Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Jan Bennink
Vandaag om 21:20:40
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
Vandaag om 21:17:08
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
Vandaag om 21:12:23
Dat overkomt mij niet. door Nullem
Vandaag om 21:10:00
Raadplaatje door Prutsert
Vandaag om 21:04:37
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door timtrein
Vandaag om 20:56:28
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door j.ossebaar
Vandaag om 20:53:32
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 20:34:42
Rheinburg, TP V/VI door wob
Vandaag om 20:33:21
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door wob
Vandaag om 20:29:04
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 20:21:40
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door wob
Vandaag om 20:13:45
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Arjen52
Vandaag om 20:09:19
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Frank 123
Vandaag om 20:08:03
Göhrener Viaduct door Ronald Halma
Vandaag om 20:07:52
NS 1700 transfers door Olaf
Vandaag om 19:41:08
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg door Eric v C
Vandaag om 18:42:35
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door RobVille
Vandaag om 18:32:07
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door VAM65
Vandaag om 17:25:53
Sfeer op je modelbaan door Stieven76
Vandaag om 17:24:50
Roco Plan T door 008200
Vandaag om 16:56:37
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 16:24:13
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door saskia
Vandaag om 15:53:42
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 15:30:55
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Dion
Vandaag om 15:05:44
Draaischijf uit de 3D-printer en met Arduino besturing door Joz
Vandaag om 14:14:39
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 14:01:26
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door spoorzeven
Vandaag om 13:43:53
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door j.ossebaar
Vandaag om 11:51:04
Pimpen Rivarossi DD-AR door Chiel
Vandaag om 11:49:12

Poll

Wat vind je van de VIRM?

Ik vind het een mooie trein. En hij zit fijn.
Ik vind het een verschrikkelijke trein. Maar hij zit fijn.
Ik vind het een mooie trein. Maar hij zit niet fijn.
Ik vind het een verschrikkelijke trein. en hij zit niet fijn.
Geen mening over deze trein
  

Auteur Topic: Wat vind men van het VIRM Materieel?  (gelezen 23438 keer)

Anoniem

  • Gast
Re:Wat vind men van het VIRM Materieel?
« Reactie #60 Gepost op: 09 June 2010, 19:23:42 »
Enigste 3 kritiek punten vind ik de bagagerekken die zijn gewoon te smal en de trap naar de onderste coupé is te smal voor bagage. Waar worden ze op ingezet jawel Schiphol. Wat een gedoe. Ben je eindelijk beneden gekomen met je koffer van 2 ton zwaar moet je nog dooor die verdomde rotdeur en niemand die hem even openhoud. Naar mijn inziens had de trap iets breder gekunt en de deur vervangen voor een shuifdeur (als in de ICM) Verder vind ik hem comfortabel, soepel rijden en geluidsnivo is redelijk ik onder vindt er geen hinder van.

Als je koffer twee ton zwaar is, weegt-ie sowieso te veel voor het vliegtuig waar je mee verder plant te reizen ;D.
« Laatst bewerkt op: 09 June 2010, 20:03:25 door Wesley­­ »

MathynK

  • Offline Offline
  • Berichten: 3858
    • MCKmodelbouw
Re:Wat vind men van het VIRM Materieel?
« Reactie #61 Gepost op: 09 June 2010, 19:56:55 »
Sorry, hoofdletters vergeet ik vaak. Punten gebruik ik wel.

MathynK.
Mijn projecten zijn ook te zien op www.MCKmodelbouw.nl
Nu ook op instagram

Paul-P

  • Offline Offline
  • Berichten: 197
    • Delfste Modelbouwvereniging
Re:Wat vind men van het VIRM Materieel?
« Reactie #62 Gepost op: 15 June 2010, 13:47:34 »
Wat ik vind van het VIRM materieel,  ow ik drukte al op enter, ik vul het nog even in!

Voordeel:

Goede climaat beheersing,
beneden tegen een schuine wand aan slapen is wel fijn.


Nadeel:

Oncomfortabele stoelen, eerste klas zit niet lekker.
Oncomfortabele wegligging, ze schudden heen en weer, en dat is niet een gevolg van de ligging van het spoor maar deels juist de oorzaak. Doordat de trein zo hoog is, is hij minder stabiel. Bovendien zit je dan ook nog eens onder of boven het draaipunt wat extra uitwijking geeft van je stoel bij kantelbewegingen. Door deze extra krachten is de belasting zijwaarts op het spoor ook extra groot. Ik snap dan ook niet dat ze tussen Leiden en Utrecht dan deze treinstellen inzetten die het spoor nog eens extra doen verslechten.

