Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Houten 23 Augustus 2025 door Vroeger
Vandaag om 16:31:23
Holcim Betonmixers 1:87 door W.Broere
Vandaag om 16:30:43
Fleischmann Anna ombouw. door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 16:18:35
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 16:15:10
Haperende/Gevoelige Sik: wat te doen? door JoopSpoort
Vandaag om 16:11:23
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 16:09:07
Ik ben aan het opruimen. door Pauldg
Vandaag om 16:02:46
Licentiesleutel YD 7001 door Dirk
Vandaag om 15:58:26
Eerste hulp bij Freecad door MaraNCS
Vandaag om 15:45:56
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Nico Hoogerwerf
Vandaag om 15:44:02
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door Nico Hoogerwerf
Vandaag om 15:35:13
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Wim Vink
Vandaag om 15:35:06
Schets Weistra regeling met arduino UNO door bask185
Vandaag om 14:41:59
Raadplaatje door Wouter W
Vandaag om 14:30:56
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Hendrik Jan
Vandaag om 12:34:52
Spoorongeval Duitsland, 27-7-2025 door Marc tramt
Vandaag om 11:49:38
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 11:46:12
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Montanbahn
Vandaag om 11:22:07
schok bij vertrek door saskia
Vandaag om 11:03:25
RocRail locomotief verandert van rijrichting na wachten in blok door 1200blauw
Vandaag om 10:16:03
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door Dennis1984
Vandaag om 09:19:38
Roco Line DKW wisseltong zit los, lipje afgebroken door Lobomotion69
Vandaag om 03:17:23
Station Roodeschool door HenkN
28 July 2025, 23:03:48
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
28 July 2025, 21:37:24
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
28 July 2025, 21:15:08
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Donny95
28 July 2025, 20:49:09
ÖBB smalspoor in het Waldviertel. door NS264
28 July 2025, 20:33:47
Bauarbeiten im gange door 741230
28 July 2025, 20:09:29
LED / Lampjes (Viessmann) seinpalen aansturen. Vraagje aan electronica experts door AP3737
28 July 2025, 17:40:08
Chinese prut kabel door BrightonBelle
28 July 2025, 17:36:08

Poll

Naar welke versie gaat uw interesse uit?

NS Reizigers 3406
29 (26.1%)
NS Reizigers 3421
25 (22.5%)
NS Reizigers 3427
8 (7.2%)
Syntus 3441 (54)
8 (7.2%)
Syntus 3451 (51)
2 (1.8%)
RegioNS 3402
5 (4.5%)
Variabel
34 (30.6%)

Totaal aantal stemmen: 109

  

Auteur Topic: Haalbaarheidsonderzoek "DM'90 in model"  (gelezen 14806 keer)

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5375
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:Haalbaarheidsonderzoek "DM'90 in model"
« Reactie #60 Gepost op: 29 July 2010, 14:27:30 »
En daarna duurt het ook altijd weer veel te lang voordat het spul er echt is......

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Menno 1846

  • NS Tp3B/C- heden
  • Offline Offline
  • Berichten: 1876
  • Frl
    • Frieslandrail
Re:Haalbaarheidsonderzoek "DM'90 in model"
« Reactie #61 Gepost op: 29 July 2010, 14:58:45 »
Zéér initiatiefrijk gewaagd project zo ik zeggen. Haalbaar is het vast aangezien er veel vraag naar is maar weg gelegd voor een grotere speler.

Maar waarvoor geen nieuwe (betaalbare) speler op de markt?

Zelf wilde ik jullie eens voorstellen om met de Rode Duivel contact op te nemen....
Zet hem mischien nu wel even met z'n kl##en voor het blok maar je weet maar nooit wat er nog uit te brengen valt.(GENOEG!!)
Ik zou zeggen: Succes met een aankomend nieuw produkt alvast!!
Greetz:Menno
« Laatst bewerkt op: 29 July 2010, 15:00:25 door Menno 1846 »
There's a plan in everything, kid, and I love it when a plan comes together!

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8990
  • Hengelooo 1:160
Re:Haalbaarheidsonderzoek "DM'90 in model"
« Reactie #62 Gepost op: 29 July 2010, 15:04:43 »
Zelf wilde ik jullie eens voorstellen om met de Rode Duivel contact op te nemen....
Zet hem mischien nu wel even met z'n kl##en voor het blok maar je weet maar nooit wat er nog uit te brengen valt.(GENOEG!!)

Waarom doe je het niet lekker zelf, kun je hem ook meteen met z'n kl##en voor het blok te zetten (waar is dat goed voor?).

Je kunt zijn bericht ook als goedbedoelde waarschuwing beschouwen opdat dit project voor Ja+Jo niet uitloopt op een financieel fiasco...
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

mark7758

  • Offline Offline
  • Berichten: 495
    • Rogeville.be
Re:Haalbaarheidsonderzoek "DM'90 in model"
« Reactie #63 Gepost op: 29 July 2010, 15:06:44 »
Volgens mij is het niet een groot merk. Maar een importeur met nieuwe gedachten.
vr gr. Mark7758

fissy

  • Offline Offline
  • Berichten: 4304
    • Gouda in H0
Re:Haalbaarheidsonderzoek "DM'90 in model"
« Reactie #64 Gepost op: 29 July 2010, 15:10:42 »
Bernd,

Ach, een beetje risico hoort erbij, dat maakt het leven leuk.  ;)

Als je zo denkt is er helemaal geen beginnen meer aan voor de "kleintjes" onder ons...

Grt,

Gerard

Toch iets kort door de bocht...

Het is snel David tegen Goliath, en dan mag het zijn, dat twee mensen gevaar lopen met groot financieel risico...
Project Gouda in H0 - Nederland - Tijdperk V - Digital: DCC Loconet (Digitrax DCS 100)
OBB bezoekje: 2008

Taigagaai

  • Offline Offline
  • Berichten: 605
  • *
    • Flickr
Re:Haalbaarheidsonderzoek "DM'90 in model"
« Reactie #65 Gepost op: 29 July 2010, 15:12:32 »
Het is de bedoeling om verschillende versies uit te brengen in (vrij) kleine oplages. De verschillende versies zijn als volgt verdeeld:
7.   ***Variabel;                      (250 stuks)
*** Met “Variabel” wordt bedoeld een gele Buffel, die u zelf dient te voorzien van een logo en een bedrijfsnummer (als decals meegeleverd). Zodoende kunt u bij de variabele versie kiezen tussen:
•   7.5   Syntus      Bedrijfsnummer:    3443
•   7.6   Syntus      Bedrijfsnummer:   3444
Waarom voor 2 versies kiezen die amper 3 maanden hebben rond gereden? Daarnaast, de 3443 reed gewoon rond in een NS uitvoering, zonder ook maar kenmerken van Syntus te bezitten. De 3444 reed nog in de versie van Apeldoorn - Zutphen, 1e generatie. Dus met een gele balk op de neus van NS Regions met Apeldoorn - Zutphen v.v. en een zelfde bord op de koersdisplay's.
Je kan er nog voor kiezen om Apeldoorn af te plakken, dat gaf te veel verwarring als het in Zutphen stond en op de CTA bak stond dat het de trein naar Winterswijk of Oldenzaal was.
En over de versies van de normale uitvoering, wat wordt dat? De huidige versie met witte daken en overal klapramen of de afleveringsversie met om en om klapramen?
Mooie varianten zijn natuurlijk de 3419 met een zwarte baanruimen onder de Bk of de 3426 met de in de Bk allemaal klapramen en in de ABk schuiframen à la SM'90.
Voor mij hoeft er ook geen reizigers in, digitaal hoef je hem ook niet te maken voor mij.
Spoorgroet, Martin

fissy

  • Offline Offline
  • Berichten: 4304
    • Gouda in H0
Re:Haalbaarheidsonderzoek "DM'90 in model"
« Reactie #66 Gepost op: 29 July 2010, 15:20:19 »

bron:wikipedia
misschien ook een idee, als combinatie te ontwikkelen met de BM 92 van de NSB ook een DUEWAG constructie uit deze jaren...
Project Gouda in H0 - Nederland - Tijdperk V - Digital: DCC Loconet (Digitrax DCS 100)
OBB bezoekje: 2008

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3862
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re:Haalbaarheidsonderzoek "DM'90 in model"
« Reactie #67 Gepost op: 29 July 2010, 15:32:09 »
nou dan maar insteken op een Wadloper  ;D
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

(Be)schrijver van spoorhistorie

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8488
  • Spoor N
Re:Haalbaarheidsonderzoek "DM'90 in model"
« Reactie #68 Gepost op: 29 July 2010, 16:02:17 »
Ja? En hoeveel kootje heb jij in je vinger?  ;D
Daarmee tel ik het aantal bakken. ;)
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Arnoud

  • Offline Offline
  • Berichten: 78
  • HCCM - digitaal met TCK
Re:Haalbaarheidsonderzoek "DM'90 in model"
« Reactie #69 Gepost op: 29 July 2010, 16:59:55 »
Ik heb wel intresse in N-spoor variant. De buffel van TACO komt naar aller waarschijnlijkheid niet meer (motivatie gebrek maker).
mvg,
Arnoud

Bartje81

  • Offline Offline
  • Berichten: 1225
Re:Haalbaarheidsonderzoek "DM'90 in model"
« Reactie #70 Gepost op: 29 July 2010, 19:30:35 »
Ik weet niet wat het verschil is tussen de 3 NS(R) versies, maar doe mij in ieder geval maar een NS stel, liefst in oorspronkelijke toestand.

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6438
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:Haalbaarheidsonderzoek "DM'90 in model"
« Reactie #71 Gepost op: 29 July 2010, 20:43:37 »
Heeft het die ook al in Veolia?


Jos
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

nscargo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2765
  • Wederopbouw Opsolder
Re:Haalbaarheidsonderzoek "DM'90 in model"
« Reactie #72 Gepost op: 29 July 2010, 21:29:51 »
Goed bedoeld initiatief van Jan en Jos, maar heb toch wel een vraagje
Ze gaan niet zelf de modellen maken, dat laten ze doen.
Dus eigenlijk moeten ze een compleet dossier aanleggen en dit voor leggen aan de fabrikant.
( zoals Rode Duivel dit ook heeft gedaan.)
Omdat ze al met een fabrikant in gesprek zijn zullen ook zij ongetwijfeld zo'n dossier hebben gemaakt.
Maar hoe komen zij aan de prijzen die de modellen gaan kosten?
De financiele markt is nu niet echt stabiel te noemen,een lening zul je niet zo maar krijgen.
Van de andere kant gezien, als beide heren dit toch voor elkaar krijgen dan hebben ze toch een plan gemaakt waar de bank wel iets in ziet.
Ik zou zeggen , neem contact op met Chris en Rode duivel en houd ons op de hoogte van jullie plannen
Harm
Pas op. Hier waakt de waakvlam !

Nijboer

  • Offline Offline
  • Berichten: 657
  • Klein maar fijn N-spoor en een knipoog naar Z.
Re:Haalbaarheidsonderzoek "DM'90 in model"
« Reactie #73 Gepost op: 29 July 2010, 22:40:09 »
Nou, als je veilig in wilt zetten en dus niet het risico wilt lopen dat er een
grote jongen intussen ook al met hetzelfde bezig is, ga dan voor een
model in N. Daar wordt bijna niets van NS ontwikkeld, dus zul je daar
wel de enige zijn die dit stel maakt.
De vraag is dan hoeveel markt er voor is. Ik denk dat dat antwoord wel
duidelijk zal zijn: minder dan in H0.

Als je toch voor H0 gaat, moet je zeker weten dat jouw model de absolute top
is dat de strijd gaat winnen. Of je moet de Lima insteek nemen: een goed lijkend
miniatuur maken, voor echt weinig geld, waaraan de echte liefhebber zich helemaal
kan uitleven om hem te pimpen (Lima hondekoppen, 1200, koploper).

Ik hoop dat dit initiatief wel tot resultaten gaat leiden, jammer dat het alleen
om de H0 markt gaat.......

Collin





Buffel3400

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 9
Re:Haalbaarheidsonderzoek "DM'90 in model"
« Reactie #74 Gepost op: 30 July 2010, 01:07:06 »
Geachte lezers,

Allereerst willen wij iedereen bedanken die tot dusver de moeite hebben willen nemen om even een stem achter te laten.
Ook de gesprekken die op dit topic zijn ontstaan lezen wij met volle belangstelling mee. Wij willen een ieder van jullie dan ook vragen dit vooral te blijven doen!

Laat vooral jullie wensen weten, want zolang het project nog niet definitief is gestart of gestopt is er altijd nog ruimte voor aanpassingen. Het is ons streven een kwalitatief product op de markt te zetten, een product dat zoveel mogelijk voldoet aan de wensen van de afnemer.

Onderstaand wat meer informatie / reacties:

-Een wisselstroom versie valt zeker onder de mogelijkheden. We zullen die bespreken met de fabrikant.
-De digitale koppeling zoals aangekondigd zal niet een versie zijn als we die kennen van bijv.: Krois Modell. Later meer over dit punt.

-De ontwikkelingsfase is tot zover gevorderd, dat er vanaf nu hoge kosten gemaakt zullen moeten worden. Dat is ook één van de redenen dat we dit onderzoek houden.  
-Tijdens de ontwikkelingsfase hebben wij contact gehad met verschillende fabrikanten. Uiteindelijk bleef er slechts 1 over die de gewenste kwaliteit kon leveren.
-Inmiddels hebben we van onze fabrikant de offertes binnen gekregen inclusief uitgebreide mallijsten.
-Zodra er groen licht gegeven kan worden, zal de productie met ongeveer een jaar / anderhalf jaar zijn afgerond. In de tussentijd ontvangen wij eerst een proefmodel. Dit eerste (onbedrukte) proefmodel, willen wij graag aanbieden aan enkele "kenners". Om zo ook hun mening te kunnen gebruiken. Het tweede proefmodel is een (evt. bewerkte en) bedrukte versie. Ook deze zullen wij zelf én dezelfde kenners laten bekijken.



Nogmaals: Het betreft hier een haalbaarheidsonderzoek om te kijken of er genoeg animo zal zijn. Indien dit het geval is, zullen wij besluiten of het het risico willen lopen. Het risico is inderdaad daar dat een andere fabrikant de Buffel ook zal maken.



Ga dus vooral door met het reageren en stemmen op dit topic. Tot zover hebben jullie ons enorm geholpen! Bedankt.


Groet,

Jos en Jan.
« Laatst bewerkt op: 30 July 2010, 01:11:05 door Buffel3400 »