Doel:€250.00
Donaties:€90.00

Per saldo:€-160.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 15-02-2019
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De Hondsrugbaan, H0 door Martin Hornis
Vandaag om 21:27:50
Westlandbaan door Tulpendaal
Vandaag om 21:10:53
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 21:10:16
01TREFF Maarn, 16 &17 februari door Basilicum
Vandaag om 21:09:18
Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door jerrytrein
Vandaag om 21:05:22
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Bob R.
Vandaag om 20:57:10
Ovaalramer in messing. Schaal 0 door peterha
Vandaag om 20:48:10
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door St00mboy
Vandaag om 20:42:20
Handige informatiefilmpjes Itrain te vinden op YouTube. door Ted von Klinkenhofen
Vandaag om 20:29:22
Saint Tourbière, een Franse enkelsporige lijn door de Ardeche door Rondje_HO
Vandaag om 20:07:19
St. Janskathedraal van 's-Hertogenbosch in 1:87, de bouw gevolgd door Patrick1975
Vandaag om 20:06:27
Discussie over EETC samenstellingen vanaf 2005 door Rondje_HO
Vandaag om 20:04:18
Artitec / REE 1300 de eerste foto' s door spoorzeven
Vandaag om 19:46:11
Inzetbaarheid ACME 50584 ACME MU 71 84 72-70 622-2 NS door Michiel 80
Vandaag om 19:15:52
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Floris
Vandaag om 19:14:25
Zet in je agenda: zaterdag 30 maart Beneluxspoordag 2019 Nieuw-Vennep... door Bob R.
Vandaag om 19:09:36
Rocrail geeft kortsluiting bij bezetmelding. door AlbertG
Vandaag om 19:09:02
BNLS-Werkspoor - Pimp my hondekop door ruudns
Vandaag om 19:08:16
Bröckenbahn door Wim Vink
Vandaag om 19:05:48
Station Rekerdam door Joran
Vandaag om 18:30:51
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door DJV
Vandaag om 18:28:40
Terschellinger Spoor door Richard W
Vandaag om 18:15:43
Projekt 083-338 door jerrytrein
Vandaag om 17:56:36
Sluiting traject Geldermalsen-Elst? door prutser
Vandaag om 17:55:02
Heen, En en Weer door DE-II
Vandaag om 17:52:52
Bouw Br 01 226, Ersatzlok Henschel-Wegmann. door puntenglijder
Vandaag om 17:23:56
Kappen DH1 Wadloper door Remunj
Vandaag om 16:46:40
Oeroude Liliput VAW wagen opgefrist door Peter74
Vandaag om 16:37:03
Rondje om het Valkenburgse meer door zuylen
Vandaag om 16:35:15
BMB 00-modulebaan, Algemeen. door St00mboy
Vandaag om 16:31:51
  

Auteur Topic: Wat zijn we aan het rijden!  (gelezen 42962 keer)

Falcon10

  • Online Online
  • Berichten: 1178
  • Wel Belg, niet gek !
Re: Wat zijn we aan het rijden!
« Reactie #45 Gepost op: 27 september 2017, 14:14:55 »
Sven : indrukwekkend baantje.
Welke afmetingen heb je eigenlijk ter beschikking, want ik zie daar oa al een SBB trein van minstens 9 wagons, en van wat ik op het eerste zicht vermoed is dat schaal Ho.
En als ik zo mag vragen : wat is de hoogte van je baanspoor en je schaduwstation ? Mooi veel ruimte tussen schaduwstation en de bovenbaan.

waldberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 486
    • Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
Re: Wat zijn we aan het rijden!
« Reactie #46 Gepost op: 27 september 2017, 20:04:05 »

Hoi Falcon10,

Thanx. (y)

Ja, schaal is H0 DCC. Bundesbahn tijdperk IV. Het Waldberg hier is een fictief plaatsje ergens in het midden-westen van Duitsland, dicht tegen de Franse grens aan gelegen, ergens eind zeventiger, begin tachtiger jaren. De naam is ontstaan door het samenvoegen van hetgeen waar ik erg veel van houd: bos en bergen.


Treinenkamer is ca. 5 bij 4 meter. (De lange trein op de foto bestaat uit verschillende SNCF Corail wagens waarmee ik een Roco 1118 al dagenlang mee aan het testen ben in een poging betere rijeigenschappen te verkrijgen).

Baanspoor op ca. 1,35m hoogte ligt en het schaduwstation op 0,85m. Maximale bouwdiepte is omwille van de goed bereikbaarheid maximaal 80 cm. de railspiraal vormt hierop een uitzondering.

Groet,

Sven

« Laatst bewerkt op: 04 april 2018, 10:33:58 door Bert van Gelder »

JaJo

  • Offline Offline
  • Berichten: 10006
  • Spoor-0 & Spoor-1
    • Modeltreinbaan.nl
Re: Wat zijn we aan het rijden!
« Reactie #47 Gepost op: 27 september 2017, 20:10:02 »
Mooie baan in wording Sven!  (y)

Groet Jaap
Duits, Spoor-0 en Spoor-1.Tijdperk III.
http://www.modeltreinbaan.nl

Math

  • Offline Offline
  • Berichten: 6
Re: Wat zijn we aan het rijden!
« Reactie #48 Gepost op: 04 april 2018, 05:37:42 »
Gisteren via marktplaats een hele nettte 1700 loc van roco gekocht.

Ik ben er erg blij mee

nighttrain1

  • Powered bij Oltronix; 2x300VA & plaatser moeilijkste raadplaat 2013
  • Offline Offline
  • Berichten: 3769
  • Ook deze tijd zal ooit die goeie ouwe tijd worden!
Re: Wat zijn we aan het rijden!
« Reactie #49 Gepost op: 04 april 2018, 13:04:26 »
Gisteren via marktplaats een hele nettte 1700 loc van roco gekocht.
Kan ook een 1600 of 1800 zijn, staat nog geen nummer op.
Zo te zien een uit de eerste serie.
Prima lok! Veel plezier ermee.
Groeten Richard, nighttrain

DCC,NS,H0,Tijdperk 3B t/m 5 + vleugje nu,Koploper,Intellibox
VAM- & Beneluxtreinen

2011-2018 ***** + 22x X
X=extra plaat geplaatst

Bouw: Zwederbaan & (BNLS) Forumbaan module; Ringvaart spoorbrug nabij Buitenkaag.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 6211
  • Spoor N
Re: Wat zijn we aan het rijden!
« Reactie #50 Gepost op: 04 april 2018, 13:38:04 »
Er zitten geen konijnenhokken om de typhoons dus is het een 1600.  ;)
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

62 *

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

wob

  • Offline Offline
  • Berichten: 811
  • Aachenau West
Re: Wat zijn we aan het rijden!
« Reactie #51 Gepost op: 04 april 2018, 16:46:42 »

Ja, schaal is H0 DCC. Bundesbahn tijdperk IV. Het Waldberg hier is een fictief plaatsje ergens in het midden-westen van Duitsland, dicht tegen de Franse grens aan gelegen, ergens eind zeventiger, begin tachtiger jaren. De naam is ontstaan door het samenvoegen van hetgeen waar ik erg veel van houd: bos en bergen.


Treinenkamer is ca. 5 bij 4 meter. (De lange trein op de foto bestaat uit verschillende SNCF Corail wagens waarmee ik een Roco 1118 al dagenlang mee aan het testen ben in een poging betere rijeigenschappen te verkrijgen).

Baanspoor op ca. 1,35m hoogte ligt en het schaduwstation op 0,85m. Maximale bouwdiepte is omwille van de goed bereikbaarheid maximaal 80 cm. de railspiraal vormt hierop een uitzondering.

Groet,

Sven
Ik kan de de aard van dit topic niet direct thuisbrengen, maar omdat ik er vandaag bij toeval de overzichtsfoto's en het principe van jouw baan zag reageer ik toch maar even.

