Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Dat overkomt mij niet.
door
Oosterspoor
Vandaag
om 23:18:51
Rheinburg, TP V/VI
door
Dave.......
Vandaag
om 23:14:00
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Prutsert
Vandaag
om 23:11:34
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R)
door
Martin Domburg
Vandaag
om 22:58:56
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet)
door
AP3737
Vandaag
om 22:58:20
BR-18.6 Schaal-0.
door
FritsT
Vandaag
om 22:49:23
Piko 1136 van AC naar DC
door
Martijn193
Vandaag
om 22:33:48
Mooi weer om buiten te spelen
door
sncf231e
Vandaag
om 22:28:10
"Spoor op Vleugels" in H0
door
MOVisser
Vandaag
om 22:07:43
schok bij vertrek
door
saskia
Vandaag
om 22:03:07
Spoorongeval Duitsland, 27-7-2025
door
Frank 123
Vandaag
om 21:59:45
LED / Lampjes (Viessmann) seinpalen aansturen. Vraagje aan electronica experts
door
AP3737
Vandaag
om 21:33:15
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Cegielski
Vandaag
om 21:33:13
Ronald doet de Fork Challenge!
door
MaraNCS
Vandaag
om 20:49:54
Raadplaatje
door
Cc72000
Vandaag
om 20:10:38
US diorama in H0
door
jan47
Vandaag
om 19:45:53
Chinese prut kabel
door
BrightonBelle
Vandaag
om 17:48:10
Aachenau West
door
Wim Vink
Vandaag
om 17:47:51
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen
door
BrightonBelle
Vandaag
om 17:30:54
BMB-Module: “Corfe Castle Station”
door
Ferdinand Bogman
Vandaag
om 15:43:38
Welke kleur is Roco oud bruin?
door
Bahn-AG
Vandaag
om 15:17:45
Seuthe gaat stoppen
door
Rob Ellerman
Vandaag
om 14:09:28
Station Roodeschool
door
Torikoos
Vandaag
om 13:59:41
RhB 1:87, terug naar 25 jaar geleden
door
Jan Bennink
Vandaag
om 13:42:30
Lokpilot 4 defect
door
bellejt
Vandaag
om 13:27:01
Swalbenburg, N modulebaan
door
NS264
Vandaag
om 13:02:57
Overstap naar HTM
door
Ronald Halma
Vandaag
om 12:43:13
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw?
door
Karben
Vandaag
om 12:32:15
lampjes in huizen willekeurig schakelen
door
Bert55
Vandaag
om 12:17:17
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
thevandijks
Vandaag
om 12:13:11
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Blogs
|
NS8714
(Moderator:
Eelco Storm
) |
"Bij nader omzien", een Nederlands spoorwegfotoarchief
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
Vorige
-
Volgende
-
1
...
38
39
[
40
]
41
42
...
126
Omlaag
Auteur
Topic: "Bij nader omzien", een Nederlands spoorwegfotoarchief (gelezen 459261 keer)
Huup
Offline
Berichten: 8521
May your coffee kick in before reality does.
Re: Nederlandse spoorwegen 1956 - 1969
«
Reactie #585 Gepost op:
04 December 2016, 11:16:07 »
Agree! Verreweg de mooiste stomers ooit!
Gelogd
Zee. Land.
Eelco Storm
Pauze
Moderator
Offline
Berichten: 11649
Re: Nederlandse spoorwegen 1956 - 1969
«
Reactie #586 Gepost op:
04 December 2016, 11:18:13 »
Die 1700'den waren dotjes
Gelogd
Huup
Offline
Berichten: 8521
May your coffee kick in before reality does.
Re: Nederlandse spoorwegen 1956 - 1969
«
Reactie #587 Gepost op:
04 December 2016, 11:19:11 »
Eens! ;-)
Gelogd
Zee. Land.
Jan1947
Offline
Berichten: 59
Re: Nederlandse spoorwegen 1956 - 1969
«
Reactie #588 Gepost op:
04 December 2016, 12:40:23 »
Dáár zou ik nog weleens een h0-model van willen hebben!
Gelogd
Eelco Storm
Pauze
Moderator
Offline
Berichten: 11649
Re: Nederlandse spoorwegen 1956 - 1969
«
Reactie #589 Gepost op:
04 December 2016, 12:43:34 »
Dat wordt er dan eentje van Philotrain.... Ik heb er eentje, de NS 1794 in naoorlogse uitvoering:
Hier de voorste, op een module van Mitropa.
Gelogd
prutser
Offline
Berichten: 6710
Spaar ze allemaal.
Re: Nederlandse spoorwegen 1956 - 1969
«
Reactie #590 Gepost op:
04 December 2016, 13:39:45 »
Die 1700 is übergeil en staat bovenaan mijn verlanglijst.
Stephan.
Gelogd
Adieu
DV modelspoor
Offline
Berichten: 845
Re: Nederlandse spoorwegen 1956 - 1969
«
Reactie #591 Gepost op:
04 December 2016, 14:44:10 »
Citaat van: dwem op 24 November 2016, 13:15:49
Let er wel op dat je zuurvrij materiaal kiest, dat is op lange termijn het behoud van je foto's.
Dirk
Zelf zou ik kijken naar dozen met een deksel waarin je je bladen plat kunt opslaan.
