Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

tandwiel lux modellbau door Olav
Vandaag om 19:38:02
BNLS-Werkspoor - Railhopper SM90 door Hans van de Burgt
Vandaag om 19:34:04
Tandwiel 13 tands tbv aandrijfasje door Hasenwald
Vandaag om 19:28:42
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door VAM65
Vandaag om 19:18:35
Raadplaatje door Dave.......
Vandaag om 19:14:19
Koppelingsmechanisme klemt? door Robert vh Prutsert
Vandaag om 19:12:10
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Loki
Vandaag om 19:06:47
Conrat door Overet
Vandaag om 19:04:10
Z21 en het programeren met de Z21App. door Frank 123
Vandaag om 19:03:41
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Ben
Vandaag om 18:49:03
Mijnbouw Indonesië door NS264
Vandaag om 18:42:05
Da's Daz 2 door NS264
Vandaag om 18:37:27
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 18:32:58
Rookgenerator wil niet werken, van piko 50652 = BR 93 in Rocrail door jack is back
Vandaag om 18:30:41
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 18:29:04
Liliput Onderdeel NS 7851 stoomlok door Bas, Dordrecht
Vandaag om 18:25:26
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door borotof
Vandaag om 17:47:49
19 Toen door ES44C4
Vandaag om 17:20:58
Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 17:15:12
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 17:03:11
Ovaalramer in messing. Schaal 0 door FritsT
Vandaag om 16:57:23
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door phdirk
Vandaag om 15:57:32
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 15:23:37
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MOVisser
Vandaag om 15:03:22
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 14:26:11
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 14:15:56
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 12:07:16
Rondje door Lissabon met Lijn 28 door Ronald Halma
Vandaag om 11:13:03
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008 door Jelmer
Vandaag om 10:03:46
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 08:57:01
  

Auteur Topic: 1800 nog in dienst?  (gelezen 144279 keer)

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10771
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #15 Gepost op: 31 July 2010, 22:23:43 »
Maarten, kijk anders even hier.
De eerste generatie dubbeldekkers kunnen alleen met 1800'en (voorheen 1600'en) rijden. De latere generatie, rijden met een 1700 of een motorwagen type mDDM.
No dress rehearsel, this is our life.

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8243
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #16 Gepost op: 31 July 2010, 22:25:57 »
@ Marc
Dank je, Weinig spannende verschillen, eerlijk gezegd Voor mij maakt het niet zoveel uit dat de 1800 verdwijnt.
Zolang er nog heel wat 1700en rondrijden met af en toe een Railion 1600.
Ik maak me eerder zorgen over het behoud van een plan V of T :-\

Voor wie niet weet waar we het hier over hebben:

Vr. groeten,
Bob

Fleischmann94

  • Schönblick
  • Offline Offline
  • Berichten: 436
  • 65 018
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #17 Gepost op: 31 July 2010, 22:41:52 »
Hier een complete ddm-1 stam met de 1857 voorop

Foto van Pjort Schraal www.schraal.nl

Nigel

[Edit] fotobron geplaats!
« Laatst bewerkt op: 01 August 2010, 09:57:46 door Bob Rodenburg »
Br 01, Br 50 662, Br 50, Br 64, Br 70, Br 80, Br 94 1730, Br 94 1613
V60, V100, V200, V168(br215)
E10, Br 103, E69
Köff

robin binsbergen

  • Offline Offline
  • Berichten: 1017
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #18 Gepost op: 01 August 2010, 00:22:25 »
Ik maak me eerder zorgen over het behoud van een plan V of T :-\

Een plan V hoef je je geen zorgen over te maken, dat is al aardig geregeld door het Spoorwegmuseum.

Plan T hoef je je ook geen zorgen over te maken, die verdwijnen gewoon allemaal op de schroothoop  ;D Er blijft minimaal een tweetje bewaard (is eigenlijk meer dan genoeg) en voor een viertje is gewoonweg geen ruimte voor. Er is nergens een loods alwaar deze gestald kan worden, dus staat het stel meer buiten dan binnen wat het geen goed zal doen. Beter geen stel, dan eentje waar je je handen vol aan werk hebt.

Maar goed, terug naar het onderwerp, de loc's serie 1800. Zolang Railion og er mee blijft rijden, en inmiddels ook ACTS, zijn er nog zat mogelijkheden. Serie 1800 is tenslotte het zelfde als de serie 1600, alleen een andere eigenaar.

mvg,
Robin


rene w.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1298
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #19 Gepost op: 01 August 2010, 00:48:24 »
Nigel "mooie foto, lekker NLplaatje molen, wolkenlucht, groen gras en gele trein"  (y)

Heb je hem ook groter leuk als achtergrond.

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8243
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #20 Gepost op: 01 August 2010, 09:45:28 »
Meer van die foto's kun je vinden op www.schraal.nl  ;)

Vr. groeten,
Bob

rene w.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1298
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #21 Gepost op: 01 August 2010, 15:14:15 »
Thanks zag ik iets later ook heel klein staan op die foto  ;)

2010

  • Offline Offline
  • Berichten: 305
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #22 Gepost op: 02 August 2010, 11:00:55 »
Is de 1846 nog in bedrijf? En waar op dit moment? Ik wil hem namelijk nog een keer spotten.
Ik bedoel die ene met die gele brillen rond de lampen:

Bron: Wiki

Weet iemand eigenlijk waarom ie van die gele brillen heeft?

Gr Timo

Bruce!!!

  • Offline Offline
  • Berichten: 2994
  • MK III
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #23 Gepost op: 02 August 2010, 11:08:50 »
Mischien zijn ze hem vergeten... ::)

Gr Bruce
Passat driver:)

MdR

  • Offline Offline
  • Berichten: 784
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #24 Gepost op: 02 August 2010, 11:13:42 »
of de verf was op...  ::)

MdR

  • Offline Offline
  • Berichten: 784
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #25 Gepost op: 02 August 2010, 19:25:27 »
vandaag bewijs het bewijs gezien en gefotografeerd:  :D



Loc 1839 met DDM-1 stam te Rotterdam CS

Mvg, Maarten

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2790
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #26 Gepost op: 02 August 2010, 23:14:41 »
Het bewijs waarvan?

Overigens is serie 1800 inmiddels iets anders dan serie 1600. O.a. een airco is ingebouwd. ;D
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

Taigagaai

  • Offline Offline
  • Berichten: 605
  • *
    • Flickr
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #27 Gepost op: 03 August 2010, 03:14:52 »
Is de 1846 nog in bedrijf? En waar op dit moment?
Ja. Zal wel ergens in de 2200, 3700 of 3900 rijden. Op www.somda.nl ga je naar de recente spots en vraag je de spots van de 1846 op.
Spoorgroet, Martin

benonline007

  • Offline Offline
  • Berichten: 83
  • bouwen aan de hollandsche baan tijdperk 4 1/2
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #28 Gepost op: 12 August 2010, 13:41:21 »
hoewel er aan de buitenkant weinig tot geen verschillen zijn te vinden tussen 1700 en 1800 serie, zijn ze wel degelijk anders.
de 1700 is moderner dan de 1800. de 1800 heeft een twee traps zuigercompressor en de 1700 een schroefcompressor. (duidelijk te horen verschil) de 1700 heeft een batterijlader en de 1800 niet. de 1800 heeft een omzetter en de 1700 heeft er twee. de 1800 remt uitsluitend pneumatisch en de 1700 heeft zowel p als ep rem. (beide hebben ed rem die boven de 30 km/u de gehele remming verzorgd) bij de 1800 kun je de locrem lossen, dan blijft de stam geremd staan en de locrem is los (handig voor bijdrukken). de 1800 heeft atb fase 3 en de 1700 fase 4. en in de electronica zitten wat verschillen links en rechts.

alles bij elkaar toch nog aardig verschillende locs.

zover mijn info gaat, rijdt de 1800 alleen nog in de ddm1 (oude dubbeldekker) en bij diverse goederenvervoerders.

vr gr bart.
yesterday is history, today is a gift, tomorrow a mistery.

saltreinenfan

  • Gast
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #29 Gepost op: 12 August 2010, 14:00:42 »
Is de 1846 nog in bedrijf? En waar op dit moment? Ik wil hem namelijk nog een keer spotten.
Ik bedoel die ene met die gele brillen rond de lampen:

Even voor de duidelijkheid ....
 
Op dit moment rijden er de volgende loks nog rond:

NSR 1839,1840,1842,1843,1844,1845,1846,1847,1848,1849,1850,1853,1854,1855,1856,1857 en de 1858 ;)

Wat ik van de 1847''Delft"weet is dat die kampt met tractie problemen en dus (heb ik zelf ervaren) steeds vertragingen geeft ;)

Ik ben dagelijks veel met deze loks bezig en ik vind ze ook heel mooi(zowel kwa geluid,uiterlijk en de techniek vind ik ook mooi) ;)

Met Vriendelijke Groet,
Salvador.

PS: heb de 1846 nog op 1 juli gesignaleerd op Den haag HS
« Laatst bewerkt op: 12 August 2010, 20:14:27 door Salvador. Reden: regel bijgeplaatst »