Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Bouw van OCCRE G10 in CIWL livrei in spoor 1
door
sncf231e
Vandaag
om 23:04:38
La vie...Sud-Est; zolderbaan met thema zuidoost Frankrijk
door
Dennis1984
Vandaag
om 22:52:44
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
Robert vh Prutsert
Vandaag
om 22:37:14
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
GerardvV
Vandaag
om 22:22:18
Da's Daz 2
door
NS264
Vandaag
om 22:13:27
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
Vandaag
om 21:55:30
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Modellbahnwagen
Vandaag
om 21:53:47
Rhätische Bahn in 0m; van Filisur naar Stuls
door
maartenvdb
Vandaag
om 21:48:20
Modules van Kees Gorter (vervolg)
door
NS264
Vandaag
om 21:38:43
Her-(her-)beginnen
door
J. Brans
Vandaag
om 21:13:45
Raadplaatje
door
GerardvV
Vandaag
om 21:05:30
Station Roodeschool
door
frenkievee
Vandaag
om 21:00:11
Hebden Bridge, digitale modulebaan in schaal 00.
door
Donny95
Vandaag
om 20:17:28
YaMoRC YD8248 Servodecoder
door
Nico Hoogerwerf
Vandaag
om 20:03:12
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
JoopSpoort
Vandaag
om 19:18:35
Esu Loksound - NS Wadloper?
door
Bahn-AG
Vandaag
om 19:12:39
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
Rob Ellerman
Vandaag
om 18:17:15
Aanpassen baanplan bestaande baan
door
Joz
Vandaag
om 18:12:32
Bahnstrecke 5867
door
Frank 123
Vandaag
om 16:51:38
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N
door
Mispoes
Vandaag
om 16:48:43
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Ronald69
Vandaag
om 15:53:02
Einde HSIJ (stoomtrein Hoogovens) in zicht
door
R1954
Vandaag
om 14:43:06
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Hans Reints
Vandaag
om 14:23:07
Fleischmann Anna ombouw.
door
puntenglijder
Vandaag
om 14:05:01
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
door
Ronald Halma
Vandaag
om 13:24:14
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 12:35:17
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden
door
Peter Soonius
Vandaag
om 12:20:07
Klein mobiel ontwerp met thema stadsmuren
door
Slotticar
Vandaag
om 11:58:44
BR-18.6 Schaal-0.
door
FritsT
Vandaag
om 11:50:36
Overzicht "Het is Weekend" foto's!
door
Vroeger
Vandaag
om 11:45:26
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Baanplannen
|
Hulp gevraagd met baanplan.
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
Volgende
- [
1
]
2
Omlaag
Auteur
Topic: Hulp gevraagd met baanplan. (gelezen 4380 keer)
larsje
Hulp gevraagd met baanplan.
«
Gepost op:
08 December 2010, 21:12:11 »
Hallo allemaal.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen met mijn baanplan. Ik ben er nu al een aantal dagen mee aan het klooien, maar ik kom niet verder dan hetgeen u in het plaatje ziet. Ik kan echt alle hulp gebruiken. Ik wil het baanplan in 3 fasen maken. Eerst de linkerkant waar ik een soort van dorpje met station wil gaan maken dit is dus de rechterkant geheel van boven tot beneden. Dan wil ik daarna het gehele gedeelte van links naar rechts gaan maken waar ik een soort van bergdorp wil gaan maken dus ook met verschillende hoogten en met ook wat boerderijen enz. en als laatste wil ik in de overgebleven ruimte aan de rechterkant een soort industrieterrein maken ik wil ook gebruik gaan maken van een schaduwstation of 2 maar ik wil geen helix/spiraal gebruiken! dus eigenlijk wil ik het links van voor laag naar achter hoger laten lopen en dan wel ook wat hoogte verschillen erin en enkele tunneltjes ofzo. op het lange gedeelte achteraan (van links naar rechts) ook op verschillende hoogten en dan op het rechtergedeelte van achteruit weer terug naar laag zodat daar de industriezone kan komen. Ik weet het het is ambitieus, maar ik loop nu echt vast met mijn planning (ben niet zo creatief wat dat betreft zal ik maar zeggen hahaha) Ik hoop dat iemand mij kan helpen met mijn ambitieuze plan!!! Ik heb een bestandje en een plaatje van anyrail toegevoegd. Ieder hokje in het plaatje is 10 cm. het plan dat er nu ligt is gemaakt met piko rails.
Ik weet niet hoe ik een bestandje van anyrail up kan loaden, maar als iemand mij dit kan vertellen dan zal ik dit ook uploaden.
Alvast bedankt voor de hulp.
Groetjes
Remy
«
Laatst bewerkt op: 08 December 2010, 21:33:18 door Bob Rodenburg. Reden: titel aangepast (duidelijker)
»
Ronaldk
Re:Hulp gevraagd.
