Doel:€250.00
Donaties:€80.00

Per saldo:€-170.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 21-01-2019
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Hoe een ruit voor het toilet blinderen? door ReneN
Vandaag om 00:57:55
Saint Tourbière, een Franse enkelsporige lijn door de Ardeche door Rondje_HO
Vandaag om 00:40:49
Jos en Sven bouwen een nieuw H0e diorama voor Rail 2019 door Sven
Vandaag om 00:38:05
Bouw spoor nul module baan bahnhof Königshofen tijdperk III door Martin Hornis
Vandaag om 00:27:01
Vitrinekast ipv baan door Martin Hornis
Vandaag om 00:08:12
TT-baan Heinenoord door Almar
Vandaag om 00:06:09
Magnorail, materiaal voor wegdek i.c.m. lijmsoort? door RobbertJan
21 januari 2019, 23:51:54
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Hlv53
21 januari 2019, 23:26:38
Bröckenbahn door Frank 123
21 januari 2019, 23:17:14
NS 5500 / HSM 700 spoor 0 / 1 door FritsT
21 januari 2019, 23:08:28
Piko N 2412 in JMRI door Martin Domburg
21 januari 2019, 22:56:16
De Maaslijn: weer helemaal terug bij af door timtrein
21 januari 2019, 22:53:02
Foto's fictief transportbedrijf door MOVisser
21 januari 2019, 22:52:01
??? City Noord en Zuid ....eindelijk de bouw door Debvd
21 januari 2019, 22:50:38
Sehr-am-Üzant II door jerrytrein
21 januari 2019, 22:38:55
Rijnstraat door Gerco van Beelen
21 januari 2019, 22:20:42
Toon hier je nieuwe (model) spooraanwinst(en)... door henk
21 januari 2019, 22:15:14
Raadplaatje door Martijnstein
21 januari 2019, 22:10:55
EMV - Stationskwartier Eindhoven 1920-1950 door Pinkelpa
21 januari 2019, 22:06:20
Roco h0, NS 1200 door Biesje
21 januari 2019, 22:04:06
Kopstation aan Noordzeekust Duitsland door DJV
21 januari 2019, 22:03:59
Communicatie Decoder Pro en Intellibox Basic door HaWe
21 januari 2019, 22:02:34
Zelf DCC besturen vanaf PC door SBBcargo
21 januari 2019, 21:58:45
Minimaal Digitaal maar met sound door rudolf
21 januari 2019, 21:51:30
Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door Patrick1975
21 januari 2019, 21:44:56
Artitec 2019 raad-draadje door Rondje_HO
21 januari 2019, 21:30:10
EifelBurgenBahn door Krokodil68
21 januari 2019, 21:27:45
DIY LocoNet-Shield voor Arduino Uno rev 3 door Geert2
21 januari 2019, 20:58:51
Een Zwitserse Jura baan in H0 door Wim1969
21 januari 2019, 20:49:09
Van Eijs naar Wijlre en naar Schin op Geul door Krokodil68
21 januari 2019, 20:37:21
  

Auteur Topic: Wat zijn we aan het rijden!  (gelezen 42464 keer)

Falcon10

  • Offline Offline
  • Berichten: 1146
  • Wel Belg, niet gek !
Re: Wat zijn we aan het rijden!
« Reactie #45 Gepost op: 27 september 2017, 14:14:55 »
Sven : indrukwekkend baantje.
Welke afmetingen heb je eigenlijk ter beschikking, want ik zie daar oa al een SBB trein van minstens 9 wagons, en van wat ik op het eerste zicht vermoed is dat schaal Ho.
En als ik zo mag vragen : wat is de hoogte van je baanspoor en je schaduwstation ? Mooi veel ruimte tussen schaduwstation en de bovenbaan.

waldberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 486
    • Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
Re: Wat zijn we aan het rijden!
« Reactie #46 Gepost op: 27 september 2017, 20:04:05 »

Hoi Falcon10,

Thanx. (y)

Ja, schaal is H0 DCC. Bundesbahn tijdperk IV. Het Waldberg hier is een fictief plaatsje ergens in het midden-westen van Duitsland, dicht tegen de Franse grens aan gelegen, ergens eind zeventiger, begin tachtiger jaren. De naam is ontstaan door het samenvoegen van hetgeen waar ik erg veel van houd: bos en bergen.


