Op het systeem kun je toch gewoon de loconet bezetmelders aansluiten? Ik heb het idee dat er alleen in s88's gedacht wordt. Bezetmelders moet je in alle gevallen hebben, dan maakt het niet uit of dat s88's zijn of loconetmelders.Waar ga ik de mist in???
(weet alleen niet hoelang dat gaat duren )
kan dit of niet?
Als je MrDirect gebruikt hoef je niet te sparen en werkt perfect samen met Koploper....... www.mrdirect.nlRobert
Als je MrDirect gebruikt hoef je niet te sparen en werkt perfect samen met Koploper....
Yep ! Lees wel even onderstaande uit dit bericht"Das Zusammenspiel mit einem Lenz Interface (ich habe das LIUSB USB- Interface) zum PC Anschluss klappt völlig problemlos. Eine Lok- Übergabe zwischen dem PC und der MM funktioniert tadellos in beide Richtungen und mit allen, mir zur Verfügung stehenden Programmen (TC, WDP, Railware, JMRI, weitere Tests folgen später). Dabei habe ich gleich noch festgestellt, dass das USB Interface nicht mehr mit dem Roco Verstärker zusammen arbeitet, was das alte Serial Interface noch gemacht hat. Das USB Interface findet dann aber "keine Zentrale". Wer also sein Roco Lokmaus/Multimaus- System mit einem Lenz Interface erweitern will (ohne Lenz Zentrale), ist auf das Serial Interface angewiesen"
Roco XpressNet, dus de LI101F interface werkt. Alleen heb je dan geen terugmelding van de bezettesporen, maar dat kun je via de HSI-S88 oplossen.
Ja, de interface zelfbouwen is natuurlijk altijd goedkoper. Als je dat kunt en wilt en je het geld van Rocomotion wilt besparen kun je dat doen. Koploper software schijnt echter wel een stuk minder gebruiksvriendelijk te zijn dan de software van rocomotion. Ook daar zul je dus meer tijd aan kwijt zijn. Tijd inruilen voor geld!
De centrale is niet de lokmaus, maar de koploper/rocomotion/DDL/DDW PC. De locmaus dient dan alleen als doorgeefluik en als handregelaar.Kijk op de site van Hans even bij het onderdeel PC-netwerk.Groet ErikGa ik nu loconet en Xpressnet door elkaar halen??