Heel mooi plan.
Het idee dat je (ook) aan je materieel werkt en daarom niet altijd toekomt aan de bouw van je baan, is herkenbaar.
Idee en tijdperk spreken me aan.
Succes!

(In een ander draadje las ik meer over je bouwactiviteiten. Bij deze alsnog mijn complimenten. Klasse.)

Groet, Bas

erwin janssens

  • Offline Offline
  • Berichten: 565
  • Mol-Cargo is under construction
Re: Wat zijn we aan het rijden!
« Reactie #52 Gepost op: 11 juli 2018, 23:36:20 »
Ik weet niet of de Lineas ook in Nederland te zien is , hier in België kan je hem dagelijks aan het werk zien , en dus ook in Mol-Cargo.



En ook onderstaande locs zijn een dagelijkse verschijning , beide modellen zijn van Roco.

« Laatst bewerkt op: 11 juli 2018, 23:38:18 door erwin janssens »

vanderHoek

  • Offline Offline
  • Berichten: 257
Re: Wat zijn we aan het rijden!
« Reactie #53 Gepost op: 12 juli 2018, 06:52:11 »
Dit ziet er gewoon mooi uit.  (y)
met vriendelijke groet,

Martijn

NS 1607

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 5867
  • 1982 - 2018
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: Wat zijn we aan het rijden!
« Reactie #54 Gepost op: 26 oktober 2018, 01:05:26 »
Erwin, Lineas komt ook in Nederland.
Maar voor mij is dit nogal wat te jong.
Mijn tijdperk speelt zich af tussen 1985 en 1994.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang

erwin janssens

  • Offline Offline
  • Berichten: 565
  • Mol-Cargo is under construction
Re: Wat zijn we aan het rijden!
« Reactie #55 Gepost op: 26 oktober 2018, 09:43:48 »
Bedankt voor de info Jos.  ;)

Ik rij het liefst zo modern mogelijk ( hedendaags) , maar de periode tussen 1985 en 1994 heb ik ook nog heel bewust meegemaakt en ook toen reden er leuke treinen rond.  :)
« Laatst bewerkt op: 26 oktober 2018, 09:45:19 door erwin janssens »

NS 1607

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 5867
  • 1982 - 2018
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: Wat zijn we aan het rijden!
« Reactie #56 Gepost op: 03 december 2018, 21:03:04 »
Bedankt voor de info Jos.  ;)

Ik rij het liefst zo modern mogelijk ( hedendaags) , maar de periode tussen 1985 en 1994 heb ik ook nog heel bewust meegemaakt en ook toen reden er leuke treinen rond.  :)

Ondanks dat het hier bij mij maar gaat tot 1994, vond ik deze toch wel een aardige combinatie.
Het zijn 2 E186 loks, 2x de E 186 114 van ACME, waarvan een omgenummerd is naar E 186 011.
Daar tussenin zit een complete stam van 7 ICRm Fyra rijtuigen.

https://www.facebook.com/jos.beckers.71/videos/1597975303635387/


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 4493
Re: Wat zijn we aan het rijden!
« Reactie #57 Gepost op: 03 december 2018, 21:12:42 »
Oei, heel mooi :) Is de tweede lok een dummy of rijdt hij ook zelf?

Overigens kun je dit ook met de blauw-gele ICRm'en doen met aan één kant een NS Br. 186 en aan de andere kant een Reeks 28.

NS 1607

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 5867
  • 1982 - 2018
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: Wat zijn we aan het rijden!
« Reactie #58 Gepost op: 03 december 2018, 22:14:37 »
Oei, heel mooi :) Is de tweede lok een dummy of rijdt hij ook zelf?

Overigens kun je dit ook met de blauw-gele ICRm'en doen met aan één kant een NS Br. 186 en aan de andere kant een Reeks 28.

Een lok is een dummy, maar was bij aanschaf wel een werkende lok.
Deze heb ik volledig leeggehaald, en de onderdelen netjes verpakt zodat deze gebruikt kunnen worden als reserve om de werkende lok rijdende te houden.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang