Bij mij doet die site het prima. Nog in het Engels ook.
hoe breed is dat magneetbandspul eigenlijk? is dat niet in smallere stroken te snijden die wel gewoon 1 richting hebben?
moet jeniet gewoon in de leer gaan bij het grote voorbeeld? Volgens mij werkt dat met electromagneten...met een wisselspanning die dan in de spoelen van de trein een tegengericht mag.veld opwekt.... ofzo iets toch? Zeker niet met permanent magneten dat gaat je volgens mij nooit lukken...die permanent magneten weten mekaar altijd te vinden en staat de boel weer stil... de bedoeling is dat de boel over je rail gaat vliegen lijkt me...
Kijk, dat ziet er al als een betere aanpak uit. Zijn ook magneten met veel meer magneetkracht. Denken jullie ook nog over de voortstuwing, of is het gewoon een duwtje geven? In ieder geval lukte het die Portugese scholieren, dus jullie kunnen het ook. Blijf vooral hier verslag doen! Succes,Dick
hallo, ik zit nog op school, en in mijn natuurkunde boek staat een plaatjehoe de magneetvelden van een magneettrein zitten. interesse? dan scan ik het even.gr,mathyn