Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 21:47:12
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Benelux795
Vandaag om 21:36:16
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 21:34:58
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 21:31:30
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Martin Domburg
Vandaag om 21:26:42
Aachenau West door Overet
Vandaag om 21:24:03
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door grove den
Vandaag om 21:21:35
Vreemd probleem door Klaas Zondervan
Vandaag om 21:15:35
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 21:08:52
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 20:56:59
Wat was jullie allereerste loc? door marctrein
Vandaag om 20:43:35
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door spoorijzer
Vandaag om 20:36:11
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 20:18:33
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sven
Vandaag om 20:17:22
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door odaoda
Vandaag om 19:48:24
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 19:47:50
Dordrechtse Dwarsliggerwagens door edwin1974
Vandaag om 19:35:27
DE II van DKM opnieuw bedraden. door Huup
Vandaag om 19:34:29
Schets Weistra regeling met arduino UNO door keesg
Vandaag om 19:04:13
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 18:21:43
Lokpilot 4 defect door spock
Vandaag om 16:12:46
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door vpeters1984
Vandaag om 16:08:38
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
Vandaag om 16:05:18
Roco 1100 verwijderen koppeling nem schacht door Dick55
Vandaag om 15:44:02
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Ronald Halma
Vandaag om 14:39:19
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Ronald Halma
Vandaag om 14:38:13
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen door Ferdinand Bogman
Vandaag om 14:37:17
Camp 3 door Ronald Halma
Vandaag om 14:35:52
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
Vandaag om 13:51:41
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 13:22:20
  

Auteur Topic: sluitseinen in oude roco 1100  (gelezen 8234 keer)

Mark D.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1194
Re:sluitseinen in oude roco 1100
« Reactie #30 Gepost op: 01 July 2010, 21:22:38 »
Jullie denken veels te ver na over dingen die door een ontwerper worden verzonnen.

Het kunnen rustig een soort "fender lights" zijn, past goed in de mode van die tijd.
Het enige dat je zeker weet is dat het geen lampjes zijn voor de radiografische bediening.


Klaas Zondervan

  • Online Online
  • Berichten: 26676
    • Pagina van klaas
Re:sluitseinen in oude roco 1100
« Reactie #31 Gepost op: 01 July 2010, 22:28:51 »
En nou draaf jij weer door.
Geen modeverschijnsel of ontwerpsnufje.
Het zijn gewoon sluitseinen, punt.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

AB 7216

  • Offline Offline
  • Berichten: 1626
    • Dwangrail.nl
Re:sluitseinen in oude roco 1100
« Reactie #32 Gepost op: 01 July 2010, 22:49:28 »
Zoals hiervoor al werd aangehaald,
De 1100 heeft gewoon electrische sluitseinen gehad vanaf de bouw, incl kleurwisselaar voor rood / wit en geel licht.

De reden voor de sluitseinijzers, lees het seinregelement over dag en nachtseinen maar eens door. 
hier zijn al meerdere draaitjes over.

Groeten Arjen
The light at the end of the tunnel is the headlamp of an oncoming train (Murphy)

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18620
    • Het Groterdam Project
Re:sluitseinen in oude roco 1100
« Reactie #33 Gepost op: 08 September 2011, 22:04:51 »
Op het 3 rail forum staat nu te lezen dat de 1100 met botsneus nooit sluitseinen heeft gehad.
Kan iemand dat bevestigen of ontkrachten ?

Toen ik sluitseinen in mijn 1100 met botsneus liet zien hier, hoorde ik hier niemand roepen, hee, joh, dat klopt niet :)
« Laatst bewerkt op: 08 September 2011, 22:23:53 door Chris van Diesen »

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re:sluitseinen in oude roco 1100
« Reactie #34 Gepost op: 08 September 2011, 22:26:51 »
Natuurlijk niet, 1100 moet toch gewoon sluitseinen hebben :) Dat is tof ;D

Maar of het authentiek is weet ik niet, zal eens een boekje pakken, misschien vertelt dat wat meer.

Het 1100 boek, blz 271, foto van de 1105, zie je in ieder geval duidelijk de rode glaasjes zitten.

Ik zoek ff verder.

Gr. Remco.
« Laatst bewerkt op: 08 September 2011, 22:28:24 door Remco. »

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18620
    • Het Groterdam Project
Re:sluitseinen in oude roco 1100
« Reactie #35 Gepost op: 08 September 2011, 22:27:52 »
Graag :)

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:sluitseinen in oude roco 1100
« Reactie #36 Gepost op: 08 September 2011, 22:29:37 »
Misschien dat een NSM'er, SGB'er of iemand van KLOK kan reageren? Maar het lijkt mij sterk dat ze eruit gehaald zijn; schakelpaneel is niet gewijzigd en weghalen is meer werk dan laten zitten... of ze (veel) gebruikt werden is natuurlijk een ander verhaal.
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18620
    • Het Groterdam Project
Re:sluitseinen in oude roco 1100
« Reactie #37 Gepost op: 08 September 2011, 22:30:57 »
Nee, het gaat me vooral om de term dat ik historisch onverantwoord bezig ben aldaar. :)
Dan wil ik dat graag weten  ;D

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8987
  • Hengelooo 1:160
Re:sluitseinen in oude roco 1100
« Reactie #38 Gepost op: 08 September 2011, 22:35:28 »
Kun je eens een link sturen van de bewuste quote van het 3railforum?

In 1985 heb ik de losrijdende 1139 van achteren gefotografeerd: boven 2 rode pitten...
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re:sluitseinen in oude roco 1100
« Reactie #39 Gepost op: 08 September 2011, 22:38:40 »
Oh god, nou dek je maar, die bok komt eraan ;D

Gr. Remco.

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18620
    • Het Groterdam Project
Re:sluitseinen in oude roco 1100
« Reactie #40 Gepost op: 08 September 2011, 22:44:09 »
http://forum.3rail.nl/index.php?topic=31130.50    ;D

Bijna onderaan de pagina (2)

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8987
  • Hengelooo 1:160
Re:sluitseinen in oude roco 1100
« Reactie #41 Gepost op: 08 September 2011, 22:51:27 »
die bok komt eraan ;D



Pas maar op dus...
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22519
Re:sluitseinen in oude roco 1100
« Reactie #42 Gepost op: 08 September 2011, 22:51:40 »
We gaan op de tribune zitten.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Gert1

  • Gast
Re:sluitseinen in oude roco 1100
« Reactie #43 Gepost op: 08 September 2011, 22:54:06 »
Cola* en chips staan klaar!

mvg,
Gert (de eerlijkheid gebied te zeggen dat het een Beaujolais Village is en dat ik eigenlijk geen chips meer eet...)    ;)

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:sluitseinen in oude roco 1100
« Reactie #44 Gepost op: 08 September 2011, 22:55:15 »
Gelukkig zit ik naast de (bier)koelkast ;D
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden