Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Eyro Interlaken door Luc2000
Vandaag om 19:09:49
Onvoldoende trekkracht, loc verzwaren? door Robert vh Prutsert
Vandaag om 19:08:58
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 18:56:25
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV door Ronald Halma
Vandaag om 18:41:26
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 18:41:16
Trafo regelaar hulp door FraWi
Vandaag om 18:38:14
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 17:37:21
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 17:12:28
Stalen rijtuigen van NS door ACTS1251
Vandaag om 17:12:13
RhB H0m, Albulisch door Sylvester
Vandaag om 17:00:00
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Modellbahnwagen
Vandaag om 16:48:08
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door IJmc
Vandaag om 16:45:28
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door tijgernootje
Vandaag om 16:27:43
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door Ronald Halma
Vandaag om 16:24:49
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door GD
Vandaag om 16:12:18
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 15:22:53
De Projecten van RetroJack door tijgernootje
Vandaag om 15:22:03
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:21:57
Brezelbahn in H0, Duitsland tp III. door tijgernootje
Vandaag om 15:16:09
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 14:48:22
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 14:46:59
Waar plaats ik de seinen op mijn modelbaan? (duitsland, tp. 3) door Benelux795
Vandaag om 14:17:43
Shapeways failliet, maar NL tak maakt doorstart door FritsT
Vandaag om 13:25:08
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Ronald Halma
Vandaag om 13:08:41
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje door Duikeend
Vandaag om 12:07:41
23 augustus modelspoorbeurs Houten door jan47
Vandaag om 11:44:47
Microstepper motoren voor armseinpalen door Eric v C
Vandaag om 11:27:32
Update: baan in de tropen door Eric v C
Vandaag om 11:22:15
MiWuLa door Montanbahn
Vandaag om 09:58:06
Probleem Fleischmann draaischijf 6152c door Voske
Vandaag om 09:27:42
  

Auteur Topic: Klein Duits dieseltraject in spoor-n  (gelezen 14300 keer)

Severt

  • Offline Offline
  • Berichten: 83
Re:Klein Duits dieseltraject in spoor-n
« Reactie #30 Gepost op: 11 February 2013, 09:29:50 »
Wat zelfgemaakte bomen. Sommige zijn iets te groot voor het baantje, dus die gaan in stuken gehakt worden om daar struiken van te maken.




De volgende serie staat ook al klaar.


Severt

  • Offline Offline
  • Berichten: 83
Re:Klein Duits dieseltraject in spoor-n
« Reactie #31 Gepost op: 11 March 2013, 10:28:17 »
Verder met mijn monoloog.

Bebossing, of eigenlijk de bestruiking vordert prima.






De tunnel wordt nog verder aangekleed, de basis is er.


Aan de andere zijde van de berg is er al wat verkeer.



Ook zelf wat gebouwen gemaakt. Om te kijken of dit gaat werken. Niet echt eigenlijk, dus toch maar op zoek naar een paar bouwpakketten.


Severt

  • Offline Offline
  • Berichten: 83
Re:Klein Duits dieseltraject in spoor-n
« Reactie #32 Gepost op: 13 March 2013, 16:26:52 »
Iemand nog een suggestie voor bouwpaketten? En dan niet de glimmende plastic varianten, en bij voorkeur ook de kleinere Duitse gebouwen. Station Koln gaat niet passen....

Railroadtycoon

  • ICT Prof., detailneuzelaar ;-) en liefhebber van DUVEL!
  • Offline Offline
  • Berichten: 1976
  • Treinen rijden niet op tijd maar op rails!!
    • Treinen; kijk ook eens hier......
Re:Klein Duits dieseltraject in spoor-n
« Reactie #33 Gepost op: 13 March 2013, 17:00:25 »
Goed bezig  (y)

Voor jouw vraag; kijk eens hier: lasercut.


Succes,
Allie
Als een probleem kan worden opgelost, zal dit ook gebeuren. Als het toch niet opgelost kan worden, heeft het ook geen zin om je er druk om te maken....

dimo1_dimo1

  • Offline Offline
  • Berichten: 3380
Re:Klein Duits dieseltraject in spoor-n
« Reactie #34 Gepost op: 13 March 2013, 17:37:39 »
ziet er super uit wat je maakt ;D mijn aandacht heb je ;)
groeten,
Auke

Severt

  • Offline Offline
  • Berichten: 83
Re:Klein Duits dieseltraject in spoor-n
« Reactie #35 Gepost op: 13 March 2013, 18:26:11 »
Allie, dank. Niet echt veel stations in N, zijn er nog anderen met een wat meer uitgebreid assortiment?
« Laatst bewerkt op: 13 March 2013, 18:27:59 door Severt »

MTV

  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 614
  • 350 004 "Hugo" van de ZSSK
    • Vereniging Spoorgroep Zwitserland
Šarišské Michaľany (SK) in H0, ook geïnteresseerd in NL, CH en PRC.
Aangesloten bij de Vereniging Spoorgroep Zwitserland
Lid van FREMO

dimo1_dimo1

  • Offline Offline
  • Berichten: 3380
Re:Klein Duits dieseltraject in spoor-n
« Reactie #37 Gepost op: 13 March 2013, 19:05:35 »
Auhagen heeft ook nog een stationnetje of 3, zou je ook nog even bij kunnen kijken:
http://www.auhagen-shop.de/index.php?cat=c48_Bahnbauten-Bahnbauten-48.html&cPath=47_48&page=1
groeten,
Auke

Severt

  • Offline Offline
  • Berichten: 83
Re:Klein Duits dieseltraject in spoor-n
« Reactie #38 Gepost op: 13 March 2013, 19:06:13 »
Dank. Die laatste 2 zijn H0 zo te zien? Ik moet N hebben. <edit, ik bedoelde dus die van de lasercut.de site>

En die lasercuts, zit daar wel enig relief in? Ziet er zo geprint uit?

MTV

  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 614
  • 350 004 "Hugo" van de ZSSK
    • Vereniging Spoorgroep Zwitserland
Re:Klein Duits dieseltraject in spoor-n
« Reactie #39 Gepost op: 13 March 2013, 19:12:41 »
O ja, excuus   :-[  ;D

Ik heb me suf gezocht naar N op de website van Noch, kijk ik er op de website van Joswood overheen   :-\ ::).

Maar over je nieuwe vraag, er zit meestal geen fysiek reliëf in, maar bij de meeste wel zichtbaar

En wie voelt er nu weer aan z'n modelbaan  ;D

Matthijs
Šarišské Michaľany (SK) in H0, ook geïnteresseerd in NL, CH en PRC.
Aangesloten bij de Vereniging Spoorgroep Zwitserland
Lid van FREMO

Severt

  • Offline Offline
  • Berichten: 83
Re:Klein Duits dieseltraject in spoor-n
« Reactie #40 Gepost op: 13 March 2013, 19:40:43 »
Niet voelbaar, waar wel zichtbaar? Dus geprint?

Bart van den Dam

  • N spoorder
  • Offline Offline
  • Berichten: 87
Re:Klein Duits dieseltraject in spoor-n
« Reactie #41 Gepost op: 13 March 2013, 19:50:06 »
Dat is nog eens een indrukwekkend stukje inklapbare modelbaan.

Mag ik vragen wat het stijgingspercentage is van de spiraal/helix?
Het lijkt namelijk best stevig omhoog te gaan, wat wellicht ook wel mede mogelijk is doordat je vermoedelijk alleen met kort materieel op zal gaan rijden.

Groeten,

Bart.
Een goede bouw komt voort uit een perfect ontwerp.

Severt

  • Offline Offline
  • Berichten: 83
Re:Klein Duits dieseltraject in spoor-n
« Reactie #42 Gepost op: 13 March 2013, 19:58:56 »
3% max. De rechte zichtbare stukken zijn ook niet vlak, die gaan 1 tot max 2 procent omhoog.

Kort materieel gekozen, omdat dit meer passend is voor zo'n kleine zijlijn. En omdat in de niet zichtbare stukken R1 is gebruikt. Niet bij de overgangen tussen de 2 delen, dat zijn rechte stukken. Bochten bleken niet betrouwbaar.

T.Spat

  • Offline Offline
  • Berichten: 2961
Re:Klein Duits dieseltraject in spoor-n
« Reactie #43 Gepost op: 13 March 2013, 21:11:17 »
Ziet er leuk uit!

Wat lasercutmodellen betreft is MKB-modelle ook wel de moeite
waard, heeft ook landelijke stationnetjes. 8)

Mvg,

Tis
********

MTV

  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 614
  • 350 004 "Hugo" van de ZSSK
    • Vereniging Spoorgroep Zwitserland
Re:Klein Duits dieseltraject in spoor-n
« Reactie #44 Gepost op: 14 March 2013, 08:17:21 »
Severt,

er zit wel wat fysiek reliëf in: nl. het verschil tussen dak en muur open deur, en sommige fabrikanten maken het heel bont door een bouwpakket samen te stellen uit laagjes. Ergo: fysiek reliëf. Maar het meeste is, op het verschil tussen dak en muur na, alleen maar geprint. Wat dat betreft is die houttechniek van Busch (: http://www.busch-model.com/online/?rubrik=14&topnav=3&art_id=8214&sprach_id=de&spur_n=1) en de standaard plastictechniek het meest gereliëffeerd. dat was mijn goeiste neerlands ooit  ;D

Matthijs
Šarišské Michaľany (SK) in H0, ook geïnteresseerd in NL, CH en PRC.
Aangesloten bij de Vereniging Spoorgroep Zwitserland
Lid van FREMO