Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Eerste hulp bij Freecad door Sylvester
Vandaag om 07:14:58
Roco Line DKW wisseltong zit los, lipje afgebroken door Lobomotion69
Vandaag om 03:17:23
schok bij vertrek door Lobomotion69
Vandaag om 02:48:50
Raadplaatje door Wouter W
Vandaag om 01:06:00
Station Roodeschool door HenkN
28 July 2025, 23:03:48
Bahnstrecke 5867 door Wim Vink
28 July 2025, 22:59:02
Spoorongeval Duitsland, 27-7-2025 door VictorPM
28 July 2025, 22:21:37
RocRail locomotief verandert van rijrichting na wachten in blok door 1200blauw
28 July 2025, 21:58:07
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
28 July 2025, 21:37:24
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
28 July 2025, 21:15:08
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Donny95
28 July 2025, 20:49:09
ÖBB smalspoor in het Waldviertel. door NS264
28 July 2025, 20:33:47
Bauarbeiten im gange door 741230
28 July 2025, 20:09:29
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door iarnrod
28 July 2025, 19:46:30
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Karben
28 July 2025, 18:42:47
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Joz
28 July 2025, 18:08:33
LED / Lampjes (Viessmann) seinpalen aansturen. Vraagje aan electronica experts door AP3737
28 July 2025, 17:40:08
Chinese prut kabel door BrightonBelle
28 July 2025, 17:36:08
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door tothebeach
28 July 2025, 16:26:30
Bouw Artitec Post T door gtw6016
28 July 2025, 16:11:51
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
28 July 2025, 15:27:30
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
28 July 2025, 15:26:50
US diorama in H0 door Wim Vink
28 July 2025, 14:47:50
Lokpilot 4 defect door henk
28 July 2025, 14:35:50
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Karben
28 July 2025, 14:35:34
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door R.C.Grootveld
28 July 2025, 14:24:58
Dat overkomt mij niet. door 1200blauw
28 July 2025, 14:11:24
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door janvanbemmel
28 July 2025, 11:32:40
Yet Another Servo Decoder door Karst Drenth
28 July 2025, 10:38:02
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
28 July 2025, 08:04:48

Auteur Topic: Forum-overpeinzing op de racefiets.  (gelezen 9726 keer)

Chris

• Offline Offline
    • Het Groterdam Project
Re:Forum-overpeinzing op de racefiets.
« Reactie #45 Gepost op: 30 July 2010, 23:32:10 »
Hmm..

Toch knap om te zien dat mensen iets anders kunnen lezen dan dat Jaap of Marty bedoelen....

Zonde.

Om wat aan te halen.

Als ik iets plaats (bv de vuurtoren van Waterlingen) dan krijg ik via de site of via pm tips over hoe een vuurtoren moet werken qua verlichting, of hoe iets beter vuil gemaakt kan worden, of hoe de kleur van het dak beter of nog mooier gemaakt kan worden.
Dat advies neem ik ter harte, of ik bedank voor de gedane suggesties en ga toch mijn eigen gang. Ik heb nooit iets opgevat alszijnde betweterigheid.
Niet van de ' meesters '  of van de ' beginners '
En ok, de een roept, wauw geweldig, en de andere roept, mailt of pm : wat een bagger, zo moet het echt niet.
Tja, ieder zijn visie.
Ik deel mijn werk, en kan en moet een reactie verwachten. Wil ik dat niet, dan plaats ik niets.

Soms is dat pijnlijk. De pukkels op de mat 46 wordt af en toe nog steeds aangehaald. Ik was er heel trots op, anderen moesten naar de wc om te braken  ;D
Ik zeg ik WAS er heel trots op, nu schaam ik mezelf er voor. (en wat is daar mis mee ? Dat mag af en toe ook wel eens) Waarom, ik heb meer geleerd, en hoe hoogmoedig misschien ook, ik reken me niet meer tot de beginners.
Maar vind ik het nog steeds spannend om iets te plaatsen ? En het commentaar af te wachten ? Zeker wel. Maar daar leer ik iedere keer weer van.

Maar ik ga bv niet het wiel opnieuw uitvinden. Ik weet hoe ik water moet maken, omdat dit tot in den treure is verteld hier, en met foto's, en resultaten, en kies daar de beste variant (in mijn ogen) uit.
Je mag natuurlijk van mij het wiel nog 10 x uitvinden, maar dan kan je vragen of commentaar krijgen waarom jij voor een bepaalde manier hebt gekozen. Dat is dan toch niet erg ? Daar is een forum dan toch voor ? Wie weet is dat nieuwe wiel wel geweldig. Maar misschien ook niet, en vragen mensen zich terecht af, waarom heb je dat zo en zo gedaan ?
Dat is niet afzeiken, dat is zich afvragen waarom. Lijkt me heel legaal.

Ik weet zeker, 100% zeker dat Jaap hier geen stukjes neerzet met de gedachte : Kijk eens hoe goed ik ben, ik ben de meester en jullie zijn dwergen, kijk naar mij ! Naar mij ! Moehahahaha !
Dus een opmerking als : Koekje van eigen deeg....

Neuh....neuh....
« Laatst bewerkt op: 30 July 2010, 23:51:44 door Chris van Diesen »

jeepney

• Offline Offline
« Reactie #46 Gepost op: 30 July 2010, 23:42:00 »
omdat ook dit topic weer dreigt naar rellen, wederom mijn complimenten daarvoor, even nog een opmerking in de kantlijn:

vanavond was er nog een posting van m de deugd en een reactie van mij hierop.......deze zijn verwijderd zonder, naar mij toe in ieder geval, opgaaf van reden....is er hier sprake van een nieuwe trend of mis ik iets?

Chris

• Offline Offline
    • Het Groterdam Project
« Reactie #47 Gepost op: 30 July 2010, 23:44:33 »
@Jeepney : Niet direct. Maar Bob had twee draadjes samen gevoegd, wat

A : wat verwarring bracht.
B : reacties werden geplaatst die daar niet op hun plaats waren.

Dus is de draad weer ont voegt en zijn er reacties geveegd, omdat die anders compleet nergens meer op sloegen.

jeepney

• Offline Offline
« Reactie #48 Gepost op: 30 July 2010, 23:45:52 »
schroom niet om mij even een berichtje te sturen in voorkomende gevallen  (y)

Chris

• Offline Offline
    • Het Groterdam Project
« Reactie #49 Gepost op: 30 July 2010, 23:47:42 »
Dat was netjes geweest. Geef ik je gelijk in.

ps : Dit gaat waarschijnlijk ook zo verdwijnen  ;D

jeepney

• Offline Offline
« Reactie #50 Gepost op: 30 July 2010, 23:49:32 »
schroom niet

berichtje kan in dit geval achterwege blijven  ;D

Edsko Hekman

• Offline Offline
  • Nooit uitgeklust....
« Reactie #51 Gepost op: 30 July 2010, 23:53:50 »
Persoonlijk denk ik dat wat Jaap aanhaalt meer een maatschappelijk probleem is dan een probleem op dit forum. Ik kom het op allerlei plekken tegen en ik moet bekennen dat ik me ook vaak wel aangevallen voel. Het is niet leuk om te horen dat iets waar je met veel plezier aan hebt gewerkt en waar je erg trots op bent, wordt "afgekraakt" door iemand met meer kennis, ervaring en kunde. Sommige ervaringen dwingen je echter om eens een stapje terug te doen en het eens van een afstand te bekijken, in alle rust en eerlijkheid. En dan zie je vaak dingen dat je denkt "Tsja, er zit wel wat in in wat X zegt... Misschien toch maar eens proberen." Als je die stap kunt maken, dan ben je aan het leren en relativeer je daarna ook meer wat anderen zeggen. Het is zoals Chris ook al even zegt: Je haalt voor jou die dingen uit de reacties waar voor jou iets inzit.
En anders een goed bedoelde tip: Als je je aangevallen voelt, schrijf je bericht, sla het op, ga iets anders doen en herlees het een uurtje later nog eens. Pas aan wat je wilt overbrengen en verstuur het bericht.

Ik ben er van overtuigd dat er op dit forum niemand zit die een ander wil neersabelen. Ik ervaar dit forum als een grote leerschool, waarvan ik in de kleuterklas zit. ;)
Ik moet ook eerlijk zeggen dat de manier van kritiek geven door sommigen wat bot over komt. Maar als je dat eenmaal weet van die persoon, dan kun je er doorheen lezen en zie je de echte boodschap.

Just my 2cts....  :)

nscargo

• Offline Offline
  • Wederopbouw Opsolder
« Reactie #52 Gepost op: 31 July 2010, 00:01:13 »
Ok, nog even over dat water...
Er zijn verschillende manieren om dat te maken en is hier ook vaak verteld.
Maar als je niet de materialen of de financiele middelen hebt om die te halen dan ga je zelf iets proberen.
Natuurlijk heb ik die adviezen ter harte genomen, maar kon ze in dit geval niet gebruiken.
Maar het schijnt zo te zijn dat als je dat doet je meteen op het forum mag worden aangepakt omdat je het niet hebt gemaakt zoals je op het forum is uitgelegd.
Uiteindelijk heb ik de oplossing gevonden op Sleutelspoor.
Volgens die methode en een beetje van mezelf is het gelukt om met de materialen die ik wel had een slootje te maken.
Voor het riet en de lisdoddes heb ik wel degenlijk het advies gevolgd en ze ook zo gemaakt.
Het gras op de spoordijk was niet overal goed dekkend aangebracht, het was bloedheet in de kamer en de houtlijm droogde veel sneller dan normaal.
Ik kreeg commentaar omdat ik de ondergrond groen had geschilderd, het werd vergeleken met Tjernobiel of zo
Dat groen schilderen had ik van de site van Huub Maaskant.
De kleur gras was niet goed, het was allemaal in dezefde kleur, ik heb 3 kleuren gebruikt, maar goed.
De kale plekken zijn nu bijna allemaal weg gewerkt, de rest doe ik later wel.
Het ontwerp van die dijk, ik heb advies gevraagd en gekregen, vooral van Klaas Zondervan.
Ik heb al zijn adviezen opgevolgd en gebruikt, zo ook het advies om de 2 zijden verschillend te maken.
Harm
Pas op. Hier waakt de waakvlam !

Edsko Hekman

• Offline Offline
  • Nooit uitgeklust....
« Reactie #53 Gepost op: 31 July 2010, 00:05:21 »
@Harm,

Volgens mij is dit nu precies wat Jaap bedoelt...

Overigens wel een goed punt dat je aanhaalt over materialen en financiele middelen... Die zijn voor iedereen verschillend. Dat wordt nog wel eens vergeten.

jeepney

• Offline Offline
« Reactie #54 Gepost op: 31 July 2010, 00:09:30 »
volgens mij moet niemand denken dat je verplicht bent om gevraagde adviezen op te volgen

het scheelt m.i. al een hele hoop als je de forumleden die op jouw verzoek adviezen hebben ingebracht, even netjes noemt en bedankt en indien je niet hun advies volgt, je even toelicht waarom je het niet opvolgt (te moeilijk, te duur, forumlid x had een beter idee, etc)

ik lees wel eens topics, waarin iemand meerdere vragen  per dag opwerpt, aanvankelijk veel adviezen/reacties krijgt, er vervolgens zonder toelichting niks mee doet en de volgende dag weer meerdere vragen in zijn topic stelt.............tja, dan is het niet verrassend dat het enthousiastme om te reageren al ras afneemt

Chris

• Offline Offline
    • Het Groterdam Project
« Reactie #55 Gepost op: 31 July 2010, 00:13:58 »
Eerste zin, 100% mee eens.

edit : Met alles eens  ;D

Marty

• Offline Offline
  • team Mitropa
    • Team Mitropa
« Reactie #56 Gepost op: 31 July 2010, 00:19:52 »
Ik wou het netjes houden en werkelijk vragen hoe het zat, maar goed, je hebt me toen niet begrepen blijkt nu, dus zal ik het nog een keer wat platter uitleggen Harm
Ik zie je al jaren als een trotse pauw met dat beneluxshirtje in de stand lopen van benelux, ik zal niet zeggen als de generaal, maar toch redelijk prominent.
verder heb je een tijdje bij een club gezeten, allemaal logisch en aannemelijk.
Maar als ik dan de vragen lees die je stelt en hoe je aan de gang gaat, moest ik even denken "zit die gozert me nou in de maling te nemen, of let ie nou echt niet op ?? "
Dit heeft geen enkele hol te maken met neerkijken of iemand neersabelen, ik wil gewoon duidelijkheid voor ik iemannd verder probeer te helpen.
Als het het kostenplaatje is dan kan je dat gewoon zeggen, echter is dat hier niet het geval, want als ik jou dijk optel, en ik tel de materialen op hoe ik het zou doen, en let wel, ik zeg niet dat mijn manier beter is, maar zeker wel goedkoper  :)
al maak jij je gras roze, moet je zelf weten, zolang jij er plezier aan beleeft prima, maar vraag dan geen advies als je van te voren zelf al hebt uitgedacht hoe je het gaat doen of wilt doen.
dat jij je ondergrond groen schildert, omdat huib dat zegt, geen enkel probleem, het is jou feestje, maar je kan me niet betigten op een leugen van mij als ik zeg dat groene aarde niet echt realistisch is, toch ??  :)
Als je echt zo'n probleem met mijn opmerking hebt, moet je me dat gewoon melden, we zijn grote kerels onder elkaar en ik ben niet van suikergoed.
ik heb gewoon mijn mening gegeven en een vraag gesteld om te kijken welke richgting je op wou, want daar was je niet echt duidelijk in.

Ps, deze laatste post van mij heeft niks te maken met de opening van Jaap, dus niet dat jullie denken dat bovenstaand is wat jaap bedoelt..... in het geheel niet dus, maar ik denk ik meld het even, voor het geval sommige weer verkeerd lezen  :)
oja, en niet elke pittige disscussie is gelijk een rel hoor, tenminste niet onder volwassene  ;)
« Laatst bewerkt op: 31 July 2010, 00:25:14 door marty »
Mvg Marty,

nscargo

• Offline Offline
  • Wederopbouw Opsolder
« Reactie #57 Gepost op: 31 July 2010, 00:31:39 »
Ok Marty
Ook ik ben niet van suikergoed.
Maar deze 'net niet generaal"zal niet langer in het Benelux schirtje op de stand van Beneluxspoor staan.
Hoef jij je er niet meer aan te ergeren.
Postings zal ik tot een minimum houden en foto's plaatsen van wat dan ook zal ik ook niet meer doen.
Harm
Pas op. Hier waakt de waakvlam !

Remco.

• Offline Offline
« Reactie #58 Gepost op: 31 July 2010, 00:40:25 »
Heren,

Wel lief blijven tegen elkaar he :)

Gr. Remco.

Marty

• Offline Offline
  • team Mitropa
    • Team Mitropa
« Reactie #59 Gepost op: 31 July 2010, 00:50:03 »
hmmm ik heb even teruggelezen , maar er staat toch echt nergens dat ik me erger hoor, maar goed als iedereen leest wat ie wil lezen, prima, maar wel even bij de feiten blijven gaarne.
Maar laat je vooral niet door 1 persoon, in dit geval  deze keerde mijne, wegjagen, calimero ben je toch al te oud voor ??  ;)
En ja, ik blijf gewoon lief, lees mijn laatste zin in de vorige posting nog maar eens  ;)
Mvg Marty,