Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Het bouwen van een Philotrain 2400 kit
door
Pauldg
Vandaag
om 17:55:42
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
emmenaar
Vandaag
om 17:40:43
Van 2D afbeelding naar 3D model
door
Hans van de Burgt
Vandaag
om 17:33:23
Fotodijkje en fotodiorama
door
Eric B
Vandaag
om 17:32:37
Multimaus Error 13
door
Ronald Halma
Vandaag
om 17:31:44
2025-10-13:Nederlands spoor niet weerbaar genoeg in tijd van toenemende dreiging
door
Luit
Vandaag
om 17:25:49
zoeken waar een draad zit op de baan
door
Dirk
Vandaag
om 17:24:30
Bahnbetriebswerk "Altendorf"
door
Joz
Vandaag
om 16:43:15
Raadplaatje
door
Whis
Vandaag
om 16:30:59
Modules van Kees Gorter (vervolg)
door
ca.gorter
Vandaag
om 16:24:45
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Vislijn
Vandaag
om 15:31:37
Albert's fantasie in schaal 0e
door
Noordernet
Vandaag
om 14:44:56
Baan in Los Angeles
door
Ronald Halma
Vandaag
om 14:38:38
Da's Daz 2
door
Huup
Vandaag
om 14:28:41
Roco Loc trilt 1 kant op bij optrekken icm klokanker
door
Ronald Halma
Vandaag
om 14:17:44
't Boemeltje
door
RobVille
Vandaag
om 14:16:40
Modelspoorbaan van Einte
door
MOVisser
Vandaag
om 13:52:12
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2
door
Wim Vink
Vandaag
om 13:33:23
C12c rijtuig
door
spoorijzer
Vandaag
om 12:31:45
Piko NS 5/600 Hippel 2025
door
Huup
Vandaag
om 11:53:14
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 11:49:54
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III
door
Jelmer
Vandaag
om 11:42:01
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
jerrytrein
Vandaag
om 11:31:24
NS-1000 in spoor-1
door
FritsT
Vandaag
om 11:23:30
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci
door
Hollandserhbfan
Vandaag
om 10:41:33
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Rob Ellerman
Vandaag
om 10:09:36
Spoor nul RijGroep NoordOost/Nederland
door
bernhard67
Vandaag
om 09:39:25
Blokken, isoleren en bezetmelders. Help!
door
AdLoc
Vandaag
om 09:29:28
Terschellinger Spoor
door
roco
Vandaag
om 07:57:18
Arlbergbahn.. ?
door
spoorijzer
Vandaag
om 07:45:25
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Materieelbespreking
|
Liliput Flirt
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
Volgende
- [
1
]
2
Omlaag
Auteur
Topic: Liliput Flirt (gelezen 12977 keer)
Peter Spruit
Offline
Berichten: 1640
SBB en BLS baan in opbouw - Project Goschensteg
Liliput Flirt
«
Gepost op:
30 August 2010, 14:01:51 »
Wie heeft er de Liliput SBB flirt en weet wat over de rijeigenschappen ?
Peter
Gelogd
Petdig1
mass am see
Offline
Berichten: 3988
de hondsrug baan
Re:Liliput Flirt
«
Reactie #1 Gepost op:
30 August 2010, 14:34:18 »
Hallo Peter,
Heb de trein zelf niet maar een hobby kennis heeft hem wel (een andere uitvoering)en is er tevreden mee,de trein is wel erg mooi heb er deze vakantie in duitsland nog in gezeten.
dit de uit 5 bakken bestaande flirt.
hier de uit 3 delen bestaande flirt.
in deze uit4 delen bestaande brengt liliput de trein ook en dan in diverse varianten.
Als 1 van deze boven staande uitvoering komt schaf ik er 1 aan.en soms voldoet een bepaald merk toch niet en dan zet het je aan het twijfelen, maar hoor ook graag wat anderen hier van vinden zodat mijn aankoop kan doen of niet.
mvgr Evert.
Gelogd
Bob R.
***
Team Beurzen en PR
Offline
Berichten: 8243
Lid MSG Haarlemmermeer
Re:Liliput Flirt
«
Reactie #2 Gepost op:
30 August 2010, 14:47:02 »
Ik heb de Eurobahn versie besteld.
In de 1/1 versie heb ik ooit in de Cantus versie gezeten.
Gelogd
Vr. groeten,
Bob
Rene de Haan
Offline
Berichten: 109
Re:Liliput Flirt
«
Reactie #3 Gepost op:
30 August 2010, 16:11:13 »
Ha Bob,
Ook met de SSN meegeweest zekers?
Ik heb deze Flirt van Liliput in de Cantus uitvoering in huis (eurobahn volgt nog) en moet zeggen, voor een 264 euries een mooi ding.
Zit in beide eindbakken een motor, netjes weggewekt net achter de cabine.
Standaard verlichting, binnenverlichting (weet ff niet meer of deze apart schakelde) en in de koersborden.
De koppeling van de bakken gaat met een soort stekker aan de onderkant van de bak (ongeveer 6 polig geloof ik),
die je daarna met schroefjes vast zet (het stel is dus moeilijk los te maken/schieten).
