Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Geïsoleerd motorschild. door Albert de Heer
Vandaag om 20:21:23
Bahnstrecke 5867 door Jelmer
Vandaag om 20:14:08
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 20:09:27
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 20:05:11
Overzicht "Het is Weekend" foto's! door Jelmer
Vandaag om 20:00:58
Common ground en Yamorc door JoopSpoort
Vandaag om 19:59:37
Bauarbeiten im gange door Ronald Halma
Vandaag om 19:59:18
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door rail4marcel
Vandaag om 19:49:19
Ontraxs 2026 door Marty
Vandaag om 19:48:45
Zoeken in het Utrechts archief door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:35:30
Raadplaatje door Gerrit H
Vandaag om 19:29:39
lichtsluis een bezetmelding laten geven door Bert55
Vandaag om 19:26:30
Ineens geen sound meer door Robert vh Prutsert
Vandaag om 19:23:27
Fleischmania Nostalgia door Eric v C
Vandaag om 19:12:25
Fotowedstrijd 2025 door Bob R.
Vandaag om 19:01:28
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 18:50:41
koppeling vervangen Minitrix wagon door VictorPM
Vandaag om 18:49:54
Toon hier je (model)TRAM foto's. door GerardvV
Vandaag om 18:46:05
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door NS264
Vandaag om 17:39:31
Jacquelinger Lokalbahn - Duitse "nebenbahn" in H0 door Duikeend
Vandaag om 17:37:44
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door einte
Vandaag om 17:05:21
Beekdaelen in H0 door einte
Vandaag om 17:03:46
Houten Plus zaterdag 21 februari 2026 door Ronald69
Vandaag om 17:03:30
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
Vandaag om 16:56:31
Modelspoorbaan van Einte door einte
Vandaag om 16:39:26
Rondom Charlois door tothebeach
Vandaag om 16:30:27
Doornvliet door Eric B
Vandaag om 16:26:21
De bouw van een modulebaan met Nederlands landschap. door Anton Maris
Vandaag om 16:25:41
Yamorc 7001 dood door Niels64
Vandaag om 15:48:18
Werkplaats Wael en Bosch door Forever Rocofan
Vandaag om 15:17:56
  

Auteur Topic: 2400en dicht bij de grens....  (gelezen 5440 keer)

T.Spat

  • Offline Offline
  • Berichten: 2966
2400en dicht bij de grens....
« Gepost op: 01 December 2010, 23:13:31 »
Ik las zojuist op bahnbilder.de dat het bedrijf in Raeren wat oud materiaal opknapte
en verkocht het financieel niet heeft gehaald :P

Er staan 3 2400en op het terrein, die omgebouwd zouden worden voor smalspoor
en dit gaat nu niet door...

Ik ben heel benieuwd of een of meerdere van deze locs weer op eigen bodem
(en rails ;D) terecht komen.

Apart is dat ze van de VFLI zijn geweest, waar ook de 2412 vandaan is gekomen ::)

De toekomende ontwikkelingen maar afwachten (ikzelf heb thuis geen plek voor
3 2400en hoe graag ik het wil ;D)

Mvg,

Tis
********

Arnouttt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10
Re:2400en dicht bij de grens....
« Reactie #1 Gepost op: 02 December 2010, 08:55:28 »
Voor zover ik weet is het bedrijf alweer in handen van een andere ondernemer, welke momenteel de locomotieven te koop heeft staan voor een veelste hoog bedrag.

Chris2412

  • Offline Offline
  • Berichten: 1523
  • Machinist internationaal Lineas Nl
Re:2400en dicht bij de grens....
« Reactie #2 Gepost op: 02 December 2010, 09:08:30 »
loks staan inderdaad te koop. alleen is de prijs anderhalf keer zo hoog als bij VFLI en in slechtere staat.De 2412 hebben we gelukkig in Frankrijk nog even kunnen nalopen en onderdelen kunnen wisselen die voor vervanging in aanmerking kwamen.
Ben zelf een aantal malen in Raeren geweest in de hoop er nog een exemplaar te kunnen weghalen,maar helaas.

groetjes Chris Rompelberg
De beste manier om een trein te halen is om de vorige net te missen

GW

  • Offline Offline
  • Berichten: 3056
Re:2400en dicht bij de grens....
« Reactie #3 Gepost op: 02 December 2010, 09:09:52 »
Even voor de beeldvorming, wat kost dat nou, zo'n 2400?


Arnouttt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10
Re:2400en dicht bij de grens....
« Reactie #4 Gepost op: 02 December 2010, 10:05:08 »
Even voor de beeldvorming, wat kost dat nou, zo'n 2400?


Ongeveer net zoveel als een Porsche Cayenne.

Edgar

  • Offline Offline
  • Berichten: 4025
Re:2400en dicht bij de grens....
« Reactie #5 Gepost op: 02 December 2010, 10:07:47 »
Een kleine ton dus.

Dan moet je wel een plan hebben, wil je dat ertegen aan gaan gooien, lijkt mij.
10-11-12-13: 41-62-54-21*
Ondertussen bouwen we aan Granitwerk J. Köppl.
En wordt de trein Amsterdam - Bad Harzburg gepimpt

Menno 1846

  • NS Tp3B/C- heden
  • Offline Offline
  • Berichten: 1888
  • Frl
    • Frieslandrail
Re:2400en dicht bij de grens....
« Reactie #6 Gepost op: 02 December 2010, 10:09:13 »
Heb nog wel een ton staan!!
Heb we belang bij zo'n lokkie!!
Greetz:Menno
_______________________________________
(regen) ton
There's a plan in everything, kid, and I love it when a plan comes together!

