(...) maar ik zit nog met de loc uit mijn Flm startset 6394.Google leerde mij dat de diesel loc in deze set een V100 is. Maar dan in een donkerbruin/rode DB uitvoering.iemand een suggestie of voorbeeldje van hoe ik de DB eenvoudig ik ben een beginner ombouw naar iets meer NS "achtig" (...)
Om te beginnen is dit een Westduitse V100, en geen zgn V100-Ost wat het type dat - verbouwd/gemoderniseerd - in NL gebruikt wordt door Volker Rail, Spitzke, Shunter e.d. Daarvan heeft Roco dus wel een model gemaakt.De enige Westduitse V100 die wel eens in Nederland komen (Coevorden, Bad Bentheim, Oldenzaal?) zijn enkele locs die door de Bentheimer Eisenbahn zijn overgenomen. Ik heb zelf een V100 van Fleischmann overgeschilderd in de BE-kleuren en in mijn vitrine staan. Zal eens kijken wanneer ik een plaatje kan maken (vanavond niet meer).
Als je niet te veel eisen stelt aan natuurgetrouwheid dan kan je met een Duitse rangeerlocomotief best een leuke Nederlandse lookalike maken.Zo heb ik van een Märklin Henschel een Volker locomotief "gemaakt"Exact dat type rijd niet bij Volker maar daar maak ik mij niet druk om Logo's kun je kopen bij Kleinspoor
ben benieuwd !
Deze hebben ze bij de ZLSM in Limburg, prototype van de West Duitse V160.Helaas komt die van jouw niet voor bij Nederlandse spoormusea
en deze dan ?