Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Handmatige bediening van wissels d.m.v. stangen door spoorijzer
Vandaag om 11:21:47
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:20:00
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door cor_b
Vandaag om 11:19:27
Verschil leveranciers DCC decoders? door Ronald Halma
Vandaag om 11:18:19
NS/32 door FritsT
Vandaag om 11:08:41
Perronhoogte TP3 door Pauldg
Vandaag om 10:59:34
01TREFF 2024, 26&27 OKTOBER door Pauldg
Vandaag om 10:50:12
zelfbouw diesel vijf (DE-5) door FritsT
Vandaag om 10:22:10
De Hondsrugbaan door Kees (NS Blokpost 21 Klein Bruntendijk, Friesland)
Vandaag om 10:22:09
Kranenberg, een exercitie in code 70 door meino
Vandaag om 10:18:27
US diorama in H0 door ES44C4
Vandaag om 10:09:14
Zee. Land. door AB 7216
Vandaag om 10:05:01
Schneidersein door W.Broere
Vandaag om 10:04:53
On traXS 15 t/m 17 maart Spoorwegmuseum Utrecht door MOVisser
Vandaag om 09:56:58
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 09:52:10
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
Vandaag om 09:36:22
Foto's gevraagd Den Haag CS, oude toestand door Pauldg
Vandaag om 09:22:33
Vraag over 20 voets container met vlakke zijwanden door henk
Vandaag om 09:02:16
Modelbaan Beltheim. door Hans GJ
Vandaag om 08:39:25
De spoorhaven van Zuidbarge. door mass am see
Vandaag om 08:25:21
BR 44 1263 UK Mit Borsig versuchs Wannentender 2'2'T 34. door Basilicum
Vandaag om 08:12:20
Mijn Ned. N. Spoorbaan ''Echthoven'' door NS264
Vandaag om 07:49:38
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Thom
Vandaag om 02:40:57
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 00:54:59
Bouw Bührtal III door Schachbrett
Vandaag om 00:36:33
Ijzeren Rijn: militair transport door ijzeren rijn
18 maart 2024, 23:03:28
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
18 maart 2024, 22:07:31
Loconet over TCP/IP door bask185
18 maart 2024, 22:00:49
bezetmelder aantal lengte en treinstellen door Bobos
18 maart 2024, 21:36:41
Les Billards du Vivarais door Hans1963
18 maart 2024, 21:36:19
  

Auteur Topic: Roco NS plan V  (gelezen 522966 keer)

zuylen

  • Offline Offline
  • Berichten: 4452
Re: Roco plan V NS
« Reactie #1635 Gepost op: 21 november 2014, 09:57:40 »
Ik heb er stomtoevallig nog ingezeten, net als in de bevrijdingstrein, gewoon omdat 't kon en omdat ik toevallig van Amsterdam naar Utrecht moest. ;D

eichddraig

  • Offline Offline
  • Berichten: 453
Re: Roco plan V NS
« Reactie #1636 Gepost op: 21 november 2014, 10:26:13 »
Dat een bekende modelbouwzaak in het westen des lands nu toevallig een hele leuke aanbieding heeft heeft niets met schijt hebben van Roco aan je trouwe klanten.
Is gewoon een hele leuke actie van die winkelier. Heeft volgens mij niets met Roco te maken.
Heb even snel gezocht maar bij andere winkeliers vindt ik die actie niet. Wel aanbiedingen maar niet deze hele scherpe prijs.

In wezen is het dus de 'bekende modelbouwzaak in het westen des lands' die 'schijt aan z'n trouwe klanten heeft' samen met Roco trouwens, dat ben ik wel met één van de vorige posters eens en met name om dit zinnetje wat ik in een mail las van de 'bekende modelbouwzaak in het westen des lands':

Citaat
Klanten die reeds geruime tijd al een Plan V Douwe Egberts hebben klaarliggen kunnen pas gebruik maken van deze aanbieding na afname van het Douwe Egberts model wat al een tijd voor hen klaarligt.
Anders zou dat niet eerlijk zijn tegenover onze klanten die het model toen netjes hebben afgenomen.

