Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 13:04:33
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door basjuh1981
Vandaag om 13:04:32
Overstap naar HTM door System-M
Vandaag om 12:55:20
NS 8100 in 0 door roadster36
Vandaag om 12:54:07
Raadplaatje door tothebeach
Vandaag om 12:44:29
Rechtstreeks van Groningen naar Bremen. door prutser
Vandaag om 12:39:38
Eenvoudige besturing schaduwstation met DCC door Ronald Halma
Vandaag om 12:30:43
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Frits C
Vandaag om 12:23:17
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 12:13:06
Bahnstrecke 5867 door spoorijzer
Vandaag om 12:07:42
Da's Daz 2 door spoorijzer
Vandaag om 12:06:57
Blokkendoos BD 9151 probleem (motor) door Ben
Vandaag om 12:00:52
Lantaarn Fleischmann BR50 kab door Nico Hoogerwerf
Vandaag om 12:00:19
Pimp my Hippel 2.0 door Eric B
Vandaag om 11:56:23
15 November Modelspoorbeurs en Houten digitaal door Besselspoor
Vandaag om 11:55:47
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Huup
Vandaag om 11:51:33
Ervaring 187-prestigemodels door Luc2000
Vandaag om 11:50:49
Lima SBB etr610, probleem verlichting door maartenvdb
Vandaag om 11:38:17
printplaat roco sik stuk door VAM65
Vandaag om 10:49:43
Stub switches door Ronald Halma
Vandaag om 10:47:32
Uit Smalspoorcompagnies werkplaats. door smalspoorcompagnie
Vandaag om 03:22:58
Welsh Smalspoor in 0-16,5 / NG7 door smalspoorcompagnie
Vandaag om 03:19:03
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door DJV
Vandaag om 02:00:11
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
11 November 2025, 23:46:05
Diorama Oelde Mittelweg Hp door neudalhausenstadbahn
11 November 2025, 23:30:58
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door AndrevdG
11 November 2025, 22:37:42
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
11 November 2025, 22:32:24
Rondom Charlois door Alewijn
11 November 2025, 22:14:42
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Cegielski
11 November 2025, 21:33:18
NS-1000 in spoor-1 door FritsT
11 November 2025, 21:30:22
  

Auteur Topic: Goederentrein ramt winkel op station Stavoren.  (gelezen 48846 keer)

Anoniem

  • Gast
Re:Goederentrein ramt winkel op station Stavoren.
« Reactie #180 Gepost op: 15 September 2011, 15:01:58 »
Nee, meestal niet. Maar je wilt dan een mooie ontslagvergoeding...

ruudns

  • Offline Offline
  • Berichten: 6372
  • ***
Re:Goederentrein ramt winkel op station Stavoren.
« Reactie #181 Gepost op: 15 September 2011, 15:02:26 »
@Marc:  (y) je hebt gelijk, maar had je dat ook gedaan als het werk gisteren af moest, het de dag voor Kerstmis was, je de kerst week vrij zou hebben, je hierdoor je kerstbonus mis liep en binnen die tijd geen andere aannemer vond?  ;D
Ho, NS periode III tot V. Artitec, Roco, Hamo, FM, Piko, Rivarossi en Liliput.
Verwerken van NS H0 modellen in de NSinmodel treinenlijst (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=67158.0).

Anoniem

  • Gast
Re:Goederentrein ramt winkel op station Stavoren.
« Reactie #182 Gepost op: 15 September 2011, 15:03:50 »
Ach, dan kun je de schade wel weer verhalen op die aannemer (y).

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10764
Re:Goederentrein ramt winkel op station Stavoren.
« Reactie #183 Gepost op: 15 September 2011, 15:10:25 »
je hebt gelijk, maar had je dat ook gedaan als het werk gisteren af moest,

Uiteraard  8)  Werk moet altijd gisteren af...
En ik ben heel saai, dus plichtsgetrouw..
No dress rehearsel, this is our life.

Anoniem

  • Gast
Re:Goederentrein ramt winkel op station Stavoren.
« Reactie #184 Gepost op: 15 September 2011, 15:10:54 »
Ik voel weer een Gertwin opkomen... ;D

ruudns

  • Offline Offline
  • Berichten: 6372
  • ***
Re:Goederentrein ramt winkel op station Stavoren.
« Reactie #185 Gepost op: 15 September 2011, 15:13:58 »
 :o ...me chips en cola zijn op....ik mot weer aan het werk, kijk vanavond nog wel ff 8)
Ho, NS periode III tot V. Artitec, Roco, Hamo, FM, Piko, Rivarossi en Liliput.
Verwerken van NS H0 modellen in de NSinmodel treinenlijst (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=67158.0).

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:Goederentrein ramt winkel op station Stavoren.
« Reactie #186 Gepost op: 15 September 2011, 15:43:00 »
Wat als de pilot zelf gereden had?

Dat wordt nu juist in het rapport opgevoerd als een van de 'oplossingen' maar schijnt verzekeringtechnisch een issue te zijn...

Neemt voor nu nog maar een koffie... alcohol onder werktijd sowieso reden voor ontslag ;D
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Streamliner

  • Offline Offline
  • Berichten: 911
Re:Goederentrein ramt winkel op station Stavoren.
« Reactie #187 Gepost op: 15 September 2011, 17:08:18 »
Vreemde reactie... aan de ene kant zeg je dat het "onverantwoord" en "nalatig" is, maar aan de andere kant vind je dat er niemand vervolgd moet worden? Wat is het nou?
Vind ik een goeie vraag, daarom ook dit antwoord: Ik stap niet van mijn mening af dat het onverantwoord en nalatig is, maar waar ik het niet mee eens ben is het feit dat er altijd maar één iemand juridisch aansprakelijk is, eigenlijk vind ik juridische aansprakelijkheid in dit geval überhaupt onnodig. Waarom moet er persé weer iemand vervolgd worden? Omdat diegene een fout heeft gemaakt, nee natuulijk niet. De bestuurder is mijn inziens niet schuldig. ProRail en het onderhoudsbedrijf zijn schuldig en omdat het in dit geval over een bedrijf gaat zou ik het rechtmatiger vinden om de machinist zijn baan terug te geven en de situatie op Stavoren en de trein (die uitgerust dient te zijn met ATB-NG) zelf in orde te maken.
Mvgr Jan Wiebrand

wvdm

  • Gast
Re:Goederentrein ramt winkel op station Stavoren.
« Reactie #188 Gepost op: 15 September 2011, 18:45:40 »
Was dit ongeluk ook gebeurt als het werk niet was aanbesteed maar gewoon door een Nederlandse slijptrein met Nederlands personeel was uitgevoerd?
...ben en ff chips en cola halen.... ;D
Ja, want er zat een Nederlandse machinist in de cabine van die Italiaanse locomotief, die bestuurt werd door een Italiaanse machinist.
Alleen de Nederlandse machinist wordt vervolgd en de Italiaanse niet, omdat die geen Nederlander is.
Hee, Somalische piraten zijn ook geen Nederlanders en die hebben ook nog eens geen misdaad begaan in Nederland zelf. Toch worden ze hier in Nederland berecht en dat is maar goed ook.
Enzo meet Justitie met ontelbare maten. Nee, die directeur van die ene bierfabriek gaan we niet vervolgen voor te hard rijden. Meneer met de Pet (voornaam Jan), dit is nu al de tweede keer, dat U te hard rijdt. We trekken Uw rijbewijs in.
Dokter Q, dit is de derde keer, dat U te hard rijdt. U krijgt nog een waarschuwing.
etcetera, etcetera.

mvgr Wil

Anoniem

  • Gast
Re:Goederentrein ramt winkel op station Stavoren.
« Reactie #189 Gepost op: 15 September 2011, 18:53:52 »
ProRail en het onderhoudsbedrijf zijn schuldig

...maar als je dat vindt, waarom vind je dan niet dat Prorail en het onderhoudsbedrijf vervolgd moeten worden? Dat begrijp ik nog steeds niet, na deze uitleg...

Hee, Somalische piraten zijn ook geen Nederlanders en die hebben ook nog eens geen misdaad begaan in Nederland zelf. Toch worden ze hier in Nederland berecht en dat is maar goed ook.
Enzo meet Justitie met ontelbare maten.

Goh, valt Stavoren tegenwoordig onder de internationale wateren? ::)

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8618
Re:Goederentrein ramt winkel op station Stavoren.
« Reactie #190 Gepost op: 15 September 2011, 19:23:55 »

Alleen de Nederlandse machinist wordt vervolgd en de Italiaanse niet, omdat die geen Nederlander is.

mvgr Wil

Wie weet wat er met deze machinist in Italië gebeurd is?


(Oeps) zit dit bericht verkeerd te bewerken..........

Ja, want er zat een Nederlandse machinist in de cabine van die Italiaanse locomotief, die bestuurt werd door een Italiaanse machinist.
Alleen de Nederlandse machinist wordt vervolgd en de Italiaanse niet, omdat die geen Nederlander is.
mvgr Wil

Het bedrijf Speno is toch tijdelijk uitgesloten van werken voor de NS
(weet niet meer hoe het exact zat.)

(zo ongeveer ging deze tekst.

« Laatst bewerkt op: 15 September 2011, 20:52:41 door J J H S »
Jeroen

MR

  • Offline Offline
  • Berichten: 3185
Re:Goederentrein ramt winkel op station Stavoren.
« Reactie #191 Gepost op: 15 September 2011, 19:27:08 »
Ik geloof door nota bene Prorail.

Reinier Z.

  • Offline Offline
  • Berichten: 3353
Re:Goederentrein ramt winkel op station Stavoren.
« Reactie #192 Gepost op: 15 September 2011, 19:30:19 »
Alleen de Nederlandse machinist wordt vervolgd en de Italiaanse niet, omdat die geen Nederlander is.

O ja? Is dat de reden? Of is de reden misschien dat de Nederlandse machinist verantwoordelijk was voor de baanvakbekendheid, seinen opvolgen etc?

Kortom, toon maar aan dat het aan de nationaliteit ligt.
Reinier

Streamliner

  • Offline Offline
  • Berichten: 911
Re:Goederentrein ramt winkel op station Stavoren.
« Reactie #193 Gepost op: 15 September 2011, 21:14:51 »
...maar als je dat vindt, waarom vind je dan niet dat Prorail en het onderhoudsbedrijf vervolgd moeten worden? Dat begrijp ik nog steeds niet, na deze uitleg...
Omdat ik vind dat er niemand vervolgd hoeft te worden. Ik vind dat wij in een land leven wat graag een zondebok aanwijst als er een incident zoals dit gebeurd, maar waarom? Waarom moet er toch iemand vervolgd worden? Wat ik belangrijker vind is dat in dat geval de infrastructuur moet worden aangepast aan de eisen die er op dat baanvak gelden en dat wat mij betreft de zaak dan is afgedaan. En de Nederlandse machinist dient mijn inziens zijn baan terug te krijgen.
Mvgr Jan Wiebrand

Anoniem

  • Gast
Re:Goederentrein ramt winkel op station Stavoren.
« Reactie #194 Gepost op: 15 September 2011, 21:25:36 »
Dus je wilt wel oordelen dat het bedrijf nalatig en onverantwoord is geweest, maar je wilt die aantijgingen niet onderzoeken, en het bedrijf niet de gelegenheid geven zich te verdedigen? Want dat is de andere kant van een bedrijf vervolgen...

En als blijkt dat de machinist in grove mate onzorgvuldig is geweest, hoeft-ie van mij niet zo nodig zijn baan terug te krijgen...