Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ronald Halma
Vandaag om 14:40:16
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Ronald Halma
Vandaag om 14:39:19
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 14:38:45
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Ronald Halma
Vandaag om 14:38:13
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen door Ferdinand Bogman
Vandaag om 14:37:17
Camp 3 door Ronald Halma
Vandaag om 14:35:52
Vreemd probleem door AP3737
Vandaag om 14:35:31
Aachenau West door wob
Vandaag om 14:30:54
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door Scratchbuilt
Vandaag om 14:27:09
Lokpilot 4 defect door bellejt
Vandaag om 14:20:18
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 14:07:16
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
Vandaag om 13:51:41
Prestige Models : ervaringen door willyTEE
Vandaag om 13:48:15
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
Vandaag om 13:45:09
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 13:39:42
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 13:22:20
DE II van DKM opnieuw bedraden. door paazhaas
Vandaag om 13:04:47
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door sncf231e
Vandaag om 12:55:31
Bahnstrecke 5867 door RobVille
Vandaag om 12:43:51
Heroplage Artitec Plan W? door André82
Vandaag om 12:33:36
Wat was jullie allereerste loc? door bellejt
Vandaag om 12:33:26
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 12:26:30
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008 door jerdenberg
Vandaag om 12:13:23
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 11:46:15
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Montanbahn
Vandaag om 11:32:55
Verschillen in S88N terugmelder Rosoft m.b.t. door Montanbahn
Vandaag om 11:24:38
Kreisbahn nach Bad Bimmelberg (0,42m2) door spoorijzer
Vandaag om 11:16:04
Arlbergbahn.. ? door spoorijzer
Vandaag om 11:13:32
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 11:02:57
Fleischmann Anna ombouw. door defender
Vandaag om 11:00:27
  

Auteur Topic: sluitseinen in oude roco 1100  (gelezen 8221 keer)

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8987
  • Hengelooo 1:160
Re:sluitseinen in oude roco 1100
« Reactie #45 Gepost op: 08 September 2011, 23:00:43 »
Ik heb de dia maar even in de projector gestopt en daar weer een digifoto van gemaakt (wordt tijd dat Remco. eens langs komt om mij te helpen met die diascanner ;D)

Afgezien van de vervorming (die ik niet weg krijg) is het duidelijk te zien:


Wees gerust: ik ga niet inloggen op dat forum, daar ben ik een hele tijd geleden mee gestopt... als ik onzinnige dingen wil doen ga ik wel folders uitdelen of auto's bekrassen...
« Laatst bewerkt op: 08 September 2011, 23:14:41 door Mispoes. Reden: Deze is beter! »
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re:sluitseinen in oude roco 1100
« Reactie #46 Gepost op: 08 September 2011, 23:01:40 »
Ja dat gaan we zeker even doen, want dit is bagger  :-*

Maar dat zijn sluitseinen (y)

Gr. Remco.

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18620
    • Het Groterdam Project
Re:sluitseinen in oude roco 1100
« Reactie #47 Gepost op: 08 September 2011, 23:01:46 »
Linkje naar 3rail staat :)
Foto ook. Met uw welnemen ? Zoniet, verwijder ik het direct !


Frank : Dank !
« Laatst bewerkt op: 08 September 2011, 23:13:34 door Chris van Diesen »

Gert1

  • Gast
Re:sluitseinen in oude roco 1100
« Reactie #48 Gepost op: 08 September 2011, 23:07:21 »
Bij de buren hebben ze niet alleen 1100-en zonder sluitseinen, maar ook zijn ze daar in de veronderstelling dat ze al 11 jaar de euro in hun portemonnee hebben. Over historisch onverantwoord gesproken...   ;)

mvg,
Gert

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8987
  • Hengelooo 1:160
Re:sluitseinen in oude roco 1100
« Reactie #49 Gepost op: 08 September 2011, 23:07:46 »
Ik zal de foto nog even proberen te fatsoeneren. Maar Chris, denk je echt dat het zin heeft? Iedereen zit daar in dat draadje maar wat uit zijn nek te kletsen... Alleen al die eerste nuffige zin...
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Gert1

  • Gast
Re:sluitseinen in oude roco 1100
« Reactie #50 Gepost op: 08 September 2011, 23:09:53 »
Ik zal de foto nog even proberen te fatsoeneren.

Vooral doen, dan kunnen ze met recht zeggen dat je 'm hebt gefotoshopt!   :P  ;D

mvg,
Gert

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:sluitseinen in oude roco 1100
« Reactie #51 Gepost op: 08 September 2011, 23:10:52 »
Sjips, ik was nog aan mn eerste flesje! Zo wordt het niks met die leuke avond ;D

Maar even serieus sluitseinen werkten sowieso, anders had de lok ook geen gevarensein kunnen maken en dat is verplicht.
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Edde

  • N Bahn BRD 1975-1984, H0 NS Tijdperk IV
  • Offline Offline
  • Berichten: 3094
    • Mijn Flickr pagina
Re:sluitseinen in oude roco 1100
« Reactie #52 Gepost op: 08 September 2011, 23:13:14 »
Dat zou bij mij nog niet eens passen in mijn kast,al die houten kistjes. ;D...

gr Ed.

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18620
    • Het Groterdam Project
Re:sluitseinen in oude roco 1100
« Reactie #53 Gepost op: 08 September 2011, 23:15:34 »
Ha Frank.
Dat kan me niet zoveel schelen, maar om mijn werk dan snel historisch onverantwoord te noemen, toen dacht ik even.
Ok, dan wil ik het weten ook  ;D ;D

Ook daar zijn mooie draadje te vinden hoor, met prachtige foto's van toen.  ;)

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8987
  • Hengelooo 1:160
Re:sluitseinen in oude roco 1100
« Reactie #54 Gepost op: 08 September 2011, 23:16:23 »
Ook daar zijn mooie draadje te vinden hoor, met prachtige foto's van toen.  ;)

Klopt, farca is daar ook actief met mooie jaren '70 platen...

Vooral doen, dan kunnen ze met recht zeggen dat je 'm hebt gefotoshopt!   :P  ;D

Daar zat ik ook al aan te denken, maar we doen het niet voor hen, maar voor ons...
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18620
    • Het Groterdam Project
Re:sluitseinen in oude roco 1100
« Reactie #55 Gepost op: 08 September 2011, 23:17:59 »
Sjips, ik was nog aan mn eerste flesje! Zo wordt het niks met die leuke avond ;D

Maar even serieus sluitseinen werkten sowieso, anders had de lok ook geen gevarensein kunnen maken en dat is verplicht.

Goed punt inderdaad.

Gert1

  • Gast
Re:sluitseinen in oude roco 1100
« Reactie #56 Gepost op: 08 September 2011, 23:19:22 »
Daar zat ik ook al aan te denken, maar we doen het niet voor hen, maar voor ons...

Ik zat je dan ook maar te jennen. Altijd leuk een zeurende ouwe bok die op de kast vliegt!   ;)

mvg,
Gert

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8987
  • Hengelooo 1:160
Re:sluitseinen in oude roco 1100
« Reactie #57 Gepost op: 08 September 2011, 23:25:27 »
Jij mij jennen? We doen toch altijd andersom? ;D
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

RobbertJan

  • Offline Offline
  • Berichten: 3530
  • Mcn NSR Groningen.
Re:sluitseinen in oude roco 1100
« Reactie #58 Gepost op: 09 September 2011, 11:00:35 »
Ik ga toch even inhaken op deze discussie, uiteraard zitten er gewoon
sluitseinen in, danwel met rode voorzetlenzen o.i.d.

Die lelijke lantaarn daarintegen, die is naar mijn inzien puur voor het in
opzending meerijden van de loc, een kwestie van het niet in hoeven laten
staan van de batterijschakelaar van de loc wat dan weer zijn voordelen heeft.
Zoals, geen lege batterijen of bijna plat waardoor de stuurstroom niet inkomt.

Tegenwoordig doen ze het gewoon met schildjes.

Mijn beide 1100 loccen van roco hebben sluitseinen, allebij blauw TP III.
En het hoort er gewoon op als de loc lekker in z'n uppie op de hoofdbaan rijdt.

Gr.

Robbert Jan.

The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5

AB 7216

  • Offline Offline
  • Berichten: 1626
    • Dwangrail.nl
Re:sluitseinen in oude roco 1100
« Reactie #59 Gepost op: 09 September 2011, 18:34:02 »
Alle 1100 hadden aan de bovenzijde twee hoekseinen.
Deze konden naar behoefte rood licht tonen als sluitsein, maar ook wit licht als de toplamp voor het L sein.
De lenzen waren wit, hierachter zat een beweegbare houder waarin een witte en rode lens was geplaatst. door deze houder te verdraaien kon je dus kiezen voor rood of wit.
de hoekseinen werden bediend door de schakelaars op het faiveley blok gelijk de frontseinen.

De losse lantaarnijzers werden gebruikt als de loc gesleept werd, en door het plaatsen van een losse lantaarn als sluitsein werden de batterijen niet belast van de loc.
Dit zie je nog steeds als 1700 worden overgebracht van Amsterdam naar Maastricht.

Bij de 1100 met botsneus zijn deze lampen niet aangepast, zowel de 1136 als 1145 hebben deze nog werkend.

Groeten Arjen
(die al weer lang geleden met collega's deze twee 1100 heeft uitgezocht)
« Laatst bewerkt op: 09 September 2011, 18:54:06 door AB 7216. Reden: typevoutjes »
The light at the end of the tunnel is the headlamp of an oncoming train (Murphy)