Tussen elk blad een schutvel van zuur arm (zuurvrij is een utopie) papier.
Zo wordt er museaal ook in depot opgeslagen.
Verder wederom hulde voor je collectie
Gelogd
Voorheen NaoorlogsNS, naam aangepast nu gelijk aan Instagram account!
https://www.instagram.com/dvmodelspoor/
Rob Ellerman
Offline
Berichten: 5381
Modelspoor is emotie...
Re: Nederlandse spoorwegen 1956 - 1969
«
Reactie #592 Gepost op:
04 December 2016, 15:30:11 »
Kolenbriefje... ook 1700
(in geel plastic ingesealed tegen beschadigen)
[/url
Grtn,
Rob
Gelogd
Tbinnebarretije…
Eelco Storm
Pauze
Moderator
Offline
Berichten: 11649
Re: Nederlandse spoorwegen 1956 - 1969
«
Reactie #593 Gepost op:
05 December 2016, 10:04:13 »
En navraag bij Paul Henken leert het volgende:
"Dit is een bijzondere foto. Ik ken namelijk geen andere opname van een loc uit de reeks 1701-1735 met NS-nummer en originele kap. Op 5 augustus 1921 ging de opdracht uit (CW 73) om bij de oudste 35 locs de kap te verbreden, wat bij deze 1708 nog niet gebeurd is.
Een oververhitter heeft deze machine nooit gekregen, daarom deelde hij ook in de vernummering van 1941 en werd vanaf toen als 1308 aangeduid.
Wat je op de stelbalk leest is het werkplaatsbezoek van 1921, dat plaatsvond tussen 21 juli en 19 september. Het verbreden van de kap en het aanbrengen van de NS-nummerplaten zal hebben plaatsgevonden tijdens de Grote Herstelling in Tilburg tussen 16 november 1922 en 22 januari 1923.
Depots: Breda (20 november 1921 – 16 november 1922), Utrecht (22 januari 1923 – 5 juni 1923) en Roosendaal (5 juni 1923 – 15 december 1923). Het zou kunnen dat de foto in Breda is genomen. "
Gelogd
dwem
Offline
Berichten: 813
Re: Nederlandse spoorwegen 1956 - 1969
«
Reactie #594 Gepost op:
05 December 2016, 12:46:13 »
Tsja, ik wilde er op bieden voor de NVBS fotocollectie, maar de beheerder (wiens naam ik hier nu maar niet noem) vond dat hij genoeg 1700-foto's had.
Volgende keer ben ik eigenwijzer.
Dirk
Gelogd
Eelco Storm
Pauze
Moderator
Offline
Berichten: 11649
Re: Nederlandse spoorwegen 1956 - 1969
«
Reactie #595 Gepost op:
05 December 2016, 12:48:57 »
Je kunt niet genoeg foto's van 1700'den hebben
Gelogd
Ivo tB
Offline
Berichten: 5533
Re: Nederlandse spoorwegen 1956 - 1969
«
Reactie #596 Gepost op:
05 December 2016, 14:08:32 »
Is een leuke foto én versie: al in NS tijd, smal machinistenhuis, wel voorwarmer, geen oververhitter en toch geen hartje (want smal machinistenhuis). Deze zal vast nog appelgroen zijn geweest en nog nooit in model gemaakt voor zover ik weet.
mvg,
Ivo
Gelogd
mvg,
Ivo
*
TrabantDeLuxe
Nieuwe gebruiker
Offline
Berichten: 6
Re: Nederlandse spoorwegen 1956 - 1969
«
Reactie #597 Gepost op:
16 December 2016, 12:58:27 »
Eelco, ontzettend tof dat je deze foto's voor elk en één online zet. Daarvoor is een bedankje toch wel op zijn plaats. Die laatste plaat van een vroege 1700 is zeker interessant! Hier is goed te zien hoezeer het eigenlijk om een opgerekte Grote Groene gaat: de laatste leveringen van de grote groenen had namelijk ook deze stijl machinistenhuis.
De eerste levering 1700'en, uit mijn hoofd SS801 - SS835 had -net als de grote groenen- onder de voetplaat liggende Friedmann injecteurs. Later is overgestapt op aanzuigende Gresham & Craven injecteurs. Het benieuwd me of deze locs die injecteurs ook nog hebben gekregen.
Gelogd
Eelco Storm
Pauze
Moderator
Offline
Berichten: 11649
Re: Nederlandse spoorwegen 1956 - 1969
«
Reactie #598 Gepost op:
17 December 2016, 23:37:20 »
Bedankt voor het compliment
Gelogd
Pt47-65
Offline
Berichten: 57
Re: Nederlandse spoorwegen 1956 - 1969
«
Reactie #599 Gepost op:
23 December 2016, 16:55:25 »
Ik lees dit draadje nu voor het eerst, maar ik had de foto's op Flickr al eens gezien. Geweldig dat je de foto's allemaal online zet! Er zijn niet veel plekken waar zoveel NS stoom foto's bij elkaar te vinden zijn!
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
Vorige
-
Volgende
-
1
...
38
39
[
40
]
41
42
...
126
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Blogs
|
NS8714
(Moderator:
Eelco Storm
) |
"Bij nader omzien", een Nederlands spoorwegfotoarchief