Betalen van een Engelse leverancier met Bic en Iban is niet gratis.Ik heb van een leverancier begrepen, dat niet alleen ik (de koper) maar ook de verkoper door de bank belast wordt met kosten.Alleen binnen de eurozone is het overmaken van geld op deze manier gratis (als je alles goed invult).
Tot de Europese Economische Ruimte behoren momenteel: België, Bulgarije, Cyprus (Griekse gedeelte), Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Hongarije, Ierland, IJsland, Italië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Malta, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenië, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië, [b]Verenigd Koninkrijk[/b] en Zweden.
Voorwaarden voor geld overmaken met Europabetaling 1. U maakt het bedrag over in euro's 2. U maakt maximaal € 50.000 over 3. U vermeldt het BIC (Bank Identifier Code) van de bank van de begunstigde 4. U voorziet de betalingsopdracht van het IBAN (International Bank Account Number) van de begunstigde 5. De betaling gaat naar een bank binnen de EER 6. De kostenverdeling is 'shared'
Heb zelf goede ervaringen met http://www.ehattons.com/
Betalingen naar het Verenigd Koninkrijk vallen daarom niet onder de door jou aangegeven Europabetaling, maar onder de Wereldbetaling.
Tips * Bij betalingen binnen de Europese Economische Ruimte (EER)* kunt u profiteren van het lage Europabetaling tarief. Voorwaarde is dat u het IBAN en de BIC vermeldt bij uw betaalopdracht en bij kostensoort kiest voor 'our'
* Tot de Europese Economische Ruimte behoren momenteel: ..Verenigd Koninkrijk
Voorwaarden voor geld overmaken met Europabetaling1.U maakt het bedrag over in euro's
Met de Wereldbetaling maakt u voordelig geld over naar een bankrekening binnen of buiten de Europese Economische Ruimte (EER). Zowel in euro's als in andere valuta.
Het Verenigd Koninkrijk zit wel binnen de EER, maar heeft niet de Euro ingevoerd. Een Britse leverancier zal dan ook meestal betaald willen worden in Engelse Ponden.Betalingen naar het Verenigd Koninkrijk vallen daarom niet onder de door jou aangegeven Europabetaling, maar onder de Wereldbetaling.
Ik bestel al een jaar of 20 bijna al mijn spullen in Engeland, en gebruik daarvoor vrijwel altijd de credit card of Paypal.
Maar als je zelf graag voor een Wereldbetaling gaat, kan ik het ook niet helpen.