«
Reactie #1 Gepost op:
08 December 2010, 21:19:27 »
helaas kan je hier geen anyrail bestand neerzetten... alleen plaatjes...
Wat waren de maten ook al weer? En wil je dubbelsporig? of mag het ook enkelsporig zijn?
Groeten Ronald.
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen:
Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
!
larsje
Re:Hulp gevraagd.
«
Reactie #2 Gepost op:
08 December 2010, 21:36:18 »
De maten zijn:
Het zwarte looppad is 60 cm breed, links en rechts van het looppad is het aan beide zijde 1,50 breed de diepte is 3 meter en de diepte achter het looppad is 1 meter.
Als het goed is zijn dit alle maten
gr.
ps ik heb ook de demoversie van wintrack, dus wintrack bestanden kan ik ook uitlezen. Als iemand graag het anyrail bestand wil hebben, dan kan ik dat per e-mail wel toesturen. Als je dan je e-mail adres via pb geeft stuur ik het toe. Alvast bedankt weer iedereen.
gr.
Remy
Edit moderator: e-mail adres verwijderd. I.v.m veiligheid.
«
Laatst bewerkt op: 08 December 2010, 23:15:18 door Huub van Ginhoven. Reden: E-mailadres verwijderd.
»
Ronaldk
Re:Hulp gevraagd met baanplan.
«
Reactie #3 Gepost op:
08 December 2010, 23:17:22 »
Hallo Remy,
Zet geen email-adres in je berichten. Dit heeft te maken met spammers... Je kan je bericht binnen 24 uur na plaatsing nog aanpassen... Via de PB of email-adres in je profiel kan men je hier op het forum toch wel vinden.
Nu een klein voorstel voor een baanplan:
De afmetingen zijn wat minder groot gemaakt, daardoor kan je overal redelijk goed bij. De maximale breedte (diepte) is 1100mm.
Links een station, ligt op +100mm, daaronder een schaduwstation van 3 sporen, ligt op +0mm waardoor je rond kan rijden en wat afwisseling kan krijgen in je treinen... Dan naar rechts: Het rangeerterrein, ligt op +0mm, met een fabrieksaansluiting, ligt op +120mm. Na het rangeerterrein kan de trein doorrijden naar het tweede schaduwstation. -80mm, waar deze door een keerlus loopt om ook weer terug te komen. In de keerlus zijn 3 opstelsporen zodat een trein wat langer weg kan blijven. Het station kent een aantal uithaalspoortjes en opstelspoortjes. Het rangeerterrein kent ook een aantal uithaal en opstelspoortjes.
Het plan is opgezet met Rocoline en getekend in CAD dus ik heb geen plan in Anyrail of Wintrack voor je... Je zal daar zelf in moeten zetten als je dat wilt... En hopelijk brengt je dit op betere en andere ideeën...
Succes!
Groeten Ronald.
!
Thijs1271
«
Reactie #4 Gepost op:
08 December 2010, 23:37:16 »
Anyrail kun je exporteren als plaatje, en die kun je hier wel wegzetten!
BMB & GWR Branch line / Narrow Gauge 00
DMC en blij ermee :-)
Ronaldk
«
Reactie #5 Gepost op:
09 December 2010, 07:42:27 »
@Thijs: Dat heeft Remy al gedaan... zie het plaatje bij zijn openingspost... Alleen hij wil het orginele bestand bij de post zetten en dat kan niet...
Groeten Ronald.
«
Laatst bewerkt op: 09 December 2010, 08:33:30 door Bob Rodenburg. Reden: Ronald! niet het vorige bericht citeren, 1 strafpunt!
»
!
Rob Bogers
«
Reactie #6 Gepost op:
09 December 2010, 08:50:45 »
Ik denk (persoonlijke mening) dat de breedte van 1100mm toch een beetje te breed is als er straks met alle scenery wat fout gaat ergens op de plaatsen waar de rails het verst weg ligt. volgens mij kom je met de reikwijdte niet veel verder dan 750 mm. Ik wil je wel een treintje wat is omgevallen zien rechtzetten als je er bijvoorbeeld ook nog bovenleiding hebt en wat te denken van de seintjes. je zult bij deze breedte toch een mogelijkheid moeten inbouwen dat je aan alle kanten bij je baan kunt komen. Misschien kun je de baan op wielen zetten, zodat je er overal langs kunt lopen als het ergens fout gaat. Wet van Murphy!
Rob is helaas op 23 april 2014 overleden
GW
«
Reactie #7 Gepost op:
09 December 2010, 09:05:54 »
Citaat van: Rob Bogers op 09 December 2010, 08:50:45
... als het ergens fout gaat. Wet van Murphy!
Murphy was an optimist!
Zie
washtown topic
Ronaldk
«
Reactie #8 Gepost op:
09 December 2010, 09:28:26 »
@Rob,
Als je er maar vanaf een kant bij kan is 1100mm te breed.... Maar in een ander draadje heeft Remy aangegeven dat hij van twee zijden erbij kan komen. Hij wilde zelf een breedte van 1.50 meter aanhouden... Dat is denk iets te breed
Zelf zou ik niet verder gaan dan een breedte van 1200 maximaal... want in de hoeken is het denk ik nog wel moeilijk...
Maar dit is een eerste opzet. Remy mag nu zelf verder uitwerken... in bijvoorbeeld Anyrail of Wintrack... Hij wilde graag een eerste opzetje... En dat is nu gegeven....
Groeten Ronald.
«
Laatst bewerkt op: 09 December 2010, 09:30:45 door Ronald Koerts
»
!
larsje
«
Reactie #9 Gepost op:
09 December 2010, 15:01:55 »
Hallo allemaal.
Alvast hartelijk bedankt. allemaal voor de reacties. Het klopt inderdaad dat ik bij allebei de zijkanten van beide kanten bij kan. vandaar dat ik het ook 1,50 breed wilde hebben zodat ik van elke kant 75 cm kan reiken tot het midden. Ik ga het plan in ieder geval eens uitwerken in anyrail (kijken hoe ver ik kom hahahaha). Ik wil de baan niet meteen helemaal gaan bouwen maar wil eerst de ene kant doen, dan het achterste stuk en dan de andere kant. Dus gedeelte voor gedeelte compleet afwerken en dan pas naar een volgende sectie. Mochten jullie nog meer ideen hebben, dan hou ik mij aanbevolen.
gr.
Remy
larsje
«
Reactie #10 Gepost op:
12 December 2010, 16:18:41 »
Hallo allemaal.
Ik had weer eens een vraagje (hoop dat ik niet te lastig wordt). Maar wat is nu eigenlijk een goede maat station voor een modeltreinbaan? Dus hoe lang maak je een perron?
Alvast bedankt.
gr.
Remy
Ronaldk
«
Reactie #11 Gepost op:
12 December 2010, 16:25:27 »
Dat ligt aan je langste trein waar je mee wil gaan rijden
Reken erop dat een wagon 303mm lang is en een lok tussen de 150 - 300mm dan weet je dat je voor 5 wagons en een lok tussen de 1600 en 1800mm nodig hebt... Kijk ook eens in de Encyclopedie:
Het Perron
Groeten Ronald.
!
Jeronimos
Now everything seems so faded and jaded.
«
Reactie #12 Gepost op:
12 December 2010, 16:26:49 »
Je kunt dit op een aantal manieren bekijken. (denk ik)
1. Als je een werkelijk bestaand station nabouwd op schaal, dan kijk je wat de werkelijke perronlengte is in meters en rekent dat om in schaallengte
of
2 je kijkt naar de langste personentrein (incl. loc.) op je modelbaan die je wil laten stoppen op het station en past daar de lengte van het perron op aan.
edit Ronald was mij net voor.
Jeroen
larsje
«
Reactie #13 Gepost op:
12 December 2010, 18:32:20 »
Hallo allemaal hartelijk bedankt alweer voor de antwoorden.
Ik heb echter nog een vraagje over wintrack.
Ik wil namelijk 2 wissels op elkaar aansluiten zodat er een dwarsovergang van de ene naar de andere rail gemaakt wordt. Dus de 2 schuine rails van de wissels moeten aan elkaar komen.
Ik krijg dit echter niet voor elkaar wat ik ook probeer. het programma voegt de twee wissels gewoon standaard aan de uiteindes aan elkaar en niet daar op die plaats waar ik dat wil. Weet iemand hoe dit werkt?
Ik heb namelijk in anyrail een leuk baanplan proberen te maken, maar daar heb je geen 3d mogelijkheid en ik wil eigenlijk graag het plan ook in 3d zien vandaar dat ik het ook in wintrack probeer te maken maar ik krijg dus bepaalde aansluitingen niet aan elkaar zoals hierboven verteld.
Alvast bedankt.
gr.
Remy
Jeronimos
Now everything seems so faded and jaded.
«
Reactie #14 Gepost op:
12 December 2010, 19:21:28 »
Ik ken wintrack niet, gebruik zelf winrail. Winrail bevat een knop (rood omrand in plaatje)
waarmee je bochtrailstukken en ook wissels kunt draaien.
Kan mij bijna niet voorstellen dat wintrack ook niet zoiets heeft.
plaatje komt van de winrail site zelf
Jeroen
Print
Pagina's:
1
2
Volgende
- [
1
]
2
« vorige