Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

BNLS Module “Wijhe” door Hans van de Burgt
Vandaag om 20:43:42
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Jelmer
Vandaag om 20:38:05
GoVolta treindienst naar Berlijn door borotof
Vandaag om 20:37:46
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 20:35:26
Cranicher Altbahn door Arjen52
Vandaag om 20:33:31
AC en DC tegelijk op (vermoedelijk) een Minitrix n-baan door WimC
Vandaag om 20:32:34
De Projecten van RetroJack door Wim Vink
Vandaag om 20:30:15
Fotowedstrijd 2025 door Bob R.
Vandaag om 20:10:24
Problemen BR10 met decoder Zimo MN330P22 Plux 22 door Ben
Vandaag om 20:08:18
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 19:23:51
Aandrijving Roco 1189 krokodil door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:17:31
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 19:13:10
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 19:07:29
Wat spoor 1 brouwsels door Kees-Jan
Vandaag om 19:05:37
Vragen over een railplan uit de RRAILHOBBY van sept. 1988 door Peter Kleton
Vandaag om 18:50:32
Zwederbaan door Joz
Vandaag om 18:48:12
Line-up foto's van modellen door Deetrein
Vandaag om 18:35:33
Pendelbaan met 1 keerlus (H0, L-vorm, 4,50 x 3,00 mtr) (Zandvoort) door Peter J K
Vandaag om 18:33:15
13 december modelspoorbeurs Houten door Ben
Vandaag om 18:06:03
Vermogen centrale door Ben
Vandaag om 17:58:12
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Albert.H0
Vandaag om 17:20:59
Welsh Smalspoor in 0-16,5 / NG7 door Simplex
Vandaag om 17:03:47
welke servo 90 180 of 360 graden en stapgrootte door bellejt
Vandaag om 16:52:07
Oude Fleischmann meuk en curiosa door Besselspoor
Vandaag om 16:28:14
Extra functie in Zimo MS450P22 door Sven
Vandaag om 16:15:46
Rondom Charlois door Huup
Vandaag om 16:12:58
Beginneling: lichtgewicht onderbouw door Te 2/2
Vandaag om 15:41:35
Roco LokMaus 1: handleiding gezocht door Jint Nijman
Vandaag om 15:27:59
Minibaan Visserskaai H0 door Hans GJ
Vandaag om 15:21:51
Layne, Somewhere South. door sdz1976
Vandaag om 14:36:51
  

Auteur Topic: BNLS-Werkspoor - Ombouw van Plan Nico  (gelezen 3931 keer)

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12558
    • sleutelspoor
BNLS-Werkspoor - Ombouw van Plan Nico
« Gepost op: 14 October 2010, 17:28:27 »
Ik had even niets te doen. Dit schreeuwde om ............



Eerst maar eens lakens om de bedden gedaan.



Even kijken hoe of dat het op Preiser hoogte staat.



De onderste bedden. Gelijk de deuren even meegenomen



Ook de trappetjes geplaatst. Dat de bovenste bedden en de kopsekanten niet strak zijn maak niets uit, zij verdwijnen straks toch uit het zicht.



Overzicht van de coupees.



Let even op de verkreukelde gordijntjes!!



SK


« Laatst bewerkt op: 15 October 2010, 10:41:18 door Sobat Kras »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12558
    • sleutelspoor
Re: BNLS-Werkspoor - Ombouw van Plan Nico
« Reactie #1 Gepost op: 15 October 2010, 16:35:35 »
Dit is uiteraard de uitvoering als slaapwagen. De dichtgelaste variant komt ook nog aan bod.
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Mispoes

  • Team Biljettencentrale Huiskat van Benelux
  • Offline Offline
  • Berichten: 9021
  • Hengelooo 1:160
Re: BNLS-Werkspoor - Ombouw van Plan Nico
« Reactie #2 Gepost op: 15 October 2010, 16:39:35 »
Let even op de verkreukelde gordijntjes!!

Inderdaad, ik zie het nu pas... Schandalig zeg, en dat vooor zo'n relatief duur rijtuig. Geld teruggevraagd of kreeg je een ander rijtuig mee?
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12558
    • sleutelspoor
Re: BNLS-Werkspoor - Ombouw van Plan Nico
« Reactie #3 Gepost op: 15 October 2010, 16:41:09 »
Strijkbout ;D
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12558
    • sleutelspoor
Re: BNLS-Werkspoor - Ombouw van Plan Nico
« Reactie #4 Gepost op: 19 October 2010, 16:31:28 »
Stonden deze al ergens?

Firma Reel Cees heeft de zgn. Plan N remrijtuigen aangepast zoals ze net voor de sloop nog gebruikt zijn.
Wilt u uw rijtuigen laten aanpassen neem dan contact op met Reel Cees. Als het goed is zijn de rijtuigen te zien op Eurospoor 2010






In het echgie op Rsd
« Laatst bewerkt op: 19 October 2010, 16:44:00 door Sobat Kras »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Mispoes

  • Team Biljettencentrale Huiskat van Benelux
  • Offline Offline
  • Berichten: 9021
  • Hengelooo 1:160
Re: BNLS-Werkspoor - Ombouw van Plan Nico
« Reactie #5 Gepost op: 19 October 2010, 17:54:59 »
Een onneembare vesting, het ziet er erg realistisch uit... Stonden die teksten er in de loop der tijd ook op?

Overigens is het niet persé nodig deze platen aan te brengen. In 1986 kwamen de platen er pas op dus van 1984-1986 zonder platen en mèt: 1986-1987; daarna zijn het zelf slooprijtuigen geworden.
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12558
    • sleutelspoor
Re: BNLS-Werkspoor - Ombouw van Plan Nico
« Reactie #6 Gepost op: 19 October 2010, 18:09:21 »
In mijn herinnering heb ik in Roosendaal nooit teksten op de N zien staan.

Hier waren zij in iedergeval nog schoon. Let wel even op de remslang die door de rijtuigen loopt! De deuren zijn bij een brandweer (BZB)oefening verdwenen.
SK
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Mispoes

  • Team Biljettencentrale Huiskat van Benelux
  • Offline Offline
  • Berichten: 9021
  • Hengelooo 1:160
Re: BNLS-Werkspoor - Ombouw van Plan Nico
« Reactie #7 Gepost op: 19 October 2010, 18:23:20 »
Ja, maar dit zijn de remrijtuigen niet Krasmans. Dit zijn volgens mij de laatste twee Nico's op de remrijtuigen na. Deze twee zijn inderdaad gebruikt bij een brandweeroefening (ik dacht in Enschede of Hoek van Holland).
« Laatst bewerkt op: 19 October 2010, 18:25:01 door Mispoes »
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12558
    • sleutelspoor
Re: BNLS-Werkspoor - Ombouw van Plan Nico
« Reactie #8 Gepost op: 19 October 2010, 18:30:49 »
Vreemd, ik stond er bij en keek er naar toen de platen er tegen gingen? en waarom die remleiding door de wagens heen?
Deze leiding ging door het eerste rijtuig, wat achter de lok hing, heen om via binnendoor van het slooptransport naar het achterste remrijtuig te gaan. Ik zag regelmatig dat de koppelwagens overgeslagen werden daar zij toch geen remmen hadden. Mocht ik het verkeerd hebben, dan hoor ik het wel weer.
SK
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Mispoes

  • Team Biljettencentrale Huiskat van Benelux
  • Offline Offline
  • Berichten: 9021
  • Hengelooo 1:160
Re: BNLS-Werkspoor - Ombouw van Plan Nico
« Reactie #9 Gepost op: 19 October 2010, 18:39:31 »
Je kunt het zien aan het rijtuignummer: bij de remrijtuigen staat veel meer tekst. Die luchtslang is aangebracht omdat de remrijtuigen kennelijk achterop liepen (wat ze meestal deden) de luchtslang liep van de locomotief door het sloopmaterieel (in dit geval de Nico's) heen naar de remrijtuigen (de 515 + 516).
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12558
    • sleutelspoor
Re: BNLS-Werkspoor - Ombouw van Plan Nico
« Reactie #10 Gepost op: 19 October 2010, 18:49:57 »
Geef mij over!!!
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Mispoes

  • Team Biljettencentrale Huiskat van Benelux
  • Offline Offline
  • Berichten: 9021
  • Hengelooo 1:160
Re: BNLS-Werkspoor - Ombouw van Plan Nico
« Reactie #11 Gepost op: 19 October 2010, 19:16:42 »
Het zit nog weer iets anders. De rijtuigen op je foto zijn hoogstwaarschijnlijk de 003+021. Samen met de remrijtuigen waren dit de laatste vier plan N's. De 003+021 zijn op 5 november 1987 bij een rampenoefening in Enschede geweest. Daarbij werden ze niet beremd door de Nico's 515+516 maar (hoogstwaarschijnlijk) door rijvaardige plan E's. De RemNico's stonden op dat moment namelijk al terzijde met afgekeurd remwerk. Eind november 1987 gingen de 003+021 nog naar het raccordement Vijf Eiken (Gilze-Rijen) voor een militaire oefening. Daar zullen ze zo toegetakeld zijn als op jouw foto te zien is. Op 13 januari 1988 gingen de 003+021 naar Koek in de Westhaven voor sloop. Op dat moment waren de ex-RemNico's 515+516 dus de laatst overgebleven plan N-rijtuigen.

Voor wat betreft de staalplaten: ergens tussen begin 1986 en april 1986 zijn de eerste platen aangebracht op de RemNico's. In februari 1987 werden de beide remrijtuigen geheel dichtgemaakt, in de Tilburgse werkplaats. Ik hoop vanavond nog nauwkeuriger te kunnen berichten wanneer de eerste platen zijn aangebracht, ik wacht namelijk nog op een bericht van prof. Koekmans.
« Laatst bewerkt op: 19 October 2010, 19:19:32 door Mispoes »
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12558
    • sleutelspoor
Re: BNLS-Werkspoor - Ombouw van Plan Nico
« Reactie #12 Gepost op: 19 October 2010, 19:20:58 »
We horen :)
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12558
    • sleutelspoor
Re: BNLS-Werkspoor - Ombouw van Plan Nico
« Reactie #13 Gepost op: 19 October 2010, 19:36:05 »

015-9 is het nummer van deze N. 
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.