Je zal toch maanden gelden je 'V' hebben besteld, maar niet in de gelegenheid geweest zijn om hem op te halen en nu sta je hem in de winkel af te rekenen en naast je staat iemand die net binnengelopen is, een 'V' van de stapel pakt en <€160 afrekent....
Gevolg (in ieder geval bij mij): geen Roco meer bestellen/kopen bij verschijnen. Als meer mensen dat doen -en dat is niet ondenkbaar- wordt er nog minder in de eerste aanzet verkocht en wordt de te dumpen partij nog groter  ;)
gr. Ed

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 7801
Re: Roco plan V NS
« Reactie #1637 Gepost op: 21 november 2014, 10:27:31 »
Sorry maar deze bewering is niet juist.
Ja hoor  ;D Ik heb de koffie plan V nergens zo goedkoop gezien. Dus klopt mijn bewering wel.

Dat Roco na een jaar dumpt is bekend. Maar daar gaat het in dit voorbeeld niet om.

En ik wil niet steeds een jaar wachten en te hopen dat ik in de dump iets kan kopen.  ;D
En ben ook zeker niet boos op Roco. Wat ik wil hebben koop ik toch wel. En komt ie daarna "toevallig"
 in de aanbieding, tsja jammer dan voor mij.
Gr.
Eric

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 7801
Re: Roco plan V NS
« Reactie #1638 Gepost op: 21 november 2014, 10:30:50 »
@Ed,

Is niet uniek voor de modeltreinbranche.
Koop nu een nieuwe televisie en volgende week krijg je hem bij wijze van spreken al voor de helft ergens in de aanbieding.
En zo kan je nog veel meer voorbeelden bedenken waar dat geldt.
Zo werkt dat nou eenmaal in een vrije economie.
Kan je een drama van maken of leveranciers beschuldigen van schijt hebben aan je klanten maar dat is nu eenmaal zo.
Gr.
Eric

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 12176
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re: Roco plan V NS
« Reactie #1639 Gepost op: 21 november 2014, 10:37:18 »
Tsja, die discussie over dumpen en aanbiedingen is hier al heel vaak gevoerd. Als je meteen koopt, betaalt je de volle mep. Als je wacht, kán je een voordeel(tje) hebben, of ... ernaast grijpen. Het kan ook zijn dat het model helemaal niet in de aanbieding komt of pas over jaren. Zo is het nu eenmaal en het zal nooit anders worden.
Alleen als de aanbiedingen en dumpacties wel heel snel na het verschijnen van het model plaatsvinden, zullen klanten niet zo heel snel toehappen. Maar zelfs dat is de vraag. Hele volksstammen hebben de Roco ns 1200 besteld omdat ze het model graag willen hebben. Velen wachten niet op een eventuele aanbieding over enige tijd.

Groet,
Ruud
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8140
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re: Roco plan V NS
« Reactie #1640 Gepost op: 21 november 2014, 10:43:12 »
Mag toch inmiddels wel duidelijk zijn dat je bij Roco gewoon een jaartje langer moet wachten met aanschaffen  ;)
Niet elk model komt in de aanbieding, het is ook erg lastig in te schatten voor Roco of ze met een bepaald model blijven zitten.
Dat zo'n speciaal model (met een koffiemerk op de zijkant  ::) ) alleen aftrek vind bij verzamelaars hadden ze echter kunnen weten, de meeste wachten op de uitvoering zonder logo of nemen genoegen met de vorige gele plan V (met de oude ramen).
Vr. groeten,
Bob

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5105
  • NS tijdperk IV (1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re: Roco plan V NS
« Reactie #1641 Gepost op: 21 november 2014, 10:53:49 »
Kennelijk kan het toch allemaal toe. Vroeger maakte een fabrikant alleen een standaard model en ging je naar Kleinspoor voor transfers voor de afwijkende modellen. tegenwopoprdig maakt de fabrikant elk afwijkend model. Dit heeft echter wel een groot nadeel. Om deze afwijkende modellen te verkopen komen die nu eerst en kun je wachten tot je een ons weegt op de normale uitvoering.

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen anno 1974

Floris

  • Offline Offline
  • Berichten: 4957
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
Re: Roco plan V NS
« Reactie #1642 Gepost op: 21 november 2014, 11:03:30 »
In wezen is het dus de 'bekende modelbouwzaak in het westen des lands' die 'schijt aan z'n trouwe klanten heeft' samen met Roco trouwens, dat ben ik wel met één van de vorige posters eens en met name om dit zinnetje wat ik in een mail las van de 'bekende modelbouwzaak in het westen des lands':

Je zal toch maanden gelden je 'V' hebben besteld, maar niet in de gelegenheid geweest zijn om hem op te halen en nu sta je hem in de winkel af te rekenen en naast je staat iemand die net binnengelopen is, een 'V' van de stapel pakt en <€160 afrekent....
Gevolg (in ieder geval bij mij): geen Roco meer bestellen/kopen bij verschijnen. Als meer mensen dat doen -en dat is niet ondenkbaar- wordt er nog minder in de eerste aanzet verkocht en wordt de te dumpen partij nog groter  ;)

Ik snap het sentiment, maar laten we wel wezen, de winkelier is wel erg schappelijk, dat ie de gekochte waar voor jou zo lang in zijn magazijn laat liggen...... is ook wat waard!

