Doel:€250.00
Donaties:€177.50

Per saldo:€-72.50

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-06-2021
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Kranenberg, een exercitie in code 70 door meino
Vandaag om 13:54:42
Fleischmann oude naar nieuwe antislipband nummers door henk
Vandaag om 13:21:56
Draaischijf Spoor 0 (werkend onder iTrain) door FritsT
Vandaag om 13:08:56
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Stijn
Vandaag om 13:01:33
Nederdam, H0 1970 - 1990 door Pascal77
Vandaag om 12:39:46
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
Vandaag om 11:44:57
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 11:42:04
Wie is Hans Reints door BartvD
Vandaag om 09:46:12
Prijsdifferentiatie in Oostenrijk door BrightonBelle
Vandaag om 09:44:30
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door MOVisser
Vandaag om 09:35:49
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door bask185
Vandaag om 08:27:31
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door NS264
Vandaag om 08:10:20
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 06:57:20
NCS 7/8 tot NS 61 62 Maffei lok in spoor 0 door FritsT
23 juli 2021, 23:36:40
LTM-51 Garratt in messing, Spoor-0 door rolfm
23 juli 2021, 23:31:49
Frans loodsje et cetera door Noordernet
23 juli 2021, 23:20:12
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door MarkSpoor
23 juli 2021, 22:31:29
Nog een lofzang? Roco's BR 01 (NK) door 44
23 juli 2021, 22:21:19
Pimp m’n ICE3, van 403 naar 406 EUROPA door Chris Westerduin
23 juli 2021, 22:18:40
Roco BR 44 door 44
23 juli 2021, 22:04:18
Modeltreinverzameling en waterschade door Olav
23 juli 2021, 21:56:57
Laag-Baarlo door Mark Lin
23 juli 2021, 21:23:58
Compacte wisselstraat voor meer rijlengte door Ferdinand Bogman
23 juli 2021, 20:41:08
Heris verwarmingswagen verbeteren door Falkenberg
23 juli 2021, 20:39:41
Brawa Rheingold door Falkenberg
23 juli 2021, 20:26:45
Paul's model train stuff door Paul's model train stuff
23 juli 2021, 20:20:27
3 H0-modellen V200.1 vergeleken door Falkenberg
23 juli 2021, 20:20:22
NS wil slaaptrein samen met Oostenrijkers nieuw leven inblazen door FLM1331
23 juli 2021, 19:44:40
Raadplaatje door Falkenberg
23 juli 2021, 18:32:08
Harzwald Hafen Bahn door tijgernootje
23 juli 2021, 18:29:31
  

Auteur Topic: Roco NS plan V  (gelezen 383493 keer)

Mcn1986

  • Offline Offline
  • Berichten: 1595
Re:Roco plan V NS
« Reactie #945 Gepost op: 04 juli 2012, 00:57:45 »
 ;D
Gr. Silvester

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18204
  • In een groen, groen, groen, groen, knolle
    • Het Groterdam Project
Re:Roco plan V NS
« Reactie #946 Gepost op: 04 juli 2012, 01:30:56 »
1 ding wat gelijk opvalt.



De analoge versie heeft de grote eelco's niet......
De sound versies wel.
Dat betekend dat je er niet zomaar even een geluidsdecoder inprikt ?
« Laatst bewerkt op: 04 juli 2012, 01:42:08 door Chris »

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18204
  • In een groen, groen, groen, groen, knolle
    • Het Groterdam Project
Re:Roco plan V NS
« Reactie #947 Gepost op: 04 juli 2012, 02:38:34 »

