Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
Vandaag om 23:38:11
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door spock
Vandaag om 23:27:47
Raadplaatje door ArjanB
Vandaag om 23:19:53
Dat overkomt mij niet. door hmmglaser
Vandaag om 23:14:35
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MichielB
Vandaag om 23:13:08
Göhrener Viaduct door grossraumwagen
Vandaag om 22:48:56
NS 1700 transfers door Gerco van Beelen
Vandaag om 22:47:46
Sfeer op je modelbaan door wob
Vandaag om 22:42:35
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door puntenglijder
Vandaag om 22:05:41
Bahnstrecke 5867 door puntenglijder
Vandaag om 22:01:58
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Blausee-Mitholz
Vandaag om 21:27:28
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door timtrein
Vandaag om 20:56:28
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door j.ossebaar
Vandaag om 20:53:32
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 20:34:42
Rheinburg, TP V/VI door wob
Vandaag om 20:33:21
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door wob
Vandaag om 20:29:04
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door wob
Vandaag om 20:13:45
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Arjen52
Vandaag om 20:09:19
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Frank 123
Vandaag om 20:08:03
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg door Eric v C
Vandaag om 18:42:35
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door VAM65
Vandaag om 17:25:53
Roco Plan T door 008200
Vandaag om 16:56:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door saskia
Vandaag om 15:53:42
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 15:30:55
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Dion
Vandaag om 15:05:44
Draaischijf uit de 3D-printer en met Arduino besturing door Joz
Vandaag om 14:14:39
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 14:01:26
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door spoorzeven
Vandaag om 13:43:53
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door j.ossebaar
Vandaag om 11:51:04
Pimpen Rivarossi DD-AR door Chiel
Vandaag om 11:49:12

Auteur Topic: TrainTech  (gelezen 8729 keer)

Henk Blaak

• Offline Offline
TrainTech
« Gepost op: 23 November 2010, 21:19:16 »
Wie heeft ervaring met de S88N terugmelder en de bezetmelder van Daniel Bakker van TrainTech uit Hauwert. Gezien zijn prijsstelling lijkt dat erg aantrekkelijk.

Groet,

Henk Blaak

Eenerspoor

• Offline Offline
  • D813 Groningen 1972-73 grijs verleden met karakter
    • MSC-Roden
Re:TrainTech
« Reactie #1 Gepost op: 23 November 2010, 21:40:04 »
Geen ervaring met zijn producten.

Heb ff zijn site gegoogled. Als ik doorklik naar TrainTech Informatie, kom ik hier terecht. In Firefox krijg ik niets te zien in het grote witte vlak; in IE wel en in Chrome ook.

Hij verkoopt kennelijk geen gecombineerde bezet- en terugmelders. Vind ik niet zo handig.
Maak je een 16-voudige bezet- en terugmelder, heb je bij hem 2 bezetmelders en 1 terugmelder nodig. Totale kosten € 39,50.

Een 16 voudige gecombineerde bezet- en terugmelder kun je hier bestellen. Daar heb ik wel ervaring mee:  (y) (y) (y). En nog wat goedkoper ook.  :D ;)

Mvg,

Henk
H0 2-rail met  iTrain, Yamorc 7001, Digikeijs, Rosoft, LocoNet.

Ronaldk

• Offline Offline
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
« Reactie #2 Gepost op: 23 November 2010, 21:53:31 »
Hallo Henk (Enerspoor)

Geen ervaring met de leverancier... maar volgens de website zijn 2 stroomdetectie printen en 1 terugmelder print in een set 35 euro... en volgens mij zijn die gebouwd... Bij Wim is een gecombineerde gebouwde print 50 euro...

Of er kwaliteitsverschil in werking / Afwerking / service tussen de printen zit weet ik niet... Ik ken alleen de printen van Wim. Of het handiger is om 1 of 3 printen onder de baan te schroeven moet iemand zelf uitmaken.

Groeten Ronald.
« Laatst bewerkt op: 23 November 2010, 22:28:05 door Ronald Koerts »
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

Eenerspoor

• Offline Offline
  • D813 Groningen 1972-73 grijs verleden met karakter
    • MSC-Roden
« Reactie #3 Gepost op: 23 November 2010, 22:21:08 »
Ronald, je hebt gelijk wat de prijs van Wim betreft. Ik keek alleen naar die € 37,50 en zag over het hoofd dat dat erbij komt. :-[

Idd. moet iemand zelf uitmaken wat hij handiger vindt of liever doet.
Persoonlijk vind ik 3 printen onder de baan schroeven en ze ook nog goed op elkaar aansluiten, vrij wat meer werk dan 1 print eronder schroeven. Maar dat blijft een kwestie van persoonlijke voorkeur.

Mvg,

Henk
H0 2-rail met  iTrain, Yamorc 7001, Digikeijs, Rosoft, LocoNet.

TrainTech

• Offline Offline
  • Electronica voor modelspoor, maar dan goedkoop!
    • TrainTech
« Reactie #4 Gepost op: 15 January 2011, 18:39:30 »
wit vlak in firefox: het probleem is verholpen, het bleek gek genoeg een bug in firefox te zijn.

3 losse modules i.p.v. 1 complete: het nadeel van een alles in 1 module, is dat hij alleen nog maar te gebruiken is voor stroombezetmelding. veel mensen gebruiken ook andere bezetmeldmethodes, zoals reed-relais of nuldetectie. de modules van rosoft worden geleverd als bouwpakketten, en daarom kun je als klant kiezen om het stroombezetmeld-gedeelte niet te bouwen, zodat je bijv. reed-relais kan aansluiten. De modules van TrainTech worden kant en klaar geleverd, waardoor het iets minder eenvoudig ligt. Het is voor ons ook mogelijk om een alles-in-1 versie te maken, waarbij het ook mogelijk is om de stroombezetmelding niet te bouwen, maar in dat geval moeten in de fabriek de machines ingesteld worden voor het assebleren van twee verschillende versies. En dat instellen is erg duur. Voor de relatief kleine aantallen die TrainTech besteld is het simpelweg niet rendabel om twee versies te maken.
Daarnaast, een losse bezetmelder-module heeft nog een groot voordeel, hij is namelijk zeer universeel in te zetten. Hij kan gebruikt worden i.c.m. de terugmelder, maar hij kan ook los op zichzelf gebruikt worden, bijvoorbeeld om een lampje op het bedieningspaneel op te laten lichten als er een trein op een bepaald spoor staat, om een wissel te laten schakelen als ergens een trein langs rijdt, om de spoorbomen te laten sluiten als ergens een trein langs rijdt, bedenk het maar.
mocht er veel vraag zijn naar een alles in een module, dan is het mogelijk dat deze er in de toekomst komt.

het aansluiten van de bezetmelders op de terugmelder is trouwens niet moeilijk hoor, de modules zijn zo ontworpen dat de draden gewoon recht naast elkaar van de ene naar de andere module lopen. en in de handleiding staat uiteraard duidelijk gedocumenteerd hoe het aangesloten dient te worden.

Of de kwaliteit/service goed is: ja, uiteraard. maar dat kun je natuurlijk beter van een van onze klanten horen ;)
« Laatst bewerkt op: 15 January 2011, 23:12:37 door TrainTech »

Swiss_fan

• Offline Offline
  • Mijn fotoalbum zien? klik op het wereldbolletje
    • mijn foto's
« Reactie #5 Gepost op: 15 January 2011, 18:48:56 »
Jammer dat de links naar de handleidingen niet werken.
Met vriendelijke groet, Peter

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

TrainTech

• Offline Offline
    • TrainTech
« Reactie #6 Gepost op: 15 January 2011, 22:00:15 »
ik heb hier geen problemen met het openen van de handleidingen, welke link is precies het probleem?

Swiss_fan

• Offline Offline
  • Mijn fotoalbum zien? klik op het wereldbolletje
    • mijn foto's
« Reactie #7 Gepost op: 16 January 2011, 09:28:01 »
In Firefox werken ze geen van allen, ik zie nu dat ze in IE wel werken.
Met vriendelijke groet, Peter

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Peter van der Leek

• Administrator
  • Offline Offline
    • Somda
« Reactie #8 Gepost op: 16 January 2011, 10:52:41 »
de modules van rosoft worden geleverd als bouwpakketten
Niet helemaal correct, ze worden namelijk ook geleverd als kant en klaar producten. Wat betreft de prijs, de uitspraak op de site van TrainTech ("Goedkoper vindt u ze nergens") mag worden herzien, de S88-n melder bij Wim Ros is namelijk gebouwd €19,25. Zie http://www.rosoft.biedmeer.nl/Webwinkel-Product-1098879/S88-n.html
Met vriendelijke groet,
Peter van der Leek

Thurbo

• Offline Offline
« Reactie #9 Gepost op: 16 January 2011, 11:03:25 »
Even off topic.
Citaat
Ik heb FF 3.6.13
Op o.a. de volgende pagina werkt handleiding niet.
http://info.traintech.nl/index.php?page=prod4wis

FF geeft deze link in browserbalk:
http://info.traintech.nl/.\docs\wisseldecoderhandleiding.pdf
En dan een fout code : 404 not found

Probleem is denk ik de slash en backslash tekens.
Deze link werkt namelijk wel:
http://info.traintech.nl/docs/wisseldecoderhandleiding.pdf

Nu weer ontopic.
Ik heb er geen ervaring ermee. Probleem van 3 aparte printplaten lijkt me niet er groot. Je bent wat flexibeler in plaatsen onder de baan van je printen.

Ik zie alleen wel een probleem(pje) op een aantal printen, o.a. wissel/seindecoder, stroombezetmelder, adapters en spannings verlager.
Het monteren onder je baan zal wat moeilijker gaan ivm dat er op een aantal printen maar 1 gaatje zit voor een schroefje of geen een. De hele print moet je dan vast zetten met 1 schroef of los hangen en dan kan het niet echt stevig zitten naar mijn idee. 2 of meerdere mogelijkheden per print om ze te monteren zou een punt van verbetering zijn.

Ik heb hier geen ervaring met deze printen dus misschien dat iemand die ze in gebruik heeft dit kan bevestigen of ontkennen of het een probleem is.
Arthur alias Thurbo
H0 2-rail # Roco Multimaus # s88XpressNetIF # S88SD16-N # IBM Pc # Raspberry Pi 2b # iTrain # GBM Boost + GBM16T OpenDCC BiDiB # D&H Programmer.

TrainTech

• Offline Offline
    • TrainTech
« Reactie #10 Gepost op: 16 January 2011, 14:20:04 »
@ swiss_fan en Thurbo: bedankt voor de tip, het probleem zat inderdaad in de link. als het goed is werkt het nu wel.

de meeste producten hebben inderdaad maar een of twee schroefgaten, dit is in praktijktesten geen groot bezwaar gebleken. bijv. de wisseldecoder en de spanningsverlager zijn dusdanig klein en licht dat 1 schroefgat genoeg is, met meer schroefgaten worden ze alleen maar groter. maar ik heb al meerdere mensen gehoord die liever wat extra schroefgaten hebben, dus nieuwe producten zullen voorzien worden van extra schroefgaten.

Thurbo

• Offline Offline
« Reactie #11 Gepost op: 17 January 2011, 16:10:23 »
 :) handleiding werkt weer bij mij (y)

Fijn te horen dat er verbeterpunten worden doorgevoerd bij een volgend product. (y)
Arthur alias Thurbo
H0 2-rail # Roco Multimaus # s88XpressNetIF # S88SD16-N # IBM Pc # Raspberry Pi 2b # iTrain # GBM Boost + GBM16T OpenDCC BiDiB # D&H Programmer.

TimoD

• Offline Offline
« Reactie #12 Gepost op: 17 January 2012, 15:40:16 »
Beste Traintech,

Ik heb jullie wisseldecoders in gebruik met Koploper.
Op de een of andere manier doet alleen de decoder het als hij is ingesteld op jumper 4, adres 1. In koploper zijn dat dan wissels 5 tm 8. (Dit komt door de rocomuis)
Mijn tweede decoder, die een jumper over 2 heeft en wissels 9 tm 12 zou moeten aansturen doet het niet. Ook niet als ik een hoger adres kies. Het ligt niet aan de decoder want als ik de decoder met jumper over 4 instel doet hij het wel.
Heeft iemand enig idee hoe ik meer dan 4 wissels zou kunnen aansturen?

Groeten,
Timo

Dave van der Locht

• Offline Offline
« Reactie #13 Gepost op: 17 January 2012, 16:00:40 »
Bij Wim is een gecombineerde gebouwde print 50 euro...

Correctie... De gecombineerde print van Wim kost maar € 36,50 gebouwd en wel. Maar deze worden nog goedkoper bij een staffel van 3, 10 of meer.

Gr. Dave
Beter een gat in een trein, dan een trein in je gat.

Ronaldk

• Offline Offline
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
« Reactie #14 Gepost op: 17 January 2012, 16:38:59 »
@Dave: Kijk even naar de datum van mijn oude bericht: 23 november 2010. Meer dan een jaar oud.

@Timo: Even een vraag over jouw probleem: Doet de decoder het wel via de multimaus? Dus als je daar de decoder via 9 t/m 12 wil schakelen.

Groeten Ronald.
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!