Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

upload deleten door maartenvdb
Vandaag om 11:42:05
Starter met spoor G door rjr
Vandaag om 11:40:14
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:39:26
Rondom Charlois door j.ossebaar
Vandaag om 11:32:29
'Worst Case' materieel voor testen vrije ruimte, etc... door Quinzeedied
Vandaag om 11:20:20
Show je realistische treinsamenstelling door Benelux795
Vandaag om 11:12:08
Problemen met digikeijs drc1100 lichtset inbouw door Peter J K
Vandaag om 10:46:26
Bouwverslag BlueBrixx BR 01 No.108054 (plusminus 1:18) door Eric B
Vandaag om 10:32:21
Modelspoordagen 10 & 11 januari 2026 door Klaas Zondervan
Vandaag om 10:28:12
Hoe voorkom je strooilicht van smd led? door bellejt
Vandaag om 10:17:58
ESU V5 Decoder setting door Remunj
Vandaag om 10:01:59
Zee. Land. door spoorijzer
Vandaag om 08:54:10
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Jelmer
Vandaag om 08:18:33
Bitry Bascule in 0e, een nieuw baantje op Micromodules door Lucien
Vandaag om 07:38:18
Goede wensen voor 2026 door dh3201
Vandaag om 07:31:11
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 04:35:48
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 04:33:34
3 januari NVBS oliebollenrit door Thom
Vandaag om 01:57:01
Voordelige treinkaartjes door Seinhuis
Vandaag om 01:41:31
Hulp nodig bij: sleutelen aan Minitrix BR 01 (de oude versies) door Gabriël Bergsma
Vandaag om 00:21:56
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
15 December 2025, 23:00:18
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Quinzeedied
15 December 2025, 22:41:19
De eerste versie van de Roco 1000 door Huup
15 December 2025, 22:06:39
Een diorama in TT (VEB Schwellenrost) door Kees-Jan
15 December 2025, 21:17:05
La vie...Sud-Est; zolderbaan met thema zuidoost Frankrijk door Hendrik Jan
15 December 2025, 21:09:22
Rivarossi br 56 HR2891S door Stefan88
15 December 2025, 20:44:31
Onshape gebruikersgroep door Henk de Vlaam
15 December 2025, 19:47:25
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door spoorijzer
15 December 2025, 19:39:25
Servo's voor de deuren van de Volmer E-lokloods. door ruudns
15 December 2025, 19:36:05
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Jeronimos
15 December 2025, 19:06:33
  

Auteur Topic: 1800 nog in dienst?  (gelezen 150271 keer)

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8633
  • Spoor N
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #720 Gepost op: 16 July 2011, 18:40:34 »
@Sander: Oeps, dat moest er niet zo staan. Dat (1700 met DDM met ICR BDs) is een goede oplossing voor in de winter, maar is het dan niet goedkoper om DDM met 1800 weer in dienst te stellen?

N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Sander.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1172
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #721 Gepost op: 16 July 2011, 19:27:13 »
Ik denk dat vooral de 1800 het duurste is om weer te reactiveren, vandaar mijn hersenspinsel om voor een 1700 te gaan en (momenteel) overtollige BDs'en. Als alle ICRm rijtuigen dalijk weer terug zijn zou je hetzelde grapje nog kunnen toepassen met een DD-AR Bvk ipv een Bds. Na de ombouw naar DDZ blijven er toch nog een 25+Bvk's over. Zo hou je relatief goedkoop toch een aardige reserve vloot achter de hand.

Neemt allemaal niet weg dat ik het liefst gewoon nog DDM-1 in oorspronkelijke toestand op de baan zie natuurlijk.

mvg

Sander
Een baan als machinist, je weet niet wat je mist!

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2100
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #722 Gepost op: 16 July 2011, 19:40:37 »
Een 1700 + DDM-1 stam + DD-AR Bvk? Dan kun je erop wachten dat de loc een keer aan de verkeerde kant ervoor wordt gezet en iedereen zich afvraagt waarom het niet werkt ;)

Olaf

  • Offline Offline
  • Berichten: 876
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #723 Gepost op: 16 July 2011, 20:05:46 »
Dan haal je dus een hoop fratsen en technische aanpassingen op de hals om maar vooral enkele DDM1-bakken op de baan te houden, terwijl je ook net zo overtollige tussenbakken DD-AR (die prima met een 1700 en DD-AR Bvk werken ;)) aan de kant zet...
Meer NS in spoor 1!

Sander.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1172
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #724 Gepost op: 16 July 2011, 22:14:27 »
@TimTrein  beoogde samenstelling: Loc + X tussenrijtuigen + Bvk.  Als je de BDs vervangt door een DD-AR Bvk dan is de Bvk van de DDM-1 niet meer nodig als stroomleverancier. Had ik in mijn vorige post duidelijker aan moeten geven.

