Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Dordrechtse Dwarsliggerwagens door gtw6016
Vandaag om 18:10:54
Vreemd probleem door AP3737
Vandaag om 18:03:54
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Daan de leeuw
Vandaag om 17:40:18
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 17:35:34
Prestige Models : ervaringen door willyTEE
Vandaag om 16:58:06
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wies
Vandaag om 16:56:48
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door Rob Ellerman
Vandaag om 16:22:52
Lokpilot 4 defect door spock
Vandaag om 16:12:46
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door vpeters1984
Vandaag om 16:08:38
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
Vandaag om 16:05:18
Roco 1100 verwijderen koppeling nem schacht door Dick55
Vandaag om 15:44:02
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ronald Halma
Vandaag om 14:40:16
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Ronald Halma
Vandaag om 14:39:19
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Ronald Halma
Vandaag om 14:38:13
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen door Ferdinand Bogman
Vandaag om 14:37:17
Camp 3 door Ronald Halma
Vandaag om 14:35:52
Aachenau West door wob
Vandaag om 14:30:54
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door Scratchbuilt
Vandaag om 14:27:09
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 14:07:16
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
Vandaag om 13:51:41
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 13:39:42
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 13:22:20
DE II van DKM opnieuw bedraden. door paazhaas
Vandaag om 13:04:47
Bahnstrecke 5867 door RobVille
Vandaag om 12:43:51
Heroplage Artitec Plan W? door André82
Vandaag om 12:33:36
Wat was jullie allereerste loc? door bellejt
Vandaag om 12:33:26
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 12:26:30
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008 door jerdenberg
Vandaag om 12:13:23
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 11:46:15
Verschillen in S88N terugmelder Rosoft m.b.t. door Montanbahn
Vandaag om 11:24:38
  

Auteur Topic: Industricht 1:87  (gelezen 29072 keer)

M@rco

  • Offline Offline
  • Berichten: 851
Re:Industricht 1:87
« Reactie #60 Gepost op: 10 September 2010, 20:52:44 »
Je bedoelt naar links?
Met vriendelijke spoorse groeten,

M@rco.

M@rco

  • Offline Offline
  • Berichten: 851
Re:Industricht 1:87
« Reactie #61 Gepost op: 10 September 2010, 21:51:10 »

url=https://images.beneluxspoor.net/bnls/BAANPLAN_INDUSTRICHT_2.jpg][/url]




Twee driewegwissels geplaatst ipv linkse en rechtse wissel in de opstel- en rangeersporen onderaan ...
Is er wat betreft functionaliteit verschil, voordeel- of nadeel?

Marco.
Met vriendelijke spoorse groeten,

M@rco.

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8597
Re:Industricht 1:87
« Reactie #62 Gepost op: 10 September 2010, 23:28:48 »
Of:



Vraagje en hoop dat je de humor er van inziet: Houd je van wissels?  :P ::) ;D ;D ;D
Jeroen

GW

  • Offline Offline
  • Berichten: 3056
Re:Industricht 1:87
« Reactie #63 Gepost op: 11 September 2010, 07:23:55 »
En waarom bij je schuine sporen in het midden ook aan het begin geen driewegwissel toegepast?

Gerard

M@rco

  • Offline Offline
  • Berichten: 851
Re:Industricht 1:87
« Reactie #64 Gepost op: 11 September 2010, 18:49:02 »
Of:



Vraagje en hoop dat je de humor er van inziet: Houd je van wissels?  :P ::) ;D ;D ;D

Jazeker wel  (y)
Zitten er wissels in mijn plan die eigenlijk overbodig zijn?
Effe serieus ... de 3wissels in de 3 opstelsporen links onder zou weg kunnen als je er vanuit gaat dat er ten allertijde een rangeerloc aanwezig is op het werkplaatsdepot toch?
Met vriendelijke spoorse groeten,

M@rco.

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8597
Re:Industricht 1:87
« Reactie #65 Gepost op: 11 September 2010, 19:09:02 »
Jazeker wel  (y)


Dat blijkt  ;D

Het is jouw baan, mij persoonlijk liggen er teveel wissels in, zeker gezien de afmeting van 3 * 1, 50? Je wilt veel opstel ruimte maar door de vele wissels snoep je wel veel van die opstel ruimte af. Maar dit is mijn mening.

Jeroen

M@rco

  • Offline Offline
  • Berichten: 851
Re:Industricht 1:87
« Reactie #66 Gepost op: 11 September 2010, 19:11:33 »
Dat gevoel heb ik ook dat er teveel wissels in liggen, daarom laat ik de driewegwissel in de opstelsporen lings onder vervallen ...
Met vriendelijke spoorse groeten,

M@rco.

M@rco

  • Offline Offline
  • Berichten: 851
Re:Industricht 1:87
« Reactie #67 Gepost op: 11 September 2010, 19:14:21 »
Nog een vraagje .......
Stel dat ik de bochten van de hoofdsporen wil maken van Roco geoline R4 en flexrail voor R5, zijn de bochtwissels R3/R4 die erin zitten dan wel nog toepasbaar?

Marco
« Laatst bewerkt op: 11 September 2010, 20:13:27 door Railjet »
Met vriendelijke spoorse groeten,

M@rco.

M@rco

  • Offline Offline
  • Berichten: 851
Re:Industricht 1:87
« Reactie #68 Gepost op: 11 September 2010, 20:59:37 »
Heeft iemand hier ervaring mee of weet of dit mogelijk is?
Met vriendelijke spoorse groeten,

M@rco.

M@rco

  • Offline Offline
  • Berichten: 851
Re:Industricht 1:87
« Reactie #69 Gepost op: 11 September 2010, 22:48:21 »
niemand?  :-[
Met vriendelijke spoorse groeten,

M@rco.

A3

  • Offline Offline
  • Berichten: 184
Re:Industricht 1:87
« Reactie #70 Gepost op: 11 September 2010, 23:01:03 »
Hallo Railjet,

Helaas kan ik je dit antwoord zo even niet geven maar op onderstaande link zal er wel iemand zijn dit dat denk ik kan beantwoorden. succes met je baan.

Groet A3   8)

http://www.dutchroco.nl
H0, Mr-Direct, Piko-A, 2-rail, Marklin Delta-control, Roco Multimaus s88XpressNetLi

r.hoolsema

  • Offline Offline
  • Berichten: 161
Re:Industricht 1:87
« Reactie #71 Gepost op: 12 September 2010, 00:04:12 »
ik denk het wel je zal alleen zelf wel bepaalde stukken op maat moeten maken. met flex rail kom je heel ver. Spreek van ervaring op de baan van me pa heb ik ook veel met fex gewerkt om bepaalde wissel construties te kunnen maken

mvg
Reinder
MÄRKLIN Door zijn technische perfectie. Het meest ideale fabrikaat voor fijnproevers

tothebeach

  • Michel
  • Offline Offline
  • Berichten: 8857
  • low-budget modelbouwer
    • Rangeerbanen
Re:Industricht 1:87
« Reactie #72 Gepost op: 12 September 2010, 11:22:17 »
url=https://images.beneluxspoor.net/bnls/BAANPLAN_INDUSTRICHT_2.jpg][/url]
Persoonlijk gezien gaat mijn voorkeur naar dit baanplan. Die driewegwissels zijn (op schaal en in het echt) behoorlijk duur. En daardoor weinig toegepast. Overigens zou ik de verbinding tussen spoor 5 en 6 ook weglaten. Zo creëer je meer opstellengte voor je treinen.
Je vraag betreft de bochtwissels, ik denk dat Reinder daar wel een passend antwoord op heeft gegeven. Met Flex rails kan je een boel oplosssen.

Groetjes,
Michel

M@rco

  • Offline Offline
  • Berichten: 851
Re:Industricht 1:87
« Reactie #73 Gepost op: 12 September 2010, 11:53:54 »
@Michel
En de verbinding tussen spoor 4 en 5 handhaven?
Belangrijker is of de standaard bochtwissels R3/R4 ook toegepast kunnen worden in R4/R5 bocht?!
« Laatst bewerkt op: 12 September 2010, 12:23:26 door Railjet »
Met vriendelijke spoorse groeten,

M@rco.

Mark D.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1194
Re:Industricht 1:87
« Reactie #74 Gepost op: 12 September 2010, 13:39:26 »
Zie hier het definitief plan ... of er moeten hele goede tips/adviezen komen  ;D
Ben benieuwd naar jullie reacties!

Marco.




Kritiek geven op iemand zijn baanplan vind ik niet kies, ik bedoel wie ben ik om jou kritiek te geven of af te zeiken. Dus doe je eigen plan, uiteindelijk is het jou baan en ben jij de ceo van je spoor bedrijf.

maar:

Al die omloop sporen zijn overbodig, zelfs als je maar een loc hebt.
scheelt je heel veel trein lengte en geeft rust.
(jij kan al vier keer van spoor wisselen in dat ovaaltje)

maak aan beide lange zijdes een kopstation en ga rotzooi van de ene, naar het andere station rijden. Maak eventueel een verstopte rond rij mogelijkheid door een 'leeg in vol uit' stukje industrie. Een rondrij  ovaaltje is ook altijd makkelijk om te testen.

geef je trein bewegingen zin. Laat koelwagens van een uit een vissers haventje naar een kattevoer fabriek rijden etc etc.