Google+
Doel:€250.00
Donaties:€9.65

Per saldo:€-240.35

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 14-07-2018
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door Bolramer
Vandaag om 09:30:02
Update: baan in de tropen door Wim Vink
Vandaag om 09:22:37
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door jandejager
Vandaag om 09:20:52
Brekina 2018, meer DAFjes door spoorzeven
Vandaag om 09:03:18
Printplaat met DCC connector van ESU door Bahn-AG
Vandaag om 08:50:49
Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door NS264
Vandaag om 08:42:02
Westlandbaan door Forever Rocofan
Vandaag om 08:08:18
3D/RM: HTM 215: De Zwitser door Dieseltje95
Vandaag om 07:54:31
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 07:00:29
Bouw van een NCS rijtuig C10c jaren dertig door roadster36
Vandaag om 00:54:58
Nederlandse spoorwegen 1956 - 1969 door clickmaniac
Vandaag om 00:48:56
Mijn-baan, HOe. door NS264
Vandaag om 00:02:56
Piko 2018 door Chris
18 juli 2018, 23:37:17
Raadplaatje door Klaas Zondervan
18 juli 2018, 23:36:21
Artitec: DDM-1 door Bastaard
18 juli 2018, 23:17:41
BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338 door 44
18 juli 2018, 22:46:54
Plaatsing seinen bij bestaand ontwerp, controle gevraagd door Simon BR39
18 juli 2018, 22:11:42
BNLS Module: "Michelau (?)" door Edsko Hekman
18 juli 2018, 22:10:15
Petertrein81's treintjes. door Joshua
18 juli 2018, 21:02:30
Van Kornberg naar Eitdorf. h0 2,70 x 1,22. door vanderHoek
18 juli 2018, 20:48:33
  

Auteur Topic: Nederlandse spoorwegen 1956 - 1969  (gelezen 177527 keer)

Floris Dilz

  • Tja, als ik dat vantevoren allemaal geweten had...
  • Offline Offline
  • Berichten: 8774
    • aersch der visch.
Re: Nederlandse spoorwegen 1956 - 1969
« Reactie #1155 Gepost op: 26 juni 2018, 14:43:28 »
ja voor interessante dingen is per definitie ongeveer geen belangstelling...maar moet je je daardoor laten tegenhouden?

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 17335
Re: Nederlandse spoorwegen 1956 - 1969
« Reactie #1156 Gepost op: 26 juni 2018, 15:05:22 »
Als Eelco zelf het financiële risico neemt, laat een uitgever zich niet tegenhouden hoor.  :angel:

In hoeverre zou er interesse zijn in een boek over Nederlands-Indisch/Indonesisch spoor? Denk aan een boekwerk op basis van een verzameling blauwdrukken van alle PNKA locomotieven in combinatie met foto's uit mijn archief, zodat een mooi beeld van het brede palet aan locomotieven aldaar ontstaat  :)

Gaap.
Ik heb dat boek over de laatste stoomlocs alleen maar gekocht omdat ik die overgangsperiode interessant vindt en al die foto's van stoomlocs in uiteenlopende staat van ontbinding wel kan waarderen.  ;D
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

NS8714

  • Altijd bereid!
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 8614
    • Mijn fotoarchief
Re: Nederlandse spoorwegen 1956 - 1969
« Reactie #1157 Gepost op: 08 juli 2018, 17:15:35 »
Nu zit ik in de nabijheid van Veenendaal, waar moet ik daar zijn om de locatie van sloperij Van Dijk te vinden? Na al die oude foto's in mijn boek, wil ik de locatie wel eens bezoeken.

En over mijn boek gesproken: Gisteren in Utrecht mijn boek ook echt in de winkel zien liggen. Bij Broese, Steven Sterk en Kuijpers Hobbyhuis. Zeker het zien van mijn boek in de Broese gaf een grote kick. Als student heb ik daar ettelijke meters boek gekocht, nu lig ik er zelf  (y)


« Laatst bewerkt op: 08 juli 2018, 17:41:59 door NS8714 »
www.denelander.blogspot.dk over mijn leven in den vreemde

www.twitter.com/stormcou een poging tot treintjestwitter

www.modulebaan.nl lekker moduleren

Noordernet

  • Offline Offline
  • Berichten: 184
Re: Nederlandse spoorwegen 1956 - 1969
« Reactie #1158 Gepost op: 08 juli 2018, 17:22:21 »
In het thuishonk van je uitgever, Waanders in Zwolle, ligt het ook. Het winkelpersoneel kon het boek gemakkelijk aanwijzen. Leuk voor je, dit succes!

Wolter

Modellbahnwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 458
Re: Nederlandse spoorwegen 1956 - 1969
« Reactie #1159 Gepost op: 08 juli 2018, 17:50:25 »
Nu zit ik in de nabijheid van Veenendaal, waar moet ik daar zijn om de locatie van sloperij Van Dijk te vinden? Na al die oude foto's in mijn boek, wil ik de locatie wel eens bezoeken.

En over mijn boek gesproken: Gisteren in Utrecht mijn boek ook echt in de winkel zien liggen.

Direct ten noorden van station Veenendaal Centrum was van Dijk gevestigd. Er staat nu een verzorgingsflat en er ligt nu een weg parallel met het spoor, op deze plek was de sloperij. Herkenningspunten zijn nog de hoge bomen voor het stationsgebouw en de hoogspanningsmasten op de directe achtergrond. Het onoverdekte trafostation staat er ook nog steeds en is al te zien op foto's in je boek.
Groeten,
Richard

Gert Arkema

  • Offline Offline
  • Berichten: 3545
  • Rhenopa / Bruggen-IG:
    • Team Mitropa
Re: Nederlandse spoorwegen 1956 - 1969
« Reactie #1160 Gepost op: 08 juli 2018, 18:20:23 »
Dubbelpost sorry
« Laatst bewerkt op: 08 juli 2018, 18:22:20 door Gert Arkema »
groet Gert
 
Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.

Gert Arkema

  • Offline Offline
  • Berichten: 3545
  • Rhenopa / Bruggen-IG:
    • Team Mitropa
Re: Nederlandse spoorwegen 1956 - 1969
« Reactie #1161 Gepost op: 08 juli 2018, 18:21:43 »
Nu zit ik in de nabijheid van Veenendaal, waar moet ik daar zijn om de locatie van sloperij Van Dijk te vinden? Na al die oude foto's in mijn boek, wil ik de locatie wel eens bezoeken.

Ha kom maar langs, welke trein neem je ?
groet Gert
 
Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3267
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Nederlandse spoorwegen 1956 - 1969
« Reactie #1162 Gepost op: 08 juli 2018, 20:53:22 »
Nee, ik interesseer me helemaal niet in rijdende waterkokers. Ik heb het al eerder laten vallen, volgens mij is er wel een markt voor een boek over de Sik en/of de Hippel. Het is dat het mij aan tijd ontbreekt, anders.. ;)

Met alles over locomotoren is al met gemak een boek te vullen zo is gebleken. Kortom, hét Sikkenboek is in aantocht.
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

Bouw H0 Lahntalbahn rond 1961 (Diez, Balduinstein), Traincontroller Gold 8.0 MultiZentrale Roco.

NS8714

  • Altijd bereid!
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 8614
    • Mijn fotoarchief
Re: Nederlandse spoorwegen 1956 - 1969
« Reactie #1163 Gepost op: 18 juli 2018, 18:32:59 »
Ik heb een kandelaar gekocht, tenminste, ik denk dat het een kandelaar is:



Ter gelegenheid van 50 jaar Staatsspoorwegen op Java (1875 - 1925). Er zitten alleen twee typische kenmerken aan:



Zoals te zien loopt het geval schuin af (links op de foto is hoger dan rechts). Dat lijkt me wat onhandig voor een kandelaar.

En aan de onderzijde zit glas met daar achter een afbeelding:



Al met al een typisch geval, maar leuk om in de collectie te hebben  (y)
www.denelander.blogspot.dk over mijn leven in den vreemde

www.twitter.com/stormcou een poging tot treintjestwitter

www.modulebaan.nl lekker moduleren

gruspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 100
Re: Nederlandse spoorwegen 1956 - 1969
« Reactie #1164 Gepost op: 18 juli 2018, 19:27:11 »
Als bij de onderste foto het laagste stuk onder zit, denk ik eerder dat het bedoelt was om aan de wand te hangen oid

gr. Gert

NS8714

  • Altijd bereid!
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 8614
    • Mijn fotoarchief
Re: Nederlandse spoorwegen 1956 - 1969
« Reactie #1165 Gepost op: 18 juli 2018, 20:07:02 »
Dat betwijfel ik. Er is niet echt iets waaraan dit geval zou kunnen hangen. Het is wellicht multifunctioneel.  De kandelaar voor in de winterse donkerte en de afbeelding voor wanneer de kandelaar niet nodig is.
www.denelander.blogspot.dk over mijn leven in den vreemde

www.twitter.com/stormcou een poging tot treintjestwitter

www.modulebaan.nl lekker moduleren

Adri Ruitenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 23
Re: Nederlandse spoorwegen 1956 - 1969
« Reactie #1166 Gepost op: 18 juli 2018, 20:15:34 »
Èrg leuke foto, ik herken er veel in  :)

Adri Ruitenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 23
Re: Nederlandse spoorwegen 1956 - 1969
« Reactie #1167 Gepost op: 18 juli 2018, 20:16:43 »
Ik bedoel: met je kinderen1

Gert Arkema

  • Offline Offline
  • Berichten: 3545
  • Rhenopa / Bruggen-IG:
    • Team Mitropa
Re: Nederlandse spoorwegen 1956 - 1969
« Reactie #1168 Gepost op: 18 juli 2018, 22:14:58 »
Erg multifunctioneel, zo van opzij herken ik er ook wel een spoorwiel in. Maar waarom deze aan de voorkant nou schuin is snap ik ook niet.
groet Gert
 
Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.

Edsko Hekman

  • Team Beurzen & PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 5850
  • Nieuw huis... eerst klussen. De baan komt later.
Re: Nederlandse spoorwegen 1956 - 1969
« Reactie #1169 Gepost op: 18 juli 2018, 22:20:21 »
Is het niet een gebruikt onderdeel van een oude stoomloc?
Een wiel zou kunnen, maar het lijkt me wel erg klein voor een wiel.