zal niet langer in het Benelux shirtje op de stand van Beneluxspoor staan.
Maar deze 'net niet generaal"zal niet langer in het Benelux schirtje op de stand van Beneluxspoor staan.Hoef jij je er niet meer aan te ergeren.Postings zal ik tot een minimum houden en foto's plaatsen van wat dan ook zal ik ook niet meer doen.
Tijdens mijn fietsrondje van hedenmorgen werd ik ingehaald door een nog oudere man dan ik (ja die bestaan! ). Eerst wilde ik er achteraan om hem in te halen maar ik had geen schijn van kans. Hij was gewoon beter en sneller en verdiende eigenlijk een compliment. Als ik ook zo hard wil fietsen moet ik gewoon meer trainen en minder op zolder gaan zitten. Bovendien was het misschien wel een oud wielrenner met héél veel conditie en ervaring.Ik moest ineens terugdenken aan de korte discussie hier op dit forum over ervaringsdeskundigen. Die bestaan inderdaad. Je kan ze met een sneer in de hoek zetten maar veel beter en leerzamer is het om ogen en oren wijd open te houden en te leren begrijpen hoe zij aan die ervaring zijn gekomen.Ervaring is namelijk niet erfelijk!Ervaring doe je zelf op en je leert van anderen! Helaas ontbreekt dat laatste nog wel eens op dit Forum. Talloos zijn de berichten zoals: 'prachtig, mooi gemaakt, knap gedaan, ziet er prima uit, enz. enz.'. In vergelijking met bouwsels van anderen ziet het er dan niet zo mooi uit. Nu kan je natuurlijk twisten over mooi of niet mooi, net zoals over het woordje kunst. En natuurlijk wordt het bedoeld ter aanmoediging. Echter zodra iemand een kritisch geluid laat horen, schiet de beginnend bouwer in de stress en begint zich te verdedigen. Via PB's heb ik meerdere malen de zin 'ja maar jij......' moeten lezen, terwijl ik mijzelf niet durf te vergelijken met echte modelbouwers, maar wel steeds hun 'know how' gebruik om verder te komen. Dat zouden beginners ook eens moeten doen i.p.v. uit hun bol te gaan.Maar goed deze Opa wilde bovenstaand verhaal even kwijt. Misschien hebben jullie hier wel een heel ander idee over. Laat maar horen.Groet Jaap