Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door Modellbahnwagen
Vandaag om 13:38:34
Spoor op industrieterrein Lage Weide door R1954
Vandaag om 13:34:06
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 13:24:31
Sfeer op je modelbaan door Hans Reints
Vandaag om 13:22:42
Fleischmann Anna ombouw. door puntenglijder
Vandaag om 13:20:10
Museumdepot Beekbergen in H0 door Hans van de Burgt
Vandaag om 13:19:59
trein of metro naar Hoek van Holland door R1954
Vandaag om 13:17:00
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 12:53:11
US diorama in H0 door Frank 123
Vandaag om 12:44:13
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door MikeMike
Vandaag om 11:55:27
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door Joz
Vandaag om 11:16:39
RocRail locomotief verandert van rijrichting na wachten in blok door AlbertG
Vandaag om 10:25:46
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen door Wil uit ZO drenthe
Vandaag om 10:24:43
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
Vandaag om 10:23:04
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 10:03:48
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Keska
Vandaag om 08:52:06
Line-up foto's van modellen door 1200blauw
Vandaag om 07:43:35
Pimpen Rivarossi DD-AR door StefanNL_Plays
Vandaag om 05:54:25
Artikelen "Het matblad" door ES44C4
Vandaag om 00:27:57
Wereldhavendag 2025 Rotterdam door Keska
31 July 2025, 22:00:00
Nieuw Vlieringen door Wil uit ZO drenthe
31 July 2025, 21:45:15
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Wil uit ZO drenthe
31 July 2025, 21:34:35
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
31 July 2025, 21:00:16
Stalen D 4 deurs spoor 0 door FritsT
31 July 2025, 20:54:32
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Eric v C
31 July 2025, 20:52:41
Vitrinekast gaat moeilijk open/dicht door Overet
31 July 2025, 20:43:51
artikel nummers kloppen niet met spurweite n-spur door Rick
31 July 2025, 20:35:07
Mooi weer om buiten te spelen door Vroeger
31 July 2025, 20:15:18
Stichting 3rail 20 jaar jubileumwagen! door Sascha [St. 3rail]
31 July 2025, 19:23:30
Beneluxspoor Forum Modulebaan is te zien bij Carmeliet op stoom in 2025. door nighttrain1
31 July 2025, 18:43:04

Auteur Topic: Verplichte adviesprijsmelding M* en Tr* dealers via internet  (gelezen 24078 keer)

Rene_H

• Gast
Re: Verplichte adviesprijsmelding M* en Tr* dealers via internet
« Reactie #90 Gepost op: 12 February 2007, 16:06:23 »
Met de nadruk op KIJKshop :D

Frans

• Online Online
« Reactie #91 Gepost op: 12 February 2007, 17:44:52 »
Het enige middel om M* en T* klein te krijgen is een kopersstaking, ook al zijn wij een klein landje het effect komt goed door.
Dus consument verenigt u en sta pal!

Groet Frans

JaJo

• Offline Offline
  • Spoor-0 & Spoor-1
    • Modeltreinbaan.nl
« Reactie #92 Gepost op: 12 February 2007, 17:54:26 »
Citaat

Jemig ik stond al paf en nu moet ik weer pal staan..  ::)
Groet Jaap
Groet Jaap
Duits/NL, Spoor-0 en Spoor-1.Tijdperk II en III.
http://www.modeltreinbaan.nl

stig

• Offline Offline
« Reactie #93 Gepost op: 12 February 2007, 18:00:58 »
Het enige middel om M* en T* klein te krijgen is een kopersstaking, ook al zijn wij een klein landje het effect komt goed door.

Groet Frans

Waarom moet je ze op de knieen dwingen. Zo erg is het allemaal niet hoor...
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

arjen

• Gast
« Reactie #94 Gepost op: 12 February 2007, 18:39:45 »
Het enige middel om M* en T* klein te krijgen is een kopersstaking.

Inderdaad. En dat is ook meteen de reden waarom M* en T*  helemaal nergens bang voor hoeven te zijn.

prutser

• Offline Offline
  • Spaar ze allemaal.
« Reactie #95 Gepost op: 12 February 2007, 19:16:23 »
Ik denk niet dat het exclusief maken van een merk gaat werken bij treintjes, zoals bij modegevoelige producten en b.v. automerken, daar komen ze bij M*/T* ook nog wel achter (als het dan nog niet te laat is).
Maar misschien is dit beleid wel een actie die uit (financiele) nood geboren is.

Reinier Z.

• Offline Offline
« Reactie #96 Gepost op: 12 February 2007, 19:26:47 »
Nieuwe aanwas is wat de nieuwe M*/T* eigenaren willen en dat bereik je door het product weer 'in elke (speelgoed)winkel om de hoek' te laten verschijnen.

Tuurlijk. En dus verkoop je alleen nog maar in exclusieve winkels met een duur vitrine-concept, tegen opgelegde mega-prijzen.  ::)

Het is opvallend dat Roco blijkbaar ook met " opgelegde" prijzen wil gaan werken, maar er tegelijk voor kiest om die prijzen dan kennelijk laag te houden. Zie de NS 2400 die 95 euro moet gaan kosten, wat een opvallend lage prijs is. Van mijn winkelier begreep ik (sorry dat ik toch even het van-horen-zeggen gebruik) dat er meer NS-modellen van Roco te verwachten zijn (nieuw of opnieuw uitgebracht) die een opvallend lage adviesprijs gaan krijgen. Kijk, dan heb ik natuurlijk geen bezwaar tegen die "verplichte" prijzen! Sterker nog, dan kan ik ze dus voortaan beter bij mijn winkelier-op-de-hoek halen dan via internet. En dan koop ik dus liever 2 a 3 Roco-locs dan eentje van Trix.  ;)
Reinier

Gert1

• Gast
« Reactie #97 Gepost op: 12 February 2007, 19:33:36 »
En daarmee krijgen we dan een aardig beeld van de markt en de strijd op die markt de komende jaren: Märklin gaat zich enerzijds steeds 'exclusiever' profileren met navenante prijzen en Roco kiest ervoor om 'betaalbare' modellen in de markt te zetten.

Maar ja, Märklin is nu eenmaal geen Lemaco of Philotrain. Dus als ik mijn geld ergens op zou moeten zetten, dan ging het richting Oostenrijk...

mvg,
Gert

Reinier Z.

• Offline Offline
« Reactie #98 Gepost op: 12 February 2007, 19:45:59 »
Maar ja, Märklin is nu eenmaal geen Lemaco of Philotrain.

Precies. Alleen denken ze dat helaas wel, en zolang er genoeg mensen zijn die daarin meegaan, blijven de prijzen hoog. Maar feit is wat mij betreft dat Marklin weliswaar mooi spul maakt, maar in technisch of optisch opzicht is het allesbehalve superieur aan Roco of Fleischmann.

(En eigenlijk zal het m'n r*** roesten wat Marklin doet, maar ik vind 't zo zonde van Trix...  :( )
Reinier

Gert1

• Gast
« Reactie #99 Gepost op: 12 February 2007, 19:52:41 »
(En eigenlijk zal het m'n r*** roesten wat Marklin doet, maar ik vind 't zo zonde van Trix...  :( )

Och, je moet maar zo denken: Kingsbridge is een investeringsmaatschappij. Die hebben niks met modelspoor. Hun enige doel is het beestje zo goed mogelijk vetmesten en dan in aantrekkelijke stukjes verkopen (levert doorgaans meer op dan het geheel ineens verkopen). M.a.w.: de kans bestaat dat Trix ooit als apart merk weer verkocht wordt.

En voor wie dit niet gelooft: Zoek maar eens uit wie de huidige eigenaar van de Praxis bouwmarkten is en wat die vrijdag bekend heeft gemaakt.
(antwoorden: een flink eind scrollen)

mvg,
Gert

Antwoorden: Ook een investeringsmaatschappij en die heeft vrijdag bekend gemaakt dat Praxis te koop is. Zo gaat dat dus...

Hans Reints

• हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
    • sleutelspoor
« Reactie #100 Gepost op: 12 February 2007, 19:56:38 »
Wel eens gehoord van het merk Bang & Olufson (of zo iets) en hoe dit merk zich presenteerd in de markt??? Uitstraling is een van de belangrijkste zaken. Hierdoor kan je je marketting richten op de snelle kapitaal krachtige jup in zijn hang naar design.
Wat heeft dat nu met Marklin te maken?
Wel nu; de man die tegenwoordig bij M  aan de touwtjes trekt  is de voormalige topman van B&O.
Verdiep je eens in de marketting van B&O en je weet gelijk dat dit in de wereld van de treintjes koper niet opgaat.
Ik vraag mij af hoe lang M dit nog denkt vol te houden?-SK  
« Laatst bewerkt op: 12 February 2007, 20:02:52 door Sobat Kras »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Dion

• powerd by Uhlenbrock & Esu
  • Offline Offline
  • stationsplein Baden-Baden
    • stationsplein Baden Baden
« Reactie #101 Gepost op: 12 February 2007, 19:58:58 »
Uiteindelijk is de prijs de doorslag gevende factor die bepaald of je iets koopt. Zo werkt het in iedergeval bij mij. Zal niet zeggen dat er uitzonderingen zijn, maar die zij er weinig.
Wat Marklin of welk merk dan ook doet lig ik niet zo wakker van. Ze doen maar. Ze jagen van eigens klanten weg.

Zo langzaam aan wordt het terug gebracht naar een elite hobby. Wie geld heeft kan treintjes rijden.
Voor de jeugd is het vaak kijken naar de moeie treintjes in de vitrines. Maar kopen is een ander verhaal.
In het marklin shop gedeelte van een winkel  zie je mij niet komen, die loop ik voorbij.  RIjd geen 3 rail.

Als het bij www. goedkoper is en betrouwbaar, dan wordt het daar gekocht. Een www. is niet automatisch fout. Veel bekende winkels in nederland hebben een www. waar men kan bestellen. Een gewone winkel dus eigenlijk.
Verzendkosten neem ik voor lief als ik voordeel bij heb.

Dion
groetjes Dion

krab

• Offline Offline
  • N spoor dat spoort
« Reactie #102 Gepost op: 12 February 2007, 20:02:48 »
Hoi ,
hoe kan het dan dat bij lidl ,aanstaande maandag weer een set van M*
verkocht word??? 
starset cargo ho

mvrg Sjaak
Zie ook mijn baan op n-spoorforum.nl

arjen

• Gast
« Reactie #103 Gepost op: 12 February 2007, 20:13:20 »
Uiteindelijk is de prijs de doorslag gevende factor die bepaald of je iets koopt. Zo werkt het in iedergeval bij mij.

Bij jou wel, en bij de meeste mensen op dit forum ook. Maar als iedereen zo verstandig was, zou M* lang niet zo'n groot marktaandeel hebben.
Ik ken mensen die naar de beurs in Neurenberg gaan en dan achteraf alleen kunnen vertellen wat ze op de M*-stand hebben gezien. Dat Roco ook wisselstroommodellen levert vinden ze niet interessant, ze verzamelen enkel dat ene merk. Dergelijke klanten zijn dermate hondstrouw dat M* zich vrijwel alles kan permitteren zonder ze kwijt te raken. Een kopersstaking? Bij de clientèle van de methadonbus maak je nog meer kans met zo'n voorstel  ;)  En het zou me niks verbazen als deze klanten tevens verantwoordelijk zijn voor minstens negentig procent van de huidige  M*-omzet.
Vandaar dat ook Neelie Kroes en haar kartelpolitie er niks aan kunnen doen. M* hoeft geen monopoliepositie te creëren en doet dat ook niet. Dat doen de vaste klanten wel voor ze. Uit eigen vrije wil. 
Eén troost: die generatie sterft vanzelf een keer uit  ;D

Arjen.

johnvg

• Gast
« Reactie #104 Gepost op: 12 February 2007, 20:51:48 »
Ik ben een vervent Märklinist. Maar gezien de prijzen die Mätrix in gedachte heeft, ga ik toch liever naar de fabrikant uit Oostenrijk. En die levert ook best goed en mooi spul.

Alleen doordat de prijzen aantrekkelijker zijn die ik gevonden heb, is nog een reden dat ik ook dit jaar wat Märklin in bestelling heb staan. Echter een aantal modellen heb ik toch al bij Roco voorzien.

Trouwens wel grappig dat Mätrix nu 1/87 modellen uit gaat brengen (of tenminste in de buurt), iets wat al jaren uit Oostenrijk komt.

Overigens moet ik wel zeggen dat de dubbelset van de BR03 van Mätrix in prijs mee valt.

Is het trouwens iemand opgevallen dat deze dubbelset bij zowel Märklin als Trix dezelfde prijs heeft?

Mijn prijs is trouwens een procent of 20 lager. En met alle respect, ik maak daar wel degelijk gebruik van.

Ik blijf trouwens van mening dat als je de nieuwe modelspoorder wil lokken, dat zeker niet lukt met de adviesprijzen van Mätrix. Die gaan eerder naar Roco of Pico. Zeker deze laatste logt waarschijnlijk in een deuk bij de Mätrix politiek.

Met alle respect voor de reguliere handel (sorry Maarten), ik denk dat de eventuele toekomstige Mätrix-er toch op internet naar de prijzen van de bekende winkels kijkt, mogelijk niet belt of mailt en dus een ander merk zal kiezen. Dat kan men betwijfelen, maar in de tijd van de dure euro gebeurt dit toch. En de jeugdigen msn-en/gamen liever of wat dan ook.

Mvrgr

John