7 Gepost op: 30 December 2010, 10:17:51 »
Je zou de deurnaden tot op de juiste hoogte dicht kunnen plamuren en dan met een decalletje een nieuwe deur maken. En van die vloer, plaatje styreen erop en je hebt dat ook opgelost!

mvg Bouwe