Hebben we het over je keerlussenprobleem? Of over de lastige verkrijgbaarheid van Geoline kruisingen?
Hmmm... het is een keerlusprobleem geworden omdat de kruisingen niet verkrijgbaar blijken....
Ja, en? Keerlussen doen hun werk geheel automatisch, daar hoef je niet meer bij hoor.
Waarom gebruik je niet gewoon de engelse wissels ipv de gewone kruisingen?
Onzin. Ook met kruisingen heb je een kortsluiting probleem.
Zet nou gewoon eens even rode puntjes aan een kant van je rails en doe dat op al je baanvakken, bijvoorbeeld in de rijrichting gezien aan de rechterkant. Kijk hoe je dan uitkomt.
Verder al je parallele sporen in je station gelijk polen. dus net doen of de lussen er niet aan zitten.
Kieft, dat kan niet. Een Geoline engelsman is GEEN kruising. Er is geen situatie waarin je in beide richtingen rechtdoor kunt rijden.
Grtzz,Karst
Sorry, ben niet bekent met de Geoline serie. Rijdt zelf nl. N en daar zijn ze wel te krijgen.
Ben het wel eens dat je dan kwa keerlus een ander verhaal zou kunnen krijgen.
Tijdens het leggen en aansluiten van de rails gaat het misschien nog wel goed, maar zodra je eerste loc er overheen rijdt is niet te voorkomen dat (bijvoorbeeld) het voorste draaistel op een stuk rails staat dat andersom gepolariseerd is dan dat waar het achterste draaistel op staat. En dan heb je, via het inwendige van de loc een..., een..., een...?KORTSLUITING
In de digitale wereld werkt dat nu eenmaal zo... Probeer het eens en zie dat het al je kruisings-, engeslman- en overloopwisselproblemen oplost.Nogmaals een keerLUS is een LUS en niet twee parallele sporen. Je hebt alle voorwaarden om er een goed werkend geheel van te maken ( namelijk die mooie verborgen LUSsen in je hondebot !