Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door spoorzeven
Vandaag om 13:43:53
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door Rudy0907
Vandaag om 13:42:57
Sfeer op je modelbaan door Bouwer
Vandaag om 13:41:19
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Hans van de Burgt
Vandaag om 13:35:45
Microstepper motoren voor armseinpalen door AP3737
Vandaag om 13:35:39
NS 1700 transfers door Rick
Vandaag om 13:32:30
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 13:27:51
Fleischmania Nostalgia door grossraumwagen
Vandaag om 12:56:02
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door thevandijks
Vandaag om 12:39:54
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door martijnhaman
Vandaag om 12:32:44
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door j.ossebaar
Vandaag om 11:51:04
Pimpen Rivarossi DD-AR door Chiel
Vandaag om 11:49:12
Kreisbahn nach Bad Bimmelberg (0,42m2) door GD
Vandaag om 11:21:39
Camp 3 door GD
Vandaag om 11:19:31
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door spoor0
Vandaag om 11:14:19
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door 741230
Vandaag om 09:23:54
Raadplaatje door Nohome
Vandaag om 08:47:07
"moderne" kolenbakken en kolenwagens in Nederland. door ES44C4
Vandaag om 08:34:16
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
19 July 2025, 23:46:32
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
19 July 2025, 23:46:05
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door hervé
19 July 2025, 23:10:30
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door 6martinus5
19 July 2025, 22:27:09
Spoor 1 nem of finescale door Wies
19 July 2025, 21:53:27
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
19 July 2025, 21:01:04
Station Roodeschool door Torikoos
19 July 2025, 20:58:39
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
19 July 2025, 20:11:13
De Projecten van RetroJack door NS264
19 July 2025, 18:52:37
Piko 2025 door Duikeend
19 July 2025, 18:06:39
Yet Another Servo Decoder door AP3737
19 July 2025, 17:35:25
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door Jan Pieter
19 July 2025, 17:06:01

Auteur Topic: Railmagazine 278 oktober 2010  (gelezen 24517 keer)

arentjan

• Offline Offline
Re:Railmagazine 278 oktober 2010 vertraagd!
« Reactie #60 Gepost op: 09 October 2010, 14:51:59 »
Ook hier dr weer snel doorheen. Zal m de komende weken wel dr bij pakken om eens door te bladeren. Voor mij leukste stukken: Wadloper, Reischsbahn, Frico, en Plan N.

Over het blad in het algemeen: Ik heb geen abbo, maar koop m elke keer in de winkel. Prachtig formaat, lekker glossy en een stuk overzichtelijker dan RH. Maar ik vraag me de laatste maanden steeds vaker af: waarom koop ik het eigenlijk. De formule is telkens het zelfde en een keer wat anders zou prettig zijn (ik lees m al sinds het begin met een 'pauze' van 3 jaar. Ik heb t wel een beetje gezien, helemaal als je door fora als dit veel sneller op de hoogte bent van nieuwe uitgaves.

Ik zou het waarderen als meer wordt geschreven voor de normaal/klein behuisde modelspoorder die niet al z'n vrije uurtjes in treintje wil stoppen. Gewoon een paar simpele voorbeelden of tips n trucks hoe je op een betrekkelijk klein oppervlak iets leuks neer kan zetten. Het blad heeft me een net iets te 'professioneel' gehalte.

Qua modelspoor: graag een keer een overzichtelijk stuk met tekeningen over treinsamenstellingen in een bepaalde periode (bijvoorbeeld dagelijkse buurtgoederentrein naar Winterswijk en welke wagens van welke fabrikant daarvoor geschikt zijn). De bespreking van de modelbanen is altijd wel aardig - nu helemaal. Je merkt dat de modelrecenties en achtergrondstukken door 1 auteur is geschreven, dat is soms wat storend. Frico-stuk in deze uitgave is erg uitgebreid en kan ik waarderen.
tp iv, diesel en stoom, ns/db/dr/csd

eric den boer

• Offline Offline
  • Einzelganger
« Reactie #61 Gepost op: 09 October 2010, 15:02:33 »
Maar ik vraag me de laatste maanden steeds vaker af: waarom koop ik het eigenlijk. De formule is telkens het zelfde en een keer wat anders zou prettig zijn (ik lees m al sinds het begin met een 'pauze' van 3 jaar. Ik heb t wel een beetje gezien, helemaal als je door fora als dit veel sneller op de hoogte bent van nieuwe uitgaves.

Ik zou het waarderen als meer wordt geschreven voor de normaal/klein behuisde modelspoorder die niet al z'n vrije uurtjes in treintje wil stoppen. Gewoon een paar simpele voorbeelden of tips n trucks hoe je op een betrekkelijk klein oppervlak iets leuks neer kan zetten. Het blad heeft me een net iets te 'professioneel' gehalte.

MODELSPOORMAGAZINE...heel anders dan RM waar in veel beter uitleg word gegeven over BV: hoe maak ik een stalen deur realistish oud of en gevel, een houtmijt maken, algen en wieren in een rivier enz, een leistenen dak zelf maken en dan met foto,s stap voor stap uitgelegd, dat heb ik in de RM nog nooit gezien, ik vind het een wereldblad en de RM heb ik er bij gewoon voor de verzameling ik heb alle jaargangen liggen...moeilijk om te stoppen dan.

eric

Sjeffie

• Offline Offline
  • Mijn bloedgroep is H0
« Reactie #62 Gepost op: 09 October 2010, 17:02:50 »
Gewoon een van de betere bladen van dit moment.

Een goede belans tussen de spoorwegen en het modelspoor. Vooral de modelbaan in de Reichsbahn-tijd van 1944 is gewoon schitterend. Had ik maar zoveel ruimte.

Ik ben gestopt met RailHobby, Eisenbahn Journal en MIBA, maar dit blad blijft voorlopig.

Floris Dilz

• Nervensäge.
  • Offline Offline
    • belse roestkraam
« Reactie #63 Gepost op: 09 October 2010, 17:09:23 »

dr staan vaker kleine dan grote baantjes in... en een beetje ambitie in de hobby kan geen kwaad.

Re 6/6

• Offline Offline
  • Het heden is het verleden van de toekomst
Re:Railmagazine 278 oktober 2010
« Reactie #64 Gepost op: 10 October 2010, 11:02:05 »
Ik vind het een goed blad, met de juiste mix tussen grootbedrijf en modelspoor.
Maar inderdaad via het internet ben je sneller op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen, daar kan geen enkel blad tegen op concureren.

Groet,
Ron
Bouwen en rijden met wat je leuk vind

spoorzeven

• Online Online
« Reactie #65 Gepost op: 10 October 2010, 11:31:53 »
In het uitstekende artikel over Frico in RM 278 staat de (foute) PIKO imitatie van een NS Gbs. Als PIKO daarvan nu eens de plankimitaties wijzigt, hebben ze direct wel een prima NS-model te pakken (en natuurlijk in meer uitvoeringen dan van Frico) en als variant met rembordes. Omdat de NS in 1985 honderd Gbs'en aan de DSB heeft verkocht, kunnen ze ook met DSB-opschriften worden getooid. Nog meer kassa voor PIKO........
Groet, Frank

Northlander1983

• Gast
« Reactie #66 Gepost op: 10 October 2010, 11:46:05 »
Laatste jaren koop ik het blad niet meer:

te veel reklame en simpelweg het huidige materieel spreekt me niet meer aan.

De model verslagen van Len de Vries vind ik persoonlijk een beetje onprofessioneel van aard (laatste tijd echter verbeterd); bv dat een koppeling uitsteekt en in conflikt komt indien men de immitatie koppeling plaatst, sorry maar deze onwetendheid plaatst je niet in een Magazine!!!

« Laatst bewerkt op: 10 October 2010, 11:49:43 door Northlander. »

hubertus

• Offline Offline
« Reactie #67 Gepost op: 10 October 2010, 12:08:49 »
Hou het er maar op dat Len de Vries dat echt wel weet, maar dat dit gewoon zijn schrijfstijl is.
Als je willekeurig door de jaren heen een artikel van Len pakt, is de kans groot dat je leest dat hij door schade en schande het getoonde resultaat heeft gehaald. Het is een manier van schrijven die een zekere laagdrempeligheid creëert. Iemand die twijfelt aan zijn kunnen om iets te bouwen, zal denken: goh, bij Len gaat het ook eerst verkeerd en later weet hij het toch weer goed te krijgen, laat ik het ook maar eens proberen. Hoe je deze schrijfstijl ervaart, is persoonlijk. Voor mij een reden geweest om mijn abonnement op te zeggen.
Maar belangrijker was dat ik helemaal niet zit te wachten op een modelspoorgedeelte.
Heb die combinatie altijd een beetje merkwaardig gevonden, zeker als het groot- en modelspoorgedeelte niet in direkte relatie tot elkaar staan (niet alleen een probleem van RM). Als je niet echt in beiden bent geïnteresseerd, kun je elke maand de helft van het blad ongelezen weggooien.

Huub

Floris Dilz

• Nervensäge.
  • Offline Offline
    • belse roestkraam
« Reactie #68 Gepost op: 10 October 2010, 12:13:00 »
kwestie van de markt in nederland denk ik... je krijgt geen blad gevuld met alleen modelspoor hierzo.
enne northlander, onprofessioneel? Komop, het is hobby...
« Laatst bewerkt op: 10 October 2010, 12:14:48 door Floris Dilz »

René

• Smalloot in de volle breedte
  • Offline Offline
  • Team Mitropa
« Reactie #69 Gepost op: 10 October 2010, 12:27:59 »
En als het hobby is, is het geen werk.  Alhoewel het voor een enkeling wel een bron van inkomsten is.
René Wolf, bekijkt het breed en spoort smal
www.rwfoto.nl

Mispoes

• Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Hengelooo 1:160
« Reactie #70 Gepost op: 10 October 2010, 13:57:19 »
Hou het er maar op dat Len de Vries dat echt wel weet, maar dat dit gewoon zijn schrijfstijl is.

Klopt, zoals Len schrijft, zo is hij. Met het maken van foto's van modellen voor het blad moest ik in het begin ook wel wennen aan hem: beetje losjes, beetje zoals de Zweedse kok in de Muppetshow... Als je hem wat langer kent is dat best plezierig werken. Zo ook met zijn artikelen: er gaat wel eens wat mis maar het gaat (bijna) altijd goed komen. Zijn schrijfstijl is niet de mijne maar ik vind het erg prettig te lezen... En waarom een blad niet uit een grootbedrijf èn modelspoordeel zou moeten bestaan... ik vind de ideale combinatie, ondanks dat ik bijna helemaal niets meer heb met het hedendaagse spoor in 1:1. 
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Gert Arkema

• Offline Offline
  • Rhenopa / Bruggen-IG:
    • Team Mitropa
« Reactie #71 Gepost op: 10 October 2010, 14:01:03 »
Ik zou het waarderen als meer wordt geschreven voor de normaal/klein behuisde modelspoorder die niet al z'n vrije uurtjes in treintje wil stoppen.
Mwah, ik ben ook 'normaal behuisd' en toch is beschrijving van Rhenen uitgesmeerd over 2 nummers RM. Mijn werkkamer ("ahum, het is hobby") meet een oppervlakte van 4 x 1,5 m onder een schuine kap. Misschien heeft Floris wel gelijk  ;D .
groet Gert

Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.

Floris Dilz

• Nervensäge.
  • Offline Offline
    • belse roestkraam
« Reactie #72 Gepost op: 10 October 2010, 14:02:05 »
ik heb sowieso altijd gelijk.

Sven

• Offline Offline
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
« Reactie #73 Gepost op: 10 October 2010, 14:15:53 »
MODELSPOORMAGAZINE...
(y) Hier ook, groot fan! Vnl modelspoor en beperkt grootspoor. Al las ik wel een paar maanden geleden dat ze meer 1:1 wilden gaan doen, maar dat hoeft van mij echt niet. De NLse bladen lees ik allang niet meer, alhoewel ik ze uiteraard wel het beste toewens. Des te meer bladen, des te meer keuze voor elke smaak.

Hier in Engeland wordt je helemaal gek van de bladen. Een heel schap is gevuld met ca 30 treinbladen, ongelooflijk. Ze zijn daarnaast ook veel goedkoper, maar dat komt zeker omdat de helft van de bladen gevuld is met reclame. Ik betaal liever meer voor meer leesvoer dan al die storende reclame. Heb afgelopen jaar een abo op Eisenbahn Journal gehad, maar dat weer opgezegd. Het is eigenlijk alleen maar aandacht voor Ep. III-V en zelden daarvoor. Teveel van hetzelfde dus. Ik zou graag meer willen lezen over grootspoor in Ep. I en II, maar dat boeit blijkbaar te weinig. Aan de andere kant kan ik me ook voorstellen dat het een full-time job is om research daarover te doen, het is allemaal wat moeilijker te vinden.
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

ANDREUS

• Offline Offline
« Reactie #74 Gepost op: 10 October 2010, 14:49:28 »
@ sven

de engelse bladen kunnen veel goedkoper zijn,
            want er is een veel groter oplage
                want de hobby leeft veel meer in engeland
                     want er is meer reclameopbrengst, door de grotere oplage
dus heeft het alledrie met elkaar te maken

NB amerikaanse bladen hebben nog meer reklame en een veeeel grotere oplage

MAAR ik lees geen engels dus ik doe het maar met RAILMAGAZINE,
helaas doet RAILhobby mij niet zoveel, grafisch gezien bijvoorbeeld, oubollig

Ach er is altijd wat, maar zelden is het goed,
veel lees/hobby plezier op deze prachtige zondag!
ANDREUS