Dat kan wel zo zijn, maar DDM is totaal (financieel dus) afgeschreven materieel. Van de SLT staan er volgens opgave Nedtrain altijd zo'n 25 tot 35 buiten dienst, of dat niks kost.Overigens de oudste SLT zijn al zijn kleine 3 jaar oud, als je ziet hoeveel tijd daarvan ze echt in dienst hebben gereden, dus geld opgeleverd. Ondertussen zijn er 10.000 den kilometers aan proefritten gereden, ook dit drukt zeer sterk op de kosten/baten van dit materieel.Daarbij komt nog dat DDM en loks 1800 de laatste jaren minimaal onderhoud hebben gehad, dus weinig kosten. En waarom kost het onderhouden van een lok sowieso meer ??Kortom, denk zo dat qua gereden kilometer op dit moment een DDM goedkoper is dan een SLTGr Treinhobbijist.
Waarom staan er *altijd* 25 tot 35 stellen buiten dienst???
minimaal onderhoud = hoog storingspercentage
En, een loc vervoert geen reizigers, dus levert niets op!!
Ik ga er vanuit dat NSR zelf gerust wel weet wat duurder is en wat niet, dus over 3 maanden kunnen ze weer aan de kant....
- Tsja, waarom zou dat nu zijn.......... ( zal er één opnoemen: "technische problemen)
Dat is een veronderstelling die niet opgaat, kan ook simpel weg kwalitatief beter materieel zijn. Hoe ingewikkelder en gevoeliger het materieel (bv SLT) hoe meer storing, dus meer onderhoud nodig, meer extra ongeplande binnenkomsten in de wpl, welke zoiezo zeer kostenverhogend werken.
Een materieeltype kan zeker ook om andere reden aan de kant gaan. Denk maar eens aan "gewoon" overcompleet zijn, verouderd, of moeilijk inplanbaar of gewoon ander beleid/inzichten.
- Dat is een veronderstelling die niet opgaat, kan ook simpel weg kwalitatief beter materieel zijn.
Vanmorgen in Maastricht:KLIKNS 1851, 1843 en 1844 staan klaar om als LLT van het emplacement van Maastricht te vertrekken richting het noorden. Weer 3 locs voor de herindienststelling van DDM-1.
Gaat de 1846 (met gele koplampen) ook weer rijden, of is die alweer in dienst?
- Dat is een veronderstelling die niet opgaat, kan ook simpel weg kwalitatief beter materieel zijn. Hoe ingewikkelder en gevoeliger het materieel (bv SLT) hoe meer storing, dus meer onderhoud nodig, meer extra ongeplande binnenkomsten in de wpl, welke zoiezo zeer kostenverhogend werken.
- Dat is toch wel een erg kort door de bocht gedachte, natuurlijk levert een lok geld op. Je moet de lok ook niet los zien (qua inkomsten/kosten) van wat hij vervoerd (1800 samen met DDM dus) Anders zou een lok bij een goederenvervoerder dus ook nooit iets opleveren....
- Een materieeltype kan zeker ook om andere reden aan de kant gaan. Denk maar eens aan "gewoon" overcompleet zijn, verouderd, of moeilijk inplanbaar of gewoon ander beleid/inzichten.
Gr treinhobbijist
DDM [...] is ca 30 jaar oud.
En daar komt de volgende aap uit de mouw
Daarbij komt nog dat DDM en loks 1800 de laatste jaren minimaal onderhoud hebben gehad, dus weinig kosten. Gr Treinhobbijist.