Arnouttt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10
Re:2400en dicht bij de grens....
« Reactie #7 Gepost op: 02 December 2010, 10:10:08 »
Een kleine ton dus.

Dan moet je wel een plan hebben, wil je dat ertegen aan gaan gooien, lijkt mij.
Dat sowieso, vind de vraagprijs alles behalve realistisch zeker gezien de staat van de locomotieven op moment.

GW

  • Offline Offline
  • Berichten: 3056
Re:2400en dicht bij de grens....
« Reactie #8 Gepost op: 02 December 2010, 10:16:19 »
Zo hee... En wat weegt zo'n ding (oud-ijzerprijs) ?


Arnouttt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10
Re:2400en dicht bij de grens....
« Reactie #9 Gepost op: 02 December 2010, 10:34:29 »
Zo hee... En wat weegt zo'n ding (oud-ijzerprijs) ?


Geheel weegt 60 ton.

Dat ongeveer keer 0,20 ~ 0,25 cent. Da's al wat ruim genomen. Er zit natuurlijk ook nog wat koper in (tractiemotoren)

Treinhobbijist

  • Offline Offline
  • Berichten: 616
Re:2400en dicht bij de grens....
« Reactie #10 Gepost op: 02 December 2010, 10:48:12 »
Is een aantal van 3 loks 2400/2500 niet voldoende, je kan moeilijk alles bewaren (en opknappen).

Als je toch wilt klussen, vele clubs kunnen je handen (en geld) heel goed gebruiken.
Ook Engelse treinen zijn leuk

Noppie.

  • Offline Offline
  • Berichten: 829
  • Rock and roll is better than music.
Re:2400en dicht bij de grens....
« Reactie #11 Gepost op: 02 December 2010, 11:03:51 »
Is een aantal van 3 loks 2400/2500 niet voldoende, je kan moeilijk alles bewaren (en opknappen).Als je toch wilt klussen, vele clubs kunnen je handen (en geld) heel goed gebruiken.

Gaan we weer. Net als stoomloks hebben de dieselloks 2400 ook niet het eeuwige leven. Mijns inziens is gewoon opslaan en tzt weer opknappen als de huidige dieselloks niet meer te repareren zijn. Je kan ze beter bewaren, dan ze verschroten(of er smalspoor lorren van maken of iets dergelijks). Er is al zoveel wat verschroot is en wat we nog gaarne zouden willen zien rijden.....
Voor het nageslacht bewaren heet zo iets toch?

Greetz,
Noppie.
A world without heroes, Is like a world without sun, You can't look up to anyone, Without heroes.

Treinhobbijist

  • Offline Offline
  • Berichten: 616
Re:2400en dicht bij de grens....
« Reactie #12 Gepost op: 02 December 2010, 11:07:42 »
......Mijns inziens gewoon opslaan......

U heeft nog ergens een overdekte stallingsplek met rails in den lande ?
Wij vernemen graag.........
Ook Engelse treinen zijn leuk

Arnouttt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10
Re:2400en dicht bij de grens....
« Reactie #13 Gepost op: 02 December 2010, 11:24:59 »
Groot probleem wat men tegen komt is o.a. inderdaad de stalling (liefst natuurlijk met spooraansluiting), en ook een puntje zijn de financiën, men kan uit eindelijk misschien wel zo'n locomotief aanschaffen. Maar wat dan, hij zal toch gerestaureerd moeten gaan worden. Hiervoor zijn ookvakbekwame vrijwilligers nodig, liefst natuurlijk met een aantal certificaten welke nodig zijn voor het uitvoeren van bepaalde werkzaamheden aan een locomotief.

Of de locomotief zal worden ondergebracht bij een reeds bestaande club, welke al barsten van het op te knappen materieel.

« Laatst bewerkt op: 02 December 2010, 13:35:08 door Arnouttt »

Chris2412

  • Offline Offline
  • Berichten: 1523
  • Machinist internationaal Lineas Nl
Re:2400en dicht bij de grens....
« Reactie #14 Gepost op: 02 December 2010, 11:28:36 »
Nou als ik de rest van die 100.000 euro mag houden krijg jij van mij een 2400. (y) (y)

De 2412 heeft niet zoveel gekost als hierboven.Weet ook niet waar men die info vanaf heeft gehaald.
De prijs van de 2412 geef ik ook niet .Kan alleen zeggen dat het tranport net zo duur was als de lok.
Heb ik mijn eigen Km naar Petit Rosselle niet geteld omdat het hobby en een uidaging was{is}.
En dat ik Raeren was ,was niet direct om nog een lok terug te halen , maar meer om de draaistellen die overbodig waren te bemachtigen.
Inderdaad om er voor te zorgen dat er toch nog wat onderdelen te verkrijgen zijn.

Groetjes Chris
« Laatst bewerkt op: 02 December 2010, 11:31:24 door lok6494 »
De beste manier om een trein te halen is om de vorige net te missen