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: Roco plan V NS
« Reactie #1643 Gepost op: 21 november 2014, 11:17:45 »
Je zal toch maanden gelden je 'V' hebben besteld, maar niet in de gelegenheid geweest zijn om hem op te halen en nu sta je hem in de winkel af te rekenen en naast je staat iemand die net binnengelopen is, een 'V' van de stapel pakt en <€160 afrekent....

Er bestaat ook nog zoiets als de post...

Maar het bovenstaande is zonder meer logisch. Anders kun je ieder model meteen bestellen en het pas betalen nadat de prijs gezakt is. Daar gaat die winkelier dus niet aan beginnen.

Overigens heb ik dat DE-stel in het echt altijd spuuglelijk gevonden en hoef ik het model ook niet voor de dumpprijs te hebben.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8798
  • Hengelooo 1:160
Re: Roco plan V NS
« Reactie #1644 Gepost op: 21 november 2014, 11:22:47 »
Ik snap het sentiment, maar laten we wel wezen, de winkelier is wel erg schappelijk, dat ie de gekochte waar voor jou zo lang in zijn magazijn laat liggen...... is ook wat waard!

Exact! Ik zie trouwens het verschil niet zo tussen de klant die het model spoedig na bestellen afneemt en de klant die op hetzelfde moment bestelt maar later afneemt... Beide zijn tegelijk een koopovereenkomst aangegaan. 
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Alexander

  • Offline Offline
  • Berichten: 774
Re: Roco plan V NS
« Reactie #1645 Gepost op: 21 november 2014, 12:16:04 »
Het lijkt mij logisch dat Roco en winkeliers nu van hun plannen V afwillen, en tegen bijna elke prijs.
Met de 1200 en later de 2200 heeft in Nederland bijna niemand meer belangstelling voor deze treinstellen.

Dus verkopen om de 1200 en 2200 te bekostigen.

Groeten, Alexander

kar

  • Offline Offline
  • Berichten: 363
Re: Roco plan V NS
« Reactie #1646 Gepost op: 21 november 2014, 12:24:25 »
Exact! Ik zie trouwens het verschil niet zo tussen de klant die het model spoedig na bestellen afneemt en de klant die op hetzelfde moment bestelt maar later afneemt... Beide zijn tegelijk een koopovereenkomst aangegaan.
In de basis mee eens, maar het voelt uiteraard niet prettig als je buurman in de winkel 100 euro minder voor hetzelfde object hoeft te betalen. Overigens snap ik ook de positie van de winkelier die met verschillende inkoopprijzen te maken heeft. Er zijn trouwens veel winkeliers die dit probleem simpel weten te voorkomen: door geen verzendkosten te berekenen boven een x-bedrag zijn klanten geneigd spullen direct te laten bezorgen. Klant blij en winkelier blij want die heeft snel zijn geld binnen.
Henk | H0 | Rocoline | Z21 icm X16 melders en signal/switch decoders | OC32 icm servo's | iTrain 5.1

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8140
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re: Roco plan V NS
« Reactie #1647 Gepost op: 21 november 2014, 12:28:59 »
Dus verkopen om de 1200 en 2200 te bekostigen.

Groeten, Alexander
Nieuwe 2200 in H0, heb ik iets gemist?

Vr. groeten,
Bob

Bartje81

  • Offline Offline
  • Berichten: 1199
Re: Roco plan V NS
« Reactie #1648 Gepost op: 21 november 2014, 12:32:21 »
Blijkbaar, maar het zal niet veel meer zijn dan een nieuwe (grijs-gele, geloof ik?) nummervariant.

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8140
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re: Roco plan V NS
« Reactie #1649 Gepost op: 21 november 2014, 12:34:07 »
Die zal geen invloed hebben op een treinstel, en ik denk dat het allemaal elkaar helemaal niet bijt.
Vr. groeten,
Bob