Ook de decoder is over nagedacht, open op een van de motorbakken een dekseltje en daar gaat je decoder in.
Het stel doet rustig zijn rondjes en dankzij de 2 motoren gaat ie bij mij een helling van 4 prom. op.
Rene.
Gelogd
He, een raadplaat *tje
Railhopper
Offline
Berichten: 2366
Re:Liliput Flirt
«
Reactie #4 Gepost op:
30 August 2010, 16:16:32 »
Hallo Rene,
Zou je ook een foto van je treinstel kunnen maken ?
groetjes Railhopper
Gelogd
Rene de Haan
Offline
Berichten: 109
Re:Liliput Flirt
«
Reactie #5 Gepost op:
30 August 2010, 16:48:22 »
Railhopper,
Dat kan:
<klikable>
Overigens: De binnenverlichting is inderdaad alleen met de verlichting meegeschakeld.
Rene.
Gelogd
He, een raadplaat *tje
Bob R.
***
Team Beurzen en PR
Offline
Berichten: 8243
Lid MSG Haarlemmermeer
Re:Liliput Flirt
«
Reactie #6 Gepost op:
30 August 2010, 16:50:42 »
@Rene
Klopt helemaal, je zag de Liliput Flirt ook liggen bij de handelaren In Bebra
Gelogd
Vr. groeten,
Bob
Peter Spruit
Offline
Berichten: 1640
SBB en BLS baan in opbouw - Project Goschensteg
Re:Liliput Flirt
«
Reactie #7 Gepost op:
04 October 2010, 13:05:21 »
Heb mij recent de Liliput SBB Flirt aangeschaft.
Als ik van de week ff tijd vind volgt een volledige bespreking
Peter
Gelogd
Petdig1
reMARKable
Offline
Berichten: 2086
TP V-VI op duits territorium
Re:Liliput Flirt
«
Reactie #8 Gepost op:
04 October 2010, 13:06:13 »
dat zou ik op prijs stellen
Gelogd
Regelmatig nieuwe foto's online!
https://www.flickr.com/photos/remarkable1432/
ice105
Offline
Berichten: 81
Re:Liliput Flirt
«
Reactie #9 Gepost op:
09 October 2010, 21:52:56 »
Gaaf gaaf,dan heb ik in de nabije toekomst de mogelijkheid een van deze prachtige Zwitserse Stadler treinen op de toekomstige baan bij mijn kameraad te laten rijden
.
Nu nog een N uitvoering voor op mijn eigen baan.
Gelogd
Rijden in een sprinter duurt een eeuw in al die sneeuw.
Peter Spruit
Offline
Berichten: 1640
SBB en BLS baan in opbouw - Project Goschensteg
Re:Liliput Flirt
«
Reactie #10 Gepost op:
09 October 2010, 23:23:36 »
was vandaag bezig om de bespreking klaar te maken. Het inpluggen van de 21 polige decoder verliep moeizaam maar lukte wel ... alleen na 30 seconden ging de Esu reeds bijna in rook op. Werd gloeiend heet.... frontverlichting naar 1 kant toe werkte niet.... dus waarschijnlijk was de nieuwe decoder een maandag fabrikaat. Tenzij het probleem in de bedrading van de flirt ligt.
Morgenochtend ga ik hem wisselen ( de decoder ) maar vertrek in de loop van de dag nog naar zwitserland . Dus verslag zal waarschijnlijk nog een paar dagen op zich laten wachten
Groetjes
Peter
Gelogd
Petdig1
Remunj
Offline
Berichten: 8086
Re:Liliput Flirt
«
Reactie #11 Gepost op:
10 October 2010, 11:18:00 »
Citaat van: Petdig1 op 09 October 2010, 23:23:36
..... Het inpluggen van de 21 polige decoder verliep moeizaam maar lukte wel ....
Of je zoekt het probleem hierin.
Als een decoder inpluggen moeizaam gaat kan je je afvragen of je het wel goed gedaan hebt. Het zijn dan wel wat meer pootjes dan bij een gewone decoder maar zelfs een 21 polige decoder gaat normaal gesproken goed in zijn connector zonder overdreven veel kracht te moeten zetten
Misschien heb je wel wat pootjes verbogen waardoor er ergens kortsluiting is ontstaan.
Als het moeilijk gaat kan je beter eerst even kijken waarom het niet lukt voordat je met "grof" geweld doorblijft duwen met alle gevolgen van dien.
Mijn gevoel zegt dat je het eerder in een verkeerd geplaatste decoder moet zoeken dan in foutieve bedrading.
Gr.
Eric
Gelogd
Gr.
Eric
Peter Spruit
Offline
Berichten: 1640
SBB en BLS baan in opbouw - Project Goschensteg
Re:Liliput Flirt
«
Reactie #12 Gepost op:
10 October 2010, 12:02:03 »
lol nou zeg, zo slecht ben ik nu ook weer niet in het inpluggen van een decoder en kan je zeggen dat je gevoel je dit keer toch wel iet of wat in de steek gelaten heeft.
