Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Roco 1100 verwijderen koppeling nem schacht door Dick55
Vandaag om 15:44:02
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 15:29:08
Lokpilot 4 defect door Montanbahn
Vandaag om 15:25:36
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door Rob Ellerman
Vandaag om 15:16:20
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ronald Halma
Vandaag om 14:40:16
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Ronald Halma
Vandaag om 14:39:19
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 14:38:45
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Ronald Halma
Vandaag om 14:38:13
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen door Ferdinand Bogman
Vandaag om 14:37:17
Camp 3 door Ronald Halma
Vandaag om 14:35:52
Vreemd probleem door AP3737
Vandaag om 14:35:31
Aachenau West door wob
Vandaag om 14:30:54
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door Scratchbuilt
Vandaag om 14:27:09
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 14:07:16
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
Vandaag om 13:51:41
Prestige Models : ervaringen door willyTEE
Vandaag om 13:48:15
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 13:39:42
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 13:22:20
DE II van DKM opnieuw bedraden. door paazhaas
Vandaag om 13:04:47
Bahnstrecke 5867 door RobVille
Vandaag om 12:43:51
Heroplage Artitec Plan W? door André82
Vandaag om 12:33:36
Wat was jullie allereerste loc? door bellejt
Vandaag om 12:33:26
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 12:26:30
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008 door jerdenberg
Vandaag om 12:13:23
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 11:46:15
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Montanbahn
Vandaag om 11:32:55
Verschillen in S88N terugmelder Rosoft m.b.t. door Montanbahn
Vandaag om 11:24:38
Kreisbahn nach Bad Bimmelberg (0,42m2) door spoorijzer
Vandaag om 11:16:04
Arlbergbahn.. ? door spoorijzer
Vandaag om 11:13:32
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 11:02:57
  

Auteur Topic: Güglinger Geschichten.  (gelezen 26829 keer)

Matheus 18

  • Nog iets te plat voor Profi.
  • Offline Offline
  • Berichten: 2513
  • poging tot Steentje bijdragen.
Güglinger Geschichten.
« Gepost op: 11 October 2010, 22:39:19 »
Güglingen is gelegen langs een secundaire lijn die door het middelgebergte loopt.
Gûglingen is tevens een splitsing station met een nevenlijn naar Neuffen.
Voor de ombouw was het best een druk bezet station.


Heden ten dage is het er rustiger geworden doordat er nog druk gewerkt word aan de verdere afwerking.
Zo loopt VT137 3x daags het station in op de verbinding Neuffen Gûglingen en terug.

.
Een nieuwe verbinding werd ook voorzien naar Neustadt, Zwarzburg en Donsdorf, zij het sporadis.

Wordt vervolgd.
Gûglingen is onderdeel van den berg op.
Matheus.

Wisselend analoog-digitaal. Roco-Flm-Piko en Marienberg loc's.

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 12178
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re:Güglinger Geschichten.
« Reactie #1 Gepost op: 12 October 2010, 00:12:37 »
Dat wordt vast interessant treinverkeer ;D.

Groet,
Ruud
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

Basilicum

  • Prae-adviseur
  • Offline Offline
  • Berichten: 5398
    • Dönsdorfer Bauberichte
Re:Güglinger Geschichten.
« Reactie #2 Gepost op: 12 October 2010, 08:56:33 »
Veel succes in Güglingen. (y)

Bedoel je met Neuffen het dorp boven Schwarzburg of ligt er nog een Neuffen in de buurt van Güglingen? Dan is het misschien handig een extra naam toe te voegen. Zo kan, bijvoorbeeld, de ene Neuffen im Wald heten en de andere Neuffen am Berg. ;)

Groet,
Basilicum

Christoph

  • Offline Offline
  • Berichten: 3054
    • Zwetdorf in model
Re:Güglinger Geschichten.
« Reactie #3 Gepost op: 12 October 2010, 12:53:52 »
Zo Matheus,

dat zou een hele grote stad moeten zijn 8). Hoelaat heb je de foto's gemaakt, ik hoop tijdens één van de spitsen. ;D
Wel verbazend dat er maar ruimte is voor 3x de VT137, ga je nog extra stationssporen aanleggen zodat deze verbinding beter kan worden?

Succes met verder bouwen en rijden.

Groeten,

Christoph

Matheus 18

  • Nog iets te plat voor Profi.
  • Offline Offline
  • Berichten: 2513
  • poging tot Steentje bijdragen.
Re:Güglinger Geschichten.
« Reactie #4 Gepost op: 12 October 2010, 13:05:43 »
Hoi Bas.

Het wordt voortaan Neuffener Hohe genoemt om misverstanden te vermijden.
Word kortelings aan verder gewerkt, Neuffener Hohe maakt ook deel uit van een smalspoor aansluiting.

Hoi Christoph.

VT137 is niet de enigste loc die deze verbinding verzorgt,


Ook ETA177 verzorgt deze verbinding, deze is echter nog niet digitaal.

In een later stadium komt daar nog BR093, een tenderlok bij.

Mvg.
Matheus.
Wisselend analoog-digitaal. Roco-Flm-Piko en Marienberg loc's.

Matheus 18

  • Nog iets te plat voor Profi.
  • Offline Offline
  • Berichten: 2513
  • poging tot Steentje bijdragen.
Re:Güglinger Geschichten.
« Reactie #5 Gepost op: 12 October 2010, 14:23:56 »
Eerste rit naar Schwarzburg en terug.

Eerste opdracht voor Hubert, machinist van de V60 is het afhalen van een personenwagen in Schwarzburg voor de aankomende feestelijkheden in Güglingen.


Hubert rangeerd zijn V60 voorbij het sein op spoor 2.


Sein op Hp2 en de rit begint.


Na de Teufels tunnel gepasseerd te zijn gaat het door de Teufels Schlucht richting Bennedicktbeuhren.


Passage van het station gaat via spoor 3.


Via de Eisenbühne tunnel gaat het verder richting Neustadt en Schwarzburg.
Misschien is er de mogelijkheid dat V60 nog gespot wordt in Neustadt.

Matheus.
Wisselend analoog-digitaal. Roco-Flm-Piko en Marienberg loc's.

mass am see

  • Offline Offline
  • Berichten: 3983
  • de hondsrug baan
Re:Güglinger Geschichten.
« Reactie #6 Gepost op: 12 October 2010, 14:54:56 »
Hoi Matheus,

Leuk dat je hier ook een draadje hebt geopend, het lijkt wel dat je een soort van knooppunt hebt van veel treinen die uit alle richtingen komen, Ruud heeft ooit een landkaartje gemaakt met veel dorpjes er op, hij zou die van jou ook bij kunnen plaatsen.


mvgr Evert.

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 12178
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re:Güglinger Geschichten.
« Reactie #7 Gepost op: 12 October 2010, 17:40:22 »
Hubert is in Schwarzburg aangekomen en al weer op de terugweg met de personenwagon.

Groet,
Ruud
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

Matheus 18

  • Nog iets te plat voor Profi.
  • Offline Offline
  • Berichten: 2513
  • poging tot Steentje bijdragen.
Re:Güglinger Geschichten.
« Reactie #8 Gepost op: 12 October 2010, 21:06:09 »
Terugkeer van Hubert met V60.


Nog voor zonsondergang komt Hubert met V60 en afgehaalde wagen door de Eisenbuhne tunnel terug aangereden.


Doorrit Bennedicktbeuhren.


Via de Güglinger steige berijkt Hubert station Gûglingen.


Na aankomst op spoor 1 wordt de wagen ontkoppeld en loopt Hubert met de V60 om voor de wagen terug aan te koppelen.


Na aankoppelen loopt Hubert nogmaals met de V60 om voor de wagen op een afstelspoor te plaatsen.


De wagen is afgesteld en Hubert plaatst de V60 op het naastgelegen afstelspoor, zo is zijn dienst voor vandaag geeindigd.
Zo kan hij morgen weer aan de slag met het rangeren.


Nadat Hubert de V60 heeft gestald, vertrekt net VT137 van Gûglingen.


Met dank aan de medewerking van Ronald, Ruud en Basilicum kwam dit verhaaltje tot stand.

Mvg.
Matheus.
Wisselend analoog-digitaal. Roco-Flm-Piko en Marienberg loc's.

Basilicum

  • Prae-adviseur
  • Offline Offline
  • Berichten: 5398
    • Dönsdorfer Bauberichte
Re:Güglinger Geschichten.
« Reactie #9 Gepost op: 12 October 2010, 21:26:10 »
Mooie fotoserie, Matheus. (y)

Groet,
Basilicum

Matheus 18

  • Nog iets te plat voor Profi.
  • Offline Offline
  • Berichten: 2513
  • poging tot Steentje bijdragen.
Re:Güglinger Geschichten.
« Reactie #10 Gepost op: 13 October 2010, 22:37:41 »
Bedankt Bas.

Maar in het algemeen genomen heeft het draadje, van wat zijn we aan het rijden niet de belangstelling als gehoopt.
Waar blijven de NL rijders met hun verhaal en verbindingen?
Of blijft het beperkt tot DB rijders.

Mvg.
Matheus.
Wisselend analoog-digitaal. Roco-Flm-Piko en Marienberg loc's.

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 12178
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re:Güglinger Geschichten.
« Reactie #11 Gepost op: 13 October 2010, 22:43:07 »
Ach, dat is toch niet zo'n punt? Hebben we een lekker exclusief plekje op de site ;D. Het gaat niet om de kwantiteit, maar om de kwaliteit.
Maar het is inderdaad wel vreemd dat er geen Nederlandse rijders met verhalen en baanverbindingen zijn.

Groet,
Ruud
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

Bruce!!!

  • Offline Offline
  • Berichten: 2994
  • MK III
Re:Güglinger Geschichten.
« Reactie #12 Gepost op: 14 October 2010, 07:27:41 »
Ik denk dat er een winterdienst aanwezig is bij de NL rijder en/of blaadjes op de rails. ;D


Gr Bruce
Passat driver:)

Ronald81

  • Offline Offline
  • Berichten: 2661
    • M'n treinbaan...
Re:Güglinger Geschichten.
« Reactie #13 Gepost op: 14 October 2010, 12:45:38 »
Heb de loc op de heenreis wel kunnen spotten in Neustadt...

Groet,

Ronald
Je rolt van het één in het ander...

nachbar

  • Offline Offline
  • Berichten: 1168
    • Bührtal III
Re:Güglinger Geschichten.
« Reactie #14 Gepost op: 14 October 2010, 13:08:15 »
Nu weet ik wat de V60 in het Buurdal deed:

https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSCF3755.jpg

Het was Hubert die langs kwam en even moest wachten op groen licht ;)

Groet,

Jeroen