Wie zegt er nu weer dat ik graag voor een Wereldbetaling ga?
Voor een bestelling in Engeland (GB) laad ik eerst mijn Pay-pal rekening.Vervolgens betalen en verder geen probleem, geen bijkomende kosten bij de gevraagde prijs.
Mij wordt altijd kosten berekend als ik van mijn NLse rekening naar mijn Engelse rekening overmaak. Bij Europese betaling naar Denemarken of Duitsland, moet ik altijd 'shared' aangeven, dan is het gratis. Maar naar Engeland werkt dat niet. Ik zal het eens proberen met 'ours', zien wat er dan gebeurt.
Volgens mij maakt het helemaal niets uit of je nu in Ponden of Euro's overmaakt. Dan maakt alleen maar uit bij wie je de geldwissel uitvoert, jouw bank of hun bank. Dat kan in koersberekening nog iets uitmaken, maar niet in of je kosten berekend krijgt voor de transactie. Zo proberen ze nu ook in het buitenland in restaurants je met je credit card in hun valuta te laten betalen, zodat ze nog extra kunnen verdienen aan de geld wissel, die dan niet bij jouw bank gebeurt. Goed om te weten, want van wat ik erover heb gelezen is je eigen bank voordeliger.