Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Spoorongeval Duitsland, 27-7-2025
door
Quinzeedied
Vandaag
om 23:38:58
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R)
door
Ronald Halma
Vandaag
om 23:38:07
Dat overkomt mij niet.
door
Oosterspoor
Vandaag
om 23:18:51
Rheinburg, TP V/VI
door
Dave.......
Vandaag
om 23:14:00
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Prutsert
Vandaag
om 23:11:34
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet)
door
AP3737
Vandaag
om 22:58:20
BR-18.6 Schaal-0.
door
FritsT
Vandaag
om 22:49:23
Piko 1136 van AC naar DC
door
Martijn193
Vandaag
om 22:33:48
Mooi weer om buiten te spelen
door
sncf231e
Vandaag
om 22:28:10
"Spoor op Vleugels" in H0
door
MOVisser
Vandaag
om 22:07:43
schok bij vertrek
door
saskia
Vandaag
om 22:03:07
LED / Lampjes (Viessmann) seinpalen aansturen. Vraagje aan electronica experts
door
AP3737
Vandaag
om 21:33:15
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Cegielski
Vandaag
om 21:33:13
Ronald doet de Fork Challenge!
door
MaraNCS
Vandaag
om 20:49:54
Raadplaatje
door
Cc72000
Vandaag
om 20:10:38
US diorama in H0
door
jan47
Vandaag
om 19:45:53
Chinese prut kabel
door
BrightonBelle
Vandaag
om 17:48:10
Aachenau West
door
Wim Vink
Vandaag
om 17:47:51
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen
door
BrightonBelle
Vandaag
om 17:30:54
BMB-Module: “Corfe Castle Station”
door
Ferdinand Bogman
Vandaag
om 15:43:38
Welke kleur is Roco oud bruin?
door
Bahn-AG
Vandaag
om 15:17:45
Seuthe gaat stoppen
door
Rob Ellerman
Vandaag
om 14:09:28
Station Roodeschool
door
Torikoos
Vandaag
om 13:59:41
RhB 1:87, terug naar 25 jaar geleden
door
Jan Bennink
Vandaag
om 13:42:30
Lokpilot 4 defect
door
bellejt
Vandaag
om 13:27:01
Swalbenburg, N modulebaan
door
NS264
Vandaag
om 13:02:57
Overstap naar HTM
door
Ronald Halma
Vandaag
om 12:43:13
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw?
door
Karben
Vandaag
om 12:32:15
lampjes in huizen willekeurig schakelen
door
Bert55
Vandaag
om 12:17:17
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
thevandijks
Vandaag
om 12:13:11
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Verschil kopvorm GTW?
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Verschil kopvorm GTW? (gelezen 1540 keer)
T.Spat
Offline
Berichten: 2961
Verschil kopvorm GTW?
«
Gepost op:
25 December 2010, 00:59:08 »
Ik vraag mij af of en wat de verschillen zijn bij de GTW-stellen
zoals die in Zwitserland rijden, en de electrische GTW's die
hier in ons land rondrijden, dit ivb N-spoor bouwproject
Met name de kopvorm lijkt me iets verschillen, maar weet niet zeker..
Mvg,
Tis
Gelogd
********
Bob R.
***
Team Beurzen en PR
Online
Berichten: 8239
Lid MSG Haarlemmermeer
Re:Verschil kopvorm GTW?
«
Reactie #1 Gepost op:
25 December 2010, 09:26:46 »
De Nederlandse GTW's moesten aan hogere veiligheidseisen voldoen en daarom hebben ze een versterkte kopvorm.
Gelogd
Vr. groeten,
Bob
Remunj
Offline
Berichten: 8109
Re:Verschil kopvorm GTW?
«
Reactie #2 Gepost op:
25 December 2010, 13:06:52 »
Citaat van: T.Spat op 25 December 2010, 00:59:08
Met name de kopvorm lijkt me iets verschillen, maar weet niet zeker..
Het "probleem" met al die nieuwe treinstellen is dat de naam vaak alleen maar een soortnaam is, een platform waarop verschillende varianten gebouwd worden, afhankelijk van de klantwensen.
Kijk maar eens op
deze
pagina voor de verschillende uitvoeringen.
Vooral de Amerikaanse New Jersey Transit, New Jersey versie wijkt nogal af terwijl die toch GTW 2/6 heet net als zijn hollandse broertjes
Gr.
Eric
Gelogd
Gr.
Eric
T.Spat
Offline
Berichten: 2961
Re:Verschil kopvorm GTW?
«
Reactie #3 Gepost op:
26 December 2010, 19:49:40 »
Bedankt voor de link
Ik heb nu idd vastgesteld dat de "Nederlandse"GTW een langere
kopvorm hebben dan de SBB/Thurbo-uitvoering
Net nu ik een model bij Shapeways besteld heb om er een Thurbo-uitvoering
van te maken
Dat wordt dus even puzzelen....
Gelogd
********
Bouwe
Koekiemonster
Offline
Berichten: 983
Nitropa
Re:Verschil kopvorm GTW?
«
Reactie #4 Gepost op:
26 December 2010, 20:03:04 »
Hallo Tis,
Gewoon beginnen, qua verschil zal het in N allemaal wel meevallen.
mvg Bouwe
Gelogd
T.Spat
Offline
Berichten: 2961
Re:Verschil kopvorm GTW?
«
Reactie #5 Gepost op:
26 December 2010, 20:26:23 »
Ik zal er tzt wel wat fotoojes over het bouwen plaatsen
Gelogd
********
T.Spat
Offline
Berichten: 2961
Re:Verschil kopvorm GTW?
«
Reactie #6 Gepost op:
29 December 2010, 22:48:13 »
Ik heb het setje binnen gekregen, maar een SBB-uitvoering
gaat het niet worden... ik heb meer verschil ontdekt en dat is
dat de lagevloer hoger ligt-en dus ook de instapdeuren
Ik denk dat dit treintje een mooie Veolia gaat worden.
Eerst maar een aandrijving gaan zoeken
Mvg,
Tis
Gelogd
********
Bouwe
Koekiemonster
Offline
Berichten: 983
Nitropa
Re:Verschil kopvorm GTW?
«
Reactie #7 Gepost op:
30 December 2010, 10:17:51 »
Je zou de deurnaden tot op de juiste hoogte dicht kunnen plamuren en dan met een decalletje een nieuwe deur maken. En van die vloer, plaatje styreen erop en je hebt dat ook opgelost!
mvg Bouwe
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Verschil kopvorm GTW?