Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 07:25:38
Module vliegveld Jan van Mourik door Frank 123
Vandaag om 07:10:25
roco maus 2 door bask185
Vandaag om 06:54:28
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door MathynK
Vandaag om 06:50:09
Tandwiel 13 tands tbv aandrijfasje door Silvolde
Vandaag om 04:54:48
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
09 September 2025, 23:37:16
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Besselspoor
09 September 2025, 22:57:57
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Huup
09 September 2025, 21:34:40
Da's Daz 2 door Huup
09 September 2025, 21:17:18
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
09 September 2025, 21:02:36
Liliput Onderdeel NS 7851 stoomlok door Bas, Dordrecht
09 September 2025, 20:58:25
Welke winkel voert deze merken? door haes
09 September 2025, 20:10:44
44 Roco vs 44 Brawa door wob
09 September 2025, 19:56:04
Rookgenerator wil niet werken, van piko 50652 = BR 93 in Rocrail door jack is back
09 September 2025, 19:46:41
The R & J Colliery Ltd. 1:76 Brits. door Ronald69
09 September 2025, 19:41:12
Veevervoer ss/ ns door Huup
09 September 2025, 19:36:17
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
09 September 2025, 19:14:07
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door william_2
09 September 2025, 18:35:47
Koppelingsmechanisme klemt? door Robert vh Prutsert
09 September 2025, 18:06:07
Lenz 66 001 (artnr 30200) zit vast door Silvolde
09 September 2025, 18:04:53
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
09 September 2025, 17:43:08
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door MOVisser
09 September 2025, 17:01:40
Mijnbouw Indonesië door MOVisser
09 September 2025, 16:52:55
roco br24 door H0_trainiac
09 September 2025, 16:14:18
Raadplaatje door grossraumwagen
09 September 2025, 15:47:09
Digitale kraan Roco 46801 door Herb73
09 September 2025, 11:30:48
Sfeer op je modelbaan door Hans Reints
09 September 2025, 10:25:45
Au bord de la Cèze door Wim Vink
09 September 2025, 10:10:40
Baanbouw Rehausen2 door Wim Vink
09 September 2025, 08:50:08
Ovaalramer in messing. Schaal 0 door FritsT
09 September 2025, 07:40:28
  

Auteur Topic: 1800 nog in dienst?  (gelezen 144206 keer)

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4066
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #105 Gepost op: 26 August 2010, 00:49:07 »
...Dat snappen we al lang, maar gezien het feit dat de vloot ICRm op dit moment nog tot 2022 in de boeken staat zal NSR het toch tot die datum wel willen volhouden met de loc's 1700. Waarom er dan niet ook maar wat DD-AR / DDZ achter hangen wat je toch al hebt.
Omdat een 1700 voor getrokken dienst anders is dan een 1700 voor de DDAR dienst...

Oa met AK en verschillend systeem deursluiting ed.
Niet iets wat je met een schakelaar veranderd, en dus is het voor de inzet gewoon een afwijkende machine...  ;)

Rick 91

  • Machinist NS Reizigers
  • Offline Offline
  • Berichten: 1073
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #106 Gepost op: 26 August 2010, 12:45:51 »
Ik denk juist van wel, het scheelt er toch weer een paar. ;)
Ach, in die tijd kan je nog wel met de 1700 voort of een 186/189 leasen.

Inderdaad, en als je die INT ook met een BR186/189 gaat rijden hoeft er zelfs geen locwissel in Bad Bentheim plaats te vinden, scheelt ook weer tijd. ;)

robin binsbergen

  • Offline Offline
  • Berichten: 1017
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #107 Gepost op: 26 August 2010, 14:02:21 »
@Thom:

Helaas, het enige verschil is de AK. deursysteem e.d. lopen zowel via de UIC als via de SS-kabel. Het is dus dubbel uitgevoerd. Bij getrokken mat via UIC is er alleen geen groene lamp die brand als alle deuren gesloten zijn aangezien die via de SS-kabel loopt en niet via UIC.

Een 1700 solo is dus gewoon dezelfde lok als een 1700 voor DD-AR, alleen mist de latste bijvoorbeeld de airco in de achterop-lopende-cabine, en zijn er her en der diverse materialen gebruikt om de andere cabine op orde te houden  ;)

mvg,
Robin

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2790
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #108 Gepost op: 26 August 2010, 15:57:05 »
Inderdaad, en als je die INT ook met een BR186/189 gaat rijden hoeft er zelfs geen locwissel in Bad Bentheim plaats te vinden, scheelt ook weer tijd. ;)
Knappe jongen die de rijtijden in Duitsland met een 186/189 haalt... Een 183 (1216) zou dan een grotere kans maken.
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

2010

  • Offline Offline
  • Berichten: 305
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #109 Gepost op: 26 August 2010, 18:48:34 »
Voor DDM-1 is het te hopen dat het reizigersaanbod snel aantrekt, zodat NSR weer met een materieeltekort komt te zitten.........

