Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door Eric B
Vandaag om 22:17:00
Toon hier je (model)treinfoto's door Frank 123
Vandaag om 22:05:35
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 21:59:55
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door wob
Vandaag om 21:59:52
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 21:17:39
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door 741230
Vandaag om 20:44:16
Microstepper motoren voor armseinpalen door AP3737
Vandaag om 20:39:50
Bentheimer Eisenbahn Stations gebouwen "Laarwald" door borotof
Vandaag om 20:26:55
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Martijn193
Vandaag om 20:06:38
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Hans van de Burgt
Vandaag om 20:05:19
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door 741230
Vandaag om 20:04:49
NS 1700 transfers door Rick
Vandaag om 19:51:29
Overstap naar HTM door GerardvV
Vandaag om 19:50:12
Spooraccessoires in diverse schalen, 3D-geprint. door spoorfreak
Vandaag om 19:48:41
BNLS Rijweekend 19 en 20 juli 2025 door MOVisser
Vandaag om 18:59:34
Sfeer op je modelbaan door Frank 123
Vandaag om 18:45:06
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door Rob Hagg
Vandaag om 18:40:47
Mooi weer om buiten te spelen door puntenglijder
Vandaag om 18:18:39
Br 38 Piko Superen. door Silvolde
Vandaag om 17:32:46
Spoor- en tramweg parafernalia door Eric B
Vandaag om 17:32:02
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door marco
Vandaag om 17:15:33
Da's Daz 2 door BartvD
Vandaag om 17:06:02
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 17:00:00
Dat overkomt mij niet. door Benelux795
Vandaag om 16:07:49
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci door Hollandserhbfan
Vandaag om 15:38:11
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door tothebeach
Vandaag om 15:29:18
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 14:40:06
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 14:28:28
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Hans Grasmaijer
Vandaag om 14:06:48
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 13:24:11

Auteur Topic: Bouw van station Vlaardingen centrum in H0  (gelezen 50807 keer)

Thurbo

• Offline Offline
Re:NS modelspoorbaan "Buitenwijk" H0
« Reactie #30 Gepost op: 29 August 2010, 21:44:14 »
Oke dank voor de toelichting.
Een mooi baanplan met aardig wat mogelijkheden.
Arthur alias Thurbo
H0 2-rail # Roco Multimaus # s88XpressNetIF # S88SD16-N # IBM Pc # Raspberry Pi 2b # iTrain # GBM Boost + GBM16T OpenDCC BiDiB # D&H Programmer.

IPIO'er

• Offline Offline
  • "Multi Level" Nederlands Modelbaan in Spoor-N
« Reactie #31 Gepost op: 29 August 2010, 22:26:52 »
Hallo Thurbo,

Heb je wel eens overwogen om het station iets meer naar rechts te verplaatsen.
De ruimte voor de haven sporen komen niet in gedrang. (zie bijlage)
En een overloop wissel aan de linkerkant naar de haven.

Groeten, Marc
Een Nederlandse Baan in N, drie etage's langs de wanden van de zolder van 7mtr. bij 3mtr., verbonden d.m.v. een helix.

Forever Rocofan

• Offline Offline
« Reactie #32 Gepost op: 29 August 2010, 23:02:14 »
Hallo Marc,

Het baanplan is niet van Thurbo maar van mij Ruud B. (forever Rocofan) en ik heb bewust het station links gehouden omdat ik dan in de buurt van het station nog wat woonhuizen kwijt kan. Beetje knullig als ik straks een halte "  industrie " heb en een station dat achter de haven ligt maar wel de naam Buitenwijk centrum krijgt. Misschien kan het station industrie nog iets dichter naar de brug, maar dit wordt weer bepaald door de autoweg die ook over de brug komt te lopen en de hoogteverschillen die ik nodig heb om de brug op goede hoogte te krijgen.

Het is duidelijk dat het een afhankelijk is van het ander, maar ik ben nu in de planfase. De grondoppervlakken van de onderbouw staan wel vast en deze ben ik nu aan het bouwen ( aanpassen van de onderbouw van mijn oude baan.

Ik heb het eerder in dit draadje al eens uitgelegd; Het baanplan wat ik nu heb getekend is meer voor de mensen op BNLS die de bouw willen volgen vanaf het begin dan voor mezelf. Ik kan voor me zien hoe ik de baan wil hebben en ga straks schuiven met rails, wissels en gebouwen tot alles is zoals ik wil.

Met vriendelijke groet,

Ruud B.
Verzamelaar van NS treinen in rood, blauw, bruin, groen en geel. En ooit hiermee rijden over mijn zelfgebouwde station Blaak.

WVDD

• WMU Projects.
  • Offline Offline
  • Wout, WMU Projects.
    • WMU Projects
« Reactie #33 Gepost op: 30 August 2010, 01:27:47 »
Leuk baanplan heb je! Je kunt ook lekker wat rangeren ;D

Wout.
WMU Projects. Station Uden
www.wmu-projects.webklik.nl

Forever Rocofan

• Offline Offline
« Reactie #34 Gepost op: 31 August 2010, 21:42:21 »
@ Wout;

Dank je voor de complimenten voor mijn baanplan. Het was even hard werken voor de grijze massa, maar ik denk zelf ook nu wel dat ik genoeg mogelijkheden heb om te rangeren en ook reizigersmaterieel voorbij te laten komen op de hoofdsporen.

@ alle anderen die de bouw volgen;

Hier gelijk even een update;

Afgelopen weekend de zaag in de onderbouw van de oude baan gezet om de onderbouw aan te passen op de nieuwe baan. heb Zondagavond na zitten denken over de brug die op het uitneembare gedeelte moet komen. Ik wilde graag een brug waar ik treinen én overig verkeer overheen kan laten gaan. Heb bedacht dat ik de Calandbrug wel leuk vind om na te bouwen. Toen ik foto's van de brug aan het Googlen was kwam ik erachter dat Railz ook een model heeft gebouwd van deze brug ( dat maakte de uitdaging gelijk nog groter uiteraard )

Aangezien ik geen plotter tot mijn beschikking heb en het ook nog in dit leven af moet gebruik ik Faller bruggen als basis voor het stalen deel van de brug. De rest wordt gemaakt van hout en styreen.
Ik ga de brug niet exact en tot de kleinste details nabouwen, maar de brug moet wel herkenbaar worden als de Calandbrug. Voor mij is het vooral belangrijk dat de twee delen van de spoorbaan met elkaar verbonden zijn..................

Groeten Ruud.
« Laatst bewerkt op: 31 August 2010, 21:44:03 door Forever Rocofan. Reden: spelfoutjes gemaakt »
Verzamelaar van NS treinen in rood, blauw, bruin, groen en geel. En ooit hiermee rijden over mijn zelfgebouwde station Blaak.

Forever Rocofan

• Offline Offline
« Reactie #35 Gepost op: 12 September 2010, 18:19:37 »
Bij deze even een klein berichtje waarom het zolang duurt voor er updates zijn.Ik ben pas voor een uitzendbureau aan het werk bij een bedrijf waar het normaal is dat je van 5.00 tot 15.00 of later werkt en dit allemaal zonder pauze. Dus ben 's avonds veel te moe om iets aan de baan te doen. Hoop snel weg te kunnen bij deze slavendrijvers !

Heb de dagen voor ik aan het werk was veel dingen uitgerekend, zoals de hoogteverschillen in de baan en de afstanden tussen de sporen en dat soort dingen. Morgen even naar de bouwmarkt voor een paar pakken piepschuimplaat van 3 cm. en dan kan ik verder met de dijk die na de brug komt te liggen. Op deze verhoging moet ook het kleine station komen te liggen. Dit station wordt geinspireerd op station Vlaardingen Oost, maar niet exact nagebouwd.

Een baan met hoogteverschillen is mooier om te zien, maar er komt meer denkwerk bij om alles op elkaar aan te laten sluiten. Dus het bouwen vergt meer tijd dan het bouwen op een platte ondergrond.

Ondanks alles hoop ik snel weer een update te kunnen plaatsen met foto's erbij die de moeite waard zijn.

Groeten Ruud B.

Overlord

• Offline Offline
« Reactie #36 Gepost op: 12 September 2010, 20:49:54 »
Hou vol, en ik hoop dat zij die extra uren wel uitbetalen, dan kan je er later toch nog iets moois voor de treinbaan van kopen ;)

laurent

• Offline Offline
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
« Reactie #37 Gepost op: 12 September 2010, 23:27:08 »
Bij deze even een klein berichtje waarom het zolang duurt voor er updates zijn.Ik ben pas voor een uitzendbureau aan het werk bij een bedrijf waar het normaal is dat je van 5.00 tot 15.00 of later werkt en dit allemaal zonder pauze. Dus ben 's avonds veel te moe om iets aan de baan te doen. Hoop snel weg te kunnen bij deze slavendrijvers !
Arbeidsinspectie al getipt?
Volgens artikel 4 van het wetboek op Arbeidstijd heb je recht op 1x 30 OF 2x 15 minuten pauze indien je arbeidstijd meer dan 5,5 uur bedraagt. Kijk anders eens hier. Succes! ;)
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

Forever Rocofan

• Offline Offline
« Reactie #38 Gepost op: 12 September 2010, 23:55:31 »
@ Overlord en Laurent,

Bedankt voor de steun. Ik probeer hier zo snel mogelijk weg te komen. Modelbouw is mijn leven. Werk is bijzaak en niet andersom !!! ;D

Hoop morgen gebeld te worden door het uitzendbureau dat er veranderingen gaan komen in het werk zoals het nu is;

10 - 12 uur per dag zonder pauze
Geen mobiel van het bedrijf ( klanten bellen vanaf mijn eigen mobiel ?.......dacht het niet )
Meer als 3000 kg. per dag lossen zonder laadklep

Er zijn nog veel meer minpunten...maar daar gaat dit forum niet over.

Ik wil gewoon vrije tijd voor mijn hobby !!!!!

Als er weer tijd is voor de spoorbaan en update's/ foto's dan laat ik het jullie weten.

Groeten Ruud B.

Forever Rocofan

• Offline Offline
« Reactie #39 Gepost op: 24 September 2010, 16:48:50 »
Hoi allemaal,

Ik heb heel veel tijd gebruikt om te bedenken wat de belangrijkste eisen zijn voor mijn spoorbaan. Dit is er uitgekomen;

Een hoofdstation met opstelmogelijkheden voor materieel dat op een volgende dienst wacht en lange perrons

Een stoptreinstation in het industriegebied

Ruimte voor industrie en NS werkplaats

Ruimte voor stedelijke woonwijk

Verder wil ik veel groen en details op de baan

Omdat een haven niet echt noodzaak is voor goederentransport heb ik dit laten vallen

Het baanplan nog een keer onder handen genomen en de volgende schets gemaakt;

Met vriendelijke groet Ruud B.

Overlord

• Offline Offline
« Reactie #40 Gepost op: 24 September 2010, 17:25:35 »
Gelukkig is de fantasie vrij om dit soort wendingen te maken.

Ziet er ook weer leuk uit dus veel plezier met de bouw ;)

Forever Rocofan

• Offline Offline
« Reactie #41 Gepost op: 24 September 2010, 17:39:17 »
@ Overlord,

Ik was erg geinspireerd door het verslag van de baan Kaj M (Modelspoormagazine 84) Maar heb Haaksomhoven (Railmagazine 220) ook altijd een mooie baan gevonden. Het liefst zou ik een combinatie maken die op beide banen geinspireerd is. Als ik een ruimte zoals bijvoorbeeld Fissy ter beschikking had zou dit best kunnen.

De afgelopen weken veel van de beschikbare tijd doorgebracht in de spoorkamer om dingen te plannen en te berekenen. ALs ik perse stad, industrie én haven zou willen zou ik moeten gaan proppen met gebouwen en wegen. Dus dan maar geen haven en de andere wensen op mijn lijstje verwezelijken.

Op dit moment ben ik het aan het passen en meten met de rails van de perron - en opstelsporen. Hopelijk heb ik de mooiste ligging snel bepaald, want ik wil nu weer beginnen met bouwen.

Zolang ik niet kan bouwen vallen er ook geen foto's te maken en dan kan ik alleen maar op het forum kijken naar de mooie banen van anderen............................

Groeten Ruud B.

Overlord

• Offline Offline
« Reactie #42 Gepost op: 24 September 2010, 17:59:27 »
Zolang ik niet kan bouwen vallen er ook geen foto's te maken en dan kan ik alleen maar op het forum kijken naar de mooie banen van anderen............................

Bekend probleem ;D ;D ;D

Forever Rocofan

• Offline Offline
« Reactie #43 Gepost op: 24 September 2010, 18:57:16 »
Net nog even een schets gemaakt van het sporenplan van station Buitenwijk. Mijn computer is schijnbaar te nieuw voor de railplanners die ik had, dus heb het getekend in paint.

Hoop dat dit duidelijk maakt hoe ik de sporen wil hebben bij het grote station. De sporen die niet doorlopen worden op de baan straks de aankomst en vertreksporen.

Groeten Ruud B.
« Laatst bewerkt op: 24 September 2010, 19:09:29 door Forever Rocofan »

M@rco

• Offline Offline
« Reactie #44 Gepost op: 24 September 2010, 19:08:00 »
Hoi Ruud,

Je aangepaste baanplan ziet er ook goed uit, meer ruimte voor stedelijke bebouwing en details.
Toch vond ik je eerste baanplan ook goed uit zien ...
Water ben ik gek op ...  ;)
Met vriendelijke spoorse groeten,

M@rco.