bestaat er een boek voor de beginner waarin vertelt en getoond wordt hoe basis werkzaamheden aan een spoorbaan in zijn werk gaan ?
Als voorbeeld, ik weet niet eens hoe ik een wissel moet aansluiten op zo'n groen schakelkastje van Flm.
Hoi Lucas,Wat de heren al zeiden... hier op het forum en de encyclopedie... maar je kan ook eens kijken of je nog een baanplannenboek van Fleischmann te pakken kan krijgen. Of de boeken van modelspoorwegen uitgegeven door Schuyt & Co, is een serie van een aantal handzame boekjes met verschillende thema's. Deze zijn alleen maar nog tweede hands te krijgen. Anders probeer eens op een rommelmarkt of internet goedkoop aan een tig jaargang railhobby te komen. Deze zijn meestal niet echt duur maar misschien wel heel erg informatief voor je.Groeten Ronald.
Goedendag allemaal.Wat ik mij afvroeg...bestaat er een boek voor de beginner waarin vertelt en getoond wordt hoe basis werkzaamheden aan een spoorbaan in zijn werk gaan ?Als voorbeeld, ik weet niet eens hoe ik een wissel moet aansluiten op zo'n groen schakelkastje van Flm.En mijn huisjes voorzien van verlichting... ik kan er wel iets bij bedenken, maar om het te doen zodat het wat echter lijkt en wellicht veiliger is ?p.s. mijn technische opleiding is 0.... de interresse voor dit geknutsel is pas iets van de laatste tijd. Ik lees, kijk en leer natuurlijk al veel van/op dit forum, maar een boek met instructie foto's bij de hand is ook wel wat voor mij.kan ik het eens mee naar zolder nemen of rustig bestuderen op de bank. (kan ook op een laptop, maar you know what i mean)
"hoe sluit ik een wissel aan op een groen Fleischmann drukknoppenkastje?"