Jeroen

Inderdaad, als ze die dingen eenmaal (typisch NSR: overhaast) in de revisie hebben gestopt zullen ze ook wel blijven. Als het eenmaal DDZ is zullen ze het prachttreinen vinden bij de NSR (ik vind ze nu eigenlijk mooier, maar dat terzijde).


Gr Timo

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1046
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #110 Gepost op: 26 August 2010, 21:42:08 »

Voor DDM-1 is het te hopen dat het reizigersaanbod snel aantrekt, zodat NSR weer met een materieeltekort komt te zitten.........

Jeroen

materieeltekorten bij NS

gat van '73
gat van '83
gat van '93

intelligentietestje: vul bovenstaande reeks aan



laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2790
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #111 Gepost op: 26 August 2010, 21:51:32 »
2003 was de tijd van ICK, maar dat materieeltekort was al in 2000 er. Men heeft toen zelfs nog plan W van de sloop afgehaald. Vervolgens hadden we in 2007 weer een materieeltekort vanwege de nieuwe dienstregeling, dus kwam ICL. Het is nu wachten op het volgende tekort, maar die verwacht ik niet zo 1 2 3 meer. Een aantal lijnen waarop NS mat 64 ingezet heeft, zijn inmiddels in handen van derden, dus dat kan er prima uit. SLT en SGM blijven de sprinterdiensten doen en de doelstelling is geen sneltreindienst, terwijl mat. 64 vroeger ook sneltreindiensten ernaast had. In de sneltreindiensten komen volgens mij steeds vaker IC treinen voor (VIRM om maar wat te noemen). Ik denk dat het wel los zal lopen inmiddels. Het is alleen te hopen dat tegen de volgende periode de stofzuigers rondrijden over de HSL, waardoor de ICR weer terug het binnenland op kan, waar ze uiteindelijk ook horen.
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2087
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #112 Gepost op: 27 August 2010, 21:38:06 »
Ik denk dat het wel los zal lopen inmiddels.
Dat dachten ze alle voorgaande keren ook ;)
2011 economisch herstel, 2012 reizigersgroei, 2013 materieeltekort?

2010

  • Offline Offline
  • Berichten: 305
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #113 Gepost op: 31 August 2010, 14:56:52 »
Dat dachten ze alle voorgaande keren ook ;)
2011 economisch herstel, 2012 reizigersgroei, 2013 materieeltekort?

Dat dacht ik ook, de zigeunertreinen zitten nog vers in m'n geheugen (moet je nagaan hoe jong ik toen was).

Maar even ander onderwerp: Weet iemand waar DDM-1 en/of 1800 wordt gestald na de terzijdestelling op 6 september? Een rijdend ritje met DDM-1 zit er niet meer in (tijdgebrek), dus zal ik maar (weer) moeten uitwijken naar de mottenballenvloot. Dus, weet iemand dat?

Gr Timo

robin binsbergen

  • Offline Offline
  • Berichten: 1017
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #114 Gepost op: 31 August 2010, 15:30:08 »
laatste plannen waren de Zaanstraat.

mvg,
Robin

Martijn_1987

  • Offline Offline
  • Berichten: 416
  • Bestijg nooit de trein zonder uw valies met dromen
    • Mijn foto’s op Flickr
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #115 Gepost op: 31 August 2010, 15:53:59 »
+ Dijksgracht bij de Plan v's, 1800en, wadlopers en Benelux stuurstanden.

Groetjes,
Martijn

2010

  • Offline Offline
  • Berichten: 305
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #116 Gepost op: 31 August 2010, 15:55:34 »
dat wordt moeilijk, ik ken het daar niet zo goed en volgens mij is het daar ook niet heel makkelijk foto's maken (behalve uit het treinraampje).
weet iemand hoe je daar foto's kunt maken?

Gr Timo

Bouwe

  • Koekiemonster
  • Offline Offline
  • Berichten: 983
  • Nitropa
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #117 Gepost op: 31 August 2010, 16:11:28 »
weet iemand hoe je daar foto's kunt maken?

Met een fotocamera  ;)

robin binsbergen

  • Offline Offline
  • Berichten: 1017
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #118 Gepost op: 31 August 2010, 16:36:53 »
dat wordt moeilijk, ik ken het daar niet zo goed en volgens mij is het daar ook niet heel makkelijk foto's maken (behalve uit het treinraampje).
weet iemand hoe je daar foto's kunt maken?

alles voor de foto.....

Nee, je kan er alleen komen door er met de trein langs te rijden. Het is bewaakt met camera's en de hekken worden op afstand geopend. Je hoeft het niet eens te proberen, ook omdat er overdag alke 1 a 2 minuten een trein langs komt, tenzij je in een van die treinen gaat zitten  ;)

2010

  • Offline Offline
  • Berichten: 305
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #119 Gepost op: 31 August 2010, 16:55:45 »
dat vermoedde ik al. Jammer :-\
Maar bedankt, dan weet ik dat.
Ze willen natuurlijk ook niet dat die dingen (DDM-1) wordt vernield met oog op eventuele revisie.

Gr Timo