De reden waarom ik zie dat het inpluggen wat moeizaam ging sloeg op het feit dat je inderdaad wet meer druk moet uitoefenen en het losmaken van het dakopbouwelement (en weer terugplaatsen ervan ) zeer delicaat is. Het spant en wringt en de lipjes zijn zeer dun.
Qua pootjes heb ik echt wel opgelet en deze zijn niet verbogen. Je hebt gewoon een gekromd bektangetje nodig om de bestaand printplaat te verwijderen en dan voorzichting de deocer erin te pluggen. Heb ik dus ook gedaan.
Vandaag de decoder teruggebracht naar de winkel en nieuwe gehad.
Voor alle zekerheid eerst even analoog getest ..alles werkt goed .. vervolgend de nieuwe Esu erin...en rijdt als een trein met alles functionerend zonder dat ie begint te stinken of gloeiend heet wordt.
Het lag dus effectief aan de ESU decoder
Volledig verslag volgt
Greetz
Peter
«
Laatst bewerkt op: 10 October 2010, 12:08:03 door Bob Rodenburg. Reden: Onnodige quote
»
Gelogd
Petdig1
Remunj
Offline
Berichten: 8086
Re:Liliput Flirt
«
Reactie #13 Gepost op:
10 October 2010, 12:35:48 »
Tsja, ik kan hier op 200km afstand ook niet zien hoe goed/slecht jij bent in het inpluggen van decoders.
Maar vaak wijst dat als iets moeilijk gaat er iets niet goed zit/gaat. Daarom mijn reactie.
Maar goed dat je probleem opgelost is.
Gr.
Eric
Gelogd
Gr.
Eric
Peter Spruit
Offline
Berichten: 1640
SBB en BLS baan in opbouw - Project Goschensteg
Re:Liliput Flirt
«
Reactie #14 Gepost op:
17 October 2010, 23:36:23 »
Zo, hierbij dan het beloofde verslag.
Ondertussen weeral een week verder... Vrije tijd is helaas een schaars begrip aan het worden bij mij en zit gewoon teveel in het buitenland recentelijk.
Net de Flirt weer eens in het echt in Zwitserland mogen aanschouwen en viel me toch wel op dat het Liliput model zeer mooi het echte model weergeeft.
De verpakking is typisch Liliput Bachmann. Mooie blauwe kartonnen doos en daarin een kunststof dispaly. persoonlijk heb ik liever dozen met een deksel ipv die zijflappen.
Inhoud zit goed beschermd. Op de juiste plaats wat beschemstukken en het geheel gaat vlot zonder extra druk uit de verpakking
de 3 losse stukken
Het aankoppelen moet op zijn kop gebeuren. Voorzichtig maar toch wel krachtig de beiden pinnen in mekaar schuiven en met 2 schroefjes vastzetten.
Onder aan de wagens is duidelijk aangegeven welke delen tegen mekaar moeten. Verkeerd om vastzettten is practisch onmogelijk.
Een dakelement moet worden verwijderd om de 21 polige decoder in te pluggen.
Dit is zeer delicaat om het element te verwijderen. De nokjes zijn zeer breukgevoelig en het dakelement klemt erg tussen de dakopbouw. Heeeeeel voorzichtig doen.
Eens het element weg is de brugplatine met een tangetje eruit trekken.
Decoder inpluggen...en testen. De mijne werd gelijk heet zoals jullie boven konden lezen en dat wil je niet hebben als het dakelement er al weer op zit.
Eens alles getest het dakelement er weer even voorzichtig opzetten.
tandenstokers zijn hier heel bruikbaar voor het nodige voorzichtige wringwerk
Detail van de zeer gedetailleerde en mooie dakopbouw
De pantograaf
De frontverlichting is fel maar stoort mij niet.
Sluitverlichting en mooi verlichte koersborden
Binnenverlichting is helaas niet apart schakelbaar. Dit vind ik wel een minpunt. Men moet dus ook de front/sluitverlichting uitschakelen wil men zonder binnenverlichting rijden.
De volledige 4 wagen set op de baan. Rijeigenschappen zijn goed. Laat zich vlot regelen en mooie rustige loop.
Motor is zeer stil. Het treinstel heeft trouwens 2 motoren voor een betere trekkracht. Bij mij gaat hij vlot de spiraal en de hellingen op. Heel wat beter dan de oude NPZ stellen van Liliput.
Ook moeten er geen kleine details worden aangebracht. Alles is reeds compleet gemonteerd. Zalig gewoon.
Om het model van de baan in de vitrinekast te plaatsten kan je het geowwon met 2 handen opnemen.
Uit elkaar halenn zou ik niet te vaak doen gezien de vaste stekkerverbindingen die weer moeiljk los te krijgen zijn.
Naar mijn mening een leuk model voor een faire prijs ( Euro 240,- ) voor een model met LED binnenverlichting
Nog een laatste detail foto van de andere wagendelen
En een echte te Basel Mutenz
Groetjes
Peter
«
Laatst bewerkt op: 17 October 2010, 23:48:32 door Petdig1
»
Gelogd
Petdig1
Print
Pagina's:
1
2
Volgende
- [
1
]
2
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Materieelbespreking
|
Liliput Flirt