Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 13:24:11
lampjes in huizen willekeurig schakelen door bask185
Vandaag om 13:21:27
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Niels64
Vandaag om 13:16:43
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Sven
Vandaag om 13:12:36
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 12:21:57
Spoor- en tramweg parafernalia door seinhuiswachter
Vandaag om 12:18:16
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
Vandaag om 12:07:17
Dat overkomt mij niet. door BartvD
Vandaag om 11:51:11
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door thevandijks
Vandaag om 11:46:46
Verlichting feller, Roco zimo door Klaas Zondervan
Vandaag om 11:46:21
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door Roelof Hartholt
Vandaag om 11:44:44
NS 1700 transfers door Bahn-AG
Vandaag om 11:27:23
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Hans van de Burgt
Vandaag om 10:52:53
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door grossraumwagen
Vandaag om 10:51:55
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 10:44:46
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Bertholdowitsch
Vandaag om 10:41:20
reserve onderdeel gezocht voor Minitrix 12593 BR132 door joespoor
Vandaag om 10:33:18
Roco Plan T door Sven
Vandaag om 10:29:53
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Loki
Vandaag om 10:24:10
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Frits C
Vandaag om 10:20:59
Bahnstrecke 5867 door Jelmer
Vandaag om 08:44:28
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MOVisser
Vandaag om 08:41:55
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 08:09:34
Stationsplein Baden Baden door Jelmer
Vandaag om 08:09:33
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door ES44C4
Vandaag om 00:57:03
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
20 July 2025, 23:38:11
Raadplaatje door ArjanB
20 July 2025, 23:19:53
Göhrener Viaduct door grossraumwagen
20 July 2025, 22:48:56
Sfeer op je modelbaan door wob
20 July 2025, 22:42:35
Rheinburg, TP V/VI door wob
20 July 2025, 20:33:21

Auteur Topic: Bouw van station Vlaardingen centrum in H0  (gelezen 50668 keer)

Forever Rocofan

• Offline Offline
Re:NS modelspoorbaan "Buitenwijk" H0
« Reactie #45 Gepost op: 24 September 2010, 19:10:09 »
@ railjet,

Als de baan klaar is en je komt een keer kijken krijg je van mij een glas water !
Verzamelaar van NS treinen in rood, blauw, bruin, groen en geel. En ooit hiermee rijden over mijn zelfgebouwde station Blaak.

M@rco

• Offline Offline
« Reactie #46 Gepost op: 24 September 2010, 19:13:50 »
@Ruud

Met schuim  ;)  (y)
Met vriendelijke spoorse groeten,

M@rco.

Forever Rocofan

• Offline Offline
« Reactie #47 Gepost op: 24 September 2010, 20:40:57 »
@ Railjet,

Ooooooh bedoel je dat soort water. Maar dat stroomt bij jou toch ook niet in de rivier op je spoorbaan ?  ;)

@ iedereen; Heb net de laatste wissels gehaald om mijn sporenplan bij het grote station te kunnen leggen dus straks gaat het grote puzzel en schuifspel met de rails echt beginnen. Gelijk ook maar even de Roco 1842 meegenomen als trekkracht voor de ICR-en.

De oplettende lezers zullen zeggen dat deze treinen pas na de jaren 90' op het spoor kwamen......Dus de baan wordt Nederlands jaren 90 tot nu. Ik vind het nou eenmaal net zo leuk om een 1100 met plan E rijtuigen of plan V te zien als een ACTS 6700 of 1800 met sleep.

De autootjes die op de baan komen zijn zelfs jaren 60 (oldtimers) tot u toe. Dus ik ga niet moeilijk doen over een exact tijdperk, maar ik wil gewoon een leuke baan met Nederlandse uitstraling.

Groeten Ruud B.
Verzamelaar van NS treinen in rood, blauw, bruin, groen en geel. En ooit hiermee rijden over mijn zelfgebouwde station Blaak.

M@rco

• Offline Offline
« Reactie #48 Gepost op: 24 September 2010, 20:43:37 »
@ Railjet,

Ooooooh bedoel je dat soort water. Maar dat stroomt bij jou toch ook niet in de rivier op je spoorbaan ?  ;)

Nee, ik heb ook (nog) geen water op mijn spoorbaan  :-\
Met vriendelijke spoorse groeten,

M@rco.

Karst Drenth

• Offline Offline
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
« Reactie #49 Gepost op: 24 September 2010, 21:56:36 »
Hoi Ruud,

Net nog even een schets gemaakt van het sporenplan van station Buitenwijk. Mijn computer is schijnbaar te nieuw voor de railplanners die ik had, dus heb het getekend in paint.

Ik wel ;)

En omdat ik je baanplan wel wat vind hebben, heb ik het even op basis Piko A-Gleis voor je in Anyrail geknald...

Zoals je ziet, gaat het qua spoorlengtes toch wat tegenvallen.... Was ik al bang voor toen ik boevenstaande quote las ;)

Grtzz, misschien heb je er wat aan ;)

Karst

Forever Rocofan

• Offline Offline
« Reactie #50 Gepost op: 24 September 2010, 22:40:32 »
Hoi Karst,

Bedankt voor de moeite van het uitekenen van het baanplan in Anyrail. welke maten hebben de vierkantjes in je baanplan ?

Groeten Ruud B.

Forever Rocofan

• Offline Offline
« Reactie #51 Gepost op: 24 September 2010, 22:54:24 »
Hoi Karst,

Ik heb even gerekend en dan is een vierkant 25 x 25 cm. Volgens mij is mijn kamer gewoon te klein.......

Groeten Ruud B.

Karst Drenth

• Offline Offline
    • Plan U op Sleutelspoor
« Reactie #52 Gepost op: 24 September 2010, 23:21:35 »
Hoi Ruud,

Als je niet met al te lange treinen rijd, is het best een fraai plan hoor !

De bogen heb ik zo ruim mogelijk gehouden, Piko R3 en R4. De meegebogen wissels als 'overloop' omdat de loop van je treinen rustiger maakt zo.

Je zou rechtsboven nog ca 30 cm spoor kunnen winnen door tussen de beide angelsmannen een driwegwissel te leggen.

Grtzz,

Karst

Forever Rocofan

• Offline Offline
« Reactie #53 Gepost op: 24 September 2010, 23:30:06 »
Hoi Karst,

De treinen worden al snel te lang denk ik.....ik heb alleen maar rijtuigen van 30,3 cm. En een loc met 3 rijtuigen vind ik beetje zielig treintje. De raderen zijn al weer op volle toeren aan het draaien om toch iets leuks in de kamer te passen.

Ik laat het je weten als ik een bruikbare brainwave krijg. Heb al weer iets in mijn hoofd en ben nu even aan het piekeren of dat interessant is.

Groeten Ruud B.

Karst Drenth

• Offline Offline
    • Plan U op Sleutelspoor
« Reactie #54 Gepost op: 25 September 2010, 00:48:07 »
Is dit iets ?

Voordeel is dat je nu een rondlopende baan hebt zonder afbuigende wissels er in ( buitenste ring ) en...

...dat je stationssporen bijna 2m lang geworden zijn !! Plek genoeg voor 5 rijtijgen plus lok !

Nadeel, kopspoortjes kwijt en iets minder uitrijmogelijkheden uit de linkse kopsporen.

Grtzz,

Karst

Forever Rocofan

• Offline Offline
« Reactie #55 Gepost op: 25 September 2010, 01:24:45 »
Hoi Karst,

Wat ben je toch veel moeite voor me aan het doen. Erg aardig van je, daar gaat het niet om. Maar ik ben zelf iets aan het uitdokteren dat heel anders wordt dan dit. En ik vind het een beetje sneu als mensen hun best voor me doen en ik met een heel nieuw plan kom. Dus wil je me beloven dat je geen kostbare tijd meer voor mij verbruikt ?

Nogmaals ik vind het reuze aardig, maar toen ik zag hoe krap het zou gaan worden ben ik even verder gaan denken.............

En ik denk dat ik nu zelf ook een leuke oplossing bedacht heb ( en de spoorplannen die er nu staan zijn misschien weer bruikbaar voor een ander )

Ik heb nog geen tekening gemaakt van het nieuwe plan. Maar als deze online komt wordt het denk ik gelijk een leuk raadplaatje " extra editie "  ;)

Groeten Ruud B.

Karst Drenth

• Offline Offline
    • Plan U op Sleutelspoor
« Reactie #56 Gepost op: 25 September 2010, 09:25:12 »
Hoi Ruud,

Was geen moeite hoor. Even afwisseling tussendoor ;)

Maar, ben benieuwd naar je volgende plan :) Vooral hoe je denkt je wens van lange treinen te gaan vervullen in deze ruimte.

Grtzz en suc6,

Karst

fissy

• Offline Offline
    • Gouda in H0
« Reactie #57 Gepost op: 25 September 2010, 09:49:37 »
mogen de lange opstelsporen links boven niet ook aan de linke kant langs lopen? Dan zou er nog eens 40-50cm lengte bij de stationsspooren erbij kommen...
Project Gouda in H0 - Nederland - Tijdperk V - Digital: DCC Loconet (Digitrax DCS 100)
OBB bezoekje: 2008

Forever Rocofan

• Offline Offline
« Reactie #58 Gepost op: 25 September 2010, 10:02:23 »
@ Karst,

Ik ben blij dat het een leuke afwisseling was ! Je was ook razendsnel met anyrail !

@ Fissy,

Ik heb een heel nieuw plan bedacht, dus het baanplan wat er nu staat hoeft niet verder aangepast te worden.......wat het wordt hou ik nog even stil, ik wil er een extra editie van het raadplaatje van maken als ik het baanplan in het draadje zet. Een groot deel van dit baanplan bestaat echt en ik wil kijken of iemand het herkent.

Groeten Ruud B.

Forever Rocofan

• Offline Offline
« Reactie #59 Gepost op: 25 September 2010, 10:40:20 »
Hier is dan het baanplan,

Ik zeg er nog maar even bij dat het een schets is. Dus de bochten in de schets zijn krapper als in het echt en ik moet details zoals extra rangeermogelijkheden nog uitwerken.

Dit is alvast de basis, zodat jullie kunnen raden welke echte sporenplannen ik bedoel.

Groeten Ruud.
« Laatst bewerkt op: 25 September 2010, 11:00:03 door Forever Rocofan. Reden: plaatje was niet goed »