@Olaf Ik zet niks aan de kant...  ;D  Nee zonder gekheid:

DD-AR                    DDZ                
Bvk's   79                50
Bv's en ABv's  179    150

Houdt over 29 Bvk's en 29 rijtuigen.  Hierbij heb ik met mijn idee dus de DDM-1 rijtuigen (76 stuks) nodig.*
Kortom: alles gebruiken wat geen DDZ wordt

*Schade gevallen buiten beschouwing gelaten.

mvg

Sander.
« Laatst bewerkt op: 16 July 2011, 22:40:56 door Sander. »
Een baan als machinist, je weet niet wat je mist!

Railhopper

  • Offline Offline
  • Berichten: 2366
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #725 Gepost op: 17 July 2011, 17:38:19 »
ik hoorde van een kennis dat de Bentheimer Eisenbahn ook een 1800 heeft gekocht.wie weet hier meer van ?

Gert1

  • Gast
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #726 Gepost op: 17 July 2011, 17:48:53 »
Als dat waar is, zou dat enerzijds leuk nieuws zijn, maar anderzijds vermoedelijk ook slecht nieuws omdat dat de kans dat we de V200 in Nederland dan ook nog buiten Coevorden zullen zien een stuk kleiner maakt.

mvg,
Gert

Jordy

  • Offline Offline
  • Berichten: 902
    • Mijn Flickr pagina
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #727 Gepost op: 17 July 2011, 17:52:56 »
Krijgt Coevorden wat meer toerisme! ;D
Als dat zo is zul je heus de v200 nog wel zien bijv. als de 1800 in onderhoud is.

Railhopper

  • Offline Offline
  • Berichten: 2366
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #728 Gepost op: 17 July 2011, 17:54:52 »
het moet in het blad: op de rails staan.
ik had al begrepen dat niet door ging, de reden hier achter weet ik helaas niet meer. maar het is inderdaad jammer dat we geen V200 meer in Nederland zien :(

hubertus

  • Offline Offline
  • Berichten: 3270
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #729 Gepost op: 17 July 2011, 17:58:07 »
Er zijn toelatingsproblemen met de V200 in Nederland, vandaar de 1800 voor de BE.
Zo staat het tenminste in, inderdaad, op de rails.

Huub

Jordy

  • Offline Offline
  • Berichten: 902
    • Mijn Flickr pagina
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #730 Gepost op: 17 July 2011, 17:58:53 »
Je ziet de V200 nog wel in Nederland maar alleen op Coevorden-Heege. of ligt dat soms in het buitenland ???

Railhopper

  • Offline Offline
  • Berichten: 2366
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #731 Gepost op: 17 July 2011, 17:59:05 »
Er zijn toelatingsproblemen met de V200 in Nederland, vandaar de 1800 voor de BE.
Zo staat het tenminste in, inderdaad, op de rails.

Huub

dat was het  ;D

hij staat regelmatig in Coevorden-Heege alleen op Duits grondgebied neem ik aan.
« Laatst bewerkt op: 17 July 2011, 18:01:23 door Railhopper »

NS 1855

  • Offline Offline
  • Berichten: 371
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #732 Gepost op: 22 July 2011, 09:32:01 »
Berichtje van somda:

Het is zeker dat DDM-1 wordt gereactiveerd. Als warme reserve voor de periode van 1 oktober tot 1 april. Daarnaast komen er planmatige ritten in de 14500 door twee stammen. Er wordt gezegd dat álle DDM-1 stammen worden gereactiveerd op één na. Maar naast dit idee is er het plan om de terugkomende DDM-1 stammen te laten rijden met 12 1700en die rijvaardig worden gemaakt voor DDM-1.

Ik zou zeggen, er moet toch 1800 voor ;D

Gr. Iven

2010

  • Offline Offline
  • Berichten: 305
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #733 Gepost op: 22 July 2011, 18:34:52 »
Er moet inderdaad een 1800 voor, maarrrr het Nederlands spoor is wel een nieuw fenomeen rijker (y)

Op Somda zegt men dat er negen stammen in dienst komen. Dat is er een minder dan afgelopen winter. Waarschijnlijk wordt de door brand beschadigde 6903 dus niet meer in dienst gesteld.

Het nieuwe DDM-1 park bestaat dus waarschijnlijk straks uit de:

6901, 6902, 6904, 6906, 6907, 6908, 6911, 6913 en 6915. Dit zijn stammen die afgelopen winter ook al reden en waar (waarschijnlijk) qua samenstelling niets aan gewijzigd wordt.

Gr Timo


timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2100
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #734 Gepost op: 22 July 2011, 19:26:40 »
Misschien dat ze nog wel weer een tiende Bvk in elkaar smurfen, kan toch nooit zo heel moeilijk zijn.