Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Project seaside Germany
door
Ronald Halma
Vandaag
om 19:30:50
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Gerrit H
Vandaag
om 19:17:08
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N
door
Mispoes
Vandaag
om 19:16:31
Vraag over vervangmotor Lima-locomotief
door
Pauldg
Vandaag
om 19:14:07
Da's Daz 2
door
Huup
Vandaag
om 19:06:44
Materieel verzameling van Michiel(NDS)
door
spoorijzer
Vandaag
om 18:53:13
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 18:52:43
Fleischmania Nostalgia
door
spoorijzer
Vandaag
om 18:51:29
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Besselspoor
Vandaag
om 18:50:58
TAMS PZS-2.2
door
bask185
Vandaag
om 18:49:53
mDDM, waarom 3 draaistellen?
door
spoorijzer
Vandaag
om 18:46:14
Yet Another Servo Decoder
door
bask185
Vandaag
om 18:42:48
Retrobahn goes to the States: Bergamot Creek
door
hervé
Vandaag
om 18:28:25
15 November Modelspoorbeurs en Houten digitaal
door
maartenvdb
Vandaag
om 18:23:36
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 17:45:25
Zoutkamp 1921 - 1942, Het plan
door
ArjanB
Vandaag
om 17:22:10
Problemen met rookgenerator KM1 materiaal in spoor 1
door
Biesje
Vandaag
om 16:55:39
Bf Kibronn
door
Jelmer
Vandaag
om 16:51:50
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Eric B
Vandaag
om 15:58:10
Rondom Charlois
door
Alewijn
Vandaag
om 15:23:17
Seinen programeren met de Pro-Link naar de 10837 dec.
door
n-driver
Vandaag
om 15:08:20
Minibaan Visserskaai H0
door
hervé
Vandaag
om 15:05:38
Schroefkoppeling voor H0.
door
Bahn-AG
Vandaag
om 14:58:20
Had de NS4903 rangeerlicht?
door
marco
Vandaag
om 14:31:18
Crème daken mitropa rijtuigen epoche 2
door
Bahn-AG
Vandaag
om 14:26:37
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 14:24:31
Roco modellen op aliexpress
door
Dirk
Vandaag
om 14:18:55
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
door
Gerrit H
Vandaag
om 13:43:32
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
R v/d Hoven
Vandaag
om 13:29:20
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974
door
spoorijzer
Vandaag
om 12:53:02
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Baanplannen
|
Centraal Station Ende (Baanplan HO Kopstation).
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Vorige
-
Volgende
-
1
...
6
7
[
8
]
9
10
11
Omlaag
Auteur
Topic: Centraal Station Ende (Baanplan HO Kopstation). (gelezen 52780 keer)
WVDD
WMU Projects.
Offline
Berichten: 453
Wout, WMU Projects.
Re:Centraal Station Ende (Baanplan HO Kopstation).
«
Reactie #105 Gepost op:
17 November 2010, 20:26:26 »
Nog een kleine verandering aan de baan:
Klik.
Blauw = Station
Geel = NS opstel sporen
Rood = Rangeer terrein
Lichtgroen = NS/Defensie opstel sporen
Donkergroen = Defensie los/laadplaats
Over de militaire voertuigjes komt nog bericht. Alleen moet ik even nieuwe lijm halen
Wout.
Gelogd
WMU Projects. Station Uden
www.wmu-projects.webklik.nl
MathynK
Offline
Berichten: 3903
Re:Centraal Station Ende (Baanplan HO Kopstation).
«
Reactie #106 Gepost op:
17 November 2010, 21:02:42 »
moeilijk hea van je baanplan af blijven.
je blijft maar denken en denken 24/7
maar ik moet zeggen dat ik het zo wel beter vind. je kan nu naar alle perrons toe vanaf het grijze spoor tussen geel en rood. das wel handig.
kon eerst niet. en als dat leger weer eens hun spoor volbouwen heeft de ns een probleem. nu niet meer.
oeps file!
meteen leuke scene bedacht
zelf denk ik ook al heel wat maanden over mn baanplan en echt ik kan er niet mee stoppen.
daar heb jij dus ook last van denk ik maar het word dan ook wel steeds beter. wanneer ben je
van plan echt te gaan bouwen?
gr,
mathyn
Gelogd
Mijn projecten zijn ook te zien op
www.MCKmodelbouw.nl
Nu ook op
instagram
tinus
Offline
Berichten: 1540
Re:Centraal Station Ende (Baanplan HO Kopstation).
«
Reactie #107 Gepost op:
17 November 2010, 22:47:05 »
Wout,
Zelf had ik waarschijnlijk de rode sporen liunks aangesloten.
Je moet nu voor het rangeren gedeeltelijk je spiraal oprijden,
waardoor je de hoofdsporen blokkeerd.
Je zou dan de sporen iets door kunnen leggen tot binnen in de spiraal.
tinus.
Gelogd
WVDD
WMU Projects.
Offline
Berichten: 453
Wout, WMU Projects.
Re:Centraal Station Ende (Baanplan HO Kopstation).
«
Reactie #108 Gepost op:
18 November 2010, 00:08:36 »
@ MathynK
Klopt ik denk dat ik al wel 1000 verschillende plannen heb gemaakt
Ik ben er nog steeds niet uit! Ik heb nu een ander plan gemaakt om te kiezen. Ik heb nu een doorlopend baanplan gemaakt. Ik vond eerst altijd zoon plan zo jammer omdat er dan veer ruimte verloren ging door al die bochten. Maar met K rails kan je je station mooi over heel de plaat verdelen omdat je die flexrails mooi kan buigen. Ik ga nu geen anderen plannen meer bedenken alleen de twee verbeteren en dan kijken wat mij het leukst en het mooist lijkt.
Wanneer ga ik beginnen met bouwen?
Dat is een hele goeie vraag. Ik wil eerst mijn baanplan af hebben. Dus een baanplan die mij leuk lijkt en er goed uit ziet. Dan moet ik even flink wat geld gaan verdienen want ik weet nu al dat ik flink wat rails moet bij kopen. Dan kan ik pas echt beginnen. Dus kan nog wel even duren. Denk dat ik dit jaar niet meer haal met het leggen van de rails. Mijn geld is op en ik wil eerst weer eens een beetje geld hebben.
@ tinus,
Ik snap niet precies wat je bedoelt.
Mijn andere plan. Zit nog meer bij maar ik laat even alleen het station zien. Is nog niet af dit plan!
Klik.
Bij dit plan kan mijn defensie trein gewoon makkelijk terug uit in de los/laad plaats rijden. Dus niet los koppelen en via een ander spoor achter de wagons komen. Wat ik wel heb met mijn kopstation. ik kan bij dit plan twee perrons maken. Een tussen de twee sporen in die verder uit elkaar liggen en een aan de voor kant. Het plan word nog uitgewerkt en verduidelijkt.
Wout.
Gelogd
WMU Projects. Station Uden
www.wmu-projects.webklik.nl
MathynK
Offline
Berichten: 3903
Re:Centraal Station Ende (Baanplan HO Kopstation).
«
Reactie #109 Gepost op:
18 November 2010, 10:29:47 »
je kan ook de tafel bouwen en rails kopen en uitleggen.
en dan het hele plan 1:1 bekijken.
maar dan moet je inderdaad wel eerst geld hebben.
daar zit ik ook op te wachten...
succes!
gr,
mathny
Gelogd
Mijn projecten zijn ook te zien op
www.MCKmodelbouw.nl
Nu ook op
instagram
WVDD
WMU Projects.
Offline
Berichten: 453
Wout, WMU Projects.
Re:Centraal Station Ende (Baanplan HO Kopstation).
«
Reactie #110 Gepost op:
18 November 2010, 12:51:39 »
Nou tafels staan er al he! Ik heb er trouwens nog geen fotootje van gemaakt hoe het staat in mijn kamer dus even snel twee fotootjes:
Ik wacht niet zo graag op mijn geld dus ik ga flink werken. En ik ben al weer aan het warm lopen.
Wout.
Gelogd
WMU Projects. Station Uden
www.wmu-projects.webklik.nl
tinus
Offline
Berichten: 1540
Re:Centraal Station Ende (Baanplan HO Kopstation).
«
Reactie #111 Gepost op:
18 November 2010, 18:07:53 »
Wout,
Ik bedoel bij het vorige plan , de rangeersporen aansluiten op de
wisselstraat van het station.
Je kunt dan van je losplaats in een keer door naar het rangeerterrein.
De rangeersporen laat je dan doorlopen tot in de spiraal.
tinus.
Gelogd
WVDD
WMU Projects.
Offline
Berichten: 453
Wout, WMU Projects.
Re:Centraal Station Ende (Baanplan HO Kopstation).
«
Reactie #112 Gepost op:
18 November 2010, 19:31:16 »
Ja dus mijn rangeer terrein omdraaien. Ja had ik al wel eens naar gekeken.
Nog de laatste foto's van de tankjes. Had vanmiddag nieuwe lijm gehaald en een nieuw mesje. Nu heb ik alle accessoires er op zitten.
Klik.
Klik.
Klik.
Klik.
Klik.
Klik.
Klik.
Wout.
Gelogd
WMU Projects. Station Uden
www.wmu-projects.webklik.nl
MathynK
Offline
Berichten: 3903
Re:Centraal Station Ende (Baanplan HO Kopstation).
«
Reactie #113 Gepost op:
18 November 2010, 19:33:40 »
ze zijn erg mooi geworden!!
gr,
mathyn
Gelogd
Mijn projecten zijn ook te zien op
www.MCKmodelbouw.nl
Nu ook op
instagram
WVDD
WMU Projects.
Offline
Berichten: 453
Wout, WMU Projects.
Re:Centraal Station Ende (Baanplan HO Kopstation).
«
Reactie #114 Gepost op:
18 November 2010, 22:20:03 »
Mijn andere baanplan nog wat bij gewerkt:
Klik.
Blauw = perrons sporen
Donkergroen = defensie los/laadplaats
Geel = NS opstel sporen
Links onder zit nog een zij spoor. Dit kan ook voor NS opstel sporen worden gebruikt of voor wat wagons. Maar ben ik vergeten een kleur te geven
.
Wout.
Gelogd
WMU Projects. Station Uden
www.wmu-projects.webklik.nl
tinus
Offline
Berichten: 1540
Re:Centraal Station Ende (Baanplan HO Kopstation).
«
Reactie #115 Gepost op:
18 November 2010, 22:56:05 »
Ook een leuk plan.
Het zijspoortje zou je nog aan de andere kant van de hoofdsporen kunnen leggen.
Je kan dan vanaf alle stationsporen hier komen.
Tinus.
Gelogd
Ivo R.
Offline
Berichten: 788
niks
Re:Centraal Station Ende (Baanplan HO Kopstation).
«
Reactie #116 Gepost op:
19 November 2010, 18:15:45 »
Ik vind dit ook wel een mooi plan, maar heb wel een paar puntjes:
- gaat het spoor zowel links onder als rechtsboven naar het schaduwstation?
- ik denk dat de perron sporen zo in een te scherpe bocht liggen, dan krijg je
heel gat tussen de rijtuigen en het perron, ik zou daarom de defensie naar de
voorgrond halen.
Groet Ivo
Gelogd
Mooie worden van een Hc: "Bij de NS mag je meedenken, maar niet hardop."
WVDD
WMU Projects.
Offline
Berichten: 453
Wout, WMU Projects.
Re:Centraal Station Ende (Baanplan HO Kopstation).
«
Reactie #117 Gepost op:
19 November 2010, 20:28:03 »
@ tinus
Het zij spoortje aan de andere kant vindt ik minder mooi staan
@ Ivo R.
Ja ik denk wel dat ik de sporen rechts en links naar onderen laat lopen.
Ja als ik het station naar achteren leg heb ik minder ruimte voor het station omdat ik dan rechts rijd en dan moeten de rails eerst de plaat over kruisen naar de buitenkant omdat het spoor waar de treinen dan omhoog komen het buiten spoor is. Of te wel kleiner stijging percentage bij het spoor waar de trein over omhoog rijd.
Gelogd
WMU Projects. Station Uden
www.wmu-projects.webklik.nl
WVDD
WMU Projects.
Offline
Berichten: 453
Wout, WMU Projects.
Re:Centraal Station Ende (Baanplan HO Kopstation).
«
Reactie #118 Gepost op:
19 November 2010, 22:26:24 »
Ik heb mijn plan iets verandert. Nu is het station in een veel flauwere bocht.
Klik.
Wat vinden jullie?
Wout.
Gelogd
WMU Projects. Station Uden
www.wmu-projects.webklik.nl
M@rco
Offline
Berichten: 851
Re:Centraal Station Ende (Baanplan HO Kopstation).
«
Reactie #119 Gepost op:
19 November 2010, 22:35:25 »
Wout,
Om tanks e.d. te lossen moet je altijd je wagons achteruit terugduwen naar de defensie laad/losplaats!
Je bent dus verplicht je bovenste perronspoor te hinderen ...
Zijn je opstelsporen NS net zo lang als je langste perronspoor?
M@rco
«
Laatst bewerkt op: 19 November 2010, 22:46:42 door M@rco
»
Gelogd
Met vriendelijke spoorse groeten,
M@rco.
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Vorige
-
Volgende
-
1
...
6
7
[
8
]
9
10
11
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Baanplannen
|
Centraal Station Ende (Baanplan HO Kopstation).