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 9765
Re:Roco plan V NS
« Reactie #948 Gepost op: 04 juli 2012, 07:05:34 »
Fraai model en fraaie foto's Chris.
Ik heb het model nog niet in het echt gezien maar vanaf de foto's is het een topper. De cabineramen zijn inderdaad opvallend in vergelijking met de oude Fleischmann, die lijken net iets strakker. Het remgeluid overtuigt me niet helemaal. In mijn beleving bestaat dat niet zozeer uit knarsende remmen maar meer een soort van shshshshshshshshs van de remblokken op de wielen. Met name in de zomer met open raampjes een allesoverstemmend geluid.
Pluspunten die mij erg opvallen zijn de fraaie koppeling en de correcte afstand tussen de beide bakken.
Enkele onderdelen (mits los verkrijbaar) bieden volgens mij ook pimpmogelijkheden voor andere modellen; pantograaf, scharfenbergkoppeling... Die laatst kan wellicht op een Piko-hondekop gehobbyt worden.
Trambaantje in h0
Rosestraat in 0/0m 
Tea Tray Depot in 0
www.modulebaan.nl  Charleroi - Route de Mons

jakop

  • Gast
Re:Roco plan V NS
« Reactie #949 Gepost op: 04 juli 2012, 07:16:19 »
Inderdaad en prachtig model! En wat Marc al zegt de onderdelen zijn ook interessant voor andere modellen  ::)
Ik overweeg er toch één aan te schaffen, al wil ik een later model en kan hij op mijn huidige baan niet uit de voeten wielen door de  r=360 bochten.
Hulde Roco!!!  (y)

Jakop

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 4550
  • NS tijdperk IV (1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:Roco plan V NS
« Reactie #950 Gepost op: 04 juli 2012, 07:49:21 »
Wat is het probleem met R360 bogen?

Fraai verslag Chris, dank je wel!

Het valt me alleen wel op dat Roco die deurknop van de bagage-deuren is vergeten....

En ten aanzien van de transfers voor de koersrollen, ik neem aan dat het glaasje aan de binnenzijde wit gespoten is? Kijken of dat er af te halen valt en dan de transfer aan de binnenzijde aanbrengen. Lijkt me stukken fraaier dan aan de buitenzijde plakken.

Jeroen
« Laatst bewerkt op: 04 juli 2012, 07:52:13 door Jeroen Water »
Bouwt aan Ermehuizen anno 1974

jakop

  • Gast
Re:Roco plan V NS
« Reactie #951 Gepost op: 04 juli 2012, 08:00:29 »
Mocht het treinstel het wel redden door R360, dan zou door hier en daar wat weg te halen het treinstel zelfs rond moeten kunnen komen.
Ik bij het plaatsen van steuntjes en bedrading rekening gehouden met bakken van 1:93 en een bak 1:87 gaat hier en daar wat raken nu.
Ik ben benieuwd als iemand het stel eens test op R360  (y)

Jakop

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 4550
  • NS tijdperk IV (1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:Roco plan V NS
« Reactie #952 Gepost op: 04 juli 2012, 08:19:59 »
Ik schrok al. Mijn schaduwstation heeft R360, maar dat moet dan geen probleem geven.

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen anno 1974

Peter Korsten

  • Team systeembeheer
  • Offline Offline
  • Berichten: 8582
Re:Roco plan V NS
« Reactie #953 Gepost op: 04 juli 2012, 08:48:33 »
Bespreking gaat traag, heb last van een aantal apenkoppen.

Tijd voor Viessmann, dus. :)

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Eelco Storm

  • Slechts een kniesoor die hier op let...
  • Offline Offline
  • Berichten: 10578
    • Mijn fotoarchief
Re:Roco plan V NS
« Reactie #954 Gepost op: 04 juli 2012, 08:52:50 »
De analoge versie heeft de grote eelco's niet......

Klopt, daar is er namelijk maar eentje van...

