Doel:€250.00
Donaties:€172.50

Per saldo:€-77.50

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 12-01-2021
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Molendaal, h0-baan, Nederlands tintje, Periode III-heden. 2,6x1,4m door Juroen
Vandaag om 16:35:01
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Andre Pronk
Vandaag om 16:29:56
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door RutgerSHM
Vandaag om 16:28:33
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 16:27:03
Uit en Thuis, de bouw door Peter Kleton
Vandaag om 16:23:52
Baanplan met vlak Hollands thema. door jowi
Vandaag om 16:19:31
Digikeijs DR5000/DR4024 kortsluiting bij aanzetten centrale bij 4 servo's door AlbertG
Vandaag om 16:16:40
Artitec Hondekop IC-uitvoering, model 2020, materieelbespreking. door Chris
Vandaag om 15:50:03
Containervervoer bij Deutsche Reichsbahn door Quinzeedied
Vandaag om 15:43:59
Zelfbouw bovenleiding draden hoe? door VvKan
Vandaag om 15:41:15
ESU ECoS, hoe tekst pendeltrein verwijderen? door zofman
Vandaag om 15:35:00
Ergens op een zolderkamer door zuylen
Vandaag om 15:27:08
Fleischmann railplan M123 (1960), hulp gevraagd. door VvKan
Vandaag om 15:24:11
LTM-51 Garratt in messing, Spoor-0 door FritsT
Vandaag om 15:20:44
Richtingsafhankelijke detectie / melding door RBlok
Vandaag om 15:19:33
Restauratie TEE treinstel door Bob R.
Vandaag om 15:11:45
Rheinburgh, TP V/VI door Dave.......
Vandaag om 15:02:20
"Union Pacific's Power Shop", een nieuwe baan in H0 door nachbar
Vandaag om 14:44:14
De bouw van Schellenbach door Martin Welberg
Vandaag om 14:35:45
Roco 2021, nieuws van de fabrikant. door Rob Ellerman
Vandaag om 14:35:17
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door iarnrod
Vandaag om 14:32:38
NS 6100 van GM&S door Ivo tB
Vandaag om 14:21:29
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door henk
Vandaag om 14:17:12
BMB-Modulebaan: het enkelsporige Branchline Project door bask185
Vandaag om 13:56:40
Raadplaatje door eemstede
Vandaag om 13:45:09
Rails behandelen met ATF (transmissie vloeistof) ? door Ronald Halma
Vandaag om 13:31:14
Smalspoorbaan "Hinterhof" Heinenoord door Almar
Vandaag om 13:22:13
Bahnstrecke 5867 door Wim Hesselink
Vandaag om 13:16:51
Online archief Railhobby en Flash, tip om het werkend te houden na 12 januari door Glimworm
Vandaag om 13:12:00
Kellerstein; een nieuwe baan in H0 door Romavami
Vandaag om 13:04:56
  

Auteur Topic: Roco NS plan V  (gelezen 363449 keer)

Petertrein81

  • Offline Offline
  • Berichten: 2377
  • Taurus fan!!
Re:Roco plan V NS
« Reactie #375 Gepost op: 25 mei 2012, 09:35:01 »
Dus.. wie weet :) Als men goede zin heeft bij Roco omdat Plan T/V als een tierelier verkoopt... ?? :) Ik zou het wel weten als ik Roco was. Want ook met het aantal varianten zit het prima. Heb ooit eens uitgezocht dat er zo'n 12 verschillende varianten mogelijk zijn. :o
Je hebt natuurlijk wel gelijk Karst, maar hoeveel mogelijke varianten zijn er wel niet voor de Plan V/T.
Ik denk dat als je de Veolia, Arriva en Connexxion/Valleilijn treinstellen meetelt, dat je al snel aan de 20 varianten zit.
De Valleilijn treinstellen zijn bijvoorbeeld al 2 varianten.

Groet Peter,
Ik heb sinds kort ook wat treinfoto's staan op Flickr: https://www.flickr.com/photos/73705963@N03/

Chris80

  • Offline Offline
  • Berichten: 3338
    • Zeedoorn
Re:Roco plan V NS
« Reactie #376 Gepost op: 25 mei 2012, 09:44:41 »
Genoeg werk/ideeen in elk geval voor Roco :).

Groet,
Chris

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3801
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:Roco plan V NS
« Reactie #377 Gepost op: 25 mei 2012, 10:04:11 »
Je hebt inderdaad heel weinig over te houden van een Plan V/T als je een U wilt gaan maken. :(
De enige dingen die bij mij opkomen zijn:

- Basis voor de motordraaistellen van de mBDk ( Plan V maar moet langer worden )
- Seinbalk
- basis kopvorm ( maar 'voorhoofd' moet anders en de uitsparing voor de koppeling moet anders )
- Cabineramen
- Basisvorm van de overige ramen
- Losse banken voor het interieur

Cabineramen : dan mogen ze geen ruitenwissers meegieten, want V/T hebben rechterruit een wisser boven, Plan U onder. Bovendien bij V/T is dat een verwarmde ruit, Plan U niet (te zien aan de raamlijst)
Overige ramen : dan kun je alleen de 113, 115 en een halve 123 maken, de overige Plan U's hebben nooit 2- of 3-delige ramen gehad maar ramen gelijk aan de Hondekop, 4-delig.
Draaistellen : een motordraaistel Plan U lijkt maar heel weinig op Plan V, vooral door de remverstellers bij Plan U en de uitwendige remcilinders bij Plan V/T. Bovendien meen ik dat remwerk en aspotten ook verschillen.
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Peter Korsten

  • Team systeembeheer
  • Offline Offline
  • Berichten: 8579
Re:Roco plan V NS
« Reactie #378 Gepost op: 25 mei 2012, 11:18:05 »
Volgens mij alleen de cabineraampartij. De rest van de kop is echt heel anders ...

Nou heb ik voor het eerst in mijn leven eens de mP en Mat. '64 vergeleken. Dat ze erg verschillen wist ik uiteraard, maar ik had het niet eerder bestudeerd.

Tja... naast de cabineramen en ruitenwissers (die lijken op het eerste gezicht identiek) misschien nog de cabinedeuren en sommige kasten onder de bak. Maar die cabineramen zitten een stuk lager bij de mP, dus het zou best kunnen dat je niet eens de verlichtingsprint kunt hergebruiken.

Desondanks zou ik het Roco niet kwalijk nemen als ze met een mP of Jules zouden komen. :)

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 17996
  • You want the truth?! YOU CAN'T HANDLE THE TRUTH!
    • Het Groterdam Project
Re:Roco plan V NS
« Reactie #379 Gepost op: 25 mei 2012, 11:21:19 »
Een Mp is totaal niet te vergelijken met een Mat 64, zelfs niet de neus, die is compleet anders.

Gert1

  • Gast
Re:Roco plan V NS
« Reactie #380 Gepost op: 25 mei 2012, 11:30:43 »
Er is denk ik net zoveel verwantschap tussen Mat 64 en een Mp als tussen een mens en een baviaan.
(Genetisch is dat heel veel, maar qua uiterlijk...)    ;)

mvg,
Gert

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 17996
  • You want the truth?! YOU CAN'T HANDLE THE TRUTH!
    • Het Groterdam Project
Re:Roco plan V NS
« Reactie #381 Gepost op: 25 mei 2012, 11:32:36 »
 ;D
Ach zo af en toe.....

Peter Korsten

  • Team systeembeheer
  • Offline Offline
  • Berichten: 8579
Re:Roco plan V NS
« Reactie #382 Gepost op: 25 mei 2012, 11:43:28 »
Een Mp is totaal niet te vergelijken met een Mat 64, zelfs niet de neus, die is compleet anders.

Hmm, ja, tot die conclusie waren we inmiddels ook al gekomen. :)

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 17996
  • You want the truth?! YOU CAN'T HANDLE THE TRUTH!
    • Het Groterdam Project
Re:Roco plan V NS
« Reactie #383 Gepost op: 25 mei 2012, 11:45:38 »
Ik herhaal het graag voor de zekerheid.  8)

Chris80

  • Offline Offline
  • Berichten: 3338
    • Zeedoorn
Re:Roco plan V NS
« Reactie #384 Gepost op: 25 mei 2012, 12:10:49 »
Er is denk ik net zoveel verwantschap tussen Mat 64 en een Mp als tussen een mens en een baviaan.
(Genetisch is dat heel veel, maar qua uiterlijk...)    ;)

mvg,
Gert

Al komen sommige mensen qua uiterlijk ook akelig overeen  :).

ingenium secundus

  • Slechts een kniesoor die hier op let...
  • Offline Offline
  • Berichten: 10302
    • Mijn fotoarchief
Re:Roco plan V NS
« Reactie #385 Gepost op: 25 mei 2012, 12:13:38 »
En qua gedrag...  ;D
www.denelander.blogspot.dk over mijn leven in den vreemde

De eerste BNLS'er die het corona-vaccin heeft gekregen :)

johnny-VIRM

  • Offline Offline
  • Berichten: 522
Re:Roco plan V NS
« Reactie #386 Gepost op: 25 mei 2012, 17:09:26 »
Jongens een plan U lijkt op plan V en T , alleen het neusje en de cabine ramen, de bak is gewoon mat 54 laatste serie, ik weet nog dat karst zijn model plan U maakte toen hebben we nog een gesprek gehad over het aantal ribbels en goten op het dak die totaal verschillend waren, ik denk dat roco dan weer opnieuw kan ontwikkelen.

Dan de motorpost, vlakker neusje, een beetje formaat monteur kon daar in het echt niet in, maar voor de rest wel degelijk een een plan V in 1 Bak en de weerstanden op het dak omdat 1 geen ruimte en omdat ze langer in de weerstanden schakelden koeling, maar de onderdelen met plan V en T uitwisselbaar.....

Maar laat maar komen roco, ik heb er vertrouwen in....( o ja ruitenwisser rechts bovenaan is pas later toegepast.)

spoorzeven

  • Online Online
  • Berichten: 3552
Re:Roco plan V NS
« Reactie #387 Gepost op: 26 mei 2012, 10:10:56 »
Roco geeft nu aan over het model van de Plan V: "kommt jetzt zur Auslieferung" en "In Nachproduktion".
Groet, Frank

ZwolsBas

  • Offline Offline
  • Berichten: 3141
  • NL/NS vanaf 1945
Re:Roco plan V NS
« Reactie #388 Gepost op: 26 mei 2012, 10:32:54 »
Jammer dat ze voor de plan V/T gekozen hadden.
Als ze een U hadden gemaakt viel er meer te verdienen (y). Die heeft geen enkele fabrikant gemaakt (betaalbaar).
Treinen Vissen Katten Liefhebber, bouw modelbaan op zolder gestart, nu nog 3 plaatsnamen verzinnen, help je mee?

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 17996
  • You want the truth?! YOU CAN'T HANDLE THE TRUTH!
    • Het Groterdam Project
Re:Roco plan V NS
« Reactie #389 Gepost op: 26 mei 2012, 10:38:01 »
Plan V zal eind Juni in de winkels liggen.

bron : Roco.