Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door eichddraig
Vandaag om 21:20:14
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Martin Welberg
Vandaag om 21:05:28
Westinghouse en knorr luchtpomp wat is het verschil? door orientexpress
Vandaag om 20:57:24
Raadplaatje door henk
Vandaag om 20:38:32
Ronald doet de Fork Challenge! door Martin Welberg
Vandaag om 20:22:57
Een NS 5500 knutselen door vpeters1984
Vandaag om 20:17:05
BR-18.6 Schaal-0. door Benelux795
Vandaag om 20:03:26
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
Vandaag om 19:56:08
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Besselspoor
Vandaag om 19:51:56
UP Mikado. Messing model schaal-0. De zaag er in. door FritsT
Vandaag om 19:26:27
Sfeer op je modelbaan door Luit
Vandaag om 18:57:10
vervolg op "veel AC wielen" door Dirk
Vandaag om 18:24:58
Sikje 225 door Huup
Vandaag om 18:03:31
De bouw van een modulebaan met Nederlands landschap. door Frits C
Vandaag om 17:20:30
Klein baantje 1200x1200mm door Frits C
Vandaag om 17:12:28
Rhätische Bahn in 0m; van Filisur naar Stuls door NS264
Vandaag om 16:20:08
Nahmertaler Kleinbahn door tothebeach
Vandaag om 16:11:09
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door skiptram
Vandaag om 15:20:57
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 15:10:47
Harzwald Hafen Bahn (spoor 0) door BartvD
Vandaag om 15:04:42
DB Cargo gaat op Betuweroute proeven doen met automatisch rijdende locomotief door MOVisser
Vandaag om 14:54:16
Heroplage Artitec Plan W? door Rob Ellerman
Vandaag om 14:52:23
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MOVisser
Vandaag om 14:49:54
Modules van Kees Gorter (vervolg) door NS264
Vandaag om 13:47:34
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 13:16:48
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Tedo
Vandaag om 12:08:10
Roco 2025 door IJmc
Vandaag om 11:52:00
Nedersaksenlijn in Nederland. door Hans Reints
Vandaag om 11:50:19
Goederenloods Zandvoort door MOVisser
Vandaag om 11:45:51
Spoor- en tramweg parafernalia door Ronald69
Vandaag om 11:44:52

Auteur Topic: Boek stoomlocs serie 6500 en 8100  (gelezen 28050 keer)

R v/d Hoven

• Offline Offline
  • De 162: Terug van weggeweest!
    • Foto's van treinen
Re:Boek stoomlocs serie 6500 en 8100
« Reactie #60 Gepost op: 18 December 2010, 18:47:15 »
nou maar afwachten of ze de boeken die ( kennelijk toch ) extra gedrukt zijn ook tegen idiote prijzen gaan dumpen. Als dat bij deze boeken gebeurt , dan is het wel de laatste keer dat ik van te voren een boek bij Uqilair bestel.  :'(
Hear, hear!!

Schijnbaar vindt men het "hier" dus ook normaal dat, als er een videospelletje uitkomt en de verkoop ervan om 00.00 begint, het dan heel normaal is dat de verkoper aan de achterdeur een uur van te voren aan handelaren een voorraadje verkoopt om dan om 00.01 tegen de mensen die aan de voorkant staan te kleumen gaat zeggen: "Sorry hoor, ik heb geen zin meer, kom overmorgen maar terug"....

Heb ik trouwens in mijn post geklaagd dat ik mijn exemplaar nog niet had? Nee! Ik klaagde over de manier van uitleveren door RM. Maar goed lezen is ook een kunst. Ik bezorgde 8 jaar lang voor 7 uur 's ochtends zo'n 100 kranten in een wijk. Dus weet ik donders goed hoe het is om door weer en wind te moeten bezorgen. Die reactie over het ..... in een brievenbus was nog lager dan de gemiddelde nachttemperatuur op de Noordpool, en meer kwetsend voor de postbodes dan voor mij.

Schijnbaar mag je niet (meer) kritisch zijn op RM

Raymond v/d Hoven, die geen boek over de 1700 heeft.
http://www.stichting162.nl = alles over de NS-162 !

RutgerSHM

• Offline Offline
« Reactie #61 Gepost op: 18 December 2010, 18:58:22 »
Als medewerker van de SHM heb ik hem via de SHM voorbesteld, en goedkoper ;) Het boek voor mij is binnen bij de tram en ik kan er tijdens mijn depot dienst op 21 december rustig in kijken en lezen.

Groeten,
Rutger

ronald1956

• OHMB Team Mitropa
  • Offline Offline
  • Tram&Trein NL- H0
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #62 Gepost op: 18 December 2010, 20:02:15 »
Hear, hear!!

Schijnbaar vindt men het "hier" dus ook normaal dat, als er een videospelletje uitkomt en de verkoop ervan om 00.00 begint, het dan heel normaal is dat de verkoper aan de achterdeur een uur van te voren aan handelaren een voorraadje verkoopt om dan om 00.01 tegen de mensen die aan de voorkant staan te kleumen gaat zeggen: "Sorry hoor, ik heb geen zin meer, kom overmorgen maar terug"....

Heb ik trouwens in mijn post geklaagd dat ik mijn exemplaar nog niet had? Nee! Ik klaagde over de manier van uitleveren door RM. Maar goed lezen is ook een kunst. Ik bezorgde 8 jaar lang voor 7 uur 's ochtends zo'n 100 kranten in een wijk. Dus weet ik donders goed hoe het is om door weer en wind te moeten bezorgen. Die reactie over het ..... in een brievenbus was nog lager dan de gemiddelde nachttemperatuur op de Noordpool, en meer kwetsend voor de postbodes dan voor mij.

??? ??? ??? ???
Zie het verband niet .

Gouda

• Offline Offline
  • kaas, kaars en siroopwafel
    • Railclub Utrecht
« Reactie #63 Gepost op: 18 December 2010, 20:22:55 »
 ??? Maar heeft iemand hem al per post ontvangen? Dat kan ik nog nergens lezen.

In afwachting op wat leesvoer in donkere dagen voor kerst.

Marc
Nederlandse diesels zijn mijn favoriet.

roco

• Offline Offline
« Reactie #64 Gepost op: 18 December 2010, 20:46:15 »
??? Maar heeft iemand hem al per post ontvangen? Dat kan ik nog nergens lezen.

Ik heb tot nu toe nog geen exemplaar ontvangen . Helaas .

gr Jos

roadster36

• Offline Offline
  • Team Mitropa
« Reactie #65 Gepost op: 18 December 2010, 21:11:03 »
vandaag even doorgebladerd bij Wentink Arnhem (liggen er nog 4)
het boek goedgekeurd voor onder de boom (y)
gr Jan

Bob R.

• Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
« Reactie #66 Gepost op: 18 December 2010, 21:30:28 »
Toch maar eens e-mail gestuurd naar de heren van Uquilair of de boeken de deur uit zijn.
Vr. groeten,
Bob

Duizendpoot

• team Mitropa
  • Offline Offline
    • wp.duizendpoot.de
« Reactie #67 Gepost op: 18 December 2010, 21:34:22 »
vandaag even doorgebladerd bij Wentink Arnhem (liggen er nog 4)
het boek goedgekeurd voor onder de boom (y)
gr Jan
Bij mij ligt hij nog niet op m'n deurmat, als je hem uit gelezen hebt mag ik het boek dan even lenen ;D.

Met vriendelijke groet,
Hans
Met vriendelijke groet, Hans.

https://wp.duizendpoot.de

roadster36

• Offline Offline
  • Team Mitropa
« Reactie #68 Gepost op: 18 December 2010, 21:50:39 »
 ;D staat maar weinig Wageningen in Hans ,helaas maar 4 foto`s en die kennen we al

spoorzeven

• Offline Offline
« Reactie #69 Gepost op: 18 December 2010, 22:04:33 »
Rare gang van zaken. Ook ik heb mij laten 'pushen' door de uitgever, vooruit betaald en heb nog steeds niets. Slechte beurt van Uquilar!  :(
Groet, Frank

Duizendpoot

• team Mitropa
  • Offline Offline
    • wp.duizendpoot.de
« Reactie #70 Gepost op: 18 December 2010, 22:06:01 »
Tis jammer, had stiekum meer foto's verwacht >:(

Met vriendelijke groet,
Hans

Met vriendelijke groet, Hans.

https://wp.duizendpoot.de

TonM

• Offline Offline
« Reactie #71 Gepost op: 18 December 2010, 22:48:37 »
Gedeelde smart is halve smart....
Ik heb het boek ook nog steeds niet, terwijl ik hem al in augustus heb besteld (en betaald). :-\

Hoewel ik voor een hoop zaken begrip heb, begin ik nu zo langzamerhand wel een beetje bunzig te worden over de gang van zaken bij Uquilair. Zal ook wel komen doordat ik als abonnee van Rail Magazine nog steeds zit te wachten op nr. 279 van november en op mailtjes daarover in het geheel niet wordt gereageerd (zelfs geen leesbevestiging). En als ik bel dan krijg ik te horen dat ik iemand anders moet hebben, die er op dat moment nèt niet is.  >:(

Jammer, want ik ben al jaren erg tevreden over de producten van Uquilair. Maar op dit moment lijkt het daar niet echt goed te gaan.....

Grtz,
Ton

Wel lekker, van die draadjes waar je zo af en toe je gal kan spugen
« Laatst bewerkt op: 18 December 2010, 22:53:50 door TonM »

Floris Dilz

• Nervensäge.
  • Offline Offline
    • belse roestkraam
« Reactie #72 Gepost op: 19 December 2010, 00:23:55 »
Die reactie over het ..... in een brievenbus was nog lager dan de gemiddelde nachttemperatuur op de Noordpool, en meer kwetsend voor de postbodes dan voor mij.

Lieve schat, dat eerste was bedoeld tegen JAB van Ree die het had over "het schorum van TNT". En dan hoog van de toren blazen over de kunst van het goed lezen....

Maar goed, dan nog snap ik het punt van je manier van handelen niet. Je hebt geen 1700-boek omdat je t vertikte het vantevoren te bestellen omdat dat een of ander misdadig systeem is? En daar ben je nu druilerig over? Tja, je wilt t boek of je wilt t niet. Nu ff ergernis over de manier om eraan te komen, dat ben je over 2 weken alweer vergeten, terwijl je rustig in een mooi boek bladert. Of het boek interesseert je eigenlijk niet zoveel maar je hebt gewoon zin om hier te meuten, ook prima, maar zeg dat dan. Ik heb bijvoorbeeld regelmatig zin om hier te meuten. Niks mis mee hoor.

Ivo tB

• Offline Offline
« Reactie #73 Gepost op: 19 December 2010, 10:20:20 »
We hebben nog de tijd.  ;)  Gisteren in Houten begreep ik van Erwin Werps dat hij toch pas volgend jaar zijn kit van de 8100 klaar heeft. Als het boek er is voordat ik de kit in handen heb is het voor mij op tijd. Het is veel makkelijker bouwen met een dergelijk boek erbij. En dat zal zeker lukken.

Overige opmerkingen heb ik eerder al geplaatst.

Ontevreden over de helpdesk van Uquilair? Lees Youp. Iets soortgelijks heb ik meegemaakt over ADSL waarbij KPN, XS4all en HetNet weigerden hun werk te doen. Zoals je ziet werkt het weer. Het komt met Uquilair ook wel goed (en maar hopen op het 3900 boek en andere lokseries!)

mvg,
Ivo
mvg,
Ivo

*

R v/d Hoven

• Offline Offline
  • De 162: Terug van weggeweest!
    • Foto's van treinen
« Reactie #74 Gepost op: 19 December 2010, 10:47:45 »
Lieve schat, dat eerste was bedoeld tegen JAB van Ree die het had over "het schorum van TNT". En dan hoog van de toren blazen over de kunst van het goed lezen....

Sorry, ik zal maar sorry zeggen, dat lost dit probleem alvast op. Een lekkere relatie wordt het toch al niet als je met "Lieve schat" begint ;D

Maar goed, dan nog snap ik het punt van je manier van handelen niet. Je hebt geen 1700-boek omdat je t vertikte het vantevoren te bestellen omdat dat een of ander misdadig systeem is? En daar ben je nu druilerig over? Tja, je wilt t boek of je wilt t niet. Nu ff ergernis over de manier om eraan te komen, dat ben je over 2 weken alweer vergeten, terwijl je rustig in een mooi boek bladert. Of het boek interesseert je eigenlijk niet zoveel maar je hebt gewoon zin om hier te meuten, ook prima, maar zeg dat dan. Ik heb bijvoorbeeld regelmatig zin om hier te meuten. Niks mis mee hoor.

Ik heb het juist wel van te voren besteld omdat ik dat boek over de 1700-den gemist heb omdat dat boek ook alleen maar aan de intekenaars werd geleverd en er dus geen losse verkoop was. En dus ben ik teleurgesteld over het feit dat er nu al losse verkoop is, terwijl de intekenaars nog niets ontvangen hebben. Volgens mij kan dat nare gevoel (wat er dus niet alleen bij mij is) simpel door een uitgeverij worden opgelost. Uquilair is niet de enigste uitgeverij. Ik ben door kleinere (en grotere) beter behandeld bij dit soort acties. En dan praten we soms over veel lagere oplages.

Een "Misdadig" systeem? Jouw woordkeuze, niet de mijne. Is dit het juiste systeem? Volgens mij dus niet. Is er een beter systeem? Vast wel. Bestel ik op deze manier ooit nog een boek van te voren bij RM? Daar moet ik nog enige nachtjes over slapen.

Raymond v/d Hoven, zal niet meer zeuren hier :-X
http://www.stichting162.nl = alles over de NS-162 !