Eelco

 ;D ;D (kon 't niet laten)
www.denelander.blogspot.dk over mijn leven in den vreemde

De eerste BNLS'er die het corona-vaccin heeft gekregen :)

mass am see

  • Offline Offline
  • Berichten: 3145
  • is met treintjes aan het spelen
Re:Roco plan V NS
« Reactie #955 Gepost op: 04 juli 2012, 09:25:34 »
Hoi,

Volg het verslag al enige dagen en heb met smart zitten wachten op foto's,als ik nog 100% nl reed dan had ik hem zeker gekocht,Maar toen fleischmann er in 1986 kwam(en 1989 de groene NS 150) vind deze versies nog erg  steeds erg fraai.
Ook toen was er een rel nl : fleischmann had afgesproken dat de trein niet onder een bepaalde bedrag verkocht mocht worden. Toen wij nog regelmatig naar Amersfoort gingen (nu Houten) waren er handelaren die wel stunten, je kreeg er gratis een roco post wagon bij.
Maar hoeveel lengte verschil zit er nu werkelijk tussen roco en fleischmann, als ik op de foto kijk van Karst is dat geen 5cm per bak zijn, en zijn de nummers niet een beetje aan de grote kant bij de cabinedeuren.

En roco je hebt een dikke voldoende verdiend.

mvgr Evert.

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 4550
  • NS tijdperk IV (1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:Roco plan V NS
« Reactie #956 Gepost op: 04 juli 2012, 09:35:20 »
Die grote nummers bij de cabines kloppen op het Roco model.

De 431 is namelijk één van de treinstellen die door Werkspoor geel geschilderd afgeleverd is aan de NS. Werkspoor gebruikte toen nog het oude lettertype. Toen de vergeling door de Hoofdwerkplaatsen opgestart werd, kregen die stellen het nieuwe lettertype en werden de bakaanduidingen bij de cabine veel kleiner.

Een andere afwijking tussen Werkspoor en Werkplaats zie je bijvoorbeeld in de loop van de dakrand boven de cabine. Daar waar dWerkplaats Haarlem en knik schilderde in de bocht van zijwand naar neus in de dakrand, heeft Werkspoor hier een afronding gemaakt. Ook dat heeft Roco keurig weergegeven.

Later zijn de door Werkspoor vergeelde stellen natuurlijk ook een keer door Haarlem overgeschilderd en zijn de Werkspoorkenmerken alsnog verloren gegaan.

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen anno 1974

Reggy

  • Offline Offline
  • Berichten: 184
Re:Roco plan V NS
« Reactie #957 Gepost op: 04 juli 2012, 09:42:42 »
Als je het goed beschouwd is geen enkele modelbaan op schaal dus waarom dan al dat gebakkelij over treinen die niet goed op schaal zouden zijn. Ik ben blij als ik een model heb wat ik nog niet had en al is de lengte dan niet helemaal goed wat dan nog
de rest zoals al eerder gemeld klopt ook niet.

mvrgr  hans

Besselspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 4504
  • Team Mitropa - OHMB
Re:Roco plan V NS
« Reactie #958 Gepost op: 04 juli 2012, 09:44:20 »
@Evert: het eerste wat me opvalt is dat in lengteschaal 1/87 de ramen op de goede afstand van elkaar geplaatst zijn, dat vind ik persoonlijk één van de meest storende 1/100 compromissen. Dat Fleischmann de kop met raaminzetten nagenoeg perfect had gemaakt destijds was toen al in de diverse verslagen terug te lezen: dat geldt wat mij betreft nog steeds. Maar de totaalindruk van het treinstel geeft toch wel aan wat er tegenwoordig méér mogelijk is, en de kopvorm van de Roco klopt gewoon.
Wat ik ook erg slim gedaan vind is de manier waarop stoelen in de juiste kleur op een grijze vloer geplaatst worden, daar zit toch wel een heel groot verschil met de oudere generaties treinstellen. Ik vind het echt een prachtig treinstel geworden, voor mensen van mijn leeftijd is dit gewoon een absolute must (y)

RETROBAHN A.G.

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3801
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:Roco plan V NS
« Reactie #959 Gepost op: 04 juli 2012, 10:01:04 »
@Rotsgieter : Ik kan even de (ooit sticky) post van Remco niet meer vinden, maar daarin stond het prima verwoord : er zijn vele manieren om je hobby te beleven, voor velen is het exact op schaal zijn er een van. Dat het voor jou misschien niet van belang is is mooi voor jou, maar het hier steeds luidkeels lopen te roeptoeteren voegt zo weinig toe aan de discussie...
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden