Even op google NS V1-V3 intypen bij afbeeldingen en dan heb je de juiste deelserie al te pakken:Hier de versie zoals Roco hem gaat leveren, begin jaren'70:Foto: Nico Spilt.Deze deelserie is ook als enige serie Plan V's in het groen geweest:Foto: Nico Spilt.Hier de V1-V3 in de jaren '90, dus met klein raampje in de cabinedeuren:http://www.flickr.com/photos/siccodierdorp/4957465770/En hier de V1-V3 met DE reclame. Er waren een aantal stellen voorzien van koffie-automaat en die reden voornamelijk tussen Nijmegen en 's Hertogenbosch:http://www.flickr.com/photos/siccodierdorp/4957465152/Dan ook nog maar de V1-V3 na hun verlengingskuur. Hier zie je dat de bagagedeuren vervangen zijn door ramen:http://farm7.staticflickr.com/6036/5914780129_e5dbb9912b_z.jpgDe Plan V's die anno nu nog rijden, komen NIET uit deze deelserie, maar zijn uit de deelseries V4-V6 of V7-V13.V4-V6 (treinstel 442-483) hebben nooit een bagage-afdeling gehad, zie:http://www.freewebs.com/falcoflipsen/Mat%2064%20Plan%20V.jpgV7-V13 (treinstel 801-965) hadden een postafdeling. Dit is de deelserie waar Fleischmann een 1:100 model van gemaakt heeft. Zij hebben hun model ook in het groen uitgebracht, maar dat is dus niet correct. De V7-V13 zijn nooit groen geweest: http://farm8.staticflickr.com/7166/6783199783_ce16ddd6c3_z.jpgBij een deel van deze stellen zijn de postdeuren vervangen door twee ramen, ook halverwege de jaren'90:http://www.nvbs.com/Doximg/Fotorondzendingennw_25.jpgMaar bij de rest van deze stellen zijn deze deuren nog wel aanwezig, maar alleen afgesloten.En om het verhaal dan maar helemaal af te maken, heb je ook nog vierdelige stellen, maar dat heet Plan T (treinstel 501-531). Jeroen
@Sneek : Zo te zien zitten de ramen (nog) niet goed in de sponning.Even aandrukken in de fabriek en klaar
En hoe komt dat?