Ik geef meer de voorkeur aan 11 wagens type IRC achter elkaar, daar is ook altijd plek en zit veel comfortabeler.
« Laatst bewerkt op: 15 June 2010, 13:55:02 door Paul-P »
Kom eens kijken bij de Delfste Modelbouwvereniging! We zoeken leden! Clubavond ma. in Delft do. in Den Haag zie www.d-mv.nl

Erwin Schuurman

  • Offline Offline
  • Berichten: 641
  • Jaah Mevrouw....Scheurgras..
    • www.friesemodelbaanclub.nl
Re:Wat vind men van het VIRM Materieel?
« Reactie #63 Gepost op: 15 June 2010, 14:20:30 »
VIRM materieel.....hmmm....sja. Eigenlijk niet zo veel negatiefs over te melden. Alleen die airco .....Ik moest een paar jaar geleden regelmatig van Vlissingen naar Rotterdam, en onderweg van mijn toenmalige huis naar station Vlissingen ben ik eens verschrikkelijk natgeregend, en om dan 1.5 uur in een VIRM te ziten met de airco in standje diepvries is geen pretje kan ik je vertellen. Ik heb toen echt totaan Rotterdam zitten bibberen

En verder kwa avontuurlijk treinreizen vondt ik (Herinnert u zich deze nognognog!) K4 wel gaaf materieel en natuurlijk ICK.

Echt verschrikkelijk vondt ik Plan W.....blij dat dat uit het gewone treinverkeer verdwenen is.

Gr,

Erwin
"Samenwerking betekent voor mij dat iedereen hetzelfde wil als ik!"

nscargo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2765
  • Wederopbouw Opsolder
Re:Wat vind men van het VIRM Materieel?
« Reactie #64 Gepost op: 15 June 2010, 16:39:15 »
Wat vind ik van het VIRM materieel?
Hmmm, tja....ik vind het wel.
Harm
Pas op. Hier waakt de waakvlam !

2010

  • Offline Offline
  • Berichten: 305
Re:Wat vind men van het VIRM Materieel?
« Reactie #65 Gepost op: 15 June 2010, 16:43:24 »
Eerlijk gezegd heb ik een gruwelijke hekel aan VIRM-1t/m3. Door: geluid, stoelen, geschommel, en zo kan ik nog wel een hele lijst maken. En niet te vergeten: hij jaagt de mooie en interessante treinen weg.
VIRM-4 vind ik daartegenin heel prettig reizen.

Gr  Timo

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10759
Re:Wat vind men van het VIRM Materieel?
« Reactie #66 Gepost op: 15 June 2010, 18:19:00 »
VIRM-4 jaagt zeker geen mooie en interessante treinen weg ???
No dress rehearsel, this is our life.

m de deugd

  • Gast
Re:Wat vind men van het VIRM Materieel?
« Reactie #67 Gepost op: 15 June 2010, 18:40:16 »
Hoi.

Ik heb er afgelopen Zaterdag mee kennis gemaakt.
Het nieuwe VIRM Matrieel.

Pluspunten

1 Mooi steriel koele lichte aankleding wat interieur betreft
2 Stil bijna geen rijgeluiden van spoor en bij optrekken en remmen.
   Het orkest is ontslagen
3 Stoelen zitten goed, mooie bekleding.
4 Audio verbeterd, goed verstaanbaar.
5 Verlichting 2x boven looppaden geven een luchtige spreiding van het licht.
6 Bredere trappen.
7 Drukcompensatie is beter in tunnelritten.

Minpunten

1 Bij kruisingen en wissels krijg je het idee dat de bak stug op het onderstel staat.
   Rijdt erg bonkerig en hoekt erg, de oudere VIRM,s zwieren meer op het onderstel
2 Bij optrekken en remmen voel echt het trekken en duwen van de overinge bakken aan de bak waar je in zit.
3 De luchkoeling kan wel minder, is niet regelbaar voor passagiers.
4 Ik mis Handgrepen aan de glazen klapdeuren, nu moet je het glas beetpakken om open te doen, jammer.
5 Bagage rekken boven de zitplaatsen 2e verdieping had wel gemogen.


Martin.

Fermon Bosman

  • Offline Offline
  • Berichten: 426
  • Mat'54 766
Re:Wat vind men van het VIRM Materieel?
« Reactie #68 Gepost op: 15 June 2010, 19:22:12 »
Wat vind ik van het VIRM-materieel?

Pluspunten:
- De kopvorm.
- Bij VIRM1-rijtuigen de stoelen.

Minpunten:
- Het zijn er veelsteveel.
- Bij de koprijtuigen VIRM1 beneden zit iemand zeer irritant op een doedelzak te spelen.
- De stoelen van vanaf VIRM2 zijn te hard.
- Ze rijden in de weg als je een foto of filmpje van ander materieel wil maken  ;D

En zo zullen er nog wel wat meer zijn. Voor mij staat VIRM voor: Vervelend Irritant Rot Materieel.

Martijn_

  • Offline Offline
  • Berichten: 362
Re:Wat vind men van het VIRM Materieel?
« Reactie #69 Gepost op: 15 June 2010, 19:34:50 »
Ik vind de VIRM over het algemeen van binnen de vieste treinen op het nederlandse spoor.
Ik reis bijna iedere dag in meerdere treinen maar de VIRM is echt smerig, vooral onder de stoelen en de rugleuningen en het uitklapbaar tafeltje.

groet

Maasdam

  • Britse treinen echte treinen
  • Offline Offline
  • Berichten: 675
  • Class 57xx Pannier tank 3711 BR
    • NASM 1873
Re:Wat vind men van het VIRM Materieel?
« Reactie #70 Gepost op: 15 June 2010, 20:13:54 »
Ik vind de VIRM over het algemeen van binnen de vieste treinen op het nederlandse spoor.
Ik reis bijna iedere dag in meerdere treinen maar de VIRM is echt smerig, vooral onder de stoelen en de rugleuningen en het uitklapbaar tafeltje.

groet

Maar dat heeft niks met de kwaliteit van het treinstel te maken. Maar alles met het onderhoud. Zoals we nu weten krijgen schoonmaak ploegen heel weinig tijd om echt goed te kunnen werken. NS ging voor de goedkoopste...........

2010

  • Offline Offline
  • Berichten: 305
Re:Wat vind men van het VIRM Materieel?
« Reactie #71 Gepost op: 16 June 2010, 19:54:21 »
VIRM-4 jaagt zeker geen mooie en interessante treinen weg ???

Reken maar, erger zelfs. Ik vind VIRM-4 in zijn soort mooier, maar VIRM blijft natuurlijk afschuwelijk

GR Timo

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2788
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re:Wat vind men van het VIRM Materieel?
« Reactie #72 Gepost op: 16 June 2010, 20:02:52 »
Want? Beetje argumentatie zou ook wel prettig zijn, in plaats van ongefundeerde berichten de wereld in te sturen. En roep nou niet dat VIRM de ICK verjaagd, want ICK was er bij voorbaat toch al uit gegaan omdat het niet meer voldeed aan de normen en eisen van NS. Zelfde geldt voor mat 64, dit wordt niet weggejaagd door SLT, dit is gewoon op! Kosten voor onderhoud en revisie worden te hoog, het materieel is economisch afgeschreven en is ook technisch flink aan het einde van zijn latijn. Accepteer het of accepteer het niet, maar een trein is nou eenmaal een gebruiksvoorwerp. Nieuwe treinen zijn moderner, wat door de klant enorm gewaardeerd wordt. Waardeert de klant het niet, dan pakt deze de auto en is NS zijn inkomsten kwijt. ;)
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6707
  • Spaar ze allemaal.
Re:Wat vind men van het VIRM Materieel?
« Reactie #73 Gepost op: 16 June 2010, 20:15:20 »
Ik vind de kleur niet mooi  :P.

2010

  • Offline Offline
  • Berichten: 305
Re:Wat vind men van het VIRM Materieel?
« Reactie #74 Gepost op: 16 June 2010, 20:17:13 »
Das duidelijke taal, maar volgens mij was NSR toch eerst van plan om 1600en van Railion te kopen? Ik denk dat VIRM wel degelijk de vervanger is van ICK en Mat'64. Maar waarschijnlijk zal de gemiddelde reiziger de VIRM een fijnere trein vinden dan die twee laatstgenoemde.
Argumentatie: stoelen zijn hard, geluid (niet altijd), stoelen vervuilen snel (VIRM 3 en 4), veiligheid (zie botsing Amsterdam (http://www.nicospilt.com/index_doorroodrijden.htm) en hij jaagt mooie en interessante treinen weg (ja, Marc, je hebt gelijk)

Gr Timo

« Laatst bewerkt op: 16 June 2010, 20:21:45 door Timo Smeding »