Treinenkamer is ca. 5 bij 4 meter. (De lange trein op de foto bestaat uit verschillende SNCF Corail wagens waarmee ik een Roco 1118 al dagenlang mee aan het testen ben in een poging betere rijeigenschappen te verkrijgen).

Baanspoor op ca. 1,35m hoogte ligt en het schaduwstation op 0,85m. Maximale bouwdiepte is omwille van de goed bereikbaarheid maximaal 80 cm. de railspiraal vormt hierop een uitzondering.

Groet,

Sven

« Laatst bewerkt op: 04 april 2018, 10:33:58 door Bert van Gelder »

JaJo

  • Offline Offline
  • Berichten: 9971
  • Spoor-0 & Spoor-1
    • Modeltreinbaan.nl
Re: Wat zijn we aan het rijden!
« Reactie #47 Gepost op: 27 september 2017, 20:10:02 »
Mooie baan in wording Sven!  (y)

Groet Jaap
Duits, Spoor-0 en Spoor-1.Tijdperk III.
http://www.modeltreinbaan.nl

Math

  • Offline Offline
  • Berichten: 6
Re: Wat zijn we aan het rijden!
« Reactie #48 Gepost op: 04 april 2018, 05:37:42 »
Gisteren via marktplaats een hele nettte 1700 loc van roco gekocht.

Ik ben er erg blij mee

nighttrain1

  • Powered bij Oltronix; 2x300VA & plaatser moeilijkste raadplaat 2013
  • Offline Offline
  • Berichten: 3732
  • Ook deze tijd zal ooit die goeie ouwe tijd worden!
Re: Wat zijn we aan het rijden!
« Reactie #49 Gepost op: 04 april 2018, 13:04:26 »
Gisteren via marktplaats een hele nettte 1700 loc van roco gekocht.
Kan ook een 1600 of 1800 zijn, staat nog geen nummer op.
Zo te zien een uit de eerste serie.
Prima lok! Veel plezier ermee.
Groeten Richard, nighttrain

DCC,NS,H0,Tijdperk 3B t/m 5 + vleugje nu,Koploper,Intellibox
VAM- & Beneluxtreinen

2011-2018 ***** + 22x X
X=extra plaat geplaatst

Bouw: Zwederbaan & (BNLS) Forumbaan module; Ringvaart spoorbrug nabij Buitenkaag.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 6174
  • Spoor N
Re: Wat zijn we aan het rijden!
« Reactie #50 Gepost op: 04 april 2018, 13:38:04 »
Er zitten geen konijnenhokken om de typhoons dus is het een 1600.  ;)
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

62 *

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

wob

  • Offline Offline
  • Berichten: 784
  • Aachenau West
Re: Wat zijn we aan het rijden!
« Reactie #51 Gepost op: 04 april 2018, 16:46:42 »

Ja, schaal is H0 DCC. Bundesbahn tijdperk IV. Het Waldberg hier is een fictief plaatsje ergens in het midden-westen van Duitsland, dicht tegen de Franse grens aan gelegen, ergens eind zeventiger, begin tachtiger jaren. De naam is ontstaan door het samenvoegen van hetgeen waar ik erg veel van houd: bos en bergen.


Treinenkamer is ca. 5 bij 4 meter. (De lange trein op de foto bestaat uit verschillende SNCF Corail wagens waarmee ik een Roco 1118 al dagenlang mee aan het testen ben in een poging betere rijeigenschappen te verkrijgen).

Baanspoor op ca. 1,35m hoogte ligt en het schaduwstation op 0,85m. Maximale bouwdiepte is omwille van de goed bereikbaarheid maximaal 80 cm. de railspiraal vormt hierop een uitzondering.

Groet,

Sven
Ik kan de de aard van dit topic niet direct thuisbrengen, maar omdat ik er vandaag bij toeval de overzichtsfoto's en het principe van jouw baan zag reageer ik toch maar even.

Heel mooi plan.
Het idee dat je (ook) aan je materieel werkt en daarom niet altijd toekomt aan de bouw van je baan, is herkenbaar.
Idee en tijdperk spreken me aan.
Succes!

(In een ander draadje las ik meer over je bouwactiviteiten. Bij deze alsnog mijn complimenten. Klasse.)

Groet, Bas

erwin janssens

  • Offline Offline
  • Berichten: 565
  • Mol-Cargo is under construction
Re: Wat zijn we aan het rijden!
« Reactie #52 Gepost op: 11 juli 2018, 23:36:20 »
Ik weet niet of de Lineas ook in Nederland te zien is , hier in België kan je hem dagelijks aan het werk zien , en dus ook in Mol-Cargo.



En ook onderstaande locs zijn een dagelijkse verschijning , beide modellen zijn van Roco.

« Laatst bewerkt op: 11 juli 2018, 23:38:18 door erwin janssens »

vanderHoek

  • Offline Offline
  • Berichten: 257
Re: Wat zijn we aan het rijden!
« Reactie #53 Gepost op: 12 juli 2018, 06:52:11 »
Dit ziet er gewoon mooi uit.  (y)
met vriendelijke groet,

Martijn

NS 1607

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 5863
  • 1982 - 2018
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: Wat zijn we aan het rijden!
« Reactie #54 Gepost op: 26 oktober 2018, 01:05:26 »
Erwin, Lineas komt ook in Nederland.
Maar voor mij is dit nogal wat te jong.
Mijn tijdperk speelt zich af tussen 1985 en 1994.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang

erwin janssens

  • Offline Offline
  • Berichten: 565
  • Mol-Cargo is under construction
Re: Wat zijn we aan het rijden!
« Reactie #55 Gepost op: 26 oktober 2018, 09:43:48 »
Bedankt voor de info Jos.  ;)

Ik rij het liefst zo modern mogelijk ( hedendaags) , maar de periode tussen 1985 en 1994 heb ik ook nog heel bewust meegemaakt en ook toen reden er leuke treinen rond.  :)
« Laatst bewerkt op: 26 oktober 2018, 09:45:19 door erwin janssens »

NS 1607

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 5863
  • 1982 - 2018
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: Wat zijn we aan het rijden!
« Reactie #56 Gepost op: 03 december 2018, 21:03:04 »
Bedankt voor de info Jos.  ;)

Ik rij het liefst zo modern mogelijk ( hedendaags) , maar de periode tussen 1985 en 1994 heb ik ook nog heel bewust meegemaakt en ook toen reden er leuke treinen rond.  :)

Ondanks dat het hier bij mij maar gaat tot 1994, vond ik deze toch wel een aardige combinatie.
Het zijn 2 E186 loks, 2x de E 186 114 van ACME, waarvan een omgenummerd is naar E 186 011.
Daar tussenin zit een complete stam van 7 ICRm Fyra rijtuigen.

https://www.facebook.com/jos.beckers.71/videos/1597975303635387/


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 4283
Re: Wat zijn we aan het rijden!
« Reactie #57 Gepost op: 03 december 2018, 21:12:42 »
Oei, heel mooi :) Is de tweede lok een dummy of rijdt hij ook zelf?

Overigens kun je dit ook met de blauw-gele ICRm'en doen met aan één kant een NS Br. 186 en aan de andere kant een Reeks 28.

NS 1607

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 5863
  • 1982 - 2018
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: Wat zijn we aan het rijden!
« Reactie #58 Gepost op: 03 december 2018, 22:14:37 »
Oei, heel mooi :) Is de tweede lok een dummy of rijdt hij ook zelf?

Overigens kun je dit ook met de blauw-gele ICRm'en doen met aan één kant een NS Br. 186 en aan de andere kant een Reeks 28.

Een lok is een dummy, maar was bij aanschaf wel een werkende lok.
Deze heb ik volledig leeggehaald, en de onderdelen netjes verpakt zodat deze gebruikt kunnen worden als reserve om de werkende lok rijdende te houden.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang