Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Tankinstallaties voor dieseltreinen door Benelux795
Vandaag om 20:22:11
De prachtige reeksen van Bemo door Ronald Halma
Vandaag om 20:17:50
Spoorwegkanon Leopold Krupp K5 (E) door puntenglijder
Vandaag om 20:16:03
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Pauldg
Vandaag om 19:58:03
Spooraccessoires in diverse schalen, 3D-geprint. door Matthijsfh
Vandaag om 19:49:26
Beneluxspoor Forum Modulebaan is te zien bij Carmeliet op stoom in 2025. door NS264
Vandaag om 19:46:22
C12c rijtuig door Pauldg
Vandaag om 19:46:10
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's door peterha
Vandaag om 19:30:21
Project seaside Germany door Ronald Halma
Vandaag om 19:24:10
Een leuke vrachtwagen door Forever Rocofan
Vandaag om 19:09:12
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 19:06:03
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 19:05:48
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 18:57:52
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Daan de leeuw
Vandaag om 18:22:54
Palisade Canyon door Robert vh Prutsert
Vandaag om 17:39:38
Leubachtalbahn door einte
Vandaag om 15:55:48
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 15:38:11
De dingen die je kan maken uit een plaat. door bask185
Vandaag om 15:28:18
Da's Daz 2 door spoorijzer
Vandaag om 15:21:36
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
Vandaag om 15:08:57
US diorama in H0 door Jelmer
Vandaag om 14:26:28
Au bord de la Cèze door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 13:52:31
Bauarbeiten im gange door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 13:47:24
Zelfbouw HSM stoomloc Argus-Vesta serie door Huup
Vandaag om 13:26:41
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 13:06:40
Ketelwagens, welke hebben jullie? door KNed
Vandaag om 12:27:57
Seinschakelaar door Trein033
Vandaag om 12:08:49
Afscheidsrit ICR rijtuigen 27 september 2025 door Hennie
Vandaag om 11:26:32
Led schakeling ed. door Klaas Zondervan
Vandaag om 09:16:01
Mooi weer om buiten te spelen door hervé
05 October 2025, 22:35:03
  

Auteur Topic: Een nieuw leven voor de 1200-en  (gelezen 9355 keer)

Ascona

  • Offline Offline
  • Berichten: 484
Re:Een nieuw leven voor de 1200-en
« Reactie #15 Gepost op: 07 July 2010, 09:33:05 »
das wel leuk nieuws,ze zijn echt niet kapot te krijgen!
al bijna 60 jaar in dienst dus.
Groetjes Patrick


Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11699
    • Mijn fotoarchief
Re:Een nieuw leven voor de 1200-en
« Reactie #17 Gepost op: 07 July 2010, 10:01:15 »
Ik neem aaan dat er betaald wordt voor de inzet van die locs voor treinen van derden. Gaat dit geld dan ook naar KLOK? Dat zou namelijk een leuke bijverdienste voor die club zijn?

Eelco

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8243
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:Een nieuw leven voor de 1200-en
« Reactie #18 Gepost op: 07 July 2010, 10:15:21 »
Ze zijn ondergebracht bij KLOK maar worden misschien zelfstandig ingezet ???

Waarschijnlijk komen de locomotieven in de kleuren van EETC  ::).
Dat is in ieder geval al bij de VSM 661 gebeurt die verhuurt wordt aan EETC.

Nu kan Märklin weer een nieuwe variatie op de markt zetten ;D
« Laatst bewerkt op: 07 July 2010, 10:34:59 door Bob Rodenburg »
Vr. groeten,
Bob

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Online Online
  • Berichten: 8545
  • Spoor N
Re:Een nieuw leven voor de 1200-en
« Reactie #19 Gepost op: 07 July 2010, 11:28:06 »
Zijn dus voor zich zelf  begonnen (y)
Of niet.
De locs rijden voor EETC die nu onder eigen (proef)licentie rijdt. Dat wil niet zeggen dat de heren voor zichzelf zijn begonnen.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2789
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re:Een nieuw leven voor de 1200-en
« Reactie #20 Gepost op: 07 July 2010, 12:29:55 »
Zijn volgens mij ondergebracht bij de Stichting Klassieke Locomotieven. Ze worden nu ingezet in NL voor de (vakantie)treinen van EETC.

Mooi initiatief (y)
Nog niet. Op dit moment rangeert EETC met de nachttreinen van DB Nachtzug. Ze hebben het veiligheidsattest voor het rijden van LM ritten verworven. Dit betekend:
DB Schenker Railion Nederland rijdt de CNL en EN treinen i.o.v. DB Nachtzug
EETC rangeert met deze treinen tussen Amsterdam Centraal en Watergraafsmeer en op de meer.
NSR rijdt de EETC (auto)slaap vakantietreinen en doet ook de LM ritten.
Bron: www.rolandrail.net
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

Besselspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 5368
  • Team Mitropa - OHMB
Re:Een nieuw leven voor de 1200-en
« Reactie #21 Gepost op: 07 July 2010, 13:33:29 »
Ik dacht dat de toelating voor commerciele dienst op het hoofdnet verlopen was door de verouderde generatie ATB in de loc's? Overigens, ik hoop van harte ze nog lang in het wild te mogen spotten ;)
RETROBAHN A.G.

sander1985

  • Offline Offline
  • Berichten: 1867
  • Team Mitropa *
    • -- Team Mitropa --
Re:Een nieuw leven voor de 1200-en
« Reactie #22 Gepost op: 07 July 2010, 13:46:42 »

Volgens mij rijden ze alleen de treinen tussen Watergraafsmeer en Amsterdam CS, of snap ik dit nu verkeerd?

Sander
Bouw: OHMB - Krommeveer
In de planning: een stukje Gouda

Gert1

  • Gast
Re:Een nieuw leven voor de 1200-en
« Reactie #23 Gepost op: 07 July 2010, 13:56:55 »
Volgens mij heb je dat goed geïnterpreteerd.
Overigens is het fantastisch nieuws dat de locs op deze manier aan hun derde leven zijn begonnen.
Wordt het niet tijd dat er een evenement rond het 60 jarig jubileum wordt georganiseerd?

mvg,
Gert

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8243
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:Een nieuw leven voor de 1200-en
« Reactie #24 Gepost op: 07 July 2010, 14:20:19 »
Vr. groeten,
Bob

Gert1

  • Gast
Re:Een nieuw leven voor de 1200-en
« Reactie #25 Gepost op: 07 July 2010, 14:53:39 »
Fantastisch dat de 1200-en internationale treinen mogen slepen (als is het dan maar een stukje).
Een eervolle job! Hopelijk krijgen ze inderdaad nog een nieuwe kleurstelling en komt daar dan een model van.
Lijkt me erg leuk voor mijn CNL-treinen.

mvg,
Gert

sixkiller

  • Offline Offline
  • Berichten: 330
Re:Een nieuw leven voor de 1200-en
« Reactie #26 Gepost op: 07 July 2010, 15:27:01 »
Zijn deze locs dan onverwoestbaar of zijn ze gewoon heel goedkoop? En hoe doen ze dat als er onderhoud nodig is. Ik vind het wel apart dat ze zulke oude locomotieven gebruiken terwijl er een hoop nieuwere 1600en werkeloos aan de kant staan. Niettemin is het wel leuk dat ze nog rijden en een nog werk verzetten ook.

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8243
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:Een nieuw leven voor de 1200-en
« Reactie #27 Gepost op: 07 July 2010, 15:35:45 »
Dit zijn nu locomotieven uit de hobbyreeks geworden ;).
Loco's huren van NS of Railion is waarschijnlijk veel duurder.
Vr. groeten,
Bob

Brigitte

  • Offline Offline
  • Berichten: 830
  • RFO 193 623
Re:Een nieuw leven voor de 1200-en
« Reactie #28 Gepost op: 07 July 2010, 15:49:04 »
Onverwoestbaar zullen ze niet zijn, maar met een beetje liefde en goed onderhoud zullen ze blijven rijden  :P Gewoon stel echte liefhebbers die de 1200 op de baan willen houden. Geweldig toch  (y)

Pff je wilt toch niet eeuwig naar een 1600 blijven kijken  :-\ 1200 is dan een betere keuze  ;D

Martijn Joren

  • Offline Offline
  • Berichten: 120
Re:Een nieuw leven voor de 1200-en
« Reactie #29 Gepost op: 07 July 2010, 16:07:22 »
Auw, auw, auw, auw, foei neem dat terug Brigitte!

De 1600(/1700/1800) is een prachtlok! Tuurlijk de 1200 ook, ik ben echter opgegroeid met het beeld van de 1600/1700.
De 1720 was mijn eerste NS lok.

En ga nu maar iemand anders op de tenen trappen  ;D.

Groet,

Martijn

PS: helaas is de Marklin/trix 1200 aan de dure kant, anders zou er hier een hele rits staan, nu alleen de 1251 ACTS. De roco 1842 net aangeschaft, dat zijn betere prijzen.