Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Sluitseinlamp DB, kan iemand werking uitleggen? door ruudns
Vandaag om 20:39:50
Camp 3 door Lucien
Vandaag om 20:35:09
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 20:34:37
Spoor 1 pendelbaan, maar dan rond (1:32) door rbroerse
Vandaag om 20:33:37
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Paul1969
Vandaag om 20:27:45
Duits transport, waar in NL? door Oosterspoor
Vandaag om 20:27:32
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 20:25:50
Cranicher Altbahn door Arjen52
Vandaag om 20:24:26
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door basjuh1981
Vandaag om 20:00:37
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door basjuh1981
Vandaag om 19:57:40
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door Huup
Vandaag om 19:51:02
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:46:28
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 19:39:39
VAM containerwagens spoor-0 door FritsT
Vandaag om 19:23:06
Bahnstrecke 5867 door einte
Vandaag om 19:20:50
ACME 2024 met NS ICNG! door Teoalessandro
Vandaag om 19:15:01
BrauWelt, fantasiebaan in H0 door Overet
Vandaag om 19:12:55
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Syb030
Vandaag om 19:00:28
TurnControl: aansluiting verwijderen door Eenerspoor
Vandaag om 18:29:58
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door Huup
Vandaag om 18:29:26
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 18:28:00
Raadplaatje door ajb42
Vandaag om 17:36:58
Märklin 2025 door borotof
Vandaag om 17:19:47
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 17:19:12
MTB DP1 DCC aansluiten op C railwissel door bellejt
Vandaag om 16:53:03
Minibaan Visserskaai H0 door Sikko
Vandaag om 15:51:34
ESU 2025 door Marcel112
Vandaag om 15:44:52
Het verdwenen spoorwegmuseum van Piraeus door Bob R.
Vandaag om 14:32:13
Zwederbaan door nighttrain1
Vandaag om 14:13:26
Artitec 6300 door MathynK
Vandaag om 14:10:08
  

Auteur Topic: BNLS-Werkspoor - DE-5 185 (en 196) op basis van Lima/Rivarossi mat.'46  (gelezen 29230 keer)

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9890
    • belse roestkraam
Re: BNLS-Werkspoor - DE-5 185 (en 196) op basis van Lima/Rivarossi mat.'46
« Reactie #45 Gepost op: 02 August 2010, 21:50:15 »
nou, nu ik lekker thuis zit, waag jij es een poging tot deskundologie, zo anders dan een zephyr ofzo is zo'n kop ook niet, dat kan jij best zien.  ;D

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: BNLS-Werkspoor - DE-5 185 (en 196) op basis van Lima/Rivarossi mat.'46
« Reactie #46 Gepost op: 02 August 2010, 22:28:04 »
Deze dingen zijn niet mijn vakgebied natuurlijk, maar ik zal vannacht als je dat leuk vind (en ik het niet vergeet) kijken of ik wat gelijkenis kan vinden...  ;)
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5628
Re: BNLS-Werkspoor - DE-5 185 (en 196) op basis van Lima/Rivarossi mat.'46
« Reactie #47 Gepost op: 02 August 2010, 23:21:24 »
We hebben wat karton op maat gesneden en als ramen er achter gezet om een beter beeld te krijgen. Eigenlijk hadden we ook nog even de raamranden op het karton moeten trekken, nu lijken de ramen wat te groot.
Maar onmiskenbaar Mat '40. Jammer dat er niets van bewaard is gebleven, een DE V zou geweldig zijn geweest (maar waar had je zo'n ding moeten laten......?). Succes met bouwen!
Groet, Frank

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: BNLS-Werkspoor - DE-5 185 (en 196) op basis van Lima/Rivarossi mat.'46
« Reactie #48 Gepost op: 03 August 2010, 06:03:00 »
Voor zover mijn mening er toe doet:

de spijlen hellen iets teveel heb ik het idee

Klets niet!

ramen 2 en 6 lijken me wat te breed...

Nee hoor, ze lijken breder dan de ramen 1 en 7 precies zoals ik op foto's op het net zie.

al met al zit je in de buurt, maar het is m nog net niet.

Jawel, nu voor het eggie en aan een bak plakken!

Ook boven de ramen is ie nu iets te vlak heb ik de indruk.

De topseinen moeten wat groter, da's alles.

Ik zou er zo een DE-5 van maken.
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2522
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: BNLS-Werkspoor - DE-5 185 (en 196) op basis van Lima/Rivarossi mat.'46
« Reactie #49 Gepost op: 04 August 2010, 09:43:22 »
Hmm, ik zie nu dat raam 2 en 6 toch behoorlijk groot zijn. Mijn resin mat. '40-kop klopt aardig. Het gedeelte boven de voorste ramen is alleen nog te recht:


Bron: www.bert11.homeip.net

Maarten
« Laatst bewerkt op: 04 August 2010, 10:05:58 door Overlast »
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

janw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2225
  • Bruggen-IG:
Re: BNLS-Werkspoor - DE-5 185 (en 196) op basis van Lima/Rivarossi mat.'46
« Reactie #50 Gepost op: 04 August 2010, 12:10:43 »
Ben heel benieuwd hoe dat verder gaat!
Is de breedte van die neusjes hetzelfde als die van de Lima hondekoppen of toch smaller?

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2522
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: BNLS-Werkspoor - DE-5 185 (en 196) op basis van Lima/Rivarossi mat.'46
« Reactie #51 Gepost op: 04 August 2010, 12:46:47 »
Hij was zo breed en hoog als die van de Lima Hondekop. Het grappige is dat door de kop smaller te vijlen, de deur rechter wordt (was bol) en ook de totale verhouding van de kop beter klopt dan dat deze was.

Maar goed, het gaat hier om de DE-5 van Mispoes, dus ik ga dit draadje niet verder vervuilen met mijn elektrische mat. '40-stel in aanbouw. Hier zal ik t.z.t. een apart draadje over openen.

Maarten
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

Mispoes

  • Team Biljettencentrale Huiskat van Benelux
  • Offline Offline
  • Berichten: 9000
  • Hengelooo 1:160
Re: BNLS-Werkspoor - DE-5 185 (en 196) op basis van Lima/Rivarossi mat.'46
« Reactie #52 Gepost op: 04 August 2010, 13:06:17 »
Ach, wat heet vervuilen Maarten? Het topic is niet mijn eigendom en het is prima als alternatieven getoond worden. Ik heb zelf de bouwwijze van Lima Hondekoppen met "Spoorcuriosa"koppen i.c.m. Mastica definitief verlaten. Ik bedoel het niet aanmatigend maar ik wil na zo'n 20 jaar weer eens een stapje verder. De thans door jou gebruikte koppen waren decennia lang een prima alternatief maar de breedte en de hoogte van de Lima Hondekop begon mij steeds meer tegen te staan. Vergelijk het maar met de plan W van Roco die jarenlang goed genoeg was voor ons maar nu weten we hoe een LSM of een Att smaakt... Ik wil een DE-5 die goed past bij de DE-1 die we in de winkel kunnen kopen. Overigens is een goed gebouwd stel volgens de oude methode nogal altijd beter dan een slecht gebouwd exemplaar via de nieuwe...

Ik zou er zo een DE-5 van maken.

Gaan we doen!
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9890
    • belse roestkraam
Re: BNLS-Werkspoor - DE-5 185 (en 196) op basis van Lima/Rivarossi mat.'46
« Reactie #53 Gepost op: 04 August 2010, 13:18:41 »
Voor zover mijn mening er toe doet:

Klets niet!

Nee hoor, ze lijken breder dan de ramen 1 en 7 precies zoals ik op foto's op het net zie.

Jawel, nu voor het eggie en aan een bak plakken!

De topseinen moeten wat groter, da's alles.

Ik zou er zo een DE-5 van maken.
je had m gauw door  ;D ik had zondag bij Frank die kop in elkaar gefrut (half uurtje bouwen, 4 uur in de trein  ;)) en we waren benieuwd of er nog wat gekrakeel uit te slepen zou zijn hierzo...

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2522
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: BNLS-Werkspoor - DE-5 185 (en 196) op basis van Lima/Rivarossi mat.'46
« Reactie #54 Gepost op: 04 August 2010, 13:46:45 »
Gaan we doen!
En wanneer ziet het kippenhok dan het levenslicht? Ben eigenlijk ook wel benieuwd naar een plaatje van het echte kippenhok!

Maarten
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

Mispoes

  • Team Biljettencentrale Huiskat van Benelux
  • Offline Offline
  • Berichten: 9000
  • Hengelooo 1:160
Re: BNLS-Werkspoor - DE-5 185 (en 196) op basis van Lima/Rivarossi mat.'46
« Reactie #55 Gepost op: 04 August 2010, 13:59:06 »
Dat kippenhok komt er voorlopig nog niet, andere, meer belangrijker zaken gaan voor. Ook ik maak wel eens iets niet af. ;D Wat het echte kippenhok betreft, ik heb alleen een foto bij Koek in Mijdrecht gemaakt. Op de Flevohof is het verbouwd tot dit kippenhok. Hoewel flink verbouwd, zijn de divergerende lijnen van de mat.'46-kop goed te zien.
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Pauldg

  • Offline Offline
  • Berichten: 7675
Re: BNLS-Werkspoor - DE-5 185 (en 196) op basis van Lima/Rivarossi mat.'46
« Reactie #56 Gepost op: 04 August 2010, 14:16:11 »
Zo maar een door mijn hoofd waaiende gedachte: zou de DE-II van Holland Rail geen geschikte basis zijn voor een DE-5? Dan heb je alle voordelen van de te grote/hoge uitvoering, de aardig op maat zijnde kop en de (voor de DE-II) foute schortplaten. Heb je ook eindelijk eens een excuus om dat treinstel aan te schaffen!  ;D

mvg, Paul
Don't be part of the problem. Be the entire problem!

Mispoes

  • Team Biljettencentrale Huiskat van Benelux
  • Offline Offline
  • Berichten: 9000
  • Hengelooo 1:160
Re: BNLS-Werkspoor - DE-5 185 (en 196) op basis van Lima/Rivarossi mat.'46
« Reactie #57 Gepost op: 04 August 2010, 14:26:31 »
Argh! Kots! (misselijk)
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Pauldg

  • Offline Offline
  • Berichten: 7675
Re: BNLS-Werkspoor - DE-5 185 (en 196) op basis van Lima/Rivarossi mat.'46
« Reactie #58 Gepost op: 04 August 2010, 14:43:41 »
Je mag er gelijk in zagen hoor, hij hoeft niet in de vitrine  :)
Don't be part of the problem. Be the entire problem!

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2522
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: BNLS-Werkspoor - DE-5 185 (en 196) op basis van Lima/Rivarossi mat.'46
« Reactie #59 Gepost op: 04 August 2010, 14:46:21 »
Op de Flevohof is het verbouwd tot dit kippenhok. Hoewel flink verbouwd, zijn de divergerende lijnen van de mat.'46-kop goed te zien.
Jaja... ??? Ik heb ene hoop fantasie, maarre...

De Holland Rail DE-II-kop op schaal? Ik meen een foto op dit forum gezien te hebben van een Artitec DE-I en een monsterlijk grote HR DE-II. Een zelfde soort verhouding als een Lima Hondekop en een van Piko.

Maarten
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom