Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Project seaside Germany door Ronald Halma
Vandaag om 22:05:31
C12c rijtuig door TonM
Vandaag om 22:04:03
Palisade Canyon door RobVille
Vandaag om 21:44:03
Zelfbouw HSM stoomloc Argus-Vesta serie door Ivo tB
Vandaag om 21:32:18
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 21:28:29
Een leuke vrachtwagen door Hasenwald
Vandaag om 21:27:40
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door einte
Vandaag om 21:17:31
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin. door Jeronimos
Vandaag om 20:52:06
De prachtige reeksen van Bemo door R1954
Vandaag om 20:28:50
Tankinstallaties voor dieseltreinen door Benelux795
Vandaag om 20:22:11
Spoorwegkanon Leopold Krupp K5 (E) door puntenglijder
Vandaag om 20:16:03
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Pauldg
Vandaag om 19:58:03
Spooraccessoires in diverse schalen, 3D-geprint. door Matthijsfh
Vandaag om 19:49:26
Beneluxspoor Forum Modulebaan is te zien bij Carmeliet op stoom in 2025. door NS264
Vandaag om 19:46:22
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's door peterha
Vandaag om 19:30:21
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 19:06:03
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 18:57:52
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Daan de leeuw
Vandaag om 18:22:54
Leubachtalbahn door einte
Vandaag om 15:55:48
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 15:38:11
De dingen die je kan maken uit een plaat. door bask185
Vandaag om 15:28:18
Da's Daz 2 door spoorijzer
Vandaag om 15:21:36
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
Vandaag om 15:08:57
US diorama in H0 door Jelmer
Vandaag om 14:26:28
Au bord de la Cèze door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 13:52:31
Bauarbeiten im gange door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 13:47:24
Ketelwagens, welke hebben jullie? door KNed
Vandaag om 12:27:57
Seinschakelaar door Trein033
Vandaag om 12:08:49
Afscheidsrit ICR rijtuigen 27 september 2025 door Hennie
Vandaag om 11:26:32
Led schakeling ed. door Klaas Zondervan
Vandaag om 09:16:01
  

Auteur Topic: locomotieven uit de hele wereld  (gelezen 41491 keer)

WillemNS

  • Gast
Re: locomotieven uit de hele wereld
« Reactie #30 Gepost op: 04 February 2007, 18:01:48 »
Kan je zeggen wanneer die uitkomen?


prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6749
  • Spaar ze allemaal.
Re: locomotieven uit de hele wereld
« Reactie #31 Gepost op: 04 February 2007, 18:22:53 »
Daar staat niets over in, alleen het volgende model wordt aangekondigd (Franse electr. loc) en dan de NS 1700 als 3de.

Brigitte

  • Offline Offline
  • Berichten: 830
  • RFO 193 623
Re: locomotieven uit de hele wereld
« Reactie #32 Gepost op: 04 February 2007, 18:53:42 »
Hoi,

Ik heb het eerste deel uit nieuwsgierigheid ook aangeschaft. Ik vind het eerlijk gezegd een beetje tegen vallen. Het model wat er bij zit is netjes, eerlijk is eerlijk. Maar het leesboekje vond ik werkelijk nix aan.

Daarbij de prijs van een normaal deel ligt rond de 12 euro  :-| vind ik ook te duur en dat x 68 delen  ::) Ik stort dit geld dan liever in mijn spaarvarken om een paar extra treintjes te kunnen aanschaffen.

Ook de interessante NL modellen raken ze aan mij niet kwijt. Ik spaar wel voor een H0 variant  ;D

Groetjes,
Brigitte

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8243
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re: locomotieven uit de hele wereld
« Reactie #33 Gepost op: 08 February 2007, 16:59:12 »
De nieuwe ligt nu in de winkels met de SNCF CC 7121.
Voor de N spoorders : wielen zijn nog steeds geïsoleerd en de draaistellen kunnen draaien (handig als je hem in een boog wil opstellen)
Vr. groeten,
Bob

KroKo

  • Offline Offline
  • Berichten: 424
  • Will It Be You?
Re: locomotieven uit de hele wereld
« Reactie #34 Gepost op: 12 February 2007, 11:28:33 »
Die CC7121 heeft wel wat weg van een 1300. Zijn er veel verschillen weg te werken? Of lijken ze alleen op elkaar?

Groet Erik

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8243
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re: locomotieven uit de hele wereld
« Reactie #35 Gepost op: 12 February 2007, 12:36:55 »
Alleen aan de voorkant, de sierstreep loopt daar door en de kast tussen de draaistellen moet je verwijderen.
Niet echt lastig dus.

« Laatst bewerkt op: 12 February 2007, 18:54:32 door Bob. Reden: nu met foto ! »
Vr. groeten,
Bob

KroKo

  • Offline Offline
  • Berichten: 424
  • Will It Be You?
Re: locomotieven uit de hele wereld
« Reactie #36 Gepost op: 14 February 2007, 12:43:21 »
Idd, de randjes tussen de koplampen weg. De randen aan de zijkant voor het grootste gedeelte wegschuren.
De grote buffers er af en rechthoekige er weer op. Koppeling weghalen. Daarna van een vers kleurtje voorzien en ik heb een "mooie" statische 1300. ;D

Groet Erik, die nu wacht op de 1700 ;)

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8243
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re: locomotieven uit de hele wereld
« Reactie #37 Gepost op: 14 February 2007, 12:59:29 »
Vreemd die koppeling, is totaal nutteloos voor een statische model  ???
Vr. groeten,
Bob

KroKo

  • Offline Offline
  • Berichten: 424
  • Will It Be You?
Re: locomotieven uit de hele wereld
« Reactie #38 Gepost op: 15 February 2007, 15:12:37 »
De 1700 ligt nu in de winkel.

Helaas wel 11,95, maar voor een statisch model is het nog wel te doen. De detailering is redelijk. De verf is niet echt strak aangebracht, dus zal opnieuw gedaan moeten worden. De opmerking van de koppelingen hebben ze ter harte genomen, die zitten er niet meer aan ;)

Let op de onderzijde; "do not place this model on an elektric track"  8)

Groet Erik

KroKo

  • Offline Offline
  • Berichten: 424
  • Will It Be You?
Re: locomotieven uit de hele wereld
« Reactie #39 Gepost op: 15 February 2007, 20:13:59 »
En binnen.... ;)

zoek de 10 verschillen en kleur de plaatjes:




Let vooral op de bovenkant  ;D

Groet Erik

marcelg

  • Gast
Re: locomotieven uit de hele wereld
« Reactie #40 Gepost op: 15 February 2007, 20:54:29 »
afgerond 12euro is in iedergeval nog goedkoper dan via ebay plus verzendkosten ;) ;D

WillemNS

  • Gast
Re: locomotieven uit de hele wereld
« Reactie #41 Gepost op: 15 February 2007, 21:15:09 »
De bovenste van Delprado? En op het dak de leiding bij de bovenste?

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8545
  • Spoor N
Re: locomotieven uit de hele wereld
« Reactie #42 Gepost op: 15 February 2007, 21:23:30 »
De del Prado heeft geen koppeling ;)
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

KroKo

  • Offline Offline
  • Berichten: 424
  • Will It Be You?
Re: locomotieven uit de hele wereld
« Reactie #43 Gepost op: 16 February 2007, 09:31:45 »
Willem,

je bent warm....

Het viel me op dat er waarschijnlijk mallen gebruikt worden van bestaande modellen, of ze hebben ze van de modellen zelf afgeleid. Op de delprado zit namelijk een mogelijk om over te schakelen op de bovenleiding. ;D

Groet Erik

amber

  • Offline Offline
  • Berichten: 651
Re: locomotieven uit de hele wereld
« Reactie #44 Gepost op: 16 February 2007, 10:02:02 »
En binnen.... ;)

zoek de 10 verschillen en kleur de plaatjes:
Let vooral op de bovenkant  ;D

Groet Erik

Zo zou ik de flying scotsmen van del prado naast de beschikbare variant van Graham Farish kunnen zetten. Wat dan opvalt is het ontbreken van de windplaten aan de voorkant en een andere vorm van de schoorsteen. Maar dat komt misschien ook vanwege modificaties bij het voorbeeld.

Wat me wel opvalt is dat er gezegd wordt dat het 9mm en Nspoor is, maar de assen een fractie te smal zijn om recht op de rails te blijven staan. De mededeling dat het niet op een "echte" baan kan, komt misschien door de aanwezigheid van metaal en de kans op kortsluiting. Of omdat niet alles bewegend is. Maar voor een geïsolleerd en statisch deel van een baan kan het best. Kzit zelf te denken aan een latere baan, met een museumlijn naar een treinenmuseum. :)
Melina: N